Dat zou ik in beginsel ook zeggen.quote:Op donderdag 31 januari 2008 18:57 schreef milagro het volgende:
[..]
daarvoor zat hij mij iets te triomfantelijk net bij RTL Boulevard... als hij er compleet naast zat, zou hij het dan ook zo aangepakt hebben, met zoveel tamtam?
Justitie heeft de beelden al. Anders was de zaak niet heropend.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:12 schreef N.icka het volgende:
Mag hij eigenlijk dagenlang bewijsmateriaal achterhouden
hij houdt niets achter, de zaak is heropend, dus is het OM op de hoogte van wat hij te melden heeft.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:12 schreef N.icka het volgende:
Dan zouden er toch ook arrestaties zijn? Of denk ik nu te simpel?quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:13 schreef milagro het volgende:
[..]
hij houdt niets achter, de zaak is heropend, dus is het OM op de hoogte van wat hij te melden heeft.
WGR'ers.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:12 schreef TNA het volgende:
Voor de WGR'ers hier: kun je iemand veroordelen op basis van verborgen-cameramateriaal?
hij heeft het toch al overgedragen aan aruba?quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:12 schreef N.icka het volgende:
stond ook al op pagina 2, sherlockquote:Op donderdag 31 januari 2008 19:01 schreef Klingon het volgende:
ABC meldt nu ook: http://abcnews.go.com/International/Story?id=4222253&page=1
Interessant is deze alinea:
[..]
Dat is dus al vrijgegeven door Peter R. de Vries en een gedeelte van de tekst die www.vkmag.com op een screenshot heeft staan. Dan zal de rest ook wel kloppen...
Hoe kom je daar aan?quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:09 schreef renegade808 het volgende:
Hierbij alvast een tipje van de sluier..
Sleutelfiguur in deze zaak: Steve Croes.
1. Steve Croes stayed at the Tatoo Party Boat which was docked to the beach where Natalee was last seen on May 30, 2005.
2. Steve Croes went out of the blue to authorities and told them JK2 dropped Natalee off at the Holiday Inn (which at the time they already denied to officials)
3. Steve Croes was fired as a DJ from the Tatoo Party Boat.
4. Someone got interesting stuff (fishcage, rope) out of the Fishermans Huts near the place where Natalee was last seen (and close to the docking location of the Tatoo party boat)
5. The Tatoo party boat has been sold on Ebay the week after Natalees dissapearance.
6. The guestbook on the Tatoo Party Boat website was taken down shortly after.
7. Steve is affiliated with the "guy with glasses" who harassed a woman at the beach prior to Natalees dissapearance. (both steve and the "glasses" guy appear in a photograph which has been sent to the Dutch Crime Reporter Peter R. de Vries in late 2006.)
Tja, als Joran het dan niet gedaan heeft, heeft hij die jongen wel enorm voor niets door de mangel gehaald. Ik geloof niet in een gepland wijn-incident. Dat is echt onzin. Dan mik je ook niet in iemand zijn gezicht.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:09 schreef milagro het volgende:
[..]
Hij is er dus al maanden mee bezig geweest, logisch natuurlijk, maar als Joran er niets mee te maken heeft, dan moet hij dat NA Pauw en Witteman dus pas ontdekt hebben... en dát lijkt me onwaarschijnlijk.
Het is denk ik logischer dat zijn gebetenheid in die show tov Joran te danken is aan wat hij al wist, dankzij die undercover operatie.
Jep, een week geleden al (volgens De Telegraaf).quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:15 schreef DarkElf het volgende:
[..]
hij heeft het toch al overgedragen aan aruba?
quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:14 schreef N.icka het volgende:
[..]
Dan zouden er toch ook arrestaties zijn? Of denk ik nu te simpel?
Natuurlijk, zeg ik als beëdigd WGR'erquote:Op donderdag 31 januari 2008 19:12 schreef TNA het volgende:
Voor de WGR'ers hier: kun je iemand veroordelen op basis van verborgen-cameramateriaal?
een gepland wijn incident?quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:16 schreef djenneke het volgende:
[..]
Tja, als Joran het dan niet gedaan heeft, heeft hij die jongen wel enorm voor niets door de mangel gehaald. Ik geloof niet in een gepland wijn-incident. Dat is echt onzin. Dan mik je ook niet in iemand zijn gezicht.
Zou kunnen , maar als iemand op tape bekent heb je genoeg bewijs lijkt me , dan ga je toch niet nog een aantal weken wachten tot de vogel misschien gevlogen is? Als Joran het echt gedaan heeft is hij natuurlijk vanaf vanavond pleitte , sta je ook mooi voor lul met je aankondigingen Dan hou je zoiets toch stil tot de dader achter de tralies zit . Dit risico ga je toch niet bewust lopen?quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:18 schreef milagro het volgende:
[..]
zijn bevindingen zijn genoeg om de zaak te doen heropenen, dan moet een en ander natuurlijk eerst nog nagetrokken worden om eventueel te kunnen besluiten dat het voldoende is om iemand te arresteren.
Ik dacht dat je in Nederland niet a.h.v. bekentenis veroordeeld kan worden, er moet toch meer bewijs zijn? (Om praktijken met bekennen onder druk te voorkomen). Of heb ik t mis?quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:23 schreef N.icka het volgende:
Zou kunnen , maar als iemand op tape bekent heb je genoeg bewijs lijkt me
Als Joran het niet gedaan heeft, gaat hij niet pleite, toch, ongeacht wát Peter ook beweert.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:23 schreef N.icka het volgende:
[..]
Zou kunnen , maar als iemand op tape bekent heb je genoeg bewijs lijkt me , dan ga je toch niet nog een aantal weken wachten tot de vogel misschien gevlogen is? Als Joran het echt gedaan heeft is hij natuurlijk vanaf vanavond pleitte , sta je ook mooi voor lul met je aankondigingen Dan hou je zoiets toch stil tot de dader achter de tralies zit . Dit risico ga je toch niet bewust lopen?
Of is dat nu juist de bedoeling?
Achja, dat zei ik straks ook al, maar daar luistert niemand naar ofzoquote:Het is helemaal niet bekend nu wát Joran bekend zou hebben, het hoeft niet de moord te zijn, hè
quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:28 schreef milagro het volgende:
[..]
Als Joran het niet gedaan heeft, gaat hij niet pleite, toch, ongeacht wát Peter ook beweert.
Doet hij dat wel, dan is hij ws dus idd schuldig, en wordt hij ook zo gevonden, hoor... hij zal sowieso , als hij de mogelijke dader/medeplichtige toch is , in de gaten gehouden worden, nu al, lijkt mij dan.
Wie weet wat er nu allemaal al gaande is.
Het is helemaal niet bekend nu wát Joran bekend zou hebben, het hoeft niet de moord te zijn, hè, of zijn eigen betrokkenheid bij de verdwijning, direct of indirect.
Plus een bekentenis is niet per definitie bewijs.
Joran gaat er heus niet vandoor. Waar zou hij heen moeten? Naar Tanja Nijmeijer bij de FARC in Colombia?quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:23 schreef N.icka het volgende:
[..]
Zou kunnen , maar als iemand op tape bekent heb je genoeg bewijs lijkt me , dan ga je toch niet nog een aantal weken wachten tot de vogel misschien gevlogen is? Als Joran het echt gedaan heeft is hij natuurlijk vanaf vanavond pleitte , sta je ook mooi voor lul met je aankondigingen Dan hou je zoiets toch stil tot de dader achter de tralies zit . Dit risico ga je toch niet bewust lopen?
Of is dat nu juist de bedoeling?
naar mij ook niet, hoorquote:Op donderdag 31 januari 2008 19:30 schreef NED het volgende:
[..]
Achja, dat zei ik straks ook al, maar daar luistert niemand naar ofzo
Nee, hoor. VKmag wil gewoon een paar views hebben. Die pagina past ook helemaal niet bij de rest van de site en ik geloof nooit dat ze dit soort dingen in een open dir zetten..quote:Op donderdag 31 januari 2008 18:41 schreef flugeltje het volgende:
Ben ik nu de enige die het opvallend vind dat er een open dir op de site van De Vries stond? Zo stom is hij / z'n redactie écht niet hoor....
In verschillende topics wordt gedacht dat het wijnincident werd gepland door Joran en Peter samen. Als een complot tegen de werkelijke dadersquote:Op donderdag 31 januari 2008 19:21 schreef milagro het volgende:
[..]
een gepland wijn incident?
ik volg je even niet.... of jij mij niet
Als Peter toen niet al wist wat hij nu wist, had hij tov Joran bij P & W een andere houding aangenomen.
Hij was erg fel tegen Joran, beschuldigde hem van nu nog steeds liegen, meer weten, dingen verzwijgen etc etc.... als Joran er niets mee te maken heeft, dan lijkt mij dat Peter dat toen ook al wist of op zijn minst het zag aankomen al, immers die onderzoeken liepen al maanden, er moesten ms enkel nog wat laatste dingetjes kortgesloten worden.
Daar ben ik ook heel erg benieuwd naar.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:32 schreef N.icka het volgende:
[..]
Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe die er op dit moment bij zit
Dat klinkt idd heel raar, maar als je nagaat dat hij al een twee uur durende uitzending heeft gemaakt (aan de promo te zien in elk geval deels vanuit Aruba gepresenteerd) waarin hij alles klip en klaar (zijn woorden) uit de doeken wil doen, dan kan ik me voorstellen dat:quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:36 schreef Duderinnetje het volgende:
Wereldnieuws maar geen extra, ingelaste breaking news uitzending?
"Kijkt allen zondag?"
quote:Peter R. de Vries lost de zaak Natalee Holloway op.
DAGDROMEN OVER EEN
‘ONMOGELIJKE’ OPLOSSING….
Ook een misdaadverslaggever door wiens toedoen al eens eerder geruchtmakende moord- en verdwijningszaken zijn opgelost, dagdroomt nog wel eens over zaken die hij in zijn carriere graag zou willen oplossen. De harde werkelijk is dat dit meestal illusies zijn. De verdwijning van Natalee Holloway was aanvankelijk zo’n zaak.
Natalee Holloway
Nadat justitie de zaak had gesloten geloofde bijna niemand meer dat dit raadsel ooit zou worden opgehelderd. Maar op basis van 30 jaar journalistieke ervaring, mijn misdaadkennis en intuitie wist ik dat dit drama opgelost moest kúnnen worden. Maar dat is uiteraard makkelijker gedacht dan gedaan. Dat vertrouwen in een oplossing werd alleen maar bevestigd toen ik samen met redacteur/regisseur Kees van der Spek eind 2006 voor de eerste keer naar Aruba ging om de zaak te onderzoeken en we vele ongerijmdheden ontdekten. We maakten een onthullende, extra lange aflevering over de lotgevallen van Natalee en vanaf dat moment waren we allebei in de greep van Het Mysterie…
We aarzelden dan ook niet toen zich een aantal maanden geleden, in de herfst van 2007, een nieuwe kans aandiende om ons intensief met de verdwijning bezig te houden. Hoe dat precies zit, kan ik hier nu nog niet onthullen. Dat komt later. Hoe dan ook, samen bedachten Kees en ik een ingenieus, gedurfd plan dat de waarheid aan het licht zou kunnen brengen. Om het goed te kunnen uitvoeren moesten we geduld hebben en op kousenvoeten manoeuvreren. Er mocht niets uitlekken van onze operatie. Niemand mocht argwaan krijgen en zelfs op onze redactie moesten we daarom noodgedwongen bij vragen wel eens het ‘nice-to-know or need-to-know’criterium hanteren.
Er volgden uitermate spannende weken, waarin de zaak naar een climax toeging, waar we vooraf niet op hadden durven hopen. Kees en ik belden dag en nacht met elkaar, stippelden nieuwe tactieken uit en analyseerden de vorderingen. Soms konden we onze opwinding maar nauwelijks verbergen. En het aantal keren dat we ’s nachts wakker schrokken met invallen, twijfels of voornemens is niet te tellen. De vrees dat de operatie zou mislukken of op het laatste moment zou stuklopen, achtervolgde ons elke minuut. In de loop der jaren heb ik voor hete vuren gestaan in grote zaken, maar de kriebels, spanningen en stress die ik tijdens deze operatie – waarbij zoveel fout kon gaan – heb gevoeld waren nieuw.
Maar het is de inspanning waard geweest. Het moment dat Kees van der Spek en ik – staande in een benauwd spothokje op de redactie – dé beelden bekeken die alles duidelijk maakten, zal ik nooit vergeten. De woorden die we toen spraken kan ik hier niet ongekuisd optikken, maar daar zult u begrip voor hebben als u de beelden heeft gezien. De beelden van de spannendste verborgen camera-actie die ik ooit heb gedaan.
Soms leiden dagdromen toch tot harde journalistieke produkties. En de bittere waarheid…
Peter R. de Vries
Moet pa ook kaput gemaakt worden als hij zion zoon gewoon gelooft en alles voor hem doet, wat hij als vader ook hoort te doen?quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:40 schreef Pulu het volgende:
Ik wil er niet teveel over lezen omdat ik zondag graag willen laten verrassen....maar ik hoop alleen als Joran er iets mee te maken heeft dat zijn ouders publiekelijk (en met name zijn vader) helemaal kapot maken...jaja ik ben rancuneus....de blinde moederliefde heb ik nog wel enige coulance voor maar ik hoop dat ze Joran en zijn vader helemaal KAPUT maken.....indien hij er iets te maken heeft natuurlijk!!!!!!!!!!!!!!!
Goed ideequote:Op donderdag 31 januari 2008 19:38 schreef Romek het volgende:
* alarm op telefoon voor a.s. zondag op scherp zet!
Ja. Tuurlijk. De moeder die haar dochter al jaren kwijt is komt even overvliegen vanwege wat kijkcijfertjes.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:48 schreef Tarabass het volgende:
Blijkt straks dat ze gewoon kijcijfertjes willen trekken van BZV LOL![]()
Proef ik daar een beetje sarcasme?quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:55 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja. Tuurlijk. De moeder die haar dochter al jaren kwijt is komt even overvliegen vanwege wat kijkcijfertjes.
Zij heeft altijd al 'Farmer Searches Wife' van de kijkcijfertroon willen stoten
Zoals ik al zei...ik ben rancuneus....maar gezien de positie van zijn vader (rechter in opleiding).....het tegenwerken van het onderzoek (wat al meermaalsis aangetoond) en gewoon de dat halve kut-syndroom koppie van zijn vader staat me totaal niet aan......natuurlijk reageer ik kort door de bochtquote:Op donderdag 31 januari 2008 19:48 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Moet pa ook kaput gemaakt worden als hij zion zoon gewoon gelooft en alles voor hem doet, wat hij als vader ook hoort te doen?
Mensen, doe eens rustig toch. Iedereen begint ineens van alles te schreeuwen en de één weet het nog beter dan de ander. Net ook vol verwachting HvN zitten kijken waarin natuurlijk (na een sms-joomla reklame) niets gezegd werd. Bovendien is de zaak niet opgelost als de prosecutor mr. Hans Mos van Aruba gewoon zegt de zaak opnieuw te onderzoeken. Pas daarna is het opgelost en ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat ze het daar met een berg bewijs (al dan niet expres) nog niet voor elkaar krijgen om het op te lossen..
Blijkt straks dat ze gewoon kijcijfertjes willen trekken van BZV LOL![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |