abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56866443
Zolang er maar geen overheidsgeld naar zon bodemloze put als Vitesse gaat. Jaren wanbeleid moet gewoon afgestraft worden.
  woensdag 20 februari 2008 @ 18:55:35 #277
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56866513
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:53 schreef Sensation89 het volgende:
Zolang er maar geen overheidsgeld naar zon bodemloze put als Vitesse gaat. Jaren wanbeleid moet gewoon afgestraft worden.
Jaren wanbeleid van wie? Ik hoop dat je de gemeente Arnhem bedoelt?

Vitesse heeft 2 kopers voor het Gelredome, ze hebben allebei een bedrag van ¤ 24 miljoen over voor het Gelredome. Gemeente Arnhem besluit er niet op in te gaan en verkoopt het pand voor ¤16 miljoen een jaar later. Dat kostte de gemeenschap ¤ 8.000.000 keiharde pleuro's.

En dan heb ik het nog niet over het voorstel van Vitesse om de club te redden zonder dat het de gemeenschap geld kost. Maar dat wil de gemeente dan weer niet, die denken dat ze het Gelredometerrein beter zelf kunnen exploiteren.

Dát is pas wanbeleid.
  woensdag 20 februari 2008 @ 18:56:50 #278
3185 Adelante
To let it go now
pi_56866553
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:53 schreef Sensation89 het volgende:
De overheid profiteert natuurlijk ook totaal niet mee van de economische effecten die zowel Vitesse als het Gelredome genereren. Om over het sociale punt ook maar niets te zeggen .
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 20 februari 2008 @ 18:57:35 #279
3185 Adelante
To let it go now
pi_56866567
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:47 schreef Pool het volgende:

[..]

Wie wil dat? De Arnhemse bevolking? Ik denk het niet. Die willen minder belasting betalen of dat het geld wordt uitgegeven aan infrastructuur, maar niet aan een bodemloze put die Vitesse heet.

En dan zijn er de supporters nog. Nouja, als die met zijn allen duizend euro lappen, dan is de club ook gered. Dus dat moeten ze dan maar doen.
die supporters (en dan met name de harde kern uit arnhem zuid) is denk ik niet zo kapitaalkrachtig
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:04:20 #280
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_56866760
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:57 schreef Adelante het volgende:

[..]

die supporters (en dan met name de harde kern uit arnhem zuid) is denk ik niet zo kapitaalkrachtig
Nog altijd komen de meeste supporters uit NOORD! Waar Vitesse dan ook begonnen is en we nog niet ODR gingen...
Dit zal een discussie zonder einde worden, hopelijk kan ik over een half jaar nog steeds naar mijn club, net als jullie dat ook willen/kunnen.
Maximaal 4 regels
pi_56867190
volkomen terecht dat de gemeente niet mee helpt aan de schuld sanering.
Deze club leeft al jaren boven hun stand, en ik vind dit oneerlijk tegenover mindervermogende clubs zonder schulden die degraderen, terwijl vitesse maar salarissen blijft betalen van geld wat ze niet hebben. dan hadden ze ook maar mindere spelers onder contract moeten hebben. die zijn teminste wel betaalbaar.

daaaaaag vitesse
Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:23:23 #282
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56867241
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:04 schreef Yozzz het volgende:

[..]

De anti-Vitessenaren zijn nu elkaar aan het opvreten
Alsof men in Nijmegen iets te lachen heeft momenteel.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:38:18 #283
165633 eriksd
The grand facade...
pi_56867586
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:20 schreef gebruikersnaam het volgende:
Deze club leeft al jaren boven hun stand, en ik vind dit oneerlijk tegenover mindervermogende clubs zonder schulden die degraderen, terwijl vitesse maar salarissen blijft betalen van geld wat ze niet hebben. dan hadden ze ook maar mindere spelers onder contract moeten hebben. die zijn teminste wel betaalbaar.

daaaaaag vitesse
Kennelijk heeft vitesse dan toch iets wat andere clubs niet hebben; charisma misschien. Het leven is nou eenmaal oneerlijk, en met regels kan flexibel omgegaan worden, wat ook de redding van vitesse wel zal worden.

Het geldprobleem van vitesse zit hem niet in extreme salarissen, maar nog uit de tijd van keizer karel, toen spelerswaarden nog bij het vermogen van een club gerekend mochten worden. Hierdoor kon hij extra geld lenen voor het gelredome. Toen dit wegviel, viel ook de bodem onder deze constructie weg. Jammer maar waar. Jouw salarisargument slaat dan ook nergens op.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_56867655
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:05 schreef Wooldoor het volgende:
Ik snap niet dat ze faiiliet zijn, een club wil je toch koste wat het kost redden.
Ze hebben toch nog een paar aardige spelers waar ze flink voor kunnen cashen. Denk aan Janssen en Velthuizen.
Dat willen ze niet, saneren is 1 ding maar we moeten toch de spelersselectie op pijl houden.

pi_56867760
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:20 schreef gebruikersnaam het volgende:

daaaaaag vitesse

Wat een gelul, je snapt er vrij weinig van. Vitesse heeft al jaren een sluitende begroting.
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:52:25 #286
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_56867934
Vitesse heeft 97% van alle schuldeisers bereid gevonden om de schuld kwijt te schelden. Dan kan Vitesse niet bij de gemeente wel mee gaan met het bod wat de gemeente gedaan zou hebben, Vitesse wil schoon schip, maakt niet uit hoe, de ophef die er nu is was ook al in 2003 het geval...
Maximaal 4 regels
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:53:44 #287
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_56867973
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 19:45 schreef StiffIer het volgende:

[..]

Wat een gelul, je snapt er vrij weinig van. Vitesse heeft al jaren een sluitende begroting.
en hoe komen ze dan failliet? als je sluitende begroting hebt is er toch niet "ineens" een miljoenentekort....

AFSCHAFFEN DAT VOETBAL
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
  woensdag 20 februari 2008 @ 19:56:57 #288
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_56868061
quote:

[..]

In het geheime kasboek wellicht. Ligt bij de directeur thuis
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:14:02 #289
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56868541
quote:

[..]

Sluitende begroting maar wel 27 miljoen in het rood
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_56869131
Selectief lezen noemen ze dat volgens mij. Er is inderdaad al enkele jaren een prima sluitende begroting, maar de schuld is niet iets wat gisteren ineens boven water is komen drijven. De schuld 'schijnt' er toch al een zes, zeven jaar in deze omvang te zijn - hoewel 't inmiddels wel minder is, voor ik daar weer gezeik over krijg - en dat wanbeleid is dus ook al van een behoorlijke periode geleden. Waarschijnlijk zaten rond die tijd nog veel van de zeikerds die hier posten - mijzelf incluis - nog maar net op de middelbare school.

Waarom ga ik er eigenlijk nog op in.
Don't think twice, it's all right.
  woensdag 20 februari 2008 @ 20:43:55 #291
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56869335
Je kunt per jaar wel je begroting sluitend houden, maar uiteindelijk gaat het er ook om dat je je liquide positie overeind houdt.
pi_56869885
JA! En daar is men nu dus mee bezig.

Maar mijn post was er voornamelijk om duidelijk te maken dat de schuld niet van gisteren was maar al een tijdje aanwezig is.
pi_56870129
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 20:14 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Sluitende begroting maar wel 27 miljoen in het rood
Nogmaals: daar heeft de begroting van de laatste jaren niets mee te maken
  woensdag 20 februari 2008 @ 21:17:48 #294
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_56870216
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 21:06 schreef JH87 het volgende:
JA! En daar is men nu dus mee bezig.

Maar mijn post was er voornamelijk om duidelijk te maken dat de schuld niet van gisteren was maar al een tijdje aanwezig is.
Die was er al ja. Maar daarom is het ook niet zo'n nuttige info dat de begroting 'sluitend' was. Je moet niet alleen sluitend begroten, maar ook dusdanig begroten dat je weer een gezonde liquide positie krijgt. Ik weet niet of dat helemaal mogelijk was hoor, misschien als ze nog wat beter in spelers hadden gehandeld, maar die 'what if'-vraag krijg je natuurlijk niet gauw beantwoord. Feit is dat schuldeisers meer waarde hechten aan liquiditeit en solvabiliteit dan aan de begroting.
pi_56870368
De liquiditeit is dan niet al te best, maar er wordt ook meer dan een miljoen aan aflossingen en rentes betaald per seizoen. Dat is een behoorlijk bedrag als je ziet dat de begroting rond de 13 miljoen is. Vitesse leeft dan ook niet bepaald boven haar stand, als je uitgaven en totale begroting vergelijkt met clubs als Twente, NAC, Roda, etc. Die zijn Vitesse dan ook wel ver voorbij, maar hebben op papier wel bijna dezelfde doelstelling.

Daarnaast heb ik het gevoel dat Paul van der Kraan ook het maximale doet om zoveel mogelijk vrij te maken om de schulden af te lossen. Van wanbeleid is de afgelopen jaren dan ook absoluut geen sprake. Dat de gemeente nu nee zegt vind ik volledig terecht, ze kunnen en mogen zoiets gewoon niet verantwoorden richting de inwoners van Arnhem. Daarentegen hoor je mij als Vitesse-supporter niet klagen wanneer Vitesse er via de rechter dat akkoord doorheen jast en eindelijk weer eens van een goede liquiditeit kan spreken en ook eens fatsoenlijk wat winst kan gaan maken.
  woensdag 20 februari 2008 @ 21:25:57 #296
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_56870428
De schulden dateren uit de tijd dat Karel Aalbers van Tob Swelheim (Nuon) te horen kreeg dat hij een x-bedrag mocht uitgeven aan spelers e.d. Karel spendeerde het bedrag dat Nuon beloofd had, maar kreeg het geld helaas niet terugbetaald van Nuon. Daar ligt de basis van de schulden.
pi_56870440
Het was eerst zo'n 80 miljoen gulden toch? Dan zijn de schulden iig al drastisch teruggebracht.
pi_56870475
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 09:54 schreef DivineJester het volgende:
Hoe staat het eigenlijk Europees met zulke zaken, in Nederland heb je natuurlijk Ado en Vitesse die op het randje van de afgrond balanceren, maar in competities als de Italiaanse of Spaanse? Of worden declubs daar wel gewoon gesponsored met gemeenschapsgeld?
Volgens mij wordt er - vooral in Spanje - veel door de gemeenschap uitgegeven aan clubs ja. Betaalde Madrid laatst niet voor miljoenen mee aan een trainingscomplex voor Real Madrid? Correct me if I'm wrong.
pi_56870543
Gevonden: Real Madrid verkocht haar trainingscomplex voor 500 miljoen euro aan de gemeente om uit de schulden te komen.
pi_56870665
quote:
Op woensdag 20 februari 2008 18:56 schreef Adelante het volgende:

[..]

De overheid profiteert natuurlijk ook totaal niet mee van de economische effecten die zowel Vitesse als het Gelredome genereren. Om over het sociale punt ook maar niets te zeggen .
ik niet hoor hier in de achterhoek...heb er alleen maar last van. En daar gaat wel het geld van de provincie heen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')