abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56437751
De meningen over deze speler blijven verdeeld, maar hoe je het ook wendt of keert, er is nog altijd genoeg te babbelen over de carrière van Berry Powel. Zijn eerste eigen topic werd geopend nadat de Bosschenaren het beu waren dat hun topic werd vervuild met geblaat over de destijds nieuwbakken Milwall-spits. Het Powel-topic werd, zoals is te zien aan de TT, overigens geen lang leven beschoren, maar het tegendeel bleek waar...

Statistieken per 31-01-2008

In de zomer van 2003 werd de destijds 23-jarige Berry door FC Den Bosch weggehaald bij zaterdagamateurclub Roda '46 (2e klasse). Via veel invalbeurten en een spaarzame basisplaats wist hij 26 keer in actie te komen, waarin hij 9 doelpunten maakte. De belangrijkste maakte hij als invaller in de laatste wedstrijd van het seizoen. Thuis tegen Veendam werd het in de slotminuten 3-2 door Powel, en hierdoor kon het kampioenschap gevierd worden.

Het scheelde niet veel of hij had dit doelpunt helemaal niet gemaakt. Een week eerder werd hij namelijk - in de uitwedstrijd bij Cambuur - in de 60e minuut ingebracht, om tijdens de blessuretijd het veld weer te moeten verlaten van trainer Gert Kruys. Een week lang praten door assistent-trainer Wim van der Horst zorgde ervoor dat Berry toch bereid was om tegen Veendam zijn minuten mee te pakken. Het resultaat is bekend....

Een seizoen later werd het vechten tegen de bierkaai. Met wekelijks - bij gebrek aan beter - een hopeloos falende Powel in de spits, was FC Den Bosch onmachtig tegen eigenlijk alle overige eredivisionisten. Toen aan het eind van het seizoen eindelijk eens werd gewonnen (thuis van Twente met 1-0) werd Berry na rust in het veld gebracht, om een kwartier voor tijd de kleedkamer weer op te moeten zoeken. Daar was meneer het weer niet zo mee eens, en hij besloot nooit meer voor FC Den Bosch te willen spelen.

De laatste wedstrijden van het seizoen meldde hij zich "ziek", maar in de zomerstop kwam er geen club voor hem. Daarnaast liep zijn contract bij FC Den Bosch liep nog een jaar door. De nieuwe trainer Theo Bos wist Berry andermaal zover te krijgen om toch nog maar een keer het prachtige blauw-witte tenue aan te trekken. Dit tot ergernis van vele supporters die Powel inmiddels wel konden schieten, maar ook deze keer liet hij zijn voeten spreken.

Terwijl zijn beoogde 'opvolger' Prince Rajcomar (foto) liet zien niet bepaald een doelpuntenmachine te zijn, scoorde Powel tijdens de eerste seizoenshelft aan de lopende band. Tegen Omniworld zorgde hij persoonlijk voor de 2-3 overwinning, en een week later nam hij weer alle doelpunten voor zijn rekening tegen TOP (4-0). Thuis tegen AGOVV maakte hij er weer 3, en lange tijd liep hij 1 op 1 in de competitie.

De topscorer van de Eerste Divisie wekte uiteraard interesse van verschillende clubs, waarvan het Engelse Millwall FC in de winterstop toe wist te slaan. Die club scoort erg moeilijk, is hierdoor te vinden in de onderste regionen van de First Division, en ziet in Powel wellicht een reddende engel. Terwijl hij geschorst was voor de wedstrijd tegen MVV, bezocht Berry niet díe wedstrijd maar een van zijn toekomstige werkgever. Een dag later was het al rond en zag FC Den Bosch 125.000 pond op de bankrekening verschijnen.

Velen waren sceptisch over de overgang, maar het sprookje ging in eerste instantie gewoon verder in de Engelse First Division. Bij zijn eerste competitiewedstrijd tegen Cardiff City kwam Millwall al vroeg op een 1-0 achterstand. In de 57e minuut werd Berry in het veld gebracht, en binnen drie minuten was de stand gelijkgetrokken. Doelpuntenmaker? Berry Powel....

Het bleef echter bij dat ene doelpuntje en aan het eind van het seizoen (met Powel inmiddels op de tribune) bleek Millwall gewoon gedegradeerd naar de Football League One. De geflopte spits mocht transfervrij vertrekken en tekende een contract voor drie seizoenen bij eerste divisionist De Graafschap. In Doetinchem bloeide Powel weer helemaal op en vormde hij een koningskoppel met Jhonny van Beukering. Samen waren ze in 36 competitiewedstrijden goed voor liefst 50 doelpunten (waarvan 29 van Berry), wat goed was voor de tweede topscorerstitel en het kampioenschap.

Ondanks de promotie leek Powel in de zomer van 2007 alsnog te gaan vertrekken. "Het aanbod van De Graafschap is gewoon veel te laag", aldus meneer in die periode. Uiteindelijk tekende ie toch en bleek de overgang naar de eredivisie niet tegen te vallen. Tot aan de winterstop kwam Powel alle 22 competitieduels in actie, en daarin trof hij zes keer doel. Heel de Achterhoek tevreden, tot aan vandaag. Op de laatste dag van de transferperiode liet Berry andermaal zien over hoeveel clubliefde hij beschikt...

's Morgens trainde de spits nog gewoon mee, om even later doodleuk FC Groningen-speler te zijn. De club uit het Noorden was dringend op zoek naar een vervanger voor de op het laatste moment vertrokken Erik Nevland en lichtte simpelweg de optie in Powel's contract. "Toen we Berry in 2006 aantrokken hadden we geen cent en hij is destijds extern gefinancierd. Er zijn toen ook bepaalde clausules in zijn contract opgenomen. Hij kon voor een bepaald bedrag tussentijds weg", aldus Han Berger, technisch directeur van De Graafschap. De eerste reactie van trainer Jan de Jonge luidde als volgt: "Dit is het meest bizarre wat me in mijn carrière is overkomen. Om vijf over tien zat Berry nog in het krachthonk en om half elf was hij weg."

The story continues....

[ Bericht 99% gewijzigd door Yeahinho op 31-01-2008 17:55:47 ]
pi_56438159
Op welk spoor?
pi_56438557
mooie deel 2 alweer.
pi_56439091
De nieuwe Henk Vos.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_56439306
Hij had een gelimiteerde transfersom toch? Dus financieel niet zo'n gek groot risico. Mag ook wel, toch niet echt een naam die past in het rijtje aankopen van de laatste tijd, denk ik.
pi_56439494
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:24 schreef Cruoninga het volgende:
Hij had een gelimiteerde transfersom toch?
Volgens mij staat dat ergens in die lap tekst in de OP.
pi_56440300
Berry richting de top.
pi_56441089
Ik ben benieuwd hoe die het in Groningen gaat doen, ik denk dat hij te kort komt voor dat niveau. Ik ben nog meer benieuwd naar de opvolger van hem voor de Graafschap. Berry succes in elk geval
pi_56441208
Goeie OP
pi_56443334
Nou, ben benieuwd..
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56443375
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 19:41 schreef Opgezwollenlever het volgende:
Ik ben benieuwd hoe die het in Groningen gaat doen, ik denk dat hij te kort komt voor dat niveau. Ik ben nog meer benieuwd naar de opvolger van hem voor de Graafschap. Berry succes in elk geval
Biseswar. Gehuurd dan.
Woo-loo-loo!
  donderdag 31 januari 2008 @ 21:45:47 #12
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_56444049
Mijn eerste reactie was: Miskoop. Nu denk ik toch wel dat het een redelijke aankoop voor Groningen is. Hij heeft het in de Eredivisie nog niet echt laten zien (hoewel ik hem dit seizoen sterk vind spelen), maar speelde natuurlijk ook bij degradatie-kandidaten.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
  donderdag 31 januari 2008 @ 22:19:38 #13
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56444959
Voor het geld is het natuurlijk geen miskoop, maar wel een kwaliteitsvermindering. Slimme handel, alleen geen kampioenschap helaas
pi_56447140
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 22:19 schreef Grulez het volgende:
Voor het geld is het natuurlijk geen miskoop, maar wel een kwaliteitsvermindering. Slimme handel, alleen geen kampioenschap helaas
Wat betalen jullie ervoor dan?
  donderdag 31 januari 2008 @ 23:39:41 #15
176521 Grulez
rasgroninger
pi_56447295
300.000
  donderdag 31 januari 2008 @ 23:47:51 #16
49901 PogueMahone
Yapo N'Guema - Honé
pi_56447510
Das niet veel voor een miskoop
De Narcis van Gabon
pi_56448048
Dat maakt de pijn niet dragelijker idd..
pi_56448364
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 23:39 schreef Grulez het volgende:
300.000
Wij hebben er niet veel minder voor gekregen
pi_56451299
Ongelooflijk, heeft ie toch nog een behoorlijke carriere.
pi_56451904
Millwall was wel een verkeerde stap in zijn carriere maar bij de Graafschap weer helemaal opgeleefd en een mooie transfer naar Grunn.
pi_56456909
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 00:22 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Wij hebben er niet veel minder voor gekregen
We hebben er 5 ton voor gekregen
quote:
Vertrek Powel dreun voor Graafschap

Het vertrek van spits Berry Powel (27), die per direct naar FC Groningen is vertrokken, kwam gisteren bij De Graafschap aan als een mokerslag (uit De Gelderlander van vrijdag)

"Dit is bizar", zegt De Graafschap-trainer Jan de Jonge. " Berry zat donderdagmorgen om 10.00 uur in het krachthonk nog op de fiets.
Toen de training een half uur later begon, was hij er niet meer. In de tussentijd was hij gebeld door FC Groningen. Twaalf uur voor het sluiten van de transferperiode. Dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt."

" Ik zat op de fiets en checkte nog even mijn telefoon", vertelt Powel. " Ik moest meteen mijn zaakwaarnemer Chiel Dekker bellen. Die zei dat het rond was met FC Groningen. Ik ben toen naar Han Berger (directeur voetbalzaken, red.) gegaan en ben naar Groningen vertrokken."

Powel kon dat met een gerust hart doen, want hij had een clausule in zijn contract. De spits werd in augustus 2006 naar De Graafschap gehaald en zijn komst kwam destijds door externe financiers tot stand. Afgesproken werd dat hij tussentijds voor circa 500.000 euro mocht vertrekken. Powel: "Het is vervelend voor De Graafschap, maar voor mij is het heel mooi."

Een deel van dat geld vloeit terug in de zakken van die financiers. De Graafschap is dus de grote verliezer. "We konden hem niet tegenhouden, want zonder clausule hadden we hem in 2006 nooit kunnen halen", aldus Han Berger. "Ik heb het al eerder gezegd, maar dit systeem is waardeloos. Wij staan nu voor het blok."

"Ik was wel even uit het veld geslagen", vervolgt trainer De Jonge. "Je wordt er een beetje moedeloos van. Ja, De Graafschap krijgt wat geld voor Berry. Maar wat heb je daar aan als je er uit zou vliegen."

De Jonge doelt op de rol die Powel in Doetinchem heeft gespeeld. De Amersfoorter is zeer belangrijk geweest voor de Achterhoekers. Vorig seizoen werd hij topscorer van de eerste divisie met 29 doelpunten. Hij had daarmee een belangrijk aandeel in het kampioenschap van De Graafschap. Ook dit seizoen scoorde hij in 22 duels al zesmaal in de eredivisie.

De Jonge kreeg er gisteravond nog wel een nieuwe aanvaller bij. Diego Biseswar (19) is voor de rest van het seizoen gehuurd van Feyenoord. Na Michael Jansen en Jordy Buijs is hij de derde speler die deze maand van de Rotterdammers is gehuurd. " We gaan nu ook in het rood-wit spelen", grapt Berger. Biseswar geldt als talentvol, maar is ook een enfant terrible. Vorig seizoen speelde hij voor Heracles en werd in Almelo een tijdje uit de selectie gezet vanwege ongedisciplineerd gedrag. Dat overkwam de Amsterdammer ook al eens bij Feyenoord. Biseswar speelde in totaal 34 competitieduels in de eredivisie en scoorde daarin driemaal.

De Graafschap hoopt ook nog op de Letse spits Girt Karlsons. Die is transfervrij en mag na 31 januari worden aangetrokken. "Ik hoop dat we Karlsons volgende week kunnen halen " , aldus Berger.

Bron: De Gelderlander / Foto RTV Noord
pi_56462033
Tja, Berry ziet zichzelf volgens mij als pure afmaker. In die zin zou hij bij Groningen, waar je normaliter meer kansen krijgt dan bij De Graafschap, meer goals moeten kunnen maken op het hoogste niveau. Wel een verrassende transfer.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  vrijdag 1 februari 2008 @ 17:22:04 #23
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_56462392
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 13:17 schreef Opgezwollenlever het volgende:

[..]

We hebben er 5 ton voor gekregen
[..]
Uiteindelijk maar anderhalf tot twee ton lijkt me met aftrek van andere kosten?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_56500449
Zijn eerste goal al voor Groningen.
- verwijderd door admin -
pi_56500583
Zo, dat gaat snel
  zondag 3 februari 2008 @ 15:10:14 #26
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_56500928
Aparte spits. Ben benieuwd of ie bij Groningen een beetje kan 'doorbreken'.
pi_56539299
Hier zijn goal tegen Roda, fraaie assist van Berg trouwens die een mooie actie maakt.
http://www.youtube.com/watch?v=B9CatcxwIXw
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_56656736
Hij zal toch wel gaan banken?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_56656819
Voorlopig niet.
pi_56948572
Weer gescoord vandaag, Hij maakte het vrij koelbloedig af.
pi_56951739
Opvallend. Zal ie het, weer een niveautje hoger, dan tóch aankunnen..?
pi_57016004
Ik vind dat ie het tot nu toe gewoon goed doet. (alleen tegen Vitesse niet, maar toen bakte de hele ploeg er niets van)
Hij werkt in ieder geval erg hard.

Klikbaar
pi_57016320
quote:
Op zondag 24 februari 2008 18:15 schreef Yeahinho het volgende:
Opvallend. Zal ie het, weer een niveautje hoger, dan tóch aankunnen..?
Lijkt een gevalletje laatbloeier.
That's all folks!
pi_57020103
Hier zijn goal van afgelopen weekend tegen VVV.
http://www.dailymotion.co(...)oort-tegen-vvv_sport

Hij neemt hem trouwens nog prachtig mee, met zijn hak ofzo..
pi_57056378
pi_57056594
Die Drent spoort echt niet

Is hij familie van Rutten ofzo

En wat een slecht programma De winnaar komt uit het riool
pi_57056859

Die Drent is inderdaad prettig gestoord.
De foutheid van dat programma maakt het juist zo leuk.
  vrijdag 29 februari 2008 @ 11:34:20 #38
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57056929
Nou met die kopgoal en timing klopte nog best aardig volgens mij.
pi_57059620
Wat een programma, hilarisch .
pi_57060077
Ik lach me slap als Powel zondag inderdaad een kopgoal maakt

[ Bericht 1% gewijzigd door Grunner op 29-02-2008 16:04:46 ]
pi_57061274
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:24 schreef Yeahinho het volgende:
Wat een programma, hilarisch .
Toch wel leuk dat er nog ergens een voetbalprogramma wordt gemaakt met de Harry Vermegen factor
Het ziet er natuurlijk niet uit, maar dit kan je onmogelijk afzeiken
Woo-loo-loo!
  vrijdag 29 februari 2008 @ 18:49:18 #42
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57066529
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 11:31 schreef venomsnake het volgende:
De foutheid van dat programma maakt het juist zo leuk.
Inderdaad. Zit er ook altijd hardop om te lachen. Droogkloot, die Mattin.
  zondag 2 maart 2008 @ 16:42:20 #43
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57107223
Weer een goaltje meegepikt..
  zondag 2 maart 2008 @ 16:43:58 #44
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57107269
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:42 schreef venomsnake het volgende:
Weer een goaltje meegepikt..
Maarja de koptraining heeft dus niet echt geholpen...
  zondag 2 maart 2008 @ 17:06:49 #45
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57107743
quote:
Op zondag 2 maart 2008 16:43 schreef Grulez het volgende:

[..]

Maarja de koptraining heeft dus niet echt geholpen...
Nee, niet echt..
pi_57108285
quote:
Haha, schitterend! Martin Drent
Leuk ook dat ze een Ajax liedje als begintune hebben

Powel verrast trouwens wel zeg!
pi_57110113
quote:
Op zondag 2 maart 2008 17:06 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Nee, niet echt..
Die in de laatste minuut had er in gemogen..
pi_57110247
quote:
Op vrijdag 29 februari 2008 13:42 schreef Grunner het volgende:
Ik lach me slap als Powel zondag inderdaad een kopgoal maakt
Mja
pi_57114266
Ik moest er meteen aan denken toen ik em die bal over zag koppen .
pi_57127232
  maandag 3 maart 2008 @ 14:55:31 #51
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57127317
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:52 schreef venomsnake het volgende:
Zijn goal tegen Heracles:
http://www.dailymotion.com/marcusberg/video/7694798
dailymotion zie je trouwens steeds vaker voorbijkomen bij voetbalfilmpjes.
pi_57127340
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:52 schreef venomsnake het volgende:
Zijn goal tegen Heracles:
http://www.dailymotion.com/marcusberg/video/7694798
De link doet anders vermoeden
pi_57127419
quote:
Op maandag 3 maart 2008 14:56 schreef Grunner het volgende:

[..]

De link doet anders vermoeden
http://www.dailymotion.co(...)gen-heracles-2_sport

pi_57147162
quote:
Powel opnieuw Man of the Match

Berry Powel is voor de tweede keer uitgeroepen tot Man of the Match. Door zijn uitverkiezing is hij opgestoomd naar de derde plek in de algemene rangschikking. Marcus Berg voert nog altijd de ranglijst aan, gevolgd door Tom Hiariej.

bron: fc groningen
pi_57147229
Ooit heb ik Powel vergeleken met (een mindere uitvoering van) Van Nistelrooij
pi_57147449
Ik moet zeggen dat hij het tot nu toe prima doet. Heeft al 3 goals gemaakt en past zich vrij makkelijk aan zo lijkt het. Werkt hard en verdedigd ook prima mee.
Koopje..
pi_57178308
Vandaag een monoloog in de VI, met als kop:

"Ik heb ongeveer dertig broers en zussen"

* Yeahinho voelt enkele anti-Powel-stadionsongs aankomen...
  woensdag 5 maart 2008 @ 18:08:25 #58
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_57178374
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:03 schreef Yeahinho het volgende:

* Yeahinho voelt enkele anti-Powel-stadionsongs aankomen...
Ah, het zou een broer van Roberto Verhagen kunnen zijn
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_57188566
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 18:03 schreef Yeahinho het volgende:

Hier dat interview:

Klikbaar

Met dank aan Bavvelder
pi_57189354
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 00:34 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Met dank aan Bavvelder
Die deed het interview ofzo?
Ik ben hier niet om vrienden te maken
pi_57190076
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 02:01 schreef latin_LiZzY het volgende:

[..]

Nope, die scant deze intervieuws altijd en zet ze op het fcgforum.
Of je nu wint of verliest, Grunn fan ben je niet voor even maar voor heel je leven..
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:02:14 #62
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_57202936
quote:

[..]

donderdag 6 maart 2008 @ 19:11:22 #63
176521 Grulez
rasgroninger
pi_57203142
quote:

[..]

Daar moet je Freek Jansen voor bedanken, zoals heel verrassend bij het interview zelf vermeld staat.
pi_57352909
Berry Powel tegen Willem II op de Ronaldo toer..
http://www.youtube.com/watch?v=S_m6Oj6sUpo

Die verdediger van Willem II gaat er maar bij zitten .
pi_58114510
quote:
Berry Powel vindt zijn carrière één groot hoogtepunt

Berry Powel voetbalt nog maar een paar maanden in de Euroborg. Nooit eerder heeft hij echter een dergelijke hectische vertoning meegemaakt als afgelopen zondag. De wedstrijd tegen Ajax kon wegens brand op de tribune niet gespeeld worden. Powel had in eerste instantie de ernst van de zaak ook niet in de gaten. Later besefte hij bij het aanschouwen van foto's in de krant dat er afgelopen zondag gelukkig een drama verijdeld werd. Toch vindt hij het vreemd dat de media nu nog steeds bol met verhalen staan over het incident. "Het is wel logisch dat de kranten er veel over schrijven, maar ik vind dat het ook wel een beetje overdreven wordt. Gisteren (dinsdag) stonden de kranten weer vol met interviews", zegt Powel.

De snelle spits van FC Groningen denkt niet dat de wedstrijd van vanavond tegen Ajax een extra lading heeft gekregen door de wrange voorvallen. Powel is er zelfs van overtuigd dat het merendeel van de supporters voor een gezellig sfeertje gaat zorgen. "Het publiek was zondag ook voorbeeldig ", meent Powel. "Een paar individuen waren de oorzaak van het voorval. Iedereen bewaarde zondag gelukkig de rust. Er was ook geen opgefokt sfeertje. Natuurlijk waren er wel mensen teleurgesteld over het niet doorgaan van de wedstrijd, maar begrip toonden die mensen er ook voor. Dat geeft aan dat het publiek van Groningen goed is."

Powel stelt ons bovendien gerust: De FC Groningen-aanhangers kunnen vanavond een optimaal gemotiveerd FC Groningen aan het werk zien tegen Ajax en ook komende zondag tegen FC Utrecht. "Er staat voor ons officieel niets meer op het spel, maar we gaan voor honderd procent ons best doen om deze wedstrijden tot een goed eind te brengen", zegt hij strijdvaardig. "Dit zijn immers prima wedstrijden vooraf aan de play offs. Zo kunnen we ons optimaal voorbereiden om de nacompetitievorm te pakken te krijgen. We willen so wie so niet voor twintig duizend man publiek afgaan. Wij kunnen er bovendien voor zorgen dat de strijd om de titel beslist wordt. PSV wordt vast kampioen als we gelijkspelen of winnen. Gebeurt het niet dan wordt het inderdaad heel spannend, want ik zie PSV niet zomaar winnen bij Vitesse."

De komst van Berry Powel tijdens de winterstop was op zijn minst gezegd behoorlijk verrassend. Powel wist ook wel dat FC Groningen ter vervanging van de naar Fulham vertrokken spits Erik Nevland naarstig op zoek was naar een vervanger. Aan het eind van de transferperiode tijdens de winterstop werd Powel op de valreep door FC Groningen ingelijfd. Het was voor hem van De Graafschap naar de Trots van het Noorden alweer een goede stap naar een hoger niveau. "Ik heb wel een hele fijne periode bij De Graafschap meegemaakt", vertelt hij over zijn vorige club. "Het was onlangs toen we met FC Groningen daar speelden ook wel een apart gevoel. Ik heb er echter met een warm gevoel afscheid kunnen nemen. Nu richt ik me helemaal op FC Groningen. In het begin waren de resultaten erg goed. Ik had meteen een goede klik met Marcus Berg. We hebben veel samen getraind. We wilden elkaar zo snel mogelijk goed aanvoelen. Dat is volgens mij aardig gelukt. Helaas is de klad vooral vanwege blessures er nu wat in gekomen. Toch ben ik blij met deze keuze. Ik ben hier gekomen om Europees voetbal te halen. Dat zit er nog steeds heel dik in."

Ook in sociaal opzicht voelt Berry Powel zich vanaf het eerste moment helemaal in zijn element bij FC Groningen. "Het blijkt een echte vriendenploeg te zijn", spreekt hij waarderend over zijn ploeggenoten. "Het was in het begin voor niemand een probleem om mij van huis op te halen en na de training weer thuis af te zetten. Ik heb hier al vrienden gekregen. Alles is hier prima geregeld. Ron Jans is een goede rustige trainer. Hij is communicatief heel vaardig. Wat dat betreft wil ik hier wel een tijdje blijven. Ik weet echter nog steeds niet waar mijn plafond ligt. Tot nu toe is het allemaal voorspoedig gegaan met mijn carrière. Wie weet kan ik ooit op een nog hoger niveau spelen. Ik train er in ieder geval wel voor. Eerst moet ik me hier echter nog helemaal bewijzen."

De 27 jarige in Utrecht geboren Berry Powel begon bij AFC Quick 1890 met voetbal. Later speelde hij nog bij de amateurs van Roda '46. Daar werd hij op 23-jarige leeftijd ontdekt door FC Den Bosch. Na drie jaar verkaste hij voor een buitenlands avontuur naar Millwall, waarna hij in Nederland bij De Graafschap terugkeerde. De volgende stap werd dus FC Groningen. Powel geniet met volle teugen van zijn profavontuur. Hij vindt dat hij louter hoogtepunten beleefd heeft. "Mijn eerste doelpunt bij FC Den Bosch was een hoogtepunt en in de laatste wedstrijd van dat seizoen maakte ik als invaller voor Santi Kolk het winnende doelpunt, waarna we promoveerden naar de eredivisie. Wat er dan allemaal door je heen gaat is met geen pen te beschrijven. We degradeerden het jaar daarna wel weer, maar ik werd meteen topscorer van de Eerste Divisie. Daar verdiende ik een transfer naar Milwall aan. Terug in Nederland werd ik bij De Graafschap ook topscorer van de Eerste divisie. Het laatste hoogtepunt was de transfer naar FC Groningen. Ik hoop dat het volgende hoogtepunt de plaatsing voor Europees voetbal wordt."

Powel bleef relatief lang in het amateurvoetbal hangen. In de omgeving van Amersfoort kennen de mensen hem nog heel goed. Wekelijks heeft hij contact met de website van een regiokrant. De mensen sturen hem altijd de nieuwtjes van de column 'Kop of Munt' op. Daarin staat heel veel over het regionale amateurvoetbal. "Zo blijf ik op de hoogte van het amateurvoetbal uit mijn geboortestreek. Elke week lees ik verslagen van ploegebn als Spakenburg en Nijkerk. Dat vind ik nog steeds heel erg leuk."

Berry Powel is nazaat van een Surinaamse vader en een Nederlandse moeder. Hij heeft ongeveer 25 broers en zussen. Berry Powel is echter het enige kind van zijn moeder. Al zijn broers en zussen hebben verschillende moeders. Zijn vader is kermisklant en heeft in de afgelopen decennia kennelijk de lijfspreuk 'In ieder stadje een ander schatje' aardig hoog weten te houden. Een hechte band bestaat er niet tussen Powel en zijn vader en broers en zussen. "Ik heb met een paar broers en zussen wel contact", legt Powel uit. "Ik weet niet eens hoeveel vrouwen er moeder zijn van al die broers en zussen. Ik heb mijn vader anderhalf jaar geleden voor de laatste keer op een bruiloft van één van mijn zussen gezien. Voordat het feest was afgelopen was mijn vader al weer vertrokken. Ik weet alleen dat hij in Utrecht woont. Ik vind het niet echt vervelend. Wat je niet hebt gehad mis je toch ook niet. Het is net als met kaas. Daar ben ik allergisch voor. Ik weet hoe het smaakt, maar ik hoef het niet te hebben."

(Bron: Amateurgras)
pi_60216554
Toch altijd leuk om even mee te pakken die oefenwedstrijdjes, Berry maakte er 8 (!!) vandaag .
pi_60225533
Benieuwd wie daar deze voorbereiding nog boven komt.... Ik dacht eerlijk gezegd dat de zeven stuks van Sjoerd Ars namens RBC tegen het Tholens elftal het hoogst aantal gescoorde goals door één speler zou worden deze voorbereiding, maar Powel knalt er gewoon even nog één meer in....
www.thuisuiteten.nl
  zondag 20 juli 2008 @ 15:06:54 #68
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_60225646
Scoren in de voorbereiding is, in ieder geval bij FC Groningen, geen garantie voor een succesvol seizoen. Mustapha El Idrissi werd ooit landelijk topscorer in de voorbereiding en raakte het daaropvolgende seizoen slechts een reclamebord.
pi_60226086
Dat is ook zo. En was die jongen van Öztürk niet vorig seizoen of het seizoen daarvoor ook bijna of geheel landelijk topscorer, terwijl hij volgens mij nog steeds moet debuteren in een officiële wedstrijd?
www.thuisuiteten.nl
pi_64295359
quote:
Berry Powel naar ADO Den Haag

DEN HAAG - Berry Powel vertrekt per direct naar ADO Den Haag. De 28-jarige aanvaller heeft een contract getekend voor 2,5 jaar. Hij komt over van FC Groningen, waar hij niet meer in aanmerking kwam voor een basisplaats.

Trainer André Wetzel van ADO Hen Haag is blij met de komst van de nieuwe spits. „Berry hunkert ernaar om weer elke week een wedstrijd te spelen. Hij is een garantie voor doelpunten, dat hebben de statistieken wel uitgewezen.’’

Powel scoorde in zijn profloopbaan 71 treffers in 175 duels. Hij voetbalde bij FC Den Bosch, Millwall, De Graafschap voordat halverwege vorig seizoen overstapte naar FC Groningen. Zowel bij FC Den Bosch als De Graafschap schopte hij het tot topscorer van de eerste divisie.
  dinsdag 23 december 2008 @ 20:47:59 #71
37809 Doezelhaar
Tot het gaatje...
pi_64298007
Hele goede zet van ADO. Zelfs Feyenoord had deze jongen wel kunnen gebruiken..
pi_64311088
quote:
'Wetzel gaf de doorslag'

André Wetzel heeft 'm, zijn eredivisiewaardige spits die ADO Den Haag de tweede helft goals moet gaan bezorgen. "Berry Powel is volgens de statistieken een garantie voor doelpunten," zei Wetzel gisteren nadat de 28-jarige aanvaller een contract overeenkwam voor tweeënhalf jaar. De speler zelf is blij en opgelucht dat de transfer zo snel is beklonken.
Powel: "Nu kan ik rustig kerst vieren en weet ik dat de wedstrijd tegen Heerenveen zondag de laatste is. Dan kan ik in januari fris bij ADO Den Haag beginnen. Wel leuk, een derby zondag. Zou mooi zijn als we drie punten zouden pakken."

En jij een doelpunt zou maken...

"Niet het belangrijkste, maar wel leuk natuurlijk. Ik maakte bij mijn debuut een jaar geleden tegen Roda JC ook een goal. Ik ga zondag in ieder geval keihard mijn best doen, want ik wil met opgeheven hoofd vertrekken."

Je kon kiezen uit tal van clubs. Waarom is het ADO Den Haag geworden?

"De club was de eerste en had afgelopen zomer ook al serieuze interesse. ADO heeft natuurlijk een geweldige historie, reputatie, stadion en achterban. Bovendien had de trainer een goed verhaal."

Welk verhaal was dat?

"ADO Den Haag is de weg naar boven ingeslagen. De club wil stappen maken. Nu handhaven, volgend jaar weer een paar plekken hoger eindigen. Er sprak veel vertrouwen uit zijn woorden, ook naar mij toe. Ik wil graag deel uit maken van die ambitie. Het gesprek met Wetzel heeft de doorslag gegeven."

André Wetzel noemt je een garantie voor goals. Ben je dat?

"Nou ja, ik ben tóch twee keer topscorer geworden van de eerste divisie."

Dat was in de eerste divisie. Wetzel zocht een eredivisiewaardige spits...

"Vorig seizoen heb ik over het hele jaar tien goals gemaakt in de eredivisie (zes voor De Graafschap, vier voor FC Groningen, red.). Ik ben een echte doelpuntenmaker, al ben je altijd afhankelijk van de aanvoer. Maar daar maak ik me bij ADO geen zorgen over met voetballers als Meric, Soltani en een echte nummer tien in Richard Knopper."

Waarom is het bij FC Groningen misgegaan?

"Mis, mis... Zo zie ik dat niet. De ene trainer ziet het wel in je zitten, de andere niet. Nee, van Ron Jans heb ik dit seizoen nooit écht het vertrouwen gevoeld. Daarvoor speelde ik te weinig wedstrijden achter elkaar. Dan heb je daar minder gevoel bij, dat lijkt me logisch. Ik ben een gevoelsmens. Wat dat betreft voelde het gesprek met Wetzel wel meteen heel goed."

Hoe kijk je terug op het jaar bij FC Groningen?

"Met plezier, ik heb het goed naar mijn zin gehad, ook dankzij de supporters. Ook als ik niet speelde scandeerden ze mijn naam. Komt misschien omdat ik altijd keihard bleef knokken."

Dan ben je in Den Haag op de juiste plek.

"Weet ik, maar ik ben wat dat betreft wel wat gewend, want ik heb bij De Graafschap gespeeld, bij FC Groningen en ga nu naar ADO Den Haag. Dat zijn allemaal clubs die hard werken hoog in het vaandel hebben."

Wat voor soort spits krijgt ADO Den Haag?

"Snel, doelgericht en keihard werkend."

Hoeveel goals maakt Berry Powel dit seizoen?

"Het belangrijkste is: zijn ze van waarde. Je kunt er acht maken en degraderen, maar ook vier heel belangrijke doelpunten maken waardoor ADO Den Haag erin blijft. Uiteraard kies je dan voor het laatste. Maar het belangrijkste is ADO. Met die club wil ik omhoog."

AD
pi_66106330
Zijn eerste doelpunt in Haagse dienst is een feit.
pi_66856109
quote:
Powel wil nóg een keer naar het buitenland

Berry Powel is bezig aan zijn eerste maanden in dienst van ADO Den Haag, maar de spits praat ook al over het buitenland. Na een mislukt avontuur bij Millwall hoopt de 29-jarige aanvaller het nog een keer te mogen proberen.

"Hoe lang ik hier nog blijf? Dat weet ik niet. Ik wil nog een keer naar een buitenlandse club", zegt Powel in gesprek met Voetbal Magazine. "Een bepaald land heb ik niet voor ogen, het kan overal zijn. Ik zit niet vast aan Nederland. Met alle moderne communicatiemiddelen kun je dagelijks contact hebben met iemand aan de andere kant van de wereld."

Zijn mislukte avontuur bij Millwall zal Powel er niet van weerhouden het nog een keer te proberen. "In Engeland ben ik niet geslaagd, maar ik wil nog wel een keer naar het buitenland."

Eerst wil hij zich echter richten op ADO, waar hij zich al thuis voelt. "De aanpassing is vlot verlopen, ik ben goed opgevangen. ADO is een volksclub, net als FC Groningen en De Graafschap. In zo''n atmosfeer voel ik me thuis. Ook hier kan het publiek veel herrie maken, dat geeft een kick."
  woensdag 11 maart 2009 @ 20:22:19 #75
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_66947407
Ah, typisch Powel
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_70281060
Hij zou weer terug gaan naar de Graafschap .
pi_70281304
ADO.

7 ton voor een half jaar Powel.
  dinsdag 23 juni 2009 @ 10:43:12 #78
39559 Karrel_Laaglawaai
vnav on van vond
pi_70282491
Moet nog zien of hij echt naar De Graafschap gaat.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')