Democratie is wel goed voor nepotismequote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:41 schreef PhysicsRules het volgende:
hint: een van de drie anderen was ook de zoon van een eerdere president, een tweede een kleinzoon. Blijkbaar is nepotisme niet goed voor democratie
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:46 schreef steekbal het volgende:
dan gok ik op Bush en waren er geen twee Harrissons president ?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:17 schreef Cobra4 het volgende:
Aboriginals?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:59 schreef pulletje het volgende:
muiden?
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar de oude naam van de Vecht...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:41 schreef Cobra4 het volgende:
De eerste, nog bekende vermelding van het plaatsjedateert uit 953. Keizer Otto I schenkt dan de nederzetting en de daar gewonnen tolgelden aan het Domkapittel te Utrecht. Het dorpje heet dan nog 'Amuda'. Dit betekent 'Monding van de A'. De 'A' is een oude naam van de
.
Wat is
Ik zat ook zo te denken. De zuiderzee heeft ooit het Almere geheten, dus het meer van de A(l), had ik gedachtquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:01 schreef ChopperMick het volgende:
Amuda klink een beetje als Ijmuiden maar dat ligt niet bij een monding van iets en is volgens mij ook niet zo oud en te ver weg van Utrecht ook. De rivier zal wel de IJsel zijn denk ik (hoe de A daar weer in komt??). Is wel een rivier de Aa maar die ligt weer in Brabant en dus ook te ver van zowel zee als Utrecht....Kortom: logisch redeneren brengt me bij de Zuiderzee en ik gok op Kampen (is tenslotte oud)
Volgens mij is het de Vecht..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:01 schreef ChopperMick het volgende:
Amuda klink een beetje als Ijmuiden maar dat ligt niet bij een monding van iets en is volgens mij ook niet zo oud en te ver weg van Utrecht ook. De rivier zal wel de IJsel zijn denk ik (hoe de A daar weer in komt??). Is wel een rivier de Aa maar die ligt weer in Brabant en dus ook te ver van zowel zee als Utrecht....Kortom: logisch redeneren brengt me bij de Zuiderzee en ik gok op Kampen (is tenslotte oud)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |