quote:
Jij zegt dat je beter Hofland erin kan zetten dan Buys. Net of je die met elkaar kan vergelijken.
quote:
[..]
Niet op deze manier nee.
[..]
Ik weet blijkbaar wel waar ik over praat, want hetgene wat ik al tijden roep (de selectie is te krap en presteert met de week slechter, Hofland is kut, Makaay scoort te weinig) is gewoon een feit.
Ik zie enkel; en alleen een te krappe selectie als we vanaf het begin af aan willen meedoen voor de titel. Die doelstelling was er niet, maar een plek in de top 5. Daarvoor was de selectie aan het begin van het seizoen breed genoeg.
Hofland is kut? vertel eens. Hofland is een uitstekende verdediger, maar dan wel als hij juist wordt gebruikt en bij een juist verwachtingspatroon. In Duitsland speelde Hofland als een vrije verdediger met een mandekker naast hem, hier nemen Hofland en Bahia samen de bewaking van de spits op zich. Door miscommunicatie komt Hofland te vaak in de mandekking te staan en dat is niet bepaald zijn sterkste kant. Door gewoon een mandekker naast Hofland te zetten, die niet opeens rushes naar voren gaat doen is de verdediging een stuk stabieler, zoals aan het begin van het seizoen.
Dit is ook de fout van het middenveld, doordat daar te weinig beweging en loopvermogen is kunnen de verdedigers de bal niet kwijt, waardoor Bahia naar voren gaat met de bal of inschuift zonder bal. Bij balverlies komt er extra druk op de verdediging doordat de Guzman, Bruins, Sahin etc. niet genoeg meeverdediging, loopvermogen missen en ook een stukje verdedigend inzicht.
Over Makaay kan ik alleen maar lachen. Kom op man, je kijkt echt niet verder dan je neus lang is. Ten eerste is Makaay gedwongen actiever mee te spelen dan bij Bayern en Deportivo, hierdoor zal hij sowieso minder scoren. Daarnaast is Makaay niet alleen doelpunten, maar ook assists. Daarnaast trekt hij met zijn loopacties heel veel gaten voor opkomende middenvelders. Doordat deze echter met teveel mensen dicht op elkaar staan en te weinig bewegen maken ze het voetballen voor zichzelf veel te moeilijker. Zoveel spitsen in NL die beter zijn dan Makaay zijn niet te vinden hoor.
Dat het team de laatste tijd te weinig inzet toont, vooral in het begin van wedstrijden, is niet te ontkennen. Een oorzaak is niet te noemen, dat kunnen er zoveel zijn. Daarnaast beginnen tegenstanders steeds meer de zwakke plekken van dit Feuyenoord te vinden, terwijl bijvoorbeeld PSV dit beter weet te maskeren.