Ik heb nog ff het puntenaantal van de anderen erbij gezocht in die seizoenen. Om de spanning van de strijd in dat seizoen aan te geven. (had niets beters te doenquote:Op zondag 2 maart 2008 20:40 schreef JLSB het volgende:
[..]
Een knotsgekke competitie, overigens kan AZ ook nog altijd degraderen...
Wij hebben veruit de meeste punten gepakt tegen directe concurrenten.quote:Op zondag 2 maart 2008 21:49 schreef RayMania het volgende:
Wat ik altijd wel grappig vind; die degradatieclubs spelen tegen de grote clubs de wedstrijd van hun leven. VVV bijvoorbeeld speelt thuis drie keer gelijk tegen Ajax, Feyenoord en PSV, maar van een concurrent wordt daarna een week later verloren. Kun je beter je krachten en energie gebruiken voor die wedstrijden tegen de concurrentie, in plaats van drie punten halen tegen de top drie. Is wel leuk, maar zo inefficient.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | 12. NEC 27 8 6 13 30 34-45 13. Heracles Al. 27 7 6 14 27 30-53 14. Graafschap 27 7 5 15 26 29-52 15. VVV-Venlo 27 6 8 13 26 35-59 16. Willem II 27 6 6 15 24 29-34 17. Sparta R'dam 27 6 6 15 24 37-61 18. Excelsior 27 6 5 16 23 28-61 |
Waar kan ik tekenen?quote:Op zondag 2 maart 2008 22:19 schreef Blawh het volgende:
Maar weer even mijn voorspellingen.
Heracles Almelo - FC Utrecht 1
Willem II - FC Groningen 3
NEC - De Graafschap 1
Excelsior - Vitesse 2
AZ - Feyenoord 3
VVV-Venlo - FC Twente 3
Sparta R'dam - Roda JC 2
Hoe slecht Willem II het ook doet en hoe goed Groningen het ook doet, winnen in Tilburg doen we niet. Als we winnen in Tilburg, is dat het jaar dat we kampioen worden.quote:Op zondag 2 maart 2008 22:27 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Vorige keer wist ik er maar twee goed te voorspellen
Heracles Almelo - FC Utrecht 2
Willem II - FC Groningen 2
NEC - De Graafschap 1
Excelsior - Vitesse X
AZ - Feyenoord 1
VVV-Venlo - FC Twente 2
Sparta R'dam - Roda JC 2
Dit denk ik (en soms is het slechts hoop)
Kop op, nu hebben jullie wat recht te zetten van afgelopen weekend. Jammer dat het geen 2-5 werd wat zo maar had gekund, dan was het nog duidelijker geweest dat jullie je moeten revancheren.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:12 schreef Prosac het volgende:
[..]
Hoe slecht Willem II het ook doet en hoe goed Groningen het ook doet, winnen in Tilburg doen we niet. Als we winnen in Tilburg, is dat het jaar dat we kampioen worden.
34 punten kan genoeg zijn, het ligt er alleen aan tegen welke club we die 7 punten pakken. Als we 4 v/d 7 punten pakken tegen Willem 2 en De Graafschap dan hebben we inderdaad een goede kans. in de 3 thuiswedstrijden die we voor de boeg hebben moeten we zeker 4 punten kunnen halen (Roda, NAC en Utrecht thuis).quote:'Heracles moet vooral niet verslappen'
GRONINGEN - Heracles Almelo wint met 2-1 bij Groningen, NEC verslaat onverwacht Feyenoord, VVV verrast bij Vitesse en De Graafschap verliest van Willem II. De degradatiestrijd in de onderste regionen van de eredivisie gaat onverminderd voort. Elke week is er bij de spelers en trainers weer de spanning na de wedstrijd: wat hebben de andere ploegen gedaan?
"Nu heeft NEC weer gewonnen", Heracles-trainer Gert Heerkes kan er inmiddels ook geen peil meer op trekken. De enige 'normale' uitslag komt van Excelsior dat met 4-0 verliest van Ajax. "Het is vervelend voor ons, het zou beter zijn als er een ploeg definitief zou afhaken, maar dat gebeurt maar niet. Iedereen wint maar van iedereen, de kleine clubs van de topclubs... Excelsior? Nee, die zijn niet weg nu, ook die haken wel weer aan. Volgende week kunnen ze zomaar weer winnen."
Heracles is na de knappe en verdiende 2-1 zege op Groningen opgeschoven naar de dertiende plek, met 27 punten uit 27 wedstrijden. De Graafschap en VVV komen daaronder met 26 punten, Willem II en Sparta hebben er 24 en Excelsior sluit de rij met 23 punten. Een miniem verschil dus tussen zes ploegen die graag positieve zekerheid zouden willen hebben, maar die maar niet krijgen. Met nog zeven wedstrijden voor de boeg wordt het een zwaar gevecht om niet te degraderen naar de eerste divisie en/of nacompetitie te ontlopen.
" De strijd is nog lang niet gestreden", zegt Heerkes. "Als we ook maar een moment denken dat we na een overwinning op Groningen binnen zijn, hebben we het helemaal mis. We mogen geen moment verslappen of in verval raken, want het zal tot de allerlaatste wedstrijd spannend blijven. Je weet hoe het gaat: de ene week is het alles, de andere week is het niets. Deze zege levert alleen bonuspunten op als we vrijdag thuis ook van Utrecht winnen. Wel mogen we heel tevreden zijn dat we vijf punten hebben overgehouden aan de reeks Twente, Heerenveen, Feyenoord en Groningen. Een superreeks kun je wel zeggen."
Heerkes verwacht dat Heracles minimaal 34 punten nodig heeft om dit seizoen te kunnen overleven. Nog twee zeges en een gelijkspel dus. "Pin me er niet op vast, maar ik ga er vanuit dat het genoeg moet zijn." Volgende week te beginnen met Utrecht-thuis dan maar. "Ja en die hebben dit weekeinde weer van PSV gewonnen. Het is echt een rare competitie."
Iedereen die Heracles in Groningen ziet spelen, is positief over het spel. Ook de trainer van de tegenpartij, Ron Jans, kan niet anders dan toegeven dat de Almeloërs verdiend hebben gewonnen. "Heracles verdient een groot compliment. Vooral met Garcia-Garcia en Schilder hebben ze twee goede spelers. Als Schilder niet vrijstaat, is Garcia-Garcia aanspeelbaar en andersom."
Heerkes hoort het aan, met gepaste trots, maar zonder de realiteit maar een seconde uit het oog te verliezen. "We hebben goed gespeeld, dat geeft vertrouwen. We kunnen de komende weken uitgaan van onze eigen kracht, dat is een fijne gedachte. We zullen alleen hier en daar de accenten verleggen. Nee, het kost geen moeite om elke week zo te moeten strijden, als we maar blijven spelen zoals we nu doen."
www.tctubantia.nl
Dat maakt tegen Willem II echt totaal niet uit.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:34 schreef Blawh het volgende:
[..]
Kop op, nu hebben jullie wat recht te zetten van afgelopen weekend. Jammer dat het geen 2-5 werd wat zo maar had gekund, dan was het nog duidelijker geweest dat jullie je moeten revancheren.
34 is wel een realistische schatting, al lijkt dit seizoen uitzonderlijk te worden qua punten onderin. Als je naar het overzichtje kijkt is het afgelopen 12 seizoenen 1 keer voorgekomen dat een club met 34 punten nacompetitie moest spelen.quote:Op maandag 3 maart 2008 12:34 schreef Blawh het volgende:
[..]
Kop op, nu hebben jullie wat recht te zetten van afgelopen weekend. Jammer dat het geen 2-5 werd wat zo maar had gekund, dan was het nog duidelijker geweest dat jullie je moeten revancheren.
[..]
34 punten kan genoeg zijn, het ligt er alleen aan tegen welke club we die 7 punten pakken. Als we 4 v/d 7 punten pakken tegen Willem 2 en De Graafschap dan hebben we inderdaad een goede kans. in de 3 thuiswedstrijden die we voor de boeg hebben moeten we zeker 4 punten kunnen halen (Roda, NAC en Utrecht thuis).
Ik denk idd dat wel wel een aardige kans hebben om Vitesse te verslaan. En Nec moet idd wel winnen van De Graafschap, dan staan die er ook ineens erg beroerd voor.quote:Op maandag 3 maart 2008 13:30 schreef Damzkieee het volgende:
Ja hallo! Jullie gaan gewoon winnen in Tilburg. NEC gaat winnen van de Graafschap, waardoor NEC zich veilig speelt. De Graafschap komt daardoor meer in de problemen. Sparta steekt mentaal in een slechte vorm (zoals ik al zei), en Excelsior MOET bijna winnen van Vitesse (wat zeker te doen is) om uitzicht te houden op lijfsbehoud zonder nacompetitie.
Ik ga vooralsnog uit van het ontlopen van de laatste plaats. 16 of 17 geeft je altijd nog een uitweg, die Eredivisieclubs zouden moeten halen.quote:Op maandag 3 maart 2008 14:07 schreef BliksemSchigt het volgende:
Je kan nu inderdaad gewoon hopen dat 1 team maar zoveel mogelijk punten gaat verliezen, dan dat ze elke keer nog terugkomen.
Als dat zou kunnen...quote:Op maandag 3 maart 2008 16:05 schreef Mindlight het volgende:
Ja dat zal voor vrijwel alle degradatiekandidaten op dit moment gelden. Wij MOETEN komend weekend eigenlijk winnen, anders wordt het wel erg beroerd. Gelukkig krijgen we VVV nog thuis. Maar wat een slot zal dit gaan worden op deze manier zeg. Stel je voor dat er op de laatste speeldag nog een club of 4-5 laatste kunnen worden. Dan krijg je net zo'n laatste speeldag als vorig jaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |