Ook dat inderdaadquote:Op woensdag 30 januari 2008 12:39 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
De bemoeiing van die 2e kamer slet ook. Die hoer moet iets nuttigs gaan doen.
Zou je denken, Heijermans?quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:09 schreef Reya het volgende:
Wat ik me afvraag he, wat is het probleem met die hele uitzending? Het wordt uitgezonden op een zondag, dan kijkt elke rechtgeaarde orthodox-gereformeerde toch al geen televisie.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:19 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wat, hè, huh? Welke? Of is dit weer zo'n antiek citaat?
Juist als het op De Heilige RustDag wordt uitgezonden is het een grove schande! Verbieden! BNN verbieden!quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:09 schreef Reya het volgende:
Wat ik me afvraag he, wat is het probleem met die hele uitzending? Het wordt uitgezonden op een zondag, dan kijkt elke rechtgeaarde orthodox-gereformeerde toch al geen televisie.
Gelukkig laat de reactie van zowel Plasterk als BNN/VPRO geen ruimte voor onduidelijkheidquote:Op woensdag 30 januari 2008 13:15 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Juist als het op De Heilige RustDag wordt uitgezonden is het een grove schande! Verbieden! BNN verbieden!
quote:Steeds meer scholen keren zich tegen urennorm
DEN HAAG - Van de 650 middelbare scholen hebben bijna tweehonderd instellingen zich aangesloten bij een initiatief tegen de minimumnorm voor het aantal lesuren. Dat heeft voorzitter Sywert van Lienden van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) woensdag gezegd.
De scholen vinden dat zij te weinig geld krijgen om elk jaar 1040 lesuren te kunnen verzorgen. Zij geven liever minder maar beter les dan met lege lessen de norm te halen.
Staatssecretaris Marja van Bijsterveldt vindt dat ze de scholen al tegemoet is gekomen door 40 uur in de norm niet langer voor alle leerlingen verplicht te stellen.
Kwaliteit
De scholen vinden deze versoepeling niet ver genoeg gaan. Zij hebben zich verenigd in de groep Bewust kiezen voor kwaliteit. Van Bijsterveldt wil niet op het initiatief reageren omdat het LAKS de namen van de rebellerende scholen niet bekendmaakt.
De twee partijen verschillen zelfs met elkaar van mening of zij nog in gesprek zijn over de urennorm. Volgens Van Bijsterveldt heeft Van Lienden gevraagd "om een half uurtje" overleg. De voorzitter van het LAKS ontkent dit echter en zegt dat hij de gesprekken heeft afgebroken.
Evaluatie
Van Bijsterveldt trekt een voorgenomen onderzoek naar de urennorm naar voren. De evaluatie moet volgend jaar klaar zijn. De SP en GroenLinks vinden dat niet vroeg genoeg. Zij eisen op korte termijn een onderzoek, ook omdat coalitiepartij PvdA eigenlijk voorstander is van een bandbreedte in plaats van een absolute norm.
Stage
In tegenstelling tot eerdere uitlatingen, stelt Van Bijsterveldt nu dat daar in feite al sprake van is. Niet alleen is de norm met 40 uur versoepeld, ook mogen scholen de 72 uur meetellen die leerlingen buiten de school op maatschappelijke stage gaan. Overigens lopen de leerlingen op de middelbare school slechts een keer stage.
Op dit moment haalt slechts 15 procent van de scholen de urennorm. Van Bijsterveldt heeft bij scholen die daar minder dan 150 uur onder zitten, een deel van het overheidsgeld teruggevorderd.
Waar heb je die vandaan? Ik zie het al: geenstijl.quote:
Ik ken via via iemand de op dat stadhuis werkt. Je moet eens weten hoe er gestrooid wordt met geld. Gesjoemel met subsidies. "Ow, heeft uw bedrijf/stichting dringend geld nodig? Nou, als u dit en dat doet dan kunnen wij het wel zo formuleren dat u enige steun krijgt".quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan? Ik zie het al: geenstijl.
Als hij echt is moeten die ambtenaren maar snel die taaltoets van de VU gaan doen.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:25 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Waar heb je die vandaan? Ik zie het al: geenstijl.
Waar staan dan de spellingsfouten?quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:29 schreef du_ke het volgende:
[..]
Als hij echt is moeten die ambtenaren maar snel die taaltoets van de VU gaan doen.
In ieder geval een nieuw toetsenbord die ook hoge komma's (quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:29 schreef du_ke het volgende:
Als hij echt is moeten die ambtenaren maar snel die taaltoets van de VU gaan doen.
gewoon extreem slecht geschreven en oo kdie rare komma's enzo.quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waar staan dan de spellingsfouten?
quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:18 schreef Monidique het volgende:
Ik ben niet zo snel onder de indruk van mensen die geloven dat een metafysisch, almachtig oerwezen tweeduizend jaar geleden zijn zoon en timmerman met mutantenkrachten pijnlijk liet sterven omdat vierduizend jaar eerder een naakte vrouw een appel at na te hebben gepraat tegen een slang.
Adellijke interpunctie?quote:Op woensdag 30 januari 2008 13:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
In ieder geval een nieuw toetsenbord die ook hoge komma's () heeft.
quote:BRUSSEL - Informatie over vet, suiker en zout moet voortaan op de voorkant van verpakte voeding. De letters moeten ook minstens 3 millimeter groot zijn.
De Europese Commissie heeft dat woensdag voorgesteld aan het Europees Parlement en de EU-landen. "De informatie is nu te vaak onleesbaar weggestopt op de achterkant of zijkant van verpakkingen", vindt Europees Commissaris Markos Kyprianou (Gezondheid).
Doel is dat consumenten door de informatie niet te veel vet, suiker of zout eten. Nu is een op de vier Europeanen te zwaar. De gegevens moeten ook bruikbaar zijn voor mensen met een dieet, zoals suikerzieken of mensen met een hoge bloeddruk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |