abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34668388
De meningen over deze speler zijn verdeeld, maar hoe je het ook wendt of keert, er is vooralsnog genoeg te babbelen over de carrière van Berry Powel. Tot voor kort maakte hij furore bij FC Den Bosch - en werd er dus in dat topic over hem geouwehoerd - maar na zijn overgang naar Millwall is hij wel een eigen topic waard.

Statistieken per 01-02-2006

In de zomer van 2003 werd de destijds 23-jarige Berry door FC Den Bosch weggehaald bij zaterdagamateurclub Roda '46 (2e klasse). Via veel invalbeurten en een spaarzame basisplaats wist hij 26 keer in actie te komen, waarin hij 9 doelpunten maakte. De belangrijkste maakte hij als invaller in de laatste wedstrijd van het seizoen. Thuis tegen Veendam werd het in de slotminuten 3-2 door Powel, en hierdoor kon het kampioenschap gevierd worden.

Het scheelde niet veel of hij had dit doelpunt helemaal niet gemaakt. Een week eerder werd hij namelijk - in de uitwedstrijd bij Cambuur - in de 60e minuut ingebracht, om tijdens de blessuretijd het veld weer te moeten verlaten van trainer Gert Kruys. Een week lang praten door assistent-trainer Wim van der Horst zorgde ervoor dat Berry toch bereid was om tegen Veendam zijn minuten mee te pakken. Het resultaat is bekend....

Een seizoen later werd het vechten tegen de bierkaai. Met wekelijks - bij gebrek aan beter - een hopeloos falende Powel in de spits, was FC Den Bosch onmachtig tegen eigenlijk alle overige eredivisionisten. Toen aan het eind van het seizoen eindelijk eens werd gewonnen (thuis van Twente met 1-0) werd Berry na rust in het veld gebracht, om een kwartier voor tijd de kleedkamer weer op te moeten zoeken. Daar was meneer het weer niet zo mee eens, en hij besloot nooit meer voor FC Den Bosch te willen spelen.

De laatste wedstrijden van het seizoen meldde hij zich "ziek", maar in de zomerstop kwam er geen club voor hem. Daarnaast liep zijn contract bij FC Den Bosch liep nog een jaar door. De nieuwe trainer Theo Bos wist Berry andermaal zover te krijgen om toch nog maar een keer het prachtige blauw-witte tenue aan te trekken. Dit tot ergernis van vele supporters die Powel inmiddels wel konden schieten, maar ook deze keer liet hij zijn voeten spreken.

Terwijl zijn beoogde 'opvolger' Prince Rajcomar (foto) liet zien niet bepaald een doelpuntenmachine te zijn, scoorde Powel tijdens de eerste seizoenshelft aan de lopende band. Tegen Omniworld zorgde hij persoonlijk voor de 2-3 overwinning, en een week later nam hij weer alle doelpunten voor zijn rekening tegen TOP (4-0). Thuis tegen AGOVV maakte hij er weer 3, en lange tijd liep hij 1 op 1 in de competitie.

De topscorer van de Eerste Divisie wekte uiteraard interesse van verschillende clubs, waarvan het Engelse Millwall FC in de winterstop toe wist te slaan. Die club scoort erg moeilijk, is hierdoor te vinden in de onderste regionen van de First Division, en ziet in Powel wellicht een reddende engel. Terwijl hij geschorst was voor de wedstrijd tegen MVV, bezocht Berry niet díe wedstrijd maar een van zijn toekomstige werkgever. Een dag later was het al rond en zag FC Den Bosch 125.000 pond op de bankrekening verschijnen.

Velen waren (en zijn) sceptisch over de overgang, maar het sprookje gaat vooralsnog verder in de Engelse First Division. Bij zijn eerste competitiewedstrijd tegen Cardiff City kwam Millwall al vroeg op een 1-0 achterstand. In de 57e minuut werd Berry in het veld gebracht, en binnen drie minuten was de stand gelijkgetrokken. Doelpuntenmaker? Berry Powel....
pi_34670334

Mooi verhaal.
  woensdag 1 februari 2006 @ 08:35:49 #3
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_34671129
Ik neem aan dat het verwachte slotje er zo aankomt?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_34671168
Zoals er in de OP staat, de meningen zijn verdeeld...
That's all folks!
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:31:15 #6
28160 LadyFCDB
Bosschenaren!!
pi_34671838
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 09:12 schreef TerroRobbie het volgende:
WE HAD THE POWEL
Inderdaad
Een Bosschenaar ben je niet voor even, maar heel je leven! Bosschenaren!!!
pi_34671839
Whehe. Puike OP
pi_34671932
Ik hoop dat hij het heel goed doet daar, des te meer beuren wij.
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:43:42 #9
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_34672052
Best een goede spits denk ik. Was lekker op dreef hier 1e helft van seizoen
  woensdag 1 februari 2006 @ 09:45:11 #10
72703 Lionheaad
Nothing beats a Lion
pi_34672078
Hij blijft iig in het blauw spelen
wordt aan gewerkt....ben net terug
pi_34675641
Droomdebuut Berry Powel bij Millwall

1/2/2006 10:55

'Thank you Berry much', was te lezen op de website van Millwall. Berry Powel maakte direct indruk voor zijn nieuwe club.

Powel, die vorige week bij FC Den Bosch vertrok, maakte tegen Cardiff City zijn debuut voor Millwall. Het was er eentje om niet snel te vergeten. Binnen drie minuten na zijn entree was het al raak. Het doelpunt van de Utrechtse spits leverde Millwall een punt op (1-1).

'Hij heeft zijn doelpunt meegepikt en toonde zich een speler met vertrouwen', toonde Millwall-manager Dave Tuttle zich tevreden over de inbreng van zijn nieuwe spits. Ondanks het punt blijft de Londense club veroordeeld tot de voorlaatste plaats in het Championship.

Powel kreeg niet te maken met Glenn Loovens. De verdediger zat bij Cardiff de hele wedstrijd op de bank. Manager Dave Jones achtte de Feyenoord-huurling nog niet fit genoeg voor een plaats in de basis en had hem gaandeweg de wedstrijd ook niet nodig.

Bloed, zweet en tranen!
pi_34676397
De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Zijn totaal stand zal wel op 3 komen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_34677575
Is 125.000 pond niet een beetje weinig? Dat zijn bedragen waar Engelse clubs (ook uit de First Division) hun schouders over ophalen. Het geeft mij een beetje het gevoel van 'ach, voor dat bedrag kunnen wij er geen buil aan vallen'.
pi_34678088
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:15 schreef Beschouw het volgende:
Is 125.000 pond niet een beetje weinig? Dat zijn bedragen waar Engelse clubs (ook uit de First Division) hun schouders over ophalen. Het geeft mij een beetje het gevoel van 'ach, voor dat bedrag kunnen wij er geen buil aan vallen'.
125.000 pond = 190000 euro = meer dan 400.000 oud hollandsche guldens. Dat vind ik geen slecht bedrag voor een spits nog nog maar 3 maanden bij ons onder contract zou staan. En nooit en te nimmer bij zou tekenen. Ik ben er tevreden mee in ieder geval.
pi_34678579
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:33 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

125.000 pond = 190000 euro = meer dan 400.000 oud hollandsche guldens. Dat vind ik geen slecht bedrag voor een spits nog nog maar 3 maanden bij ons onder contract zou staan. En nooit en te nimmer bij zou tekenen. Ik ben er tevreden mee in ieder geval.
Ja, als je zo rekent, was zelfs 100 euro al aanvaardbaar geweest.
pi_34678642
Ik zit nu even m'n eigen OP terug te lezen. Heb ik eigenlijk best leuk gedaan, ik denk dat ik schrijver word .

En DG > ik had geen andere reactie van jou verwacht . Maar zoals Vaduz al meldde zijn de meningen over hem verdeeld, en juist daarom is hij een topic waard. Ik vind het ook niet alles wat ie bij onze FC heeft gedaan (of beter: wat ie juist niet heeft gedaan), maar een verhaal als dat hierboven maak je toch maar weinig mee...
pi_34678700
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:47 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Ja, als je zo rekent, was zelfs 100 euro al aanvaardbaar geweest.
Hoe reken jij dan
pi_34678879
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:51 schreef TerroRobbie het volgende:

[..]

Hoe reken jij dan
Ik bedoel te zeggen dat een waardevolle speler als Powel voor Den Bosch voor erg weinig geld zomaar weg gehaald wordt. Dat zijn contract afliep en er aan het einde van het seizoen helemaal niets te beuren zou zijn, doet hier niets aan af. Het getuigt toch van een slechte handelsgeest bij Den Bosch. Minstens een half miljoen (euro's); voor Engelse clubs moet dat toch geen probleem zijn?
pi_34685325
Wat een goalgetter is die jongen toch.

Wie houdt zijn puntenindex bij voor Millwall?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34685625
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:56 schreef Beschouw het volgende:

[..]

Ik bedoel te zeggen dat een waardevolle speler als Powel voor Den Bosch voor erg weinig geld zomaar weg gehaald wordt. Dat zijn contract afliep en er aan het einde van het seizoen helemaal niets te beuren zou zijn, doet hier niets aan af. Het getuigt toch van een slechte handelsgeest bij Den Bosch. Minstens een half miljoen (euro's); voor Engelse clubs moet dat toch geen probleem zijn?
Nee, hem hier nog een wedstrijd of 10 laten ballen, 5 keer zien scoren, en aan het eind van het seizoen zonder er ook maar 1 cent voor te vangen laten vertrekken, dát is een fantastische handelsgeest...
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 17:11 schreef methodmich het volgende:
Wat een goalgetter is die jongen toch.

Wie houdt zijn puntenindex bij voor Millwall?
Jij, denk ik. Anders gok ik niemand .
  donderdag 2 februari 2006 @ 06:35:16 #21
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_34705495
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 13:49 schreef Yeahinho het volgende:

En DG > ik had geen andere reactie van jou verwacht . Maar zoals Vaduz al meldde zijn de meningen over hem verdeeld, en juist daarom is hij een topic waard. Ik vind het ook niet alles wat ie bij onze FC heeft gedaan (of beter: wat ie juist niet heeft gedaan), maar een verhaal als dat hierboven maak je toch maar weinig mee...
Hypocriet kutvolk,die Bosschenaren maar dat mag je niet zeggen natuurlijk.

Ik kan de reacties aan het eind van vorig seizoen nog wel herinneren en nu.....bah
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_34714852
Filmpje van de goals bij Cardiff - Millwall: http://media.putfile.com/wall-v-cardiff

Millwall speelt in geel, en de tweede is dus van Powel .
  zondag 5 februari 2006 @ 22:06:00 #23
67174 Dos37
Come on Twente
pi_34775978
Millwall
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_34776083
Gisteren niet gescoord in het degradatie duel tegen Cardif.
pi_34776599
quote:
Op zondag 5 februari 2006 22:08 schreef TerroRobbie het volgende:
Gisteren niet gescoord in het degradatie duel tegen Cardif.
Tis dubbel f, en Cardiff was vorige week. Je bedoelt Sheffield Wednesday.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')