Ik snap nog steeds niet waar je die hele term vandaan haalt.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:46 schreef Riparius het volgende:
[..]
Ik had het (als voorbeeld) over de term a2x2 met a2 = a0/2! Als je daar ook a0 buiten haakjes haalt dan blijft er voor deze term binnen haakjes x2/2! over. Schrijf het nog maar eens netjes opnieuw uit, dan zul je het zien.
Dat is toch juist wat mijn antwoord is! Maar die blijkt fout te zijn...quote:Op dinsdag 26 februari 2008 17:42 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Je hebt gewoon een foutje gemaakt bij de terugsubstitutie in a_0 + a_1 x + a_2 x^2 + ... Je hebt bijv. a_2 = a_0/2!, dus de even termen geven a_0(1+x^2/2! + ...) etc.
Bijna geen enkele dv heeft een expliciete oplossing in elementaire functies. Dat is een reden om naar machtreeksen te kijken.quote:Op woensdag 27 februari 2008 11:28 schreef GlowMouse het volgende:
Deze manier van dv's oplossen had ik nog niet eerder gezien. Het is een erg omslachtige methode, maar ik werk te weinig met dv's om het voordeel van deze methode in te zien. Ik heb hem wel helemaal uitgeschreven, misschien dat als je ernaar kijkt, je ziet waar je zelf een fout had gemaakt.
[ afbeelding ]
Daar heb ik wel eens wat mee geprobeerd ja.quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:46 schreef ColdFeet het volgende:
Hallo! Iemand hier ervaring met Montecarlo-simulaties in Matlab? Variabelen hebben een lognormale of exponentiele verdeling.
Met succes? Ik snap er geen flikker van, maar ben sowieso niet zo handig met matlabquote:Op woensdag 27 februari 2008 14:52 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Daar heb ik wel eens wat mee geprobeerd ja.
Jawel, laat maar eens wat je aan code hebt en omschrijf wat je wilt doen, dan zal ik er wel naar kijken.quote:Op woensdag 27 februari 2008 14:58 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Met succes? Ik snap er geen flikker van, maar ben sowieso niet zo handig met matlab
Nou, dan ga ik eerst gewoon even lekker zelf frobelen... Kijken hoever ik komquote:Op woensdag 27 februari 2008 15:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Jawel, laat maar eens wat je aan code hebt en omschrijf wat je wilt doen, dan zal ik er wel naar kijken.
maar over een kwartier ben ik zeker 6 uur weg, grijp je kans Keesje![]()
Tijd voor een greep naar de macht!quote:Op woensdag 27 februari 2008 15:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Jawel, laat maar eens wat je aan code hebt en omschrijf wat je wilt doen, dan zal ik er wel naar kijken.
maar over een kwartier ben ik zeker 6 uur weg, grijp je kans Keesje![]()
Boehoequote:
Gebruik dan ook iets fatsoenlijks, Maple of Mathematica of zo. Gebruik anders desnoods een algemene intuïtieve high-level programmeertaal zoals Python i.p.v. dat archaïsche Matlab...quote:Op woensdag 27 februari 2008 16:39 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Boehoe
Ja, that sucks. Laatste keer dat ik een Matlabpracticum heb gehad is 4 jaar geleden ofzo...
kom dat alsjeblieft even uitleggen op de tudelft....quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:49 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Gebruik dan ook iets fatsoenlijks, Maple of Mathematica of zo. Gebruik anders desnoods een algemene intuïtieve high-level programmeertaal zoals Python i.p.v. dat archaïsche Matlab...
Uhuhquote:Op woensdag 27 februari 2008 19:13 schreef de_priester het volgende:
[..]
kom dat alsjeblieft even uitleggen op de tudelft....
matlab
Dat de optimale pH-waarde tussen 1 en 3 ligt?quote:Op woensdag 27 februari 2008 19:06 schreef castatotti2 het volgende:
Ik heb een proef op school uitgevoerd. Ik heb gekeken bij welke pH-waardes pepsine het best werkt.
pH-waardes van 0,2 en 4 duurden langer dan 10 minuten, terwijl pH-waardes 1 en 3 wel goed werkten.
Hoe kan ik dit verklaren?
Een studentenlicentie voor Mathematica kost maar een paar tientjesquote:Op woensdag 27 februari 2008 19:13 schreef de_priester het volgende:
[..]
kom dat alsjeblieft even uitleggen op de tudelft....
matlab
Maple=fatsoenlijk?quote:Op woensdag 27 februari 2008 17:49 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Gebruik dan ook iets fatsoenlijks, Maple of Mathematica of zo. Gebruik anders desnoods een algemene intuïtieve high-level programmeertaal zoals Python i.p.v. dat archaïsche Matlab...
Ofwel los je de hele handel voor y op in functie van x en dan afleiden naar x....of je doet het zoquote:Op woensdag 27 februari 2008 21:00 schreef Borizzz het volgende:
Klein probleemje met differentieren;
als je een kromme hebt, bijvoorbeeld K=2x^3y^2 +2xy
Hoe wordt dan een afgeleide (uitdrukking voor dy/dx) opgesteld.
Ik ben vergeten hoe dit ook al weer moest.
Matlab heeft wel een symbolic toolbox.quote:Op woensdag 27 februari 2008 20:11 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik begrijp toch goed dat Matlab niet symbolisch kan redeneren?
plaatjes doen het nietquote:Op woensdag 27 februari 2008 21:53 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ofwel los je de hele handel voor y op in functie van x en dan afleiden naar x....of je doet het zo
(ik neem wel liever een andere kromme)
[ afbeelding ]
Wel, stel nu dat (u,v) erop ligt
We differentiëren :
[ afbeelding ]
Voor (u,v) is dy/dx dus :
[ afbeelding ]
Dat was toch je vraag hoop ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |