abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56476236
Leuk spul, maar zou het toch eerst willen passen voor ik wat koop.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 12:21:49 #52
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_56477107
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 22:03 schreef 78martijn het volgende:
Ik bestel af en toe weleens wat bij Abercrombie.com en moet zeggen de kleding bevalt mij goed.
Zag onlangs dat Ruehl.com ook onlinestore heeft gekregen, maar deze levert naar alle landen behalve Nederland, iemand enig idee waarom Abercrombie wel en Ruehl niet? zijn toch van hetzelfde bedrijf?
Volgens mij zijn ze vergeten dat verzenden naar NL geen problemen meer moet geven, misschien dat ze nog een oude lijst met 'goede' landen gebruiken.
Als we nou allemaal gaan mailen naar ruehl dan voegen ze NL misschien binnenkort toe.

[edit]

ik zag net dat ze op de website onder "customer service" en dan onder "shipping destinations" wel Netherlands hebben staan. Maar als je wilt afrekenen dan kun je geen Netherlands kiezen.

Ik ga ze nog wel mailen hierover.

[edit 2]

Ik heb ze dus gemaild en dit antwoord terug gekregen:
quote:
Hey Steve,

Thanks for contacting us about placing an order. We apologize that the Netherlands is not listed on our Ruehl site. We will contact the relevant business team to have this corrected. In the meantime, feel free to contact us by phone at 614.219.5380 to place an order. One of our Brand Representatives will be more than happy to further assist you. We're here 24/7. We do apologize for any inconvenience this may have caused.

We'll be waiting for your call.

Brandi
Customer Service
Abercrombie & Fitch

[ Bericht 15% gewijzigd door SatanicWarrior op 02-02-2008 17:06:23 ]
The truth is relative, pick one that works!
pi_56482130
Dank je voor je moeite.Ik heb ze gisteren ook al een mailtje erover gestuurd, en ik heb hetzelfde antwoord erop gekregen ik neem aan dat ze Nederland nu eerdaags wel in zullen gaan voeren.
Zien er trouwens wel goed uit die spullen van Ruehl en als de kwaliteit hetzelfde is als Abercrombie vind het zelfs nog wat mooier dan A& F omdat ze minder met grootte opdrukken werken, bij hun vind ik het soms wel wat teveel geworden, je bent dan net een lopend reclamebord.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:56:14 #54
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_56482378
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:40 schreef 78martijn het volgende:
Dank je voor je moeite.Ik heb ze gisteren ook al een mailtje erover gestuurd, en ik heb hetzelfde antwoord erop gekregen ik neem aan dat ze Nederland nu eerdaags wel in zullen gaan voeren.
Zien er trouwens wel goed uit die spullen van Ruehl en als de kwaliteit hetzelfde is als Abercrombie vind het zelfs nog wat mooier dan A& F omdat ze minder met grootte opdrukken werken, bij hun vind ik het soms wel wat teveel geworden, je bent dan net een lopend reclamebord.
Ze zeggen dat Ruehl van betere kwaliteit is, qua kleding is het vaak precies hetzelfde als A&F maar dan met minder opvallende teksten.

Het is ook allemaal net een tikkie duurder dan A&F. Een fleece vest kost bij A&F $79.50 en bij Ruehl $88. (even voor de mensen die dit nog niet wisten.)

Kleine vergelijking:

A&F ($79.50):

Ruehl ($88.00):

A&F ($79.50):

Ruehl ($88.00):

[ Bericht 4% gewijzigd door SatanicWarrior op 02-02-2008 18:06:51 ]
pi_56482637
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:56 schreef SatanicWarrior het volgende:knip
Veel verschil met a&f is er niet bij de meeste spullen, er staat gewoon no.925 op ipv 1892 e.d. De trubble tees zien er wel heel cool uit, misschien dat ik daar wel een van wil.

SW check je pm
pi_56483326
Ik vind met de fleece het verschil nog wel mee vallen , maar deze week heb ik een Wakely Jacket besteld
bij A&F en kost $ 99,50 een bijna identieke ( afgezien van 2 borstzakken) de Ruehl Harrison kost dan $ 148.

[ Bericht 31% gewijzigd door 78martijn op 02-02-2008 19:25:18 ]
pi_56484153
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 19:01 schreef 78martijn het volgende:
Ik vind met de fleece het verschil nog wel mee vallen , maar deze week heb ik een Wakely Jacket besteld
Heb je hem al binnen? Hoe zit hij, kan je de lengte oksel-onderkant even nameten? ik ben bang dat hij te kort is voor de wat langere mensen.
pi_56484303
Nee ik heb hem woensdag besteld, en komt maandag pas binnen,.
pi_56484586
Ik twijfelde ook even over de lengte ( ik ben zelf 1m80 dus ik heb een S besteld) maar op deze site heeft iemand hem al gekocht in de US en enkele foto's ervan gemaakt hoe hij valt, niet de meest duidelijke foto's maar volgens mij valt hij niet al te gek kort maar hij heeft een M.
http://www.anfcommunity.de/viewtopic.php?f=21&t=4428&st=0&sk=t&sd=a&start=15
pi_56485414
De winkels van Ruehl zijn echt super. Schitterend... Erg donker ingericht, heel sjiek. Kleren vind ik wel tof, maar ik vind de eland van A&F leuker dan de hond van Ruehl.

Hey m'n moeder stuurde me een artikel uit de telegraaf van vanmorgen over spullen uit Amerika kopen, en daarin interviewen ze Ellen. Heb niet het hele artikel, alleen de kop, maar volgens mij wel leuk en interessant stukje.
Coldplay, Jamiroquai, Franz Ferdinand, Editors, Jack Johnson, Parkpop, Rock Werchter, Panic! At the disco, Keane, Blue Man Group, The Killers, Incubus, Roger Waters
28 juni / 1 juli - Rock Werchter :D
pi_56495100
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 17:21 schreef SatanicWarrior het volgende:
Vandaag een bestelling in 3 dagen binnengekregen, dinsdag besteld, vandaag (vrijdag) binnen.

Deze 2 voor mij:

MacNaughton Mountain, Navy, Size S
[ afbeelding ]

Adams Mountain, Heather Grey, Size S
[ afbeelding ]

Deze voor men_in_red:

MacNaughton Mountain, Blue, Size S
[ afbeelding ]

Deze zijn heel snel naar de clearance pagina gegaan, ze zitten ook een stuk beter aangesloten dan de trui en longsleeve die ik de vorige keer heb besteld.
Die truien zijn echt geniaal!
Perfect pasvorm!
Toon moed!
  zondag 3 februari 2008 @ 13:45:04 #62
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_56498815
quote:
Op zondag 3 februari 2008 10:18 schreef Qlubtempo het volgende:

[..]

Die truien zijn echt geniaal!
Perfect pasvorm!
Inderdaad, A&F gaat er flink op vooruit de laatste tijd, die truien van eind 2006 tot half 2007 ofzo, zaten echt veel ruimer.
pi_56510301
Echt leuke kleding hebben ze daar! Ik wil wel een pull en polo..!! Vallen ze groot of klein uit?! En belangrijkst, zijn ze aansluitend?! Ik ben érg mager en vind weinig kleren die toch een beetje aansluiten, zijn deze kleren aan te raden?!
pi_56521205
quote:
Op zondag 3 februari 2008 13:45 schreef SatanicWarrior het volgende:

[..]

Inderdaad, A&F gaat er flink op vooruit de laatste tijd, die truien van eind 2006 tot half 2007 ofzo, zaten echt veel ruimer.
Dat klopt, mijn M truien vallen als L, is dit veranderd?
  maandag 4 februari 2008 @ 12:59:54 #65
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_56524327
quote:
Op maandag 4 februari 2008 10:14 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Dat klopt, mijn M truien vallen als L, is dit veranderd?
Ik kan je niks garanderen voor de toekomst maar deze Great Range uit de Winter 2007 collection heb ik in maat S en valt ook echt als maat S, die van vorige winter in maat S zaten meer als een maat M.

En deze MacNaughton Mountain uit de Spring 2008 collection die al snel de clearance in ging en reeds uitverkocht is heb ik ook in maat S. Deze zit zelfs nog iets meer aangesloten dan die grijze Great Range.
pi_56525533
Vorige week met meerdere spullen gekocht ,maar deze Jacket valt mij helaas net iets te klein uit, Maat S,nu te koop, met labels ongedragen.Contact via site marktplaats.

http://link.marktplaats.nl/146018184
  maandag 4 februari 2008 @ 14:48:20 #67
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_56526434
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:01 schreef saab74 het volgende:
Vorige week met meerdere spullen gekocht ,maar deze Jacket valt mij helaas net iets te klein uit, Maat S,nu te koop, met labels ongedragen.Contact via site marktplaats.

Welke kleur is dat, Grey of Navy? Hoe lang ben jij ongeveer?
pi_56526471
De kleur is Grey, en ik ben 1m83

[ Bericht 3% gewijzigd door saab74 op 04-02-2008 15:24:07 ]
  maandag 4 februari 2008 @ 16:54:08 #69
200395 Koentj
And Justice For All
pi_56529185
Is het echt niet in Nederland te koop? Aangezien ik al een paar keer de lul ben geweest toen ik iets uit Amerika liet overkomen met invoerrechten enzo.
pi_56535226
quote:
Op maandag 4 februari 2008 14:01 schreef saab74 het volgende:

Heb je toevallig nog wat betere foto's? S is wel mijn maat bij A&F
Toon moed!
pi_56536208
ik heb op Marktplaats de foto's veranderd,hoe dat hier moet weet ik even niet
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:34:10 #72
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_56538943
worden er nog wel eens inkoopacties gehouden
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_56543626
Op deze site verkopen ze ook A&F,
Maar ze hebben nu niet zoveel meer, eerst hadden ze heel veel heren kleren maar nu maar 3 dingen.
Ze claimen echte kleren te verkopen en ze opereren vanuit USA.

Maarja heb er verder geen ervaring mee, kwam op deze site omdat mijn zus iets bij hun op eBay had gekocht.
pi_56545016
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 12:10 schreef DennieXL het volgende:
Maar ze hebben nu niet zoveel meer, eerst hadden ze heel veel heren kleren maar nu maar 3 dingen.

Maarja heb er verder geen ervaring mee, kwam op deze site omdat mijn zus iets bij hun op eBay had gekocht.
lijkt mij eerljk gezegd ook fake.
pi_56547579
Trouwens, weet iemand wanneer d,r weer een beetje "baggy", dus gewoon iets losser, broeken komen bij A&F?
Wat er nu staat lijkt me allemaal redelijk strak rond het kruis
Toon moed!
pi_56547799
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:27 schreef saab74 het volgende:
Ik heb denk ik wel interesse !
Toon moed!
pi_56548463
quote:
Op maandag 4 februari 2008 22:27 schreef saab74 het volgende:
kan je hem even opmeten: oksel-oksel en oksel-onderkant, bedankt.
pi_56549254
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 20:11 schreef men_in_red het volgende:

[..]

kan je hem even opmeten: oksel-oksel en oksel-onderkant, bedankt.
ik heb het even gemeten voor je

Oksel-oksel = 52cm

Oksel -onderkant= 40cm
pi_56549428
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 12:10 schreef DennieXL het volgende:

Nep. Onmogelijk voor die prijs.
pi_56569212
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:38 schreef Proper_fucked het volgende:

Hey m'n moeder stuurde me een artikel uit de telegraaf van vanmorgen over spullen uit Amerika kopen, en daarin interviewen ze Ellen. Heb niet het hele artikel, alleen de kop, maar volgens mij wel leuk en interessant stukje.
quote:
De dollar staat laag. Dus spullen laten overkomen uit de VS is supervoordelig! Veel websites werpen echter barrières op voor klanten uit de EU. Een Nederlandse in Pennsylvania en een postbusfirma in Florida kunnen u wellicht helpen. Maar de douane heeft dat ook door.

Dankzij in Amerika wonende Nederlandse

HIER GOEDKOOP SHOPPEN IN VS

Maar douane volgt postverkeer met argusogen

Ellen den Otter woont nu al acht jaar in Reading, Pennsylvania vanwege het werk van haar man. Ze begon met From Us 2 EU vanuit huis, toen haar drie kinderen nog klein waren. „Bezoek uit Nederland ging altijd terug met koffers vol spullen. Ook toen de dollar nog niet zo laag was.”
Het ging vooral om kleding en gadgets die in Nederland niet verkrijgbaar waren. En Ellen den Otter kreeg in de mail veel verzoekjes voor bv. spelcomputers vanwege de lage prijs. Nu koopt ze voor klanten op internet met haar eigen adres. „Het is superfrustrerend als je iets hebt gezien op een Amerikaanse website en je komt niet door de orderbevestