abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:59:22 #226
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56422036
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:58 schreef erodome het volgende:

[..]

Oh aub zeg!!!!

Jachtinstinct, je weet echt niet waar je het over hebt he?
Mijn god zeg...

Wat heeft jachtinstinct nu weer met dit geval te maken???????????
Waar is de jachtprikkel, het jachtgedrag?????

Dit heeft NIETS met het jachtinstinct van de hond te maken, zelfs een schaap heeft grensen in de omgang.

Zou een hond achter een jogger, een rennend kind aangaan, dan kan het wel zo zijn dat dat jachtinstinct is, dat is dan ook serieus gevaarlijk, bij een goed opkomende jachtdrift wordt er namelijk niet zacht gebeten.
och, noem het wat je wilt, honden bijten nou eenmaal mensen, uitgelokt of spontaan... ze bijten, hap hap stuk uit je gezicht .... dat doet tie anders nooooooit
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_56424130
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:34 schreef milagro het volgende:
ik heb hier een peuter van de buren op bezoek
ik ga maar eens een pan kokend heet water op tafel zetten en dan tegen de peuter zeggen dat hij er vanaf moet blijven... doet hij dat niet, en die pan valt om met alle brandwonden van dien, dan had het pestjoch maar moeten luisteren, goede les, hij zal nooit meer met zijn fikken aan de pan zitten, zo leert een kind tenminste wat mag en niet mag, daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.

en ja, stelletje sukkels, dat is precies zoals jelui sukkels redeneren, moet dat kind maar niet....

nee, de MOEDER moet niet.
de hond hoeft niet dood, maar wel weg.
kleine kinderen en dergelijke honden gaan niet samen.
koop een chihuahua, die bijt ook, maar de eerste peuter die door een chihuahua doodgebeten is, moet nog verzonnen worden in iemands broodje aap verhaal, dus kom maar op.
Iets dergelijks heeft mijn moeder wel gedaan toen ik niet met m'n tengeltjes van het gasfornuis kon afblijven.
100x gewaarschuwd en de 101e keer waren de pitjes gloeiend heet.
Bertje blaren en brullen, maar heeft nooit meer aan dat gasfornuis gezeten.
Geslaagd leermomentje en driewerf hoera voor mijn moeder...
Kortom: moeder en hond mogen blijven en kindlief weet in 't vervolg precies wat goed voor 'm is...
Zelf leren nadenken is op school uit de mode, sinds de invoering van het kringgesprek...
pi_56425143
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 16:34 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dat heeft-ie dus niet geleerd, hij mag immers van die vrouw "zijn plek in de roedel" weer innemen, ónder de vrouw en bóven het kind.
Een hond zal zichzelf altijd hoger in rang zien dan een kind, dat is ook precies de reden dat je (kleine) kinderen niet alleen moet laten met honden. Hoe graag wij ook zouden zien dat de hond het laagst in rang is, een hond kijkt naar fysieke kracht en dominantie en hij bezit van beide meer dan een kind en is dus hoger in rang.
Wat hij alleen wel moet leren is dat de ouder(s) de roedelleiders zijn en dat hij van hen niet aan het kind mag komen. Een kwestie van opvoeden.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_56426542
Kind verminkt? Man, daar zie je over 3 maanden niets meer van. De foto is ook nogal suggestief. Maar inderdaad, ik persoonlijk zou de hond wel naar het asiel brengen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:24:18 #230
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56432128
Tja, ik begrijp de hevige reacties wel.
Mijn moeder heeft mij dan weer wel laten bijten, simpelweg omdat ik niet wilde luisteren.
Toen mijn traantjes gedroogd waren, heeft ze mij rustig uitgelegd wat honden en katten doen, hoe ze leven en waarom je ze niet moet plagen, treiteren en in tonnen moet stoppen.
Ik heb echt nooit meer zoiets meegemaakt en heb zelfs de meest valse schepsels onder controle.
Je kan dat pedagogisch onverantwoord vinden, maar wij weten in dit geval helemaal niet of de hond vals was en waarom het hapte.

Ik ben blij dat mijn moeder niet hysterisch de kat en hond uit huis deed, maar ze mij leerde dieren normaal te behandelen.
Dat heeft goed gewerkt.
Ik denk dat ik pas een trauma had ontwikkeld als zij paniekend de dieren had laten afmaken.

