quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:18 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]Dat jij een computer kan bedienen
Je zeikt. Je weet best dat ze het niet zo letterlijk bedoelde.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 19:06 schreef Phuturistixxx het volgende:
[..]
En daarbij gaf je aan 'of iets anders sneus' waarbij je dus suggereerde dat je alleen voor sneue banen gecontroleerd wordt.
En dan giebelen dat je wel graag wil gaan zitten, alsof het vakantie is... werkelijk, hoe dom kan de mensch zijn..
Ik ben eigeniljk wel benieuwd (stel dat je zoiets eens zou doen, a-la Kasta en z'n 2e-kamer-lidmaatschap) hoe je dat zou bevallen. Zo af en toe houden de gevangenissen 'open huis'quote:Op vrijdag 8 februari 2008 17:32 schreef SHE het volgende:
Ik ben dan wel een vrouwtje, maar om heel eerlijk zijn lijkt me de gevangenis heerlijk.
Geen telefoon, geen gezeik van je vent/vrouw, beetje sudoku-en, beetje (bij)slapen, geen stress werk
Voor 400 euro zou ik het dan weer niet doen, maar voor 3 nullen ga ik echt wel zitten. Lijkt me fantastisch ( en wel spannend eigenlijk)
Ik val gewoon over het feit dat mensen vaak denken dat het allemaal niets voorstelt, 3/4e van de dag of meer in een hokje zitten. Dan heb ik misschien geen interpetatievermogen, maar wel een voorstellingsvermogen.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:43 schreef B1nulnul het volgende:
[..]
Je zeikt. Je weet best dat ze het niet zo letterlijk bedoelde.
En voor sommige mensen is het misschien niet zo heel erg om een aantal dagen te zitten. Vakantie is misschien wat overdreven, maar je statement "hoe dom kan de mensch zijn" is werkelijk misplaatst.
Je hebt het interpretatievermogen van een reetkever.
Zat kantoorbanen die net zo erg zijn.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:11 schreef Phuturistixxx het volgende:
Ik val gewoon over het feit dat mensen vaak denken dat het allemaal niets voorstelt, 3/4e van de dag of meer in een hokje zitten. Dan heb ik misschien geen interpetatievermogen, maar wel een voorstellingsvermogen.
Beetje onzin.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 07:03 schreef Snakiej het volgende:
Die 400 euro boete, ge betaald die, en tis opgelost.
Gaat ge 8 dagen in cel, da komt om u strafblad, wat als ge dan ergens werk zoekt?
Dat achtervolgt u voor de rest van u leven.
Deze persoon heeft zich dus bereid verklaard om te werken. Als je in de gevangenis zit dan kun/moet je werken. Je werkt dan 4 uur op een dag en daar krijg je dan 2,04 of 2,56 per dag voor.quote:Op donderdag 7 februari 2008 17:33 schreef Chandler het volgende:
Deze persoon leeft op straat en moet altijd zoeken naar een goede slaapplaats en was eingelijk blij met zijn verplichte opname aangezien hij daar goed te eten kreeg, iedere dag 2,56 euro, een half brood en 2x goed te eten kreeg.
Voor 50 euro per dag het anale slaafje van Bubba zijn.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 06:45 schreef kraakvandaal het volgende:
Ik heb ooit een bekeuring vergeten en nu heb ik de keuze om 400 euro te dokken of 8 dagen zitten.![]()
quote:
Omdat iedere dag gevangenschap ~250 EUR kost voor de belastingbetalersquote:Op vrijdag 1 februari 2008 08:05 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Doordat ik niet betaald heb voor wat oude bekeuringen heb ik nu dit gezeik.
Kan 400 euro dokken en dan is de staat weer tevreden, heb op dit moment meer zin om het uit te gaan zitten, wat is daar mis mee?
Lekker puh voor ons dus.quote:Op zondag 10 februari 2008 13:40 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Omdat iedere dag gevangenschap ~250 EUR kost voor de belastingbetalers
that's the spiritquote:Op vrijdag 1 februari 2008 07:04 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Dat boeit me niet omdat ik al wat erop heb staan.
NEt alsof je dan nooit meer een baan krijgtquote:Op vrijdag 1 februari 2008 07:03 schreef Snakiej het volgende:
Die 400 euro boete, ge betaald die, en tis opgelost.
Gaat ge 8 dagen in cel, da komt om u strafblad, wat als ge dan ergens werk zoekt?
Dat achtervolgt u voor de rest van u leven.
http://www.depoortgaatopen.nlquote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:09 schreef gronk het volgende:
Zo af en toe houden de gevangenissen 'open huis'
Ben niet bij de kantonrechter geweest, denk bij verstek veroordeeld ofzo.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 08:10 schreef rene90 het volgende:
ben je echt voor de (kanton is het toch?) rechter gekomen, die kan je dan de keus geven of 400 euro dokken of 8 dagen zitten volgens mij. Maar zit je serieus voor het raam om te kijken of ze komen, en dan ga je snel onder je bed liggen? aangezien je zei dat ze al meerdere keren zijn gekomen?
Lijkt inderdaad meer een aandacht-vraag topic, "ja ik kan het wel uit me zak schudden hoor daar gaat het niet om", dan gaat het erom dat je slaap in wilt halen, dat is gewoon gebrek aan wilskracht dat je niet om 22.00 lekker het licht uit kan doen en in je bedje gaat liggen. Blijkbaar ben je dus slecht in keuzes maken, wat hier ook wel uit blijkt.
Maar ga gewoon die kant op, misschien willen ze gewoon een buurtonderzoekje houden over je buurman 2 huizen verderop.
Even serieus nu....wat heb je nou precies van ze ontvangen, een brief met wat er zo een beetje in?
is inderdaad een leuke boete...quote:Op vrijdag 1 februari 2008 06:45 schreef kraakvandaal het volgende:
Ik heb ooit een bekeuring vergeten en nu heb ik de keuze om 400 euro te dokken of 8 dagen zitten.![]()
Kan iemand me vertellen waar je terecht komt als je die dagen ook gaat uitzitten dan?
Hopelijk niet, scheelt weer een hoop belastingcenten. Gewoon een jaartje plantsoenendienst, 6.00 op tot een uurtje of 17.00. Eens kijken of hij de energie nog heeftquote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:16 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
is inderdaad een leuke boete...Maar lijkt me niet nodig om daarvoor het gevang in te moeten..toch?
Ik vroeg me gewoon af hoe 't zou zijn 8 dagen zitten. Maar van al die moraalridders hier ben ik ook nog niets wijzer geworden.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:16 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
[..]
is inderdaad een leuke boete...Maar lijkt me niet nodig om daarvoor het gevang in te moeten..toch?
ja best leuk voor hem zon jaartje plantsoenendienst, maar is toch niet echt nodig?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:25 schreef Morwen het volgende:
[..]
Hopelijk niet, scheelt weer een hoop belastingcenten. Gewoon een jaartje plantsoenendienst, 6.00 op tot een uurtje of 17.00. Eens kijken of hij de energie nog heeft
Alsof 30 keer hetzelfde plantsoentje schoffelen geen weggegooid geld is.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:25 schreef Morwen het volgende:
Hopelijk niet, scheelt weer een hoop belastingcenten. Gewoon een jaartje plantsoenendienst, 6.00 op tot een uurtje of 17.00. Eens kijken of hij de energie nog heeft
Dat is een ander topic.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof 30 keer hetzelfde plantsoentje schoffelen geen weggegooid geld is.
ajoh 8 dagen zijn zo voorbij, ff lekker slapen, trainen, 8 dagen regelmaat, denk dat je er als herboren uitkomtquote:
Daarom, een beetje regelmaat kan ik op dit moment goed gebruiken.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:32 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ajoh 8 dagen zijn zo voorbij, ff lekker slapen, trainen, 8 dagen regelmaat, denk dat je er als herboren uitkomt
als je gaat zitten hoef je dat niet te betalen, is volgens mij 50 euro per dag om te zitten, sla je twee vliegen in 1 klapquote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:36 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Daarom, een beetje regelmaat kan ik op dit moment goed gebruiken.En ik houd 400 euro in mijn zak alhoewel ik dat nog wel even moet uitzoeken hoe dat zit.
Is het nodig dat hij vastzit dan? Gewoon lekker laten werken, laat hem maar in het ritme komen en misschien andere vrienden treffen. Dubbelgoed dusquote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:28 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ja best leuk voor hem zon jaartje plantsoenendienst, maar is toch niet echt nodig?
Daar verschillen de meningen over.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:37 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
als je gaat zitten hoef je dat niet te betalen, is volgens mij 50 euro per dag om te zitten, sla je twee vliegen in 1 klap
ja maargoed alles leuk een aardig, maar is dat nou echt nodig?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:39 schreef Morwen het volgende:
[..]
Is het nodig dat hij vastzit dan? Gewoon lekker laten werken, laat hem maar in het ritme komen en misschien andere vrienden treffen. Dubbelgoed dusUiteraard onder begeleiding, ik ben totaal tegen gevangenisstraf tenzij iemand echt een gevaar voor de samenleving is.
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:39 schreef Morwen het volgende:
en misschien andere vrienden treffen.
Ik ben erg slecht in werken.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:39 schreef Morwen het volgende:
[..]
Is het nodig dat hij vastzit dan? Gewoon lekker laten werken, laat hem maar in het ritme komen en misschien andere vrienden treffen. Dubbelgoed dusUiteraard onder begeleiding, ik ben totaal tegen gevangenisstraf tenzij iemand echt een gevaar voor de samenleving is.
Ja of het leuk is of niet leuk..zal allemaal wel, maar als zitten niet nodig is, zou ik het wel wetenquote:
Ik heb geen enkele uitkering of subsidie.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het wordt toch eens hoog tijd her en der wat 'sociale' regelingen op de tocht te zetten.
Hoe kan je dan eten betalen, je internetverbinding betalen en een dak boven je hoofd hebben?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:47 schreef kraakvandaal het volgende:
Ik heb geen enkele uitkering of subsidie.
Nee, is niet nodig, maar wat wil jij dan?quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:40 schreef TheSwooshdockSaints het volgende:
[..]
ja maargoed alles leuk een aardig, maar is dat nou echt nodig?
Ik geloof er niks van, als jij goed in je vel zit en een leuke werkplek hebt dan komt dat helemaal goed. Probleem is dat mensen aan hun lot over gelaten worden of nog erger: betutteld (typisch nederlands)quote:
Allereerst zou de overheid eens moeten stoppen zich daar mee te bemoeien, dat werkt namelijk automatisch betuttelend. Zaken als uitkeringen moeten alleen voor zieken beschikbaar zijn vind ik.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:52 schreef Morwen het volgende:
Ik geloof er niks van, als jij goed in je vel zit en een leuke werkplek hebt dan komt dat helemaal goed. Probleem is dat mensen aan hun lot over gelaten worden of nog erger: betutteld (typisch nederlands)
Lage vaste lasten, een goed geinvesteerde oprotpremie na vrijwillig ontslag bij reorganisatie.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:49 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Hoe kan je dan eten betalen en een dak boven je hoofd hebben?
Die werkplek heb ik juist vrijwillig achter me gelaten. Kan mezelf prima bedruipen en heb de tijd om te gaan zitten.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:52 schreef Morwen het volgende:
[..]
Ik geloof er niks van, als jij goed in je vel zit en een leuke werkplek hebt dan komt dat helemaal goed. Probleem is dat mensen aan hun lot over gelaten worden of nog erger: betutteld (typisch nederlands)
Ik denk dat Nederland wel klaar is zo'n beetje, op elke slak wordt zout gelegd. Mensen vervelen zich de tering en gaan dan maar overal over lopen zeiken. IPV naar zichzelf te kijken gaan ze wijzen, net als de overheid. Ik zeg: Revolutie, Anarchiequote:Op dinsdag 4 maart 2008 04:55 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Allereerst zou de overheid eens moeten stoppen zich daar mee te bemoeien, dat werkt namelijk automatisch betuttelend. Zaken als uitkeringen moeten alleen voor zieken beschikbaar zijn vind ik.
quote:Op dinsdag 4 maart 2008 05:00 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Die werkplek heb ik juist vrijwillig achter me gelaten. Kan mezelf prima bedruipen en heb de tijd om te gaan zitten.
Ik ga eerst eens op die "open dag" kijken.quote:Op dinsdag 4 maart 2008 05:07 schreef Morwen het volgende:
Ow en ontopic: Zit niet te janken, zit die 8 dagen uit, met tv/psp/pc/drie maaltjden per dag. Je kan het![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |