quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 11:17 schreef draculettetje het volgende:[..]
hoe voeg ik jou toe dan, ben kan ik dat straks proberen!
kan je dan ook samen spelen?
ik zei toch de ballen verstand van die dingen....
Door de Wii friendscode te gebruiken, kijk is aan
Hoe kan ik mijn Wii online krijgen?De Wii kan op 3 manieren online. Deze opties zijn:
- Draadloze routerHeb je thuis een draadloze router, dan hoef jij niets te kopen om online te gaan met je Wii. Als je geen draadloze router hebt kan je er één kopen, je kan het best bij een computerwinkel in de buurt navragen wat voor router in jouw geval het beste is om te kopen. Het voordeel van draadloos internet is dat het bereik verder en beter is vergeleken de USB stick, en dat ook je DS en andere PC's van de router gebruik kunnen maken. Nadeel is dat je de kwaliteit van de routers sterk kan verschillen dus dat de verbinding niet altijd even goed is. Ook kan er bij het installeren van de verbinding op de Wii een probleem ontstaan, raadpleeg hiervoor de handleiding van je Wii/router of google even naar je foutcode.
- Wifi USB connectorJe kan ook een USB stick van Nintendo aanschaffen. Het voordeel hiervan is dat het snel en gemakkelijk werkt, dat je er helemaal geen router voor nodig hebt en dat je hem ook voor internet op de DS kan gebruiken. Het nadeel is echter dat je de USB stick in je PC moet stoppen (die vanzelfsprekend moet beschikken over internet) en dat, wanneer je online wilt met je Wii, je PC hiervoor aan moet staan. Ook is het signaal van de USB stick vergeleken een router zwakker, een muur/plafond of zelfs een draagbare huistelefoon tussen je PC en Wii kunnen al zorgen voor slecht tot geen ontvangst. Het is overigens aan te raden om voor de originele USB connector van Nintendo te gaan, er zijn veel slechte ervaringen met andere merken als bijvoorbeeld Big Ben. De prijs van een officiële Nintendo Wifi connector ligt rond de ¤35,-.
- LAN-adapterDe 3e optie is een LAN-adapter. Heb je thuis al een normale router en is er de mogelijkheid om een netwerkkabel van de router naar jouw Wii te trekken, dan is de adapter een goede keus. De adapter werkt -anders dan de bovenstaande opties- niet draadloos, maar wordt gewoon met een netwerkkabel direct aangesloten op je Wii. Het voordeel hiervan is dat je geen last zal hebben van eventuele storing of het wegvallen van de verbinding wat je bij draadloos internet kan tegenkomen, en dat je altijd aangesloten bent op internet. Nadeel is dat je wel een netwerkkabel van je router naar je Wii zal moeten trekken, wat niet voor iedereen mogelijk is. De prijs van een LAN-adapter ligt ongeveer rond de ¤30,-.
Waar vind ik mijn Wii friendcode?Deze vind je door eerst vanaf het hoofdmenu naar je Wii-Prikbord te gaan. Je ziet dan links 2 icoontjes, klik hier op 'Nieuw Bericht'. Hier zie je rechts je adresboek, waar je op de voorpagina de friendcode van je Wii kan vinden. Tevens kan je bij je adresboek andere mensen toevoegen. Om bijvoorbeeld berichten en Mii's met iemand uit te wisselen moeten jij en je vriend elkaar hebben toegevoegd. Let wel, de friendcode bij het adresboek is de code van jouw Wii systeem. Nintendo heeft aangeven om voor de online games aparte friendcodes te gaan gebruiken, dus die zullen dan niet hetzelfde zijn als de Wii-systeem codes.
[b]PSN:[/b] Bellerophon-
[b]Op
vrijdag 31 oktober 2008 09:51 schreef Sgele het volgende:[/b] Klootzak :')
[b][i]Non est vivere sed valere vita est[/i][/b]