abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56472684
Nu er bij bosjes topics worden geopend over 2012, ben ik eigenlijk zelf wel benieuwd of er hier mensen zijn, die zich in de aanloop naar 2012 zijn gaan bezighouden met de 13-manenkalender? Ikzelf ben er nu enige tijd mee bezig en ik merk dat ik steeds meer geinteresseerd raak in de achterliggende ideeën omtrent de kalender(s). Ook heb ik ervaren dat ik mede dankzij de kalender ben veranderd.

Ik ben er nog steeds niet over uit wat er in 2012 gaat gebeuren en dat vind ik op dit moment ook niet het allerbelangrijkste om mee bezig te zijn. Door me actief met de dagelijkse kin's (dagcodes van de maya's) bezig te houden, merk ik sterk de veranderingen die daardoor plaatsvinden. En dat sterkt mij dan weer om door te zetten met de kalender. Ik probeer zo af en toe eens een ballonnetje op te werpen bij vrienden en kennissen, maar het is tot nu toe nog redelijk moeilijk gebleken mensen echt enthousiast te maken. Wellicht dat mensen hieromtrent nog tips hebben

Het idee van de 13:20 natuurlijke frequentie heeft me echt lange tijd geintrigreerd. Momenteel ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat dit voor mij goed is uitgepakt. Als je er over gaat nadenken, is de 12:60 frequentie die wij toepassen, te vinden in alles wat wij in ons dagelijkse leven doen. Ons leven wordt grotendeels beheerst door de klok. En de zon.. Dromen hebben nog steeds niet de acceptatie die ze verdienen gekregen. Doordat wij in een gecreërde tijd leven, wordt ons leven er door in beslag genomen. Tijd = Geld is de huidige spelregel en m.i. een van de hoofdoorzaken van het lijden in de wereld. Lees hierover meer indien geinteresseerd!

Zoals de herontdekker van de kalenders, José Arguelles ooit al eens schreef:
"Wie jouw tijd bezit, bezit jouw geest. Neem bezit van je eigen tijd en je zult je eigen geest herkennen"

Dus als we kunnen aannemen dat de 13:20 Dreamspell de frequentie van de natuurlijke orde is, dan is dit ook meteen de uitweg uit 'de Matrix'. Door los te breken van de mechanische tijd kun je je weer verbinden met de natuur en losbreken van de wereld van enkel materialisme, angst en ontwetendheid.

En dat is precies wat ik heb mogen ervaren de afgelopen paar jaren. Ik heb min of meer de kwaliteiten van mijn persoonlijke kin ontdekt. Ikzelf ben een Yellow Crystal Seed (kin 64) en als je - via deze link - je eigen kin hebt gevonden, kun je deze in google invoeren, check de eerste link van Astrodreamadvisor. De beschrijving van mijn kin -Yellow Crystal Seed - is voor mij een handige leidraad om positief in het leven te blijven staan. De kalender heeft mij dus daadwerkelijk geholpen

Dit is wat ik mezelf vandaag te vertellen had
quote:
Open your heart for the Cosmic Consciousness. Sow your seeds of change, love and gratitude. Let I-AM guide you through this jungle and fly with the Harpy Eagle, sharing each others visions. Crystallize your being, so you can become enchanted with the White Crystal Wizard. Dance Seed, Dance! And spread the word of love and gratitude!

In Lak’ech – I AM Your Higher Self
Ben benieuwd wat jullie ervaringen met de kalender zijn
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  zaterdag 2 februari 2008 @ 01:23:02 #2
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_56473008
he eerste link doet het niet..

edit : nu wel!
pi_56473147
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:23 schreef Bill_E het volgende:
he eerste link doet het niet..

edit : nu wel!
Ja weet ook niet wat het is, de site is heel instabiel. Anders kun je ook nog een Nederlandstalige site proberen, hier de link
Vind de Nederlandstalige ietwat onduidelijk, maar tis iig een handig alternatief voor als de eerste het niet doet..
  zaterdag 2 februari 2008 @ 01:34:25 #4
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_56473225
wat ik dan wel grappig vind om te lezen is dat mijn vriendin mij zogenaamde "uitdaging' is.. Al mis ik nog wel een beetje info.. want ik snap het niet zo goed
pi_56473316
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:34 schreef Bill_E het volgende:
wat ik dan wel grappig vind om te lezen is dat mijn vriendin mij zogenaamde "uitdaging' is.. Al mis ik nog wel een beetje info.. want ik snap het niet zo goed
Hehe, het werkte bij mij in het begin ook niet meteen. Wat wellicht wel een leuke start is - mocht je er meer in geinteresseerd zijn - is om een boekje met informatie over dit alles te bestellen. Het kost niets en je hebt het redelijk snel in huis! Heb ik ook gedaan. Hier kun je het boekje gratis bestellen.

Verder is de site Tortuga erg interessant. Wil je liever Nederlandse informatie, dan kun je dat o.a. vinden op PAN-Holland vinden.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Wellicht kan ik het een en ander toelichten
  zaterdag 2 februari 2008 @ 01:40:48 #6
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_56473359
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:38 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Hehe, het werkte bij mij in het begin ook niet meteen. Wat wellicht wel een leuke start is - mocht je er meer in geinteresseerd zijn - is om een boekje met informatie over dit alles te bestellen. Het kost niets en je hebt het redelijk snel in huis! Heb ik ook gedaan. Hier kun je het boekje gratis bestellen.

Verder is de site Tortuga erg interessant. Wil je liever Nederlandse informatie, dan kun je dat o.a. vinden op PAN-Holland vinden.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust. Wellicht kan ik het een en ander toelichten
nouja ik ben altijd geintreseerd. Maar tot nu toe krijg ik wel een vaag new age/sekte gevoel bij de reeds bezochte website's
pi_56473496
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:40 schreef Bill_E het volgende:
nouja ik ben altijd geintreseerd. Maar tot nu toe krijg ik wel een vaag new age/sekte gevoel bij de reeds bezochte website's
Ik zie het persoonlijk meer als een subjectief iets, want ik heb buiten de kalender nog veel meer interesses. Filosofie, de natuur, noem maar op

Tis iig een hele verrijking voor je fantasie en voorstellingsvermogen, dus dat is altijd mooi meegenomen - ook al lijkt het weer een nieuwe religie te zijn. Zo benader ik het zelf liever niet, dat doet geen recht aan het mooie idee van de kalender.. ben ook een dromer wat dat betreft
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:19:06 #8
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_56486802
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 01:05 schreef Boswachtertje het volgende:
Nu er bij bosjes topics worden geopend over 2012, ben ik eigenlijk zelf wel benieuwd of er hier mensen zijn, die zich in de aanloop naar 2012 zijn gaan bezighouden met de 13-manenkalender? Ikzelf ben er nu enige tijd mee bezig en ik merk dat ik steeds meer geinteresseerd raak in de achterliggende ideeën omtrent de kalender(s). Ook heb ik ervaren dat ik mede dankzij de kalender ben veranderd.

Ik ben er nog steeds niet over uit wat er in 2012 gaat gebeuren en dat vind ik op dit moment ook niet het allerbelangrijkste om mee bezig te zijn. Door me actief met de dagelijkse kin's (dagcodes van de maya's) bezig te houden, merk ik sterk de veranderingen die daardoor plaatsvinden. En dat sterkt mij dan weer om door te zetten met de kalender. Ik probeer zo af en toe eens een ballonnetje op te werpen bij vrienden en kennissen, maar het is tot nu toe nog redelijk moeilijk gebleken mensen echt enthousiast te maken. Wellicht dat mensen hieromtrent nog tips hebben

Het idee van de 13:20 natuurlijke frequentie heeft me echt lange tijd geintrigreerd. Momenteel ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat dit voor mij goed is uitgepakt. Als je er over gaat nadenken, is de 12:60 frequentie die wij toepassen, te vinden in alles wat wij in ons dagelijkse leven doen. Ons leven wordt grotendeels beheerst door de klok. En de zon.. Dromen hebben nog steeds niet de acceptatie die ze verdienen gekregen. Doordat wij in een gecreërde tijd leven, wordt ons leven er door in beslag genomen. Tijd = Geld is de huidige spelregel en m.i. een van de hoofdoorzaken van het lijden in de wereld. Lees hierover meer indien geinteresseerd!

Zoals de herontdekker van de kalenders, José Arguelles ooit al eens schreef:
"Wie jouw tijd bezit, bezit jouw geest. Neem bezit van je eigen tijd en je zult je eigen geest herkennen"

Dus als we kunnen aannemen dat de 13:20 Dreamspell de frequentie van de natuurlijke orde is, dan is dit ook meteen de uitweg uit 'de Matrix'. Door los te breken van de mechanische tijd kun je je weer verbinden met de natuur en losbreken van de wereld van enkel materialisme, angst en ontwetendheid.

En dat is precies wat ik heb mogen ervaren de afgelopen paar jaren. Ik heb min of meer de kwaliteiten van mijn persoonlijke kin ontdekt. Ikzelf ben een Yellow Crystal Seed (kin 64) en als je - via deze link - je eigen kin hebt gevonden, kun je deze in google invoeren, check de eerste link van Astrodreamadvisor. De beschrijving van mijn kin -Yellow Crystal Seed - is voor mij een handige leidraad om positief in het leven te blijven staan. De kalender heeft mij dus daadwerkelijk geholpen

Dit is wat ik mezelf vandaag te vertellen had
[..]

Ben benieuwd wat jullie ervaringen met de kalender zijn
Ik vind dit soort 'uitzoek-sites' altijd wel grappig om te proberen. Moet het nog eens goed doorlezen, ik zou ook Yellow Crystal Seed zijn.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 4 februari 2008 @ 00:04:55 #9
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_56515149
Op deze site staat een heldere uitleg over de 13 manenkalender, kort en in het Nederlands
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 4 februari 2008 @ 00:46:03 #10
203999 BlaatGraag
Kan zijn dat hier wat staat.
pi_56516455
Kort antwoord op je vraag, mensen die er in willen geloven.
Natuurlijk is het goed dat je erover praat, je moet niet je handen voor je oren doen en roepen IK HOOR JE LEKKER TOCH NIET, maar 2012, ach, ik heb m'n zegje al gedaan op een eerdere topic.

Ik zou zeggen blijf discussiëren en kom tot je conclusies, maar mensen, geloof er alsjeblieft pas in als er ook maar enig bewijs is, maak jezelf niet bang voor niks.
pi_56528327
Heb sinds kort de 13-moon diary of natural time.
Moet er nog wel een beetje inkomen, maar ik leer snel. De kins van de dag zijn me tot nu toe nuttig gebleken.
Verder maak ik me om het hele 2012 gebeuren geen zorgen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
pi_56529111
quote:
Op maandag 4 februari 2008 00:46 schreef BlaatGraag het volgende:
Kort antwoord op je vraag, mensen die er in willen geloven.
Natuurlijk is het goed dat je erover praat, je moet niet je handen voor je oren doen en roepen IK HOOR JE LEKKER TOCH NIET, maar 2012, ach, ik heb m'n zegje al gedaan op een eerdere topic.

Ik zou zeggen blijf discussiëren en kom tot je conclusies, maar mensen, geloof er alsjeblieft pas in als er ook maar enig bewijs is, maak jezelf niet bang voor niks.
Ik ben het helemaal met je eens hoor
Maar ik vind - buiten het hele 2012 gebeuren om - de kalender een zeer interessant hulpmiddel.

En idd, don't panic... Hoe vaak blijkt iets achteraf enorm mee te vallen, waar je in eerste instantie enkel een berg problemen voorzag...
pi_56537426
quote:
In articles on my web site I have already pointed out that the Dreamspell/Thirteen Moon calendar is a mechanical calendar based on the astronomical year and that its New Year’s day in fact was something that came to be imposed on the Maya as they were forced to abandon their traditional calendar and convert to the ecclesiastical year of the Christian missionaries. I have also pointed out that there is nothing natural whatsoever about the 28-day cycle, as the full moon has a period of 29.5 days, and despite what patriarchal medicine may say the cycles of the female are directly linked to the light of the full moon rather than to the mathematical construct of 28 days.

Yet, I am often given the question why someone would invent a new tzolkin (260 day) count such as the Dreamspell, especially considering that the Maya have been using their Sacred Calendar for thousands of years. ”What right do they have to change our calendar?” asks Don Alejandro Oxlaj, head of the council of elders of the Maya when refering to Arguelles calendar. Is there then a hidden agenda behind this one might ask. To begin with let me say that I do not think that there is something wrong in principle with deviating from the traditional Mayan calendar provided that there are good reasons to do so and that they are clearly specified. I, myself, for instance, deviate from the Izapan Long Count when it comes to its starting point. I have concluded that this traditional calendar deviates by 420 days from the universal process of creation because in the location where it was developed the day (August 11) when the sun was in zenith in that particular location was chosen as its starting point. My own ambition is to extract the universal truth of the Mayan calendar freed of what is local tradition, such as the day the sun is in zenith in Izapa. Hence, although it is different from a certain Mayan tradition I do not see the end of linear time as December 21. 2012, but as October 28, 2011. Increasing numbers of people are incidentally starting to experience themselves that the true rhythm of creation is inconsistent with the traditional end date. There is however nothing hidden in my position and it is an argument that is openly presented to people so that they can evaluate it for themselves.
Link

Weet iemand meer van die Calleman? Dit is namelijk wel heel bizar, nog niet eerder gelezen..

[ Bericht 13% gewijzigd door Boswachtertje op 04-02-2008 23:52:23 ]
  vrijdag 8 februari 2008 @ 10:33:45 #14
108582 Daywalk3r
Eigenlijk Dayrunner.
pi_56598865
Ik snap er weinig van.. Moet je bij die "day translation utility" je geboortedatum kiezen?
En wat moet je dan pcies doen? Heb de hele op gelezen maar dat ik er heel veel wijzer van wordt..
't zal vast aan mij liggen hoor.

White Rhythmic Dog
I Organize in order to Love
Balancing Loyalty
I seal the Process of Heart
With the Rhythmic tone of Equality
I am guided by my own power doubled

Wat moet ik hier precies mee? Ik heb die uitgebreide info gedaan.

[ Bericht 37% gewijzigd door Daywalk3r op 08-02-2008 10:39:45 ]
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
pi_56599363
Solar Moon day 17
Year of the White Overtone Wizard

kin 154: White Spectral Wizard
I Dissolve in order to Enchant
Releasing Receptivity
I seal the Output of Timelessness
With the Spectral tone of Liberation
I am a galactic activation portal enter me.

http://www.astrodreamadvisor.com/M_white_spec_wizard.html
zeer leuke info.

over het 2012 gebeuren , tja , na 2012 komt 2013 of we beginnen weer bij 0 of we gaan na 2011. als een soor cyclus
It is a sad day, it is a red day. It is going to be a black day. When the sun rises........
Some day you shall flee, Panted and weak - Master, Passion, Greed.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:41:21 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56600006
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:33 schreef Daywalk3r het volgende:
Ik snap er weinig van.. Moet je bij die "day translation utility" je geboortedatum kiezen?
En wat moet je dan pcies doen? Heb de hele op gelezen maar dat ik er heel veel wijzer van wordt..

White Rhythmic Dog
I Organize in order to Love
Balancing Loyalty
I seal the Process of Heart
With the Rhythmic tone of Equality

Wat moet ik hier precies mee? Ik heb die uitgebreide info gedaan.
Je kan je teken ook van deze site afzoeken ( ctrl-F doet wonderen )
http://www.astrodreamadvisor.com/free_mayan_readings.html#

Ook heeft die een stabiele datumcalculator: http://www.starroot.com/cgi/daycalc.pl ( moet je onderin invullen )
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:42:05 #17
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56600023
Ohja, dit topic in de weblog gezet . Oude beschavingen, mayaanse sterrentekens en meer
Vrijheid
pi_56603110
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 10:33 schreef Daywalk3r het volgende:
Het ligt niet (alleen) aan jou hoor In de OP staat nml nogal wat specifieke informatie en als je nog niet eerder hiervan hebt gehoord, kan het wat onduidelijk zijn. Het heeft mij ook een aantal maanden gekost voordat ik het een beetje begon te begrijpen.

Het komt voor mij er op neer dat je een ander beeld vormt van wat tijd nou precies is.. ipv tijd = geld zeggen de maya's tijd = kunst. En aangezien geld ook maar een uitvinding is, ben ik sterk geneigd de maya's gelijk te geven.. maar dat is lastig in de westerse wereld - waar ik natuurlijk wel gewoon in meedraai
  vrijdag 8 februari 2008 @ 15:45:29 #19
105095 ElectricEye
Je Maintiendrai
pi_56604240
Crystal Moon day 10
Year of the Blue Rhythmic Storm

kin 76: Yellow Spectral Warrior

White Northern Castle of Crossing
Earth family- Cardinal Clan- Sky

I Dissolve in order to Question
Releasing Fearlessness
I seal the Output of Intelligence
With the Spectral tone of Liberation

Zo, dit wetende zal ik hier eens verder mee worstelen, ben vooralsnog geamuseerd geïnteresseerd.
Sic transit gloria mundi
--- --- --- --- --- --- ---
I drink, therefore I am!
pi_56626350
Voor de mensen die er al eens mee werken, of eens alle Kins bij elkaar wil bekijken.. The Book of Kin, met daarin alle 260 kins op volgorde. Hier de download

[ Bericht 4% gewijzigd door Boswachtertje op 09-02-2008 19:32:46 ]
pi_56640094
Bedankt Boswachtertje!

Welke kin ben jij?
pi_56646950
Yellow Crystal Seed

Zaadjes (ideeën) planten en ze goed verzorgen is wat ik behoor te doen volgens de beschrijving, klopt wel aardig
  woensdag 20 februari 2008 @ 10:47:40 #23
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_56855620
Ik weet niet wat ik ben, want de site uit de OP wil maar niet werken
Iemand enig idee wat 28-11-1980 oplevert??
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  woensdag 20 februari 2008 @ 14:06:08 #24
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_56859560
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 10:47 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik weet niet wat ik ben, want de site uit de OP wil maar niet werken
Iemand enig idee wat 28-11-1980 oplevert??
http://www.starroot.com/cgi/daycalc.pl ( onderaan invullen )
quote:
Yellow Solar Seed
Yellow Southern Castle of Giving
Earth family- Gateway Clan- Fire

I pulse in order to target
Realizing awareness
I seal the input of flowering
With the solar tone of intention
I am guided by the power of universal fire
http://www.astrodreamadvisor.com/M_yellow_sol_seed.html
quote:
Yellow Seed is your Conscious Self - who you are and who you are becoming.

Yellow Seed is the ordered pattern of growth. You and your life are the fertile soil, and the mystery blooms within you through the power of your intention or seed thoughts. Just as a seed contains the hologram of its completion, the process of manifestation follows a natural order. In this gestation process, your intention is quickened by Spirit. The charged seed, your true desire or vision, becomes the focus for germination.

What can you open that will support receptivity and assist the germination of your seed intentions? Envision the seed receiving the invitation to grow in the openness of your world. Viscerally feel the possibility of your heart's dream emerging. Your true desires and dreams contain an innate intelligence that can break through even the rigidity of fixed expectations. Planting a new seed, even in the hard soil of old belief systems, can bring unexpected magic and growth.

Be willing to break open the constraining shells of past patterns, the shackles of belief structures. Call forth your creative involvement with life. This involvement frees and awakens the powerful energy of the life force, shifting your perceptions and experience, catalyzing the manifestation of your dreams. Participate spontaneously in your growth, unrestricted by the illusion of old structures that once provided safety. Move forward into the light of new possibilities. [...] Lees verder
Vrijheid
  vrijdag 22 februari 2008 @ 22:55:24 #25
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_56916613
interessant.

blue galactic hand
I Harmonize in order to Know
Modeling Healing
I seal the Store of Accomplishment
With the Galactic tone of Integrity
I am guided by the power of Magic