quote:
Op dinsdag 11 maart 2008  15:31 schreef Elfletterig het volgende:The Vulture, het Songfestival draait al jaren niet meer om het liedje. Het draait om entertainment voor het grote publiek. En het grote publiek kenmerkt zich steevast door wansmaak. De gekste nummers hebben de laatste jaren hoog gescoord tijdens het Songfestival. Wie herinnert zich niet "LT United" met "We Are The Winners (Of Eurovision)", een belachelijke parodie op het hele festijn, maar wel goed voor een zesde plaats ofzo.
Als je dat weet, kun je twee dingen doen: gewoon TOCH een goed liedje sturen (zoals Frankrijk doet), zo naiëf zijn dat je daarmee goed kunt scoren als land met slechts één Europees vriendje - en dus gewoon lak hebben aan je klassering, OF meedoen met de poppenkast en iets belachelijks sturen. Drie Frau Antjes die een klompendansje doen, ofzo. Of laten we eens lekker controversieel doen: sturen we de Meiden van HalaL, gehuld in Boerka, met een door Ali B geschreven tekst over de itsy bitsy teeny weeny yellow polka dot boerkini. Of nog gekker: we sturen gewoon Sugar Lee Hooper, verkleed als levensgrote oliebol. Of Boer Frans. Of Erik Hulsebosch, compleet in schaats-outfit. Verzin het maar, als het maar idioot is.
Nederland kiest - zoals wel vaker - voor de slappe tussenweg. Een matig liedje dat vooral muzikaal is gericht op eerdere successen van andere landen. Hetzelfde deden we een paar jaar terug met dat afgrijselijke nummer van Treble; het flopte hopeloos. En terecht. Ik hoopte dat het zou floppen en ik hoopte dat Nederland zijn lesje zou leren: je doet waardig mee, je maakt er één grote grap van, OF - en dat is nog steeds de beste optie - we houden er gewoon helemaal mee op. Het is namelijk weggegooid geld.
 
Je hebt natuurlijk wel een punt dat wansmaak de boventoon voert en dat gekke of ronduit idiote acts daardoor vaak hoog scoren. Maar dat is toch iets van de laatste jaren, met als voorlopig (?) dieptepunt de Ierse kalkoen en de Bosnische kip van deze editie.  Als je echter een kentering wil bewerkstelligen dan moet je in ieder geval 
niet mee gaan doen met die gekkigheid. Ik zie werkelijk niet in waarom wij met de inzending van dit jaar zouden hebben gekozen voor een slappe tussenweg. Daarmee doe je Hind toch echt tekort. De trommelact van Treble was al passé op het moment van inzending, maar met bijv. Esther Hart, Glennis Grace of Edsilia Rombley hebben we echt niet de plank misgeslagen, dat zijn prima zangeressen waarmee je voor de dag kunt komen, ongeacht of je daar nu mee scoort of niet. 
In een 
interview met het AD geeft Hind aan dat ze de negatieve spiraal rond het songfestival wil doorbreken. En dat kan als je het serieus benadert (zoals zij doet) en natuurlijk ook nog goed scoort en hoog eindigt. Hind wijst er terecht op dat 
Molitva waarmee Marija ¦erifović vorig jaar won een krachtig nummer was van een goede zangeres zonder extravagante act. Bovendien kreeg dit nummer zowel van West- als van Oost-Europese landen veel stemmen, geen vriendjespolitiek dus. 
Het nummer waarmee Hind naar Belgrado afreist is geen matig liedje gericht op eerdere successen van andere landen. Natuurlijk dringt de vergelijking met bijv. Sertab of Helena Paparizou zich op, maar die vergelijkingen gaan niet echt op. 
Your heart belongs to me is vooral een echt Hind-nummer, en ook nog eens een nummer dat prima past binnen het songfestival.  In tegenstelling tot de nummers van Glennis en Edsilia blijft het nummer van Hind wel meteen hangen, en dat is een pré. Bovendien verveelt het nummer niet gauw, integendeel, als je eenmaal hebt gehoord wil je het steeds opnieuw horen (maar dat kan aan mij liggen, ik ben nu eenmaal een onverbeterlijke Hind-fan). Natuurlijk moet er nog wat aan het nummer gesleuteld worden en moeten de choreografie en de act nog uitgewerkt worden, maar dat is Hind wel toevertrouwd. Vocaal behoort Hind tot de absolute top van het festival, en het lijdt geen twijfel dat we met Hind één van de beste inzendingen van de laatste jaren hebben. 
Natuurlijk is er geen enkele garantie voor succes, maar garanties zijn nu eenmaal niet te geven. In ieder geval is dat geen reden om te stoppen met deelname aan het songfestival. Het veel gehoorde argument dat jij nu ook weer van stal haalt dat stoppen de beste optie zou zijn omdat het weggegooid geld zou zijn is een drogreden. Natuurlijk kost de deelname en de uitzending van het festival de NOS geld, maar de kosten daarvan zijn niet hoger dan van andere vergelijkbare programma's, en dat geldt zeker dit jaar, nu er drie avonden mee gevuld kunnen worden. De kosten worden trouwens voor het grootste deel opgebracht door de 'grote vier' (Engeland, Frankrijk Spanje en Duitsland), die in ruil hiervoor verzekerd zijn van een finaleplaats. Als we niet zouden deelnemen dan moet de zendtijd toch ook worden gevuld en dat kost evengoed geld. Door te stoppen bereik je niets, behalve dat je laat zien een slechte verliezer te zijn.