Afmaken en deporteren doen we in ons huis pas als een beest vals is. Maar ik ben nog steeds van mening dat ik nooit een vals dier zal hebben, omdat ik van jongs af aan ben opgevoed met dieren en inmiddels wel weet hoe je ze respectvol moet behandelen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:26:32 #231
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56432193
Overigens wel vermakelijk, al die hondenpsychologen in dit topic.
Jullie zit er zover naast met de 'roedel-conclusie' dat het bijna aandoenlijk is.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:34:03 #232
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_56432395
je doet het goed als hondenadvocaat, She
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:36:00 #233
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56432442
Ach, dieren zijn half zo bedreigend en hysterisch als mensen. Ik zou er zo voor tekenen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:46:37 #234
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56432696
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:26 schreef SHE het volgende:
Overigens wel vermakelijk, al die hondenpsychologen in dit topic.
Jullie zit er zover naast met de 'roedel-conclusie' dat het bijna aandoenlijk is.
1.000.000 geregistreerde bijtincidenten per jaar in de VS... wat de gemeenschap net zoveel kost als de kosten voor sexueel overdraagbare ziektes...boeit het echt hoe je het noemt of wil verklaren... erg aandoenelijk hoor
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:29:20 #235
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56433785
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:46 schreef Re het volgende:

[..]

1.000.000 geregistreerde bijtincidenten per jaar in de VS... wat de gemeenschap net zoveel kost als de kosten voor sexueel overdraagbare ziektes...boeit het echt hoe je het noemt of wil verklaren... erg aandoenelijk hoor
1. Wat de neuk heeft de VS hier mee te maken
2. Yep, honden en neuken verbieden. Hoppa!
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:40:01 #236
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56434035
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:29 schreef SHE het volgende:

[..]

1. Wat de neuk heeft de VS hier mee te maken
2. Yep, honden en neuken verbieden. Hoppa!
daar worden nou eenmaal studies gedaan maar goed alleen in amerika bijten honden, hier in Nederland zijn het allemaal brave tedere berekenbare viervoeters , en dat je het tweede stuk niet begrijpt is je ook niet aan te rekenen
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:49:11 #237
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56434270
Ja, alleen in Amerika worden er onderzoeken naar gedaan.
Je zou een virtuele pets moeten krijgen voor alle onzin die je uitkraamt.
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:53:01 #238
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56434355
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:49 schreef SHE het volgende:
Ja, alleen in Amerika worden er onderzoeken naar gedaan.
Je zou een virtuele pets moeten krijgen voor alle onzin die je uitkraamt.
ja hoor het is onzin.... honden bijten en verminken kleine kinderen, dat is een feit...ouders zijn panisch om hun kinderen te beschermen tegen schade maar neuh, honden die zijn zo lief en onschadelijk....

en nee argumentatie dat mijn opa ook 90 is geworden met ketingroken houdt niet echt stand...
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:29:59 #239
204737 Nico1971
Oehoeboeroe!!!
pi_56436875
ik heb zelf ook een hond een hele lieve trouwens,maar sommige kinderen vinden het fantastisch om hem te pesten,met stokken en zo,en telkens maar WAF,WAF naar m schreeuwen en vervolgens snel achter een geparkeerde auto duiken....ben zelf ook jong geweest,kan me alleen niet herinneren dat ik dat ooit gedaan heb...MAAR die moeder zou echt haar HONDJE maar eens afstand van moeten doen,heppie die wond al gezien,boven dat jongetje z'n oog?????het is gewoon voor allebei zielig zo.......
  donderdag 31 januari 2008 @ 16:45:26 #240
204737 Nico1971
Oehoeboeroe!!!
pi_56437192
kwestie van opvoeding(OPVOEDING??????)naar je kinderen toe....
pi_56437419
@RE: zullen we het er maar niet over gaan hebben hoeveel gevallen er van dieren- (in dit geval honden-) mishandeling door mensen er zijn?? Ik heb nog niet gezocht, maar zonder de gemelde gevallen gok ik dat het getal op...wat zal het zijn.. minstens dezelfde hoogte ligt?
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:15:46 #242
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56437813
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:56 schreef Candaasje het volgende:
@RE: zullen we het er maar niet over gaan hebben hoeveel gevallen er van dieren- (in dit geval honden-) mishandeling door mensen er zijn?? Ik heb nog niet gezocht, maar zonder de gemelde gevallen gok ik dat het getal op...wat zal het zijn.. minstens dezelfde hoogte ligt?
ja uhmmm dat zal best maar elke ouder die bewust honden bij kleine kinderen laat heeft niet begrepen wat de risico's zijn of accepteren de risico's. Het kromme is dat men veel panischer is om hun kind te beschermen tegen dingen die veel minder vaak voorkomen terwijl ze dus een huppelende tijdbom ernaast hebben lopen.
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:18:00 #243
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56437859
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:53 schreef Re het volgende:

[..]

ja hoor het is onzin.... honden bijten en verminken kleine kinderen, dat is een feit...ouders zijn panisch om hun kinderen te beschermen tegen schade maar neuh, honden die zijn zo lief en onschadelijk....

en nee argumentatie dat mijn opa ook 90 is geworden met ketingroken houdt niet echt stand...
Gast, ben je dronken ofzo?
Waarom strooi je met het argument dat honden bijten alsof je de fucking relativiteits theorie hebt gekraakt?
Tuurlijk bijten honden; net als katten, net als muizen , net als cavia's.
Ze blaffen ook.
Het is mij nog niet gelukt een hond te laten miauwen.

Het feit dat een hond kan bijten, maakt hem nog geen dodelijk wapen.
Het maakt hem een risico-factor, zoals er heel veel risico's zijn voor een klein kind.
Het is de nobele taak van de ouder, ten alle tijden toezicht te bieden bij het spelen met dieren. Zelfs onschuldig ogende dieren als nijntjes en hamster. Ook die krengen kunnen verschrikkelijk lelijk bijten.
Daarnaast moet een ouder een kind leren , dat een hond geen speelgoed is. Geen enkel dier is speelgoed.
Het kind moet verantwoordelijkheidsgevoel en besef worden bijgebracht en ook daar ligt de taak bij de ouder, en de ouder alleen.

Dat een hond hapt naar een kind wat hem pijn doet, treitert of mishandeld, is in alle opzichten normaal.
Het heeft geen kloot met roedel posities, noch plaatsing te maken.
Vwb de casus in de OP, kunnen we in alle redelijkheid concluderen dat we te weinig info hebben om moord , brand en doodslag te roepen.
Wie dat wel doet, is in mijn optiek een kortzichtige, hysterische onbenul.

Power to the woofies.
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:24:50 #244
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56438015
zinloze discussie SHE, laat me zien hoeveel zieknhuis opnames/bezoeken er zijn door katten of cavia's vergeleken met honden

Niemand kan garandeern dat hij/zij 100% toezicht heeft op een hond als dat bij een kind is en nee, kleine kinderen hebben geheel geen verantwoordelijkheidsgevoel en dus alleen het feit dat honden kunnen happen is blijkbaar meer acceptabel en ongevaarlijk dan de 500 andere maatregelen die men onderneemt om kind schadevrij te houden... dat is gewoon krom.

en dat jouw hond per ongeluk niet je hele gezicht aan flarden heeft gebeten daar mag je je gelukkig mee prijzen (en waarschijnlijk een heleboel anderen ook)
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:31:47 #245
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56438186
En nu bewijs je weer dat je de klepel niet weet te vinden.

Een hond bijt je gezicht niet aan flarden. Althans, een normale hond doet dat niet. Die hapt of bijt oppervlakkig als waarschuwing. En daar is altijd een reden voor.
Precies daarom laat je kind en huisdier ook niet bij elkaar zonder toezicht, om de simpele reden dat beiden ALTIJD ontoerekenings vatbaar zijn.

Alleen dolle, en extreem valse honden zijn in staat een gezicht aan flarden te bijten en ja, die moeten afgemaakt worden.
En de discussie lijkt inderdaad zinloos; maar ik ben inmiddels wel gewend dat Fok! een prima afspiegeling is van de maatschappij.
Wat mij betreft gaan we domme en valse mensen afmaken. Veel constructiever.
pi_56438264
quote:
Het kind moet verantwoordelijkheidsgevoel en besef worden bijgebracht
sorry, hoor, maar we hebben het hier over een kind van TWEE...

die breng je nog geen zaken als verantwoordelijkheidsgevoel bij, en als Supermom denkt dat dat wel al kan op die leeftijd, dan zijn er legio andere oorzaak en gevolg spelletjes, hoor , die het lesje net zo goed leert, maar wel zonder ' echte blikschade'.

ik ben dan ms een hysterische onbenul, fijn, maar een moeder die haar kind laat bijten door de hond als leermoment, die is compleet van de flegmatische pot gerukt.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:37:51 #247
262 Re
Kiss & Swallow
pi_56438343
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:31 schreef SHE het volgende:
En nu bewijs je weer dat je de klepel niet weet te vinden.

Een hond bijt je gezicht niet aan flarden. Althans, een normale hond doet dat niet. Die hapt of bijt oppervlakkig als waarschuwing. En daar is altijd een reden voor.
Precies daarom laat je kind en huisdier ook niet bij elkaar zonder toezicht, om de simpele reden dat beiden ALTIJD ontoerekenings vatbaar zijn.

Alleen dolle, en extreem valse honden zijn in staat een gezicht aan flarden te bijten en ja, die moeten afgemaakt worden.
En de discussie lijkt inderdaad zinloos; maar ik ben inmiddels wel gewend dat Fok! een prima afspiegeling is van de maatschappij.
Wat mij betreft gaan we domme en valse mensen afmaken. Veel constructiever.
aan flarden is misschien wat stevig gezegd maar honden kunnen echt flinke en permanente schade aanrichten zonder vals te zijn hoor... Maar jij denkt dat je 100% toezicht kan garanderen?... jij bent toch ook gebeten? ik neem aan dat dat ook onder 100% toezicht was?
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:43:35 #248
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56438484
Ja dat denk ik.
Want ik zou een hond nooit in 1 huis met een kind laten leven. Een hond hoort buiten, zo ben ik en zijn mijn dieren opgevoed.
En ga je toch aan de speel met een hond, dat moet dat op gepaste leeftijd en onder militair toezicht. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Een kind van twee heeft geen fuck bij een hond te zoeken, die zijn zoals ik al eerder meldde allebei ontoerekenings vatbaar. Niet alleen de hond, ook het kind en het kind misschien nog wel meer.

Voor Milagro: Dat jij je kinderen anders opvoed is jouw keuze. Gelukkig beslis je dat zelf. Maar roepen dat een hond maar afgemaakt moet worden , zonder dat de aanleiding fatsoenlijk is onderzocht , vind ik een hele griezelige wending in dit topic.
De mensen die dat hebben geroepen, zijn wat mij betreft te eng om kinderen groot te brengen.
pi_56438507
Een paard kan je met gemak doodtrappen. Een kat kan ontzettende krab- en bijtwonden toebrengen, en die hoeven niet minder te zijn dan die van een hond als poezebeest een erg slechte dag heeft. Hoe lief het dier ook is normaalgesproken, er is altijd de kans dat er iets gebeurd; ELK dier kan wel iets doen. Daar zijn het nou eenmaal dieren en geen robots voor die je kunt programeren. Dus als je het risico niet wilt lopen dat je kind eens een verwonding op loopt, neem dan gewoon geen huisdieren, maar doe dat pas later. Scheelt een hoop gedoe en een hoop spuitjes in elk geval. (Of, als je wel huisdieren neemt, zorg dan dat je zowel dier als kind de regels leert. )
  donderdag 31 januari 2008 @ 17:51:00 #250
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_56438618
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:37 schreef Re het volgende:

[..]

aan flarden is misschien wat stevig gezegd maar honden kunnen echt flinke en permanente schade aanrichten zonder vals te zijn hoor... Maar jij denkt dat je 100% toezicht kan garanderen?... jij bent toch ook gebeten? ik neem aan dat dat ook onder 100% toezicht was?
Ik was toen 9 en speelde treintje met de hond, waarbij ik zijn staart als schakel gebruikte.
De kat krabte bijna mijn oog eruit toen ik 10 was, omdat ik vond dat ze in een lego-ton moest. Vreemd he?
Hadden mijn ouders dan de hond en kat maar naar het asiel moeten brengen? Hell no, ze hebben gedaan wat elke normale ouder zou hebben gedaan. Ze hebben een heel goed gesprek met mij gehad.

Maar vrees niet, er zijn gelukkig nog ouders die het kind dan doodknuffelen, snoep geven voor de schrik en de hond in kwestie laten afmaken. Want dat is pas echte moederliefde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')