abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2008 @ 19:58:52 #226
182751 MisterO
wispelvurig
pi_57290090
quote:
Op maandag 10 maart 2008 17:32 schreef BVO het volgende:
Ik ben echt benieuwd hoe de gokbureau's bepalen welk land de meeste kans maakt... Want deze beide bureau's hebben toch vrijwel hetzelfde gokratio, dus er moet wel een bepaalde graadmeter voor zijn...
Wie zijn eigen weg gaat, kan door niemand ingehaald worden
  dinsdag 11 maart 2008 @ 10:34:45 #227
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_57301752
Het is geen Molitva, maar Belgrado 2009 is niet onmogeijk.
http://www.youtube.com/watch?v=KE78BtGYvKQ&e
La buena vida es cara. Hay otra más barata, pero no es vida.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 13:59:06 #228
182751 MisterO
wispelvurig
pi_57305616
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 10:34 schreef BVO het volgende:
Alles beter dan dat chagerijnige kind van vorig jaar (ik heb haar in het echt mee mogen maken )
pi_57306283
quote:
Die Serven beginnen het Ierland van de jaren 90 te worden met elk jaar hetzelfde soort inzending...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:37:36 #230
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_57306336
Toch zijn ze bij VC Bet, die ik hierboven ook al zette, wel direct de favoriet, quotering is nog maar 6.8. Nu zie je dat de komende 2 maanden waarschijnlijk wel weer veranderen naar gelang de loting is geweest enzo, maar het is wel een indicatie. Ik verwacht op dit moment resp. Armenië, Ierland, Rusland en Servië. Maar nog steeds niet alles gehoord, moet de minder besproken landen nog luisteren .
pi_57306502
Ik ben benieuwd wanneer we de defintieve versie van Hind's liedje te horen krijgen... al heb ik alle hoop op een goeie klassering al lang laten varen eigenlijk... we snappen in NL gewoon niet wat een goed eigentijds liedje is...
  dinsdag 11 maart 2008 @ 14:48:04 #232
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57306527
quote:
Op maandag 10 maart 2008 18:30 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Grappig genoeg hadden ze gisteren bij de Belgische finale een zaal mensen in Servie de liedjes van de finalisten laten horen... Ishtar kwam daar als 4e uit de bus... Sandrine was het populairst... ik denk dat de Belgen de verkeerde keuze hebben gemaakt...

En ik blijf erbij, dat liedje irriteert me mateloos, zeker met het hoofd van die klapkut erbij die het zingt
België heeft juist de juiste keus gemaakt.

Het gaat meer om het feit dat jij innovatie aan de Eurovisie Song Flater coute ça coute ziet stagneren.
pi_57306989
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 14:48 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

België heeft juist de juiste keus gemaakt.

Het gaat meer om het feit dat jij innovatie aan de Eurovisie Song Flater coute ça coute ziet stagneren.
Jij noemt een blije Belgische doos die klanken van een baby uitkraamt, een Ierse kalkoen of een Spaanse Elvis innovatie?

Ik snap best dat het Songfestival geen avond meer is van stijve jurken voor een bordkartonnen podium zoals in de jaren 50 maar het lijkt me toch een kleine moeite om een enigszins respectabele song in te sturen ipv een complete kermisact die geen fuck meer met muziek te maken heeft.... zo'n Sandrine daar kan ik intens van genieten muzikaal gezien... daar klopt gewoon alles aan... bovendien erg leuke podiumpresentatie in dienst van het liedje...
  dinsdag 11 maart 2008 @ 15:21:19 #234
3185 Adelante
To let it go now
pi_57307072
Is die inzending van Zweden (Charlotte) al niet eens eerder geweest, ze is er in elk geval niet beter geconserveerd op geworden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_57307138
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:21 schreef Adelante het volgende:
Is die inzending van Zweden (Charlotte) al niet eens eerder geweest, ze is er in elk geval niet beter geconserveerd op geworden
'Hero' is van dit jaar... de zwaartekracht heeft ze proberen tegen te gaan met wat hulp van de dokter inderdaad
pi_57307269
The Vulture, het Songfestival draait al jaren niet meer om het liedje. Het draait om entertainment voor het grote publiek. En het grote publiek kenmerkt zich steevast door wansmaak. De gekste nummers hebben de laatste jaren hoog gescoord tijdens het Songfestival. Wie herinnert zich niet "LT United" met "We Are The Winners (Of Eurovision)", een belachelijke parodie op het hele festijn, maar wel goed voor een zesde plaats ofzo.

Als je dat weet, kun je twee dingen doen: gewoon TOCH een goed liedje sturen (zoals Frankrijk doet), zo naiëf zijn dat je daarmee goed kunt scoren als land met slechts één Europees vriendje - en dus gewoon lak hebben aan je klassering, OF meedoen met de poppenkast en iets belachelijks sturen. Drie Frau Antjes die een klompendansje doen, ofzo. Of laten we eens lekker controversieel doen: sturen we de Meiden van HalaL, gehuld in Boerka, met een door Ali B geschreven tekst over de itsy bitsy teeny weeny yellow polka dot boerkini. Of nog gekker: we sturen gewoon Sugar Lee Hooper, verkleed als levensgrote oliebol. Of Boer Frans. Of Erik Hulsebosch, compleet in schaats-outfit. Verzin het maar, als het maar idioot is.

Nederland kiest - zoals wel vaker - voor de slappe tussenweg. Een matig liedje dat vooral muzikaal is gericht op eerdere successen van andere landen. Hetzelfde deden we een paar jaar terug met dat afgrijselijke nummer van Treble; het flopte hopeloos. En terecht. Ik hoopte dat het zou floppen en ik hoopte dat Nederland zijn lesje zou leren: je doet waardig mee, je maakt er één grote grap van, OF - en dat is nog steeds de beste optie - we houden er gewoon helemaal mee op. Het is namelijk weggegooid geld.
pi_57307760
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:31 schreef Elfletterig het volgende:
The Vulture, het Songfestival draait al jaren niet meer om het liedje. Het draait om entertainment voor het grote publiek. En het grote publiek kenmerkt zich steevast door wansmaak. De gekste nummers hebben de laatste jaren hoog gescoord tijdens het Songfestival. Wie herinnert zich niet "LT United" met "We Are The Winners (Of Eurovision)", een belachelijke parodie op het hele festijn, maar wel goed voor een zesde plaats ofzo.

Als je dat weet, kun je twee dingen doen: gewoon TOCH een goed liedje sturen (zoals Frankrijk doet), zo naiëf zijn dat je daarmee goed kunt scoren als land met slechts één Europees vriendje - en dus gewoon lak hebben aan je klassering, OF meedoen met de poppenkast en iets belachelijks sturen. Drie Frau Antjes die een klompendansje doen, ofzo. Of laten we eens lekker controversieel doen: sturen we de Meiden van HalaL, gehuld in Boerka, met een door Ali B geschreven tekst over de itsy bitsy teeny weeny yellow polka dot boerkini. Of nog gekker: we sturen gewoon Sugar Lee Hooper, verkleed als levensgrote oliebol. Of Boer Frans. Of Erik Hulsebosch, compleet in schaats-outfit. Verzin het maar, als het maar idioot is.

Nederland kiest - zoals wel vaker - voor de slappe tussenweg. Een matig liedje dat vooral muzikaal is gericht op eerdere successen van andere landen. Hetzelfde deden we een paar jaar terug met dat afgrijselijke nummer van Treble; het flopte hopeloos. En terecht. Ik hoopte dat het zou floppen en ik hoopte dat Nederland zijn lesje zou leren: je doet waardig mee, je maakt er één grote grap van, OF - en dat is nog steeds de beste optie - we houden er gewoon helemaal mee op. Het is namelijk weggegooid geld.
Eigenlijk zijn we het compleet eens, behalve dan over dat stoppen... maar de inzendingen van de afgelopen 3 jaar (inclusief Hind) waren gewoon noch vlees noch vis, niet trendsettend maar trendvolgend en daardoor van tevoren al ten dode opgeschreven. Ik ben het met je eens dat we in Nederland eens gedurfder moeten gaan kiezen... maar er zit nog wel een verschil tussen een kalkoen of bijvoorbeeld een soort Within Temptation... je kunt ook opvallen met kwaliteit en dat is iets wat Nederland al jaren niet meer doet... het is middelmaat, daarin geef ik je helemaal gelijk... maar wat betreft de Belgische inzending van dit jaar... Ishtar is ook niet trendsettend wat dat betreft met hun verzonnen taaltje... en het liedje van Sandrine was dermate goed dat het toch wel had gescoord...
  dinsdag 11 maart 2008 @ 16:36:02 #238
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_57308502
...dat het niet geapprecieerd werd door heel Europa.
pi_57309437
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 15:31 schreef Elfletterig het volgende:

Je hebt natuurlijk wel een punt dat wansmaak de boventoon voert en dat gekke of ronduit idiote acts daardoor vaak hoog scoren. Maar dat is toch iets van de laatste jaren, met als voorlopig (?) dieptepunt de Ierse kalkoen en de Bosnische kip van deze editie. Als je echter een kentering wil bewerkstelligen dan moet je in ieder geval niet mee gaan doen met die gekkigheid. Ik zie werkelijk niet in waarom wij met de inzending van dit jaar zouden hebben gekozen voor een slappe tussenweg. Daarmee doe je Hind toch echt tekort. De trommelact van Treble was al passé op het moment van inzending, maar met bijv. Esther Hart, Glennis Grace of Edsilia Rombley hebben we echt niet de plank misgeslagen, dat zijn prima zangeressen waarmee je voor de dag kunt komen, ongeacht of je daar nu mee scoort of niet.

In een interview met het AD geeft Hind aan dat ze de negatieve spiraal rond het songfestival wil doorbreken. En dat kan als je het serieus benadert (zoals zij doet) en natuurlijk ook nog goed scoort en hoog eindigt. Hind wijst er terecht op dat Molitva waarmee Marija ¦erifović vorig jaar won een krachtig nummer was van een goede zangeres zonder extravagante act. Bovendien kreeg dit nummer zowel van West- als van Oost-Europese landen veel stemmen, geen vriendjespolitiek dus.

Het nummer waarmee Hind naar Belgrado afreist is geen matig liedje gericht op eerdere successen van andere landen. Natuurlijk dringt de vergelijking met bijv. Sertab of Helena Paparizou zich op, maar die vergelijkingen gaan niet echt op. Your heart belongs to me is vooral een echt Hind-nummer, en ook nog eens een nummer dat prima past binnen het songfestival. In tegenstelling tot de nummers van Glennis en Edsilia blijft het nummer van Hind wel meteen hangen, en dat is een pré. Bovendien verveelt het nummer niet gauw, integendeel, als je eenmaal hebt gehoord wil je het steeds opnieuw horen (maar dat kan aan mij liggen, ik ben nu eenmaal een onverbeterlijke Hind-fan). Natuurlijk moet er nog wat aan het nummer gesleuteld worden en moeten de choreografie en de act nog uitgewerkt worden, maar dat is Hind wel toevertrouwd. Vocaal behoort Hind tot de absolute top van het festival, en het lijdt geen twijfel dat we met Hind één van de beste inzendingen van de laatste jaren hebben.

Natuurlijk is er geen enkele garantie voor succes, maar garanties zijn nu eenmaal niet te geven. In ieder geval is dat geen reden om te stoppen met deelname aan het songfestival. Het veel gehoorde argument dat jij nu ook weer van stal haalt dat stoppen de beste optie zou zijn omdat het weggegooid geld zou zijn is een drogreden. Natuurlijk kost de deelname en de uitzending van het festival de NOS geld, maar de kosten daarvan zijn niet hoger dan van andere vergelijkbare programma's, en dat geldt zeker dit jaar, nu er drie avonden mee gevuld kunnen worden. De kosten worden trouwens voor het grootste deel opgebracht door de 'grote vier' (Engeland, Frankrijk Spanje en Duitsland), die in ruil hiervoor verzekerd zijn van een finaleplaats. Als we niet zouden deelnemen dan moet de zendtijd toch ook worden gevuld en dat kost evengoed geld. Door te stoppen bereik je niets, behalve dat je laat zien een slechte verliezer te zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 11 maart 2008 @ 18:52:39 #240
163650 Greys
pi_57311263
Ik vond Charlotte's 'Take me to you heaven' een hartstikke lekker nummertje
Maar 'Fly on the wings of love' van de broertjes vond ik ook toffe winnaar.

Oh god, ik krijg de Songfestivalkriebels alweer helemaal
Zelfs als Nederland deze keer zeker weten er niets van gaat bakken
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57312868
quote:
Het is een mooi lied, maar Servië heeft dit jaar wel het nadeel dat ze de enige zijn die maar één keer hun lied kunnen laten horen, omdat ze niet met de halve finale hoeven mee te doen. Dat geldt trouwens ook voor de Big 4, maar die eindigen toch wel onderin.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter dinsdag 11 maart 2008 @ 22:53:26 #242
87554 Cee
Welluk?
pi_57317511
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 18:52 schreef Greys het volgende:
Maar 'Fly on the wings of love' van de broertjes vond ik ook toffe winnaar.
Dat vond ik zo geweldig he. De helft van de inzendingen wisten van gekkigheid niet met wat voor een malle kermis ze op de proppen moest komen en die twee Deense heikneuters gingen er uiteindelijk met de prijs vandoor. Ik was die zomer in Denemarken op vakantie. Heel de jeugd los op de house-versie van dat nummer.

Eigenlijk he, eigenlijk is het bizarre van het Songfestival niet iets van de laatste jaren. Een paar jaar geleden werd het Songfestival uit 1980 uitgezonden (in het kader van '25 jaar geleden dat Nederland presenteerde') en toen liep er voor Luxemburg een man in een pinguinpak, voor IJsland kwam er een man in een raar folkloristisch kostuum halverwege het liedje het podium op om mee te jodelen en België pakte uit met een 'provocerend' elektro-pop achtig liedje met rare tinkeltjes en belletjes. Deed niet onder voor hun huidige inzending. Toen was het nog subtiel-maf, nu is het "kijk-mij-eens-maf-doen" maf.
  woensdag 12 maart 2008 @ 09:02:54 #243
206786 Mediaspotter
Fotograaf en Media Kenner!
pi_57322086
Niets tegen de 'mooie' Hind, maar songfestival in Nederland: CTRL+ALT+DEL..
Elke dag een optreden, elk jaar een nieuw album. Mijn leven is als een Muziek idool
  Moderator woensdag 12 maart 2008 @ 12:22:59 #244
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_57325305
Ik kan me heel goed voorstellen dat het songfestival veel mensen koud laat.
Bij mij is het ook vooral een mengeling van camp-zucht en jeugdsentiment, al blijf ik het zeker ook interessant vinden om te zien waar landen mee denken te scoren. En er zit bijna elk jaar wel een écht leuk / goed / maf liedje tussen.

Wat ik niét helemaal begrijp, en je zag dat ook in voorgaande jaren in ESF-topics, is dat veel mensen het van de buis willen hebben. Het moet kapot. Terwijl het maar één keer per jaar gehouden wordt, en er doodsimpel omheen te zappen valt. Waar zou dat vandaan komen? Waarom roept het ESF zo'n afkeer op bij sommigen? Jeugdtráuma ipv jeugdsentiment?
Overigens vind ik die songfestival-haat leuker dan desinteresse. Het werkt toch sfeerverhogend op de een of andere manier.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:32:38 #245
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_57325488
Zag gisteren beelden van de clipopnames van Hind, en dat klonk/zag er toch heel anders uit dan vrijdag.
  woensdag 12 maart 2008 @ 12:46:50 #246
182751 MisterO
wispelvurig
pi_57325762
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:32 schreef BVO het volgende:
Zag gisteren beelden van de clipopnames van Hind, en dat klonk/zag er toch heel anders uit dan vrijdag.
Waar zag je dat?? Hoe ziet de clip eruit?
  woensdag 12 maart 2008 @ 13:07:34 #247
77692 BVO
Uitgesproken.
pi_57326137
Bij de reguliere showprogramma's . Boulevard is online nog wel te zien.
pi_57332671
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 12:32 schreef BVO het volgende:
Weet je zeker dat het geen ijdele hoop was Beev?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 12 maart 2008 @ 19:05:31 #249
163650 Greys
pi_57332900
Al ziet het er super uit, het liedje blijft jammerlijk niets

Maar het Songfestival moet blijven, al komen we nooit meer door die halve finale.
Ik vind het zálig!

Cee, precies hoe ik het bedoel ja, die broertjes! Van eenvoud mooi, dat liedje en de act.
En ze stonden het te zingen toen ze eenmaal gewonnen hadden en daar hoor je ze gewoon vol ongeloof grinniken naar elkaar
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_57333242
Hoewel iedereen het volgens mij neersabelde vond en vind ik 'Without You' van Re-Union in 2004 ook nog steeds een erg mooi liedje... en toen hadden we wel heel goed door van te voren wat zou scoren, althans in de halve finale werden ze 6e... Door een ongelukkige loting in de finale waarin ze net voor Duitsland zaten met een soort gelijk nummer scoorde het in de finale helaas niet...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')