Per e-mail en een wachtwoord is de minst veilige manier die je maar kan bedenken. Dan is het via de post nog veiliger. Via de mail kan alles worden onderschept en het kraken van een PDF wachtwoord is volgens mij een piece of cake kijk maar Dus het gebruik van een beveiligde omgeving is aan te raden. Deze worden vaak HTTPS beveiligd en dan wordt de data versleuteld verstuurt.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 16:39 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Hallo, we leven 2010 hoor! Inloggen op een website voor je salarisstrook. Een digitale salarisstrook hoort in mijn ogen ALTIJD beveiligd te worden aangeleverd, gewoon per mail met een wachtwoord op de PDF bijvoorbeeld. AFAS is een van de HRM pakketten die dat gewoon kan. Veilig genoeg, want hoewel een PDF natuurlijk te kraken is dan kost het je wat tijd en kennis.
En voor de opslag moet je zelf zorgen, een papieren strook in je huis kan ook afbranden. Eigen schuld. Ikzelf maak van al mijn belangrijke documenten dagelijks een backup (volautomatisch) naar een lokatie buiten mijn huis. Kans dat beide plekken afbranden is nihil.
Ik zou graag weer een digitale strook willen, ik kijk er nooit naar en kost alleen maar papier en verzendkosten. Van mij hoeft het niet zo. Enige wat mij boeit is de strook aan het eind van het jaar, voor de belastingaangifte.
Waarom is je salaris zo supergeheim?quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:10 schreef silviyoyo het volgende:
[..]
Per e-mail en een wachtwoord is de minst veilige manier die je maar kan bedenken. Dan is het via de post nog veiliger. Via de mail kan alles worden onderschept en het kraken van een PDF wachtwoord is volgens mij een piece of cake kijk maar Dus het gebruik van een beveiligde omgeving is aan te raden. Deze worden vaak HTTPS beveiligd en dan wordt de data versleuteld verstuurt.
Goeie vraag, da's iets typisch Nederlands. Bijna nergens in Europa doen ze zo neurotisch over het geheim houden van het salaris als hier. Waarom? Geen idee.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Waarom is je salaris zo supergeheim?
Gaat natuurlijk niet zozeer over het salaris, maar wel over allerlei andere interessante dingen die op zo'n papiertje staan. Meestal staat je sofi-nummerBSN er op, waarschijnlijk ook je bankrekeningnummer (bij mij in ieder geval wel), geboortedatum en nog wat andere zaken waar kwaadwillenden best wel wat mee kunnen.quote:Waarom is je salaris zo supergeheim?
HTTPS zegt helemaal, maar dan ook helemaal, niets over de veiligheid van een systeem. Leuk dat de connectie tussen mijn browser en de webserver versleuteld is, maar als elke gek de link kan openen dan is er niets veiligs aan.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:10 schreef silviyoyo het volgende:
[..]
Per e-mail en een wachtwoord is de minst veilige manier die je maar kan bedenken. Dan is het via de post nog veiliger. Via de mail kan alles worden onderschept en het kraken van een PDF wachtwoord is volgens mij een piece of cake kijk maar Dus het gebruik van een beveiligde omgeving is aan te raden. Deze worden vaak HTTPS beveiligd en dan wordt de data versleuteld verstuurt.
Mwah, ik heb een eenmanszaak. Op al mijn facturen staat mijn BSN (=BTW nummer), adressen en mijn bankrekeningnummer. Mijn geboortedatum is op te vragen bij de KvK.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:45 schreef anboni het volgende:
Gaat natuurlijk niet zozeer over het salaris, maar wel over allerlei andere interessante dingen die op zo'n papiertje staan. Meestal staat je sofi-nummerBSN er op, waarschijnlijk ook je bankrekeningnummer (bij mij in ieder geval wel), geboortedatum en nog wat andere zaken waar kwaadwillenden best wel wat mee kunnen.
Ik ben overigens wel benieuwd of je je mening kan bewijzen.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:10 schreef silviyoyo het volgende:
[..]
Ja, da's ook een manier om iemand's PC te hackenquote:Op dinsdag 30 november 2010 19:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik heb een PDF gemaakt, beveiligd. Hij is te downloaden via:
http://rapidshare.com/files/434118286/Document1.pdf of http://www.mediafire.com/?n7igynuzpqzahft
quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:49 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ja, da's ook een manier om iemand's PC te hacken
Ik krijg mijn loonstroken in beveiligde PDF-bestanden, heb je een wachtwoord nodig om te openen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 16:40 schreef MaLo het volgende:
Leuk als je dochter met haar vriendinnetjes achter de computer kruipt en er een mailtje binnenkomt met mama's salarisstrook.
Dat wordt niet door alle salarissoftware ondersteund helaasquote:Op woensdag 1 december 2010 09:38 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ik krijg mijn loonstroken in beveiligde PDF-bestanden, heb je een wachtwoord nodig om te openen.
Volgens silviyoyo is dat niet veilig. En ik hoop dat ie me dat gaat bewijzenquote:Op woensdag 1 december 2010 09:38 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Ik krijg mijn loonstroken in beveiligde PDF-bestanden, heb je een wachtwoord nodig om te openen.
Alles valt wel te kraken natuurlijk, maar zó confidentieel is mijn loonstrook nou ook weer niet.quote:Op woensdag 1 december 2010 09:46 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Volgens silviyoyo is dat niet veilig. En ik hoop dat ie me dat gaat bewijzen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |