Democratie is wel goed voor nepotismequote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:41 schreef PhysicsRules het volgende:
hint: een van de drie anderen was ook de zoon van een eerdere president, een tweede een kleinzoon. Blijkbaar is nepotisme niet goed voor democratie
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 09:46 schreef steekbal het volgende:
dan gok ik op Bush en waren er geen twee Harrissons president ?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:17 schreef Cobra4 het volgende:
Aboriginals?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:59 schreef pulletje het volgende:
muiden?
Nu ben ik wel nieuwsgierig naar de oude naam van de Vecht...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:41 schreef Cobra4 het volgende:
De eerste, nog bekende vermelding van het plaatsjedateert uit 953. Keizer Otto I schenkt dan de nederzetting en de daar gewonnen tolgelden aan het Domkapittel te Utrecht. Het dorpje heet dan nog 'Amuda'. Dit betekent 'Monding van de A'. De 'A' is een oude naam van de
.
Wat is
Ik zat ook zo te denken. De zuiderzee heeft ooit het Almere geheten, dus het meer van de A(l), had ik gedachtquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:01 schreef ChopperMick het volgende:
Amuda klink een beetje als Ijmuiden maar dat ligt niet bij een monding van iets en is volgens mij ook niet zo oud en te ver weg van Utrecht ook. De rivier zal wel de IJsel zijn denk ik (hoe de A daar weer in komt??). Is wel een rivier de Aa maar die ligt weer in Brabant en dus ook te ver van zowel zee als Utrecht....Kortom: logisch redeneren brengt me bij de Zuiderzee en ik gok op Kampen (is tenslotte oud)
Volgens mij is het de Vecht..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:01 schreef ChopperMick het volgende:
Amuda klink een beetje als Ijmuiden maar dat ligt niet bij een monding van iets en is volgens mij ook niet zo oud en te ver weg van Utrecht ook. De rivier zal wel de IJsel zijn denk ik (hoe de A daar weer in komt??). Is wel een rivier de Aa maar die ligt weer in Brabant en dus ook te ver van zowel zee als Utrecht....Kortom: logisch redeneren brengt me bij de Zuiderzee en ik gok op Kampen (is tenslotte oud)
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:18 schreef PhysicsRules het volgende:
is dat niet die baby uit Who Framed Roger Rabbit?
Haha dan reageert ineens iedereenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:35 schreef Yurithemaster het volgende:
herman?
Jeejquote:Op dinsdag 29 januari 2008 11:40 schreef pulletje het volgende:
Yurithemaster +1
quote:Sono umana situazioni
quei momenti fra di noi
i distacchi e i ritorni
da capirci niente poi
gia...come vedi
sto pensando a te....si...da un po'
quote:They're just human contradictions
feeling happy, feeling sad
these emotional transitions
all the memories we've had
yes, you know it is true
I just can't stop thinking of you
quote:
quote:Bak van de 3 eieren een omelet en laat deze afkoelen. Breng intussen een halve liter water aan de kook met het bouillontablet, (eventueel verse bouillon is altijd lekkerder), en kook hierin de kipfilet gaar. Snipper de ui en snij vervolgens de ham ,de paprika's en de tomaat in blokjes.
Als de omelet en de Kipfilet zijn afgekoeld, deze in reepjes snijden.
Verwarm de olie in de hapjespan en bak hierin de garnalen bijna gaar,voeg de ui met 1 uitgeperst teentje knoflook toe en fruit de even aan. Voeg de paprika en de rijst toe en laat deze ook even mee fruiten op een laag vuur. Vervolgens in scheutjes de bouillon toevoegen zodat deze door de rijst opgenomen wordt. Nog steeds op een laag vuur. Het moet zeg maar zachtjes pruttelen. Als de bouillon is opgenomen controleren of de rijst gaar is. Voeg Kipfilet, tomaat, ham, garnalen, cayennepeper en paprikapoeder (evt tabasco) toe en schep het geheel goed door elkaar. Voeg als laatste de reepjes omelet toe.
hete paellaquote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:15 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Let vooral ook op de kruiden: cayennepeper, tabasco...
Zoiets kan alleen uit 1 land komen...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:18 schreef PhysicsRules het volgende:
interessante wereldcombinatie. Rijst, tabasco, garnalen, kip.
quote:Thibodaux, fontaineaux the place is buzzin’
A kin-folk come to see yvonne by the dozen
En die zocht ik inderdaad. RoofingBurner +1quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:49 schreef RoofingBurner het volgende:
Jambalaya is het.
Er bestaan echter ook andere theorieën. Jambalaya zou een samenstelling zijn tussen de woorden “jambon” (Frans voor ham), “ŕ la” (Frans voor in de stijl van) en “ya-ya” (West-Afrikaans voor rijst)quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:48 schreef iggy_in_the_house het volgende:is de naam van een rijstschotel die ontstaan is in de Creoolse en Cajunse keuken in Louisiana (Verenigde Staten). Het zou een afgeleide van het Spaanse rijstgerecht paella kunnen zijn, dat mogelijk naar Louisiana is gebracht toen Spanje het gebied, dat de Louisiana Purchase omvat, controleerde.
Inderdeed pulletje +1quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:02 schreef pulletje het volgende:
is dat niet de verbinding tussen Duitsland en Denemarken, voor transport dan..
die waren ook wel beetje makkelijk..quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:19 schreef Dreammaster het volgende:
-
Martin Adams
Co Stompe
Phil Taylor
-
-
Mark Webster
-
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:25 schreef tomtomaat het volgende:
Ther Dazzler =Darryl Fitton
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 13:52 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Barclays?
quote:is an adventure game series made by the American computer game company Sierra On-Line (currently known as Sierra Entertainment). It is widely considered a classic title of the golden era of adventure games and was the series that primarily built the reputation of the company following the success of the first installment, the first "3D" adventure game. Roberta Williams, co-founder and former co-owner of Sierra, designed all of the games in the
series.
chronicles the saga of the royal family of the Kingdom of Daventry through their various trials and adventures. The story takes place over two generations and across many lands, including Kolyma, Serenia, Eldritch, Llewdor, and the Land of the Green Isles.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:01 schreef PhysicsRules het volgende:
kings quest?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:10 schreef steekbal het volgende:
paardenraces ?
sorry voor de vertraging, godinnen is goed. Noorse noodlotsgodinnenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 14:57 schreef Szura het volgende:
godinnen
starla +1quote:Op dinsdag 29 januari 2008 15:47 schreef starla het volgende:
Katholieke Universiteit Nijmegen (KUN)
quote:
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:01 schreef Szura het volgende:
De Aanslag, beste buitenlandse film??
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:04 schreef PhysicsRules het volgende:
Karakter, beste buitenlandse film?
nopequote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:07 schreef starla het volgende:
Antonia, beste buitenlandse film
goeiemiddag...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:09 schreef hhhpsycho het volgende:
was het niet voor de beste korte animatiefilm
goedenmiddag trouwens
je wordt warm... regie was door Michael Dudok de Witquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:11 schreef hhhpsycho het volgende:
Dochter of zoiets en er staat me mike van diem bij maar ????
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:13 schreef hhhpsycho het volgende:
Vader en Zoon???
haha succesquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:33 schreef hhhpsycho het volgende:
ga ook even roken en er over nadenken maar vrees het ergste
Dat mag niet!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:45 schreef Szura het volgende:
ik doe eens een combi van die antwoorden![]()
Father & son?
Father & daughter?
altijd een voorzet inkoppen hequote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:47 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Dat mag niet!
Ik ga voor de tweede optie.
Volgens de regels krijg jij het puntquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:47 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Dat mag niet!
Ik ga voor de tweede optie.
Ha!quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:59 schreef Dreammaster het volgende:
[..]
Volgens de regels krijg jij het punt![]()
Sexy_Sadie +1
Stand deel 1136
SaskiaR 2
Tomtomaat 3
erkel 2
starla 2
RoofingBurner 2
steekbal 3
Hawaii_Tim 2
PhysicsRules 3
ScottTracy 1
Mark 1
Cobra4 1
pulletje 2
yurithemaster 1
iggy_in_the_house 2
Szura 1
Dreammaster 1
Sexy_Sadie 1
Nee. Het is wel wat langer geleden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:06 schreef Dreammaster het volgende:
aanleg van een (snel)weg? in 2003?
Okay...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:41 schreef Sexy_Sadie het volgende:
[..]
Nee. Het is wel wat langer geleden.("In de loop der jaren"...)
Nog veel langer geleden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:31 schreef Dreammaster het volgende:
[..]
Okay...
aanleg van een woonwijk danlaten we zeggen jaren '90
Nee, ietsje later. Het was een 'ramp'.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:39 schreef tomtomaat het volgende:
Sloop van oude gebouwen rond 1900?
Ik hoef geen precieze naam, alleen maar wat ongeveer de tweedequote:Devan de
in 1916 (de voorganger van de
) was de aanleiding voor een archeologisch onderzoek in 1920. Onder leiding van de archeoloog J.H. Holwerda werden op deze plek waarnemingen gedaan en hij concludeerde dat hier mogelijk een Romeinse vesting heeft gelegen.
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 18:50 schreef tomtomaat het volgende:
Dat moet je zelf beoordelen......
Voor mij is ie hopeloos, want ik weet hem niet...
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:25 schreef tomtomaat het volgende:
Een brand misschien?
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 22:21 schreef Szura het volgende:
Texas?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |