abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56478360
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 00:07 schreef nikky het volgende:
Er worden hier een aantal dingen door elkaar gehaald.

Als je MBO niveau 1/2 volgt dan is je beurs ten alle tijden een gift ( behalve de lening ). Mocht je langer dan 5 ( kan ook 6 zijn ) weken achtereen ongeoorloofd afwezig zijn dan kan moet de school dit aan de Informatie Beheer Groep doorgeven.

MBO 2/3 valt onder de prestatiebeurs. Haal je geen diploma op MBO ( of hoger ) niveau dan zal je sowieso je gehele studiefinanciering moeten terugbetalen. De school heeft geen meldingsplicht als de student langere tijd ongeoorloofd afwezig is. De student neemt zelf het risico van het niet behalen van de prestatie.

Ik zag ook nog ergens een overbrugging voorbij komen. Je komt in aanmerking voor een overbrugging als er tussen je oude ( uitschrijfdatum ) en nieuwe opleiding ( inschrijfdatum )niet meer dan 4 maanden zit.
Ik neem aan dat dat niveau 3/4 moet zijn.

Maar ik doe dus niveau 4, dus ze hebben dus eigenlijk geen meldingsplicht bij mij, dus ze mogen mij dus eigenlijk niet uitschrijven begrijp ik?

En ik ben pas 3 weken niet naar school geweest, dus ze zijn wel erg snel met hun dreigementen ook dan...

Maar heb je een bron van dit, zodat ik dit eventueel mee kan nemen naar school met dat gesprek dinsdag?

[ Bericht 20% gewijzigd door _Hestia_ op 02-02-2008 14:31:26 ]
pi_56489170
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:51 schreef todaviamoonbathing het volgende:
Ik heb me ook voor 1 februari uitgeschreven, 16 januari formulier ingeleverd "verzoek tot uitschrijving" bij de HvA, IB-Groep heeft netjes een bevestiging teruggestuurd (dat ik mijn OV had ingeleverd + Stufi had stopgezet) en de HvA heeft alsnog bijna 200 euro van mijn rekening afgehaald! WTF!
Weet iemand of ik dat terug kan krijgen?
Meestal word het betalen van collegegeld stopgezet de tweede maand volgend op de maand waarin je je hebt uitgeschreven. Dus ze zullen helaas wel terecht nog een keer geld hebben afgeschreven.
  Milf maandag 4 februari 2008 @ 21:02:35 #53
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_56534138
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 13:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ik neem aan dat dat niveau 3/4 moet zijn.

Maar ik doe dus niveau 4, dus ze hebben dus eigenlijk geen meldingsplicht bij mij, dus ze mogen mij dus eigenlijk niet uitschrijven begrijp ik?

En ik ben pas 3 weken niet naar school geweest, dus ze zijn wel erg snel met hun dreigementen ook dan...

Maar heb je een bron van dit, zodat ik dit eventueel mee kan nemen naar school met dat gesprek dinsdag?
Ja pardon, dat moet inderdaad 3/4 zijn.

Ik heb nergens gemeld dat ze je niet mogen uitschrijven. Ik zei dat men geen meldingsplicht heeft naar de Informatie Beheer Groep toe.
De school kan wel het beleid voeren dat studenten die lange tijd ongeoorloofd afwezig zijn uit het bestand te verwijderen. Je kunt beter contact met je instelling opnemen hoe de regels zijn. Ik denk dat zij deze zelf hebben opgesteld. Helaas kan ik je niet vertellen hoe dat wettelijk is geregeld.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_56534412
Oke, jammer dat je niet weet hoe het wettelijk geregeld is. Maar ik heb morgen om half 10 dat gesprek op school, dus wacht wel ff af dan. Van IBG ook nog geen bericht gehad.
pi_56541538
Net gesprek gehad op school, en ik heb iig een maand uitstel gekregen. Verteld hoe het er nu voor staat, wat dingen uit de wereld geholpen, en op 4 maart moet ik weer terugkomen om dan te vertellen hoe het er voor staat. Dus iig nog een maand uitstel van executie.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 14:34:28 #56
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_56544879
Ik maak weer even gebruik van je topic Sylvana. Ik ben gelijk van de middelbare school naar de universiteit gegaan en ik wil nu toch graag een jaartje er tussen uit, ik heb al plannen (Zuid-Afrika), ik moet nu alleen maar het formulier op de bus doen en dan is het rond.
Maar kan ik zonder eventuele (erge) consequenties een pauze inlasten? Dit is mijn eerste jaar en een propedeuse zit er helaas niet in.
And all the things you do with it
pi_56549209
@ Houtspeer, je studiepunten tot nu toe, ook al heb je je P nog niet geheel binnen, blijven sowieso staan hoor!

Veel plezier in Zuid-Afrika, een vriend van me is er onlangs geweest voor een halfjaar, die is echt laaiend enthousiast!
  dinsdag 5 februari 2008 @ 21:33:26 #58
164931 Houtspeer
Jealous Of Your Cigarette
pi_56549675
Ah mooi
Weet je ook of ik dan weer het eerste jaar moet doen (dus de vakken die ik niet gehaald heb) of dat ik gelijk na mijn verlichtingsreisje naar de tweede kan gaan?
And all the things you do with it
pi_56556535
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:05 schreef Zonnestraaltje het volgende:
@ Houtspeer, je studiepunten tot nu toe, ook al heb je je P nog niet geheel binnen, blijven sowieso staan hoor!

Veel plezier in Zuid-Afrika, een vriend van me is er onlangs geweest voor een halfjaar, die is echt laaiend enthousiast!
Ik zou echter wel even heeeel goed de regelingen m.b. het bindend studieadvies nazoeken, want anders ben je plots van je studie gestuurd wanneer je terug komt en dat lijkt me toch minder.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56558292
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:33 schreef Houtspeer het volgende:
Ah mooi
Weet je ook of ik dan weer het eerste jaar moet doen (dus de vakken die ik niet gehaald heb) of dat ik gelijk na mijn verlichtingsreisje naar de tweede kan gaan?
Lijkt mij dat je wel naar het tweede jaar kunt en de ontbrekende punten uit het eerste jaar tegelijkertijd ook moet/kunt halen.

Dat van 't studieadvies is wel een goede trouwens, zou het even op school navragen als ik jou was.
pi_56560024

[ Bericht 100% gewijzigd door Woest83 op 06-02-2008 13:10:11 ]
  woensdag 6 februari 2008 @ 15:30:55 #62
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_56562714
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:33 schreef Houtspeer het volgende:
Ah mooi
Idd, check het even goed, bij een aantal opleidingen is het tegenwoordig zo dat je studiepunten van je propedeuse maar een bepoaald aantal maanden geldig zijn (bij ons is dit 24), en dat je als je dan je P nog niet hebt moet stoppen met de opleiding of alles opnieuw moet gaan halen. Niet er van uit gaan dat alles wel geldig blijft dus, dat hoeft lang niet altijd zo te zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')