abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56386552
Ik ben gestopt met mijn opleiding, en ga in september weer verder studeren. Ik heb nu nog geen baan, dus had me gewoon nog niet uitgeschreven op school. Op het HBO heb ik dit ook een keer gehad, en toen heb ik gewoon nog een half jaar stufi gehad, ondanks dat ik niet meer naar school ging. Maar nu belden ze dus van school dat als ik me zelf niet gewoon uitschrijf nu, zij dat wettelijk gaan doen, en dat er dan ook een brief naar de IB-groep toe gaat.Ik betaal wel gewoon nog schoolgeld enzo. Wie kan mij meer vertellen over of dit mag enzo? Want dat lijkt me wel kut, omdat ik dus nog geen baan heb, en zonder inkomsten is lastig leven als je op kamers woont.

Op het HBO kon het dus wel gewoon, ingeschreven staan zonder lessen te volgen, maar op het MBO blijkbaar niet dus?
pi_56386595
niks doen en wel studiefinanciering willen ontvangen

Oja voor 1 februari volgens mij uitschrijven dan kan je een deel van je lesgeld terugkrijgen
pi_56386627
Tja, op het HBO werkte dat prima En toch wel relaxed
pi_56386641
--

[ Bericht 100% gewijzigd door crossover op 30-01-2008 18:43:51 ]
pi_56386697
---

[ Bericht 99% gewijzigd door crossover op 30-01-2008 18:43:21 ]
pi_56386756
Ik ben juist gestopt met school vanwege ernstige lichamelijke problemen, waardoor ik dus niet in staat ben om naar de lessen te gaan en stage te lopen.

Dus werken zit er voorlopig ook nog niet in...
pi_56386817
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:02 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben juist gestopt met school vanwege ernstige lichamelijke problemen, waardoor ik dus niet in staat ben om naar de lessen te gaan en stage te lopen.

Dan zoek je een andere LEGALE oplossing
pi_56386843
Zoals?
pi_56386859
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:07 schreef Sylvana het volgende:
Zoals?
Thuiswerken?
Google is your friend, abuse your friends
pi_56386886
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:07 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Thuiswerken?
Dat is ook niet echt mogelijk, aangezien ik daar de energie niet voor heb, en ik moet zovaak naar het ziekenhuis, zodat ik die dag niet kan werken, dat ik daarmee niet voldoende zal kunnen verdienen om mn lasten te kunnen betalen.

En weet ook niet of ik zo wel recht heb op een uitkering, en dat regelen duurt ook erg lang meestal heb ik gehoord van anderen. En dan heb je nog sollicitatieplicht, waar ik dus niet aan kan voldoen.
pi_56386907
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:07 schreef Sylvana het volgende:
Zoals?
Sociale werkplaats,thuiswerk, prostitutie (tis toch legaal), hele dagen op spammailtjes klikken en daar geld mee verdienen, callcenter.... er is genoeg maar je bent gewoon een profiteur
pi_56386935
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:10 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Sociale werkplaats,thuiswerk, prostitutie (tis toch legaal), hele dagen op spammailtjes klikken en daar geld mee verdienen, callcenter.... er is genoeg maar je bent gewoon een profiteur
Nee, lees mn weblog maar, daar staat op wat ik heb. Ik ben gewoon niet in staat om te werken.

Voorlopig niet tenminste, totdat ik behandeld kan worden en dat helpt.
pi_56387000
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:11 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, lees mn weblog maar, daar staat op wat ik heb. Ik ben gewoon niet in staat om te werken.

Voorlopig niet tenminste, totdat ik behandeld kan worden en dat helpt.

Dan word je niet aan je lot overgelaten in Nederland, zijn genoeg instanties te vinden die jou informatie en hulp kunnen verschaffen op de legale manier....
En ze g niet dat je niet weet waar je moet zoeken want de weg naar Fok! weet je ook te vinden als je vragen hebt
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:32:35 #14
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56387482
Dit topic is dus bedoeld om de IB-groep op te lichten?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:40:03 #15
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_56390532
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:02 schreef Sylvana het volgende:

een ding is vergeten... je moet wajong-uitkering aanvragen!!!!!!!!
  woensdag 30 januari 2008 @ 09:53:35 #16
202348 Susi
Temple of Love
pi_56403757
Ik ben dit jaar met twee studies begonnen, maar met eentje alweer gestopt omdat het te veel werd. Maar moet ik me nu uitschrijven voor die tweede studie? Ik dacht dat het niet zo veel uit zou maken, weet iemand hier wat van ?
pi_56404141
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 14:55 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben gestopt met mijn opleiding, en ga in september weer verder studeren. Ik heb nu nog geen baan, dus had me gewoon nog niet uitgeschreven op school. Op het HBO heb ik dit ook een keer gehad, en toen heb ik gewoon nog een half jaar stufi gehad, ondanks dat ik niet meer naar school ging. Maar nu belden ze dus van school dat als ik me zelf niet gewoon uitschrijf nu, zij dat wettelijk gaan doen, en dat er dan ook een brief naar de IB-groep toe gaat.Ik betaal wel gewoon nog schoolgeld enzo. Wie kan mij meer vertellen over of dit mag enzo? Want dat lijkt me wel kut, omdat ik dus nog geen baan heb, en zonder inkomsten is lastig leven als je op kamers woont.

Op het HBO kon het dus wel gewoon, ingeschreven staan zonder lessen te volgen, maar op het MBO blijkbaar niet dus?
Op het HBO kon dat wel omdat je dat ontvangen geld later moet terugbetalen, omdat je je opleiding niet afgemaakt hebt (tenzij je later weer begint en het toch nominaal afrondt).
Op het MBO willen ze deze 'spookstudenten' waarschijnlijk harder aanpakken, begrijpelijk ook wel. Of je het bedrag van de eerste helft van het jaar moet terugbetalen weet ik niet.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56405159
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 15:00 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Ben je zwakzinnig ofzo (en nee dat denk ik niet omdat ik in je fobo keek) ga gewoon werken ervoor, zoals het hoort ipv proberen te profiteren

Luie kut dat je bent
ik snap je punt, maar uiteindelijk maakt het niet veel uit omdat je maar max 4 jaar stufi kan krijgen ofzo. Dus als ze verder gaat krijgt ze het dan gewoon minder lang.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:10:44 #19
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_56405263
Een vriend van me die WO rechten doet gaat stoppen voor 1 feb.
Maar hij komt met het idee dat hij een half jaartje HBO rechten kan doen om vanaf september weer misschien WO te doen. Is dat mogelijk?
And all the things you do with it
pi_56405300
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:10 schreef Houtspeer het volgende:
Een vriend van me die WO rechten doet gaat stoppen voor 1 feb.
Maar hij komt met het idee dat hij een half jaartje HBO rechten kan doen om vanaf september weer misschien WO te doen. Is dat mogelijk?
Lijkt me belachelijk. Dus het zal wel kunnen ja
pi_56405315
Mag toch aannemen van niet zeg
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:19:09 #22
164931 Houtspeer
pi_56405457
Ik heb nog niet echt goed met hem gesproken, via de telefoon. Maar zijn ouders willen niet dat hij tot september thuis uit zijn neus gaat eten.
Wel erg vaag natuurlijk, even een semester HBO en daarna weer beginnen aan WO. Hij heeft het eerste semester verneukt zegt ie.
pi_56405599
Maar nou heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag: Mogen ze me gewoon uitschrijven zonder dat ze toestemming van mij daarvoor hebben?

Daar gaat het mij om, of dat zomaar mag?

Als mn stufi echt opgezegd wordt, dan heb ik na een gesprek met mn vriend en ouders wel een aantal opties nu ( samenwonen, rekeningen gesubsidieerd door mn ouders bijvoorbeeld)
pi_56405756
--

[ Bericht 100% gewijzigd door crossover op 30-01-2008 18:41:47 ]
pi_56406722
Waarom ga je niet gewoon verder met je opleiding, ga ja alleen naar de tentamens en krijgt allemaal 1en? Dan volg je de opleiding toch gewoon?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:00:52 #26
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_56407696
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:26 schreef Sylvana het volgende:
Maar nou heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag: Mogen ze me gewoon uitschrijven zonder dat ze toestemming van mij daarvoor hebben?

Daar gaat het mij om, of dat zomaar mag?

Als mn stufi echt opgezegd wordt, dan heb ik na een gesprek met mn vriend en ouders wel een aantal opties nu ( samenwonen, rekeningen gesubsidieerd door mn ouders bijvoorbeeld)
je hebt pm.. ik weet wat en hoe.
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:33:37 #27
164931 Houtspeer
pi_56408298
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:17 schreef PietjePuk007 het volgende:
Waarom ga je niet gewoon verder met je opleiding, ga ja alleen naar de tentamens en krijgt allemaal 1en? Dan volg je de opleiding toch gewoon?
Maar je moet minstens 30 studiepunten halen om door te gaan en nog stufi te krijgen.
Of geldt dat niet bij MBO?

Oh ja TS, je weet dat je alles moet terugbetalen als je geen diploma haalt?
pi_56408456
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:33 schreef Houtspeer het volgende:
Maar je moet minstens 30 studiepunten halen om door te gaan en nog stufi te krijgen.
Oh ja , laat maar .
pi_56408778
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:00 schreef Dovenwereld het volgende:

[..]

je hebt pm.. ik weet wat en hoe.
Wajong zeker
Verwijderd door Admin.
pi_56408805
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:56 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Wajong zeker
Ga ff fietsen of zo, jij kan nog geen eigen ava bedenken .
pi_56409990
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:33 schreef Houtspeer het volgende:

[..]

Oh ja TS, je weet dat je alles moet terugbetalen als je geen diploma haalt?
Als ik weet wat ik heb ( moet nou steeds naar ziekenhuis voor onderzoeken) en ik behandeld kan worden, is het de bedoeling dat ik in september verder ga met SPH, en dan ben ik met 3 jaar klaar, heb ik een diploma en wordt de MBO-stufi omgezet in een gift, lening moet ik natuurlijk wel terugbetalen en van de HBO-stufi hoef ik dus ook alleen de lening terug te betalen dan

Wajong heb ik geen recht op denk ik, omdat ik niet (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt ben verklaard, maar op dit moment gewoon teveel last heb van mn lichamelijke problemen, zodat ik niet in staat ben om naar school te gaan. Alleen naar de tentamens gaan, zodat het lijkt alsof ik de opleiding wel volg, werkt niet, want we hebben geen tentamens meer dit jaar, alles wordt verder afgerond in de stage en tijdens projecten.

Maar goed, nog 1 keer: Dit is niet wat ik met dit topic wil weten, ik wil weten of school me mag uitschrijven ZONDER toestemming van mij.

Daar gaat het me om. Als ze me idd uitschrijven, dan red ik mezelf wel verder hoe ik het dan moet gaan doen qua geld, daar heb ik jullie verder niet bij nodig. Dat kan ik zelf wel opzoeken of bespreken met mn vriend/ouders.
pi_56414919
Nu weer netjes graag.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:44:42 #33
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_56414928
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:56 schreef VOLVOMEISTER het volgende:

[..]

Wajong zeker
Ja. ik heb aan haar uitgelegd omdat zij teveel medische problemen heeft. Daar heb ik vermoeden. Ik heb folders aan haar gegeven. zij heeft zeker onderschat .. ik heb alles uitgelegd wat doen ze voor je ..

Met wajong kan student gewoon studie verder afmaken!. Het is geen probleem van UWV !
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:49:38 #34
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_56415028
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:48 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Als ik weet wat ik heb ( moet nou steeds naar ziekenhuis voor onderzoeken) en ik behandeld kan worden, is het de bedoeling dat ik in september verder ga met SPH, en dan ben ik met 3 jaar klaar, heb ik een diploma en wordt de MBO-stufi omgezet in een gift, lening moet ik natuurlijk wel terugbetalen en van de HBO-stufi hoef ik dus ook alleen de lening terug te betalen dan

Wajong heb ik geen recht op denk ik, omdat ik niet (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt ben verklaard, maar op dit moment gewoon teveel last heb van mn lichamelijke problemen, zodat ik niet in staat ben om naar school te gaan. Alleen naar de tentamens gaan, zodat het lijkt alsof ik de opleiding wel volg, werkt niet, want we hebben geen tentamens meer dit jaar, alles wordt verder afgerond in de stage en tijdens projecten.

Maar goed, nog 1 keer: Dit is niet wat ik met dit topic wil weten, ik wil weten of school me mag uitschrijven ZONDER toestemming van mij.

Daar gaat het me om. Als ze me idd uitschrijven, dan red ik mezelf wel verder hoe ik het dan moet gaan doen qua geld, daar heb ik jullie verder niet bij nodig. Dat kan ik zelf wel opzoeken of bespreken met mn vriend/ouders.
NIET DENKEN maar proberen is waard.. Het gaat zeker lukken omdat je medische dossiers heb al aangelegd. In elk geval is er zo ersntig geneog. (vermoeden is al genoeg, onderzoeken nodig is zeker, voor reden voor UWV) je denkt dat je geen recht hebt .maar het komt vaak voor studenten ook niet weten wat rechten hebben ze na langdurige ziekte of na ersntig ongeval.

Maar het is niet betekenen dat je niet in staat kan werken en niet in staat om studeren. Wajong-uitkering is bedoeld voor studenten die na dianogse of vermoeden kunnen rustiger studeren.

Er zijn ongeveer 2000 a 4000 studenten met HBO in combinatie met wajong-uitkering.
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:55:17 #35
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56415140
@ TS: ik zou ook een Wajong uitkering aanvragen. Gezien je problemen heb je daar echt wel recht op.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 30 januari 2008 @ 18:57:43 #36
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56415185
Klik even op deze link, Sylvana. Je kunt tussen twee studies een zogenaamde overbrugging van maximaal 4 maanden krijg. Of dat ook geldt als je de eerste studie niet hebt afgerond, weet ik niet. Neem eens contact op met de IB-groep .

http://ib-groep.nl/partic(...)sen_twee_studies.asp
Niet meer actief op Fok!
pi_56415202
Ik heb vanmiddag eerst een mail geschreven naar de IB-groep met uitleg van mijn situatie en de vraag of school me zonder toestemming van mij mag uitschrijven. En wat anders mn opties bij hun zijn. Als ze me niet mogen uitschrijven, dan hoef ik verder helemaal niks aan te vragen ofzo en is het opgelost. Als ze dat idd mogen doen, kijk ik wel verder naar wajong uitkering of andere mogelijkheden

Dat van die overbrugging van 4 maanden had ik zelf al gezien, maar dat geld volgens mij alleen als je je ene studie hebt afgerond.

[ Bericht 6% gewijzigd door _Hestia_ op 30-01-2008 19:08:21 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 19:07:46 #38
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_56415376
en je hebt ook PM van mij.
pi_56417111
Dovenwereld, ik heb zelf op internet gezocht, en denk echt niet dat ik recht heb op Wajong hoor
quote:
Wanneer kom ik in aanmerking voor een Wajong-uitkering?

U komt in aanmerking voor een uitkering volgens de Wet arbeidsongeschiktheidsvoorziening voor jonggehandicapten (Wajong) als u:

* op uw zeventiende verjaardag voor minstens 25 procent arbeidsongeschikt bent;
* jonger dan dertig jaar bent en voor minstens 25 procent arbeidsongeschikt wordt tijdens uw studie waardoor (volledig) werken na uw studie onmogelijk is. U heeft in het jaar voorafgaand aan uw arbeidsongeschiktheid minstens zes maanden gestudeerd.

Postbus 51
Ik ben niet voor 25% arbeidsongeschikt verklaard, en als ze in het ziekenhuis weten wat ik heb, en behandeld kan worden, kan ik als het goed is vanaf september gewoon weer studeren en werken.
quote:
Wachttijd
U heeft recht op een Wajong-uitkering wanneer u 52 weken onafgebroken voor minstens 25 procent arbeidsongeschikt bent geweest. Er geldt dus een wachttijd van een jaar.

Het kan gebeuren dat u in de wachttijd herstelt. Als uw herstel korter duurt dan vier weken, gaat de wachttijd daarna gewoon verder. De periode van herstel telt niet mee voor het bereiken van de 52 weken. Is de periode van herstel vier weken of langer, dan begint daarna een nieuwe wachttijd.

Als u na afloop van de wachttijd niet minstens 25 procent arbeidsongeschikt bent, maar wel binnen vier weken daarna, kunt u vanaf dat moment een uitkering krijgen. Er begint geen nieuwe wachttijd.

Postbus 51
Ook geldt er dus een wachttijd van een jaar, waarin je het hele jaar minimaal voor 25% arbeidsongeschikt moet zijn geweest, dus ik heb er sowieso weinig aan als ik nog een jaar moet wachten.

[ Bericht 2% gewijzigd door _Hestia_ op 30-01-2008 20:28:41 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:58:55 #40
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_56419877
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 20:21 schreef Sylvana het volgende:
Dovenwereld, ik heb zelf op internet gezocht, en denk echt niet dat ik recht heb op Wajong hoor
[..]

Ik ben niet voor 25% arbeidsongeschikt verklaard, en als ze in het ziekenhuis weten wat ik heb, en behandeld kan worden, kan ik als het goed is vanaf september gewoon weer studeren en werken.
[..]

Ook geldt er dus een wachttijd van een jaar, waarin je het hele jaar minimaal voor 25% arbeidsongeschikt moet zijn geweest, dus ik heb er sowieso weinig aan als ik nog een jaar moet wachten.
UVW-artsen weten meer dan je. . Ziekenhuizen geven alleen diangoses en UWV-artsen gaan pas beoordelen wat je kan en niet kan op grond van je medische dossiers . het zijn verschillende zaken. Het gaat erom niet alleen behandelingen maar ook gevolgen van je leven als lichaamlijke problemen groot is.. Het is niet genoeg wat staat erin. Daarnaast geef ik even over :
www.wajongcafe.nl. Dit is er meer praktijk dan in thoerie of postbus 51. daar zitten mensen met lichaamelijke problemen wajong.
Hoewel ik zelf 100% arbeidsongeschikt heb en recht op wajong heb, Maar in parktijk heb ik al een baan bij mijn bedrijf gekregen. In bijzondere regelingen staat er wel. In het praktijk geven ze vaak voorschot in afvwachting van 1 jaar wachttijd. Daar heb ik mijn ervaring gezegd! . Gebruik maar je rechten. Het is maar slechts begin.

dus je hebt zelf onderschatten. Het is een van bekende denkfout van studenten met beperkingen of chronische ziekte.

[ Bericht 3% gewijzigd door Dovenwereld op 30-01-2008 22:04:18 ]
  woensdag 30 januari 2008 @ 22:19:21 #41
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_56420556
En aanvullend:
http://www.onderwijsenhandicap.nl/index.cfm?pid=225

Wees niet denken, maar gewoon doen. Gebruik ervaringen van studenten met wajong uit wajongcafe.
pi_56422287
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:19 schreef Dovenwereld het volgende:
En aanvullend:
http://www.onderwijsenhandicap.nl/index.cfm?pid=225

Wees niet denken, maar gewoon doen. Gebruik ervaringen van studenten met wajong uit wajongcafe.
Dat is inderdaad een goede organisatie, daar kan je ongetwijfeld meer informatie vinden.

Overigens denk ik dat je het niet helemaal begrijpt Sylvana. Om Wajong aan te vragen hoef je niet 25% afgekeurd te zijn. Die keuring doen ze om te kijken of je in aanmerking komt voor Wajong.
Dat nog niet bekend is wat je mankeert kan een complicatie zijn maar het kan nooit kwaad om een aanvraag te doen. Als het wordt afgewezen kan je altijd nog kijken naar alternatieven.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_56422365
Je mag maximaal 4 maanden niks doen tussen 2 opleidingen op hetzelfde niv.
Dus van de ene MBO naar andere MBO opleiding, dan krijg je gewoon stufi doorbetaald.
pi_56422548
Tja, maar ik ga dus van het MBO naar het HBO

Maar wat ik nog steeds wil weten, is of school mij wel zomaar mag uitschrijven zonder mijn toestemming???

Iemand die daar een antwoord op heeft? Want daar gaat het mij in eerste instantie om.
  donderdag 31 januari 2008 @ 04:45:47 #45
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_56425917
En antwoorden gewoon bij dit website...

Bij MBO school krijg je een brief dat IB-groep je beurs in lening gaat omzetten als je 6 weken niet op school bent geweest tenzij je geldige reden is ziekte moet geven. . Het is ook gemeld bij insceptie wegens spijbelgedrag zonder geldige reden. DAn wordt je verwijderd wegens spijbelen zonder geldige reden. De school weet ook niet wat je reden hebt..

Mijn advies : Lees uitgebreide informatie hoe kan je studeren ondanks je ziekte. Daar zijn er nuttige tips en decaan kan jou adviezen over oplossingen rond je ziekte.

[ Bericht 46% gewijzigd door Dovenwereld op 31-01-2008 04:54:19 ]
pi_56456351
Ik heb me ook voor 1 februari uitgeschreven, 16 januari formulier ingeleverd "verzoek tot uitschrijving" bij de HvA, IB-Groep heeft netjes een bevestiging teruggestuurd (dat ik mijn OV had ingeleverd + Stufi had stopgezet) en de HvA heeft alsnog bijna 200 euro van mijn rekening afgehaald! WTF!
Weet iemand of ik dat terug kan krijgen?
pi_56456434
Ik heb dinsdag eerst nog een gesprek op school met het Service bureau, nadat ik gisteren een lange mail heb gestuurd met uitleg van mijn situatie, dus hoop dat ik ze dan kan overtuigen dat ze me niet uitschrijven.

Heb nog geen bericht van de IB-groep gehad, maar dat verwacht ik vandaag nog wel te krijgen.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 20:47:04 #48
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_56466561
Even een tvp over de wajong informatie die hier staat.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 21:36:06 #49
26417 Dovenwereld
Ingenieur Informatica
pi_56467714
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 20:47 schreef -Bubseltje- het volgende:
Even een tvp over de wajong informatie die hier staat.
en link?
  Milf zaterdag 2 februari 2008 @ 00:07:03 #50
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_56471408
Er worden hier een aantal dingen door elkaar gehaald.

Als je MBO niveau 1/2 volgt dan is je beurs ten alle tijden een gift ( behalve de lening ). Mocht je langer dan 5 ( kan ook 6 zijn ) weken achtereen ongeoorloofd afwezig zijn dan kan moet de school dit aan de Informatie Beheer Groep doorgeven.

MBO 2/3 valt onder de prestatiebeurs. Haal je geen diploma op MBO ( of hoger ) niveau dan zal je sowieso je gehele studiefinanciering moeten terugbetalen. De school heeft geen meldingsplicht als de student langere tijd ongeoorloofd afwezig is. De student neemt zelf het risico van het niet behalen van de prestatie.

Ik zag ook nog ergens een overbrugging voorbij komen. Je komt in aanmerking voor een overbrugging als er tussen je oude ( uitschrijfdatum ) en nieuwe opleiding ( inschrijfdatum )niet meer dan 4 maanden zit.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_56478360
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:07 schreef nikky het volgende:
Er worden hier een aantal dingen door elkaar gehaald.

Als je MBO niveau 1/2 volgt dan is je beurs ten alle tijden een gift ( behalve de lening ). Mocht je langer dan 5 ( kan ook 6 zijn ) weken achtereen ongeoorloofd afwezig zijn dan kan moet de school dit aan de Informatie Beheer Groep doorgeven.

MBO 2/3 valt onder de prestatiebeurs. Haal je geen diploma op MBO ( of hoger ) niveau dan zal je sowieso je gehele studiefinanciering moeten terugbetalen. De school heeft geen meldingsplicht als de student langere tijd ongeoorloofd afwezig is. De student neemt zelf het risico van het niet behalen van de prestatie.

Ik zag ook nog ergens een overbrugging voorbij komen. Je komt in aanmerking voor een overbrugging als er tussen je oude ( uitschrijfdatum ) en nieuwe opleiding ( inschrijfdatum )niet meer dan 4 maanden zit.
Ik neem aan dat dat niveau 3/4 moet zijn.

Maar ik doe dus niveau 4, dus ze hebben dus eigenlijk geen meldingsplicht bij mij, dus ze mogen mij dus eigenlijk niet uitschrijven begrijp ik?

En ik ben pas 3 weken niet naar school geweest, dus ze zijn wel erg snel met hun dreigementen ook dan...

Maar heb je een bron van dit, zodat ik dit eventueel mee kan nemen naar school met dat gesprek dinsdag?

[ Bericht 20% gewijzigd door _Hestia_ op 02-02-2008 14:31:26 ]
pi_56489170
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:51 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Ik heb me ook voor 1 februari uitgeschreven, 16 januari formulier ingeleverd "verzoek tot uitschrijving" bij de HvA, IB-Groep heeft netjes een bevestiging teruggestuurd (dat ik mijn OV had ingeleverd + Stufi had stopgezet) en de HvA heeft alsnog bijna 200 euro van mijn rekening afgehaald! WTF!
Weet iemand of ik dat terug kan krijgen?
Meestal word het betalen van collegegeld stopgezet de tweede maand volgend op de maand waarin je je hebt uitgeschreven. Dus ze zullen helaas wel terecht nog een keer geld hebben afgeschreven.
  Milf maandag 4 februari 2008 @ 21:02:35 #53
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_56534138
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 13:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat niveau 3/4 moet zijn.

Maar ik doe dus niveau 4, dus ze hebben dus eigenlijk geen meldingsplicht bij mij, dus ze mogen mij dus eigenlijk niet uitschrijven begrijp ik?

En ik ben pas 3 weken niet naar school geweest, dus ze zijn wel erg snel met hun dreigementen ook dan...

Maar heb je een bron van dit, zodat ik dit eventueel mee kan nemen naar school met dat gesprek dinsdag?
Ja pardon, dat moet inderdaad 3/4 zijn.

Ik heb nergens gemeld dat ze je niet mogen uitschrijven. Ik zei dat men geen meldingsplicht heeft naar de Informatie Beheer Groep toe.
De school kan wel het beleid voeren dat studenten die lange tijd ongeoorloofd afwezig zijn uit het bestand te verwijderen. Je kunt beter contact met je instelling opnemen hoe de regels zijn. Ik denk dat zij deze zelf hebben opgesteld. Helaas kan ik je niet vertellen hoe dat wettelijk is geregeld.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_56534412
Oke, jammer dat je niet weet hoe het wettelijk geregeld is. Maar ik heb morgen om half 10 dat gesprek op school, dus wacht wel ff af dan. Van IBG ook nog geen bericht gehad.
pi_56541538
Net gesprek gehad op school, en ik heb iig een maand uitstel gekregen. Verteld hoe het er nu voor staat, wat dingen uit de wereld geholpen, en op 4 maart moet ik weer terugkomen om dan te vertellen hoe het er voor staat. Dus iig nog een maand uitstel van executie.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 14:34:28 #56
164931 Houtspeer
pi_56544879
Ik maak weer even gebruik van je topic Sylvana. Ik ben gelijk van de middelbare school naar de universiteit gegaan en ik wil nu toch graag een jaartje er tussen uit, ik heb al plannen (Zuid-Afrika), ik moet nu alleen maar het formulier op de bus doen en dan is het rond.
Maar kan ik zonder eventuele (erge) consequenties een pauze inlasten? Dit is mijn eerste jaar en een propedeuse zit er helaas niet in.
pi_56549209
@ Houtspeer, je studiepunten tot nu toe, ook al heb je je P nog niet geheel binnen, blijven sowieso staan hoor!

Veel plezier in Zuid-Afrika, een vriend van me is er onlangs geweest voor een halfjaar, die is echt laaiend enthousiast!
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:33:26 #58
164931 Houtspeer
pi_56549675
Ah mooi
Weet je ook of ik dan weer het eerste jaar moet doen (dus de vakken die ik niet gehaald heb) of dat ik gelijk na mijn verlichtingsreisje naar de tweede kan gaan?
pi_56556535
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
@ Houtspeer, je studiepunten tot nu toe, ook al heb je je P nog niet geheel binnen, blijven sowieso staan hoor!

Veel plezier in Zuid-Afrika, een vriend van me is er onlangs geweest voor een halfjaar, die is echt laaiend enthousiast!
Ik zou echter wel even heeeel goed de regelingen m.b. het bindend studieadvies nazoeken, want anders ben je plots van je studie gestuurd wanneer je terug komt en dat lijkt me toch minder.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56558292
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:33 schreef Houtspeer het volgende:
Ah mooi
Weet je ook of ik dan weer het eerste jaar moet doen (dus de vakken die ik niet gehaald heb) of dat ik gelijk na mijn verlichtingsreisje naar de tweede kan gaan?
Lijkt mij dat je wel naar het tweede jaar kunt en de ontbrekende punten uit het eerste jaar tegelijkertijd ook moet/kunt halen.

Dat van 't studieadvies is wel een goede trouwens, zou het even op school navragen als ik jou was.
pi_56560024

[ Bericht 100% gewijzigd door Woest83 op 06-02-2008 13:10:11 ]
  woensdag 6 februari 2008 @ 15:30:55 #62
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_56562714
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:33 schreef Houtspeer het volgende:
Ah mooi
Idd, check het even goed, bij een aantal opleidingen is het tegenwoordig zo dat je studiepunten van je propedeuse maar een bepoaald aantal maanden geldig zijn (bij ons is dit 24), en dat je als je dan je P nog niet hebt moet stoppen met de opleiding of alles opnieuw moet gaan halen. Niet er van uit gaan dat alles wel geldig blijft dus, dat hoeft lang niet altijd zo te zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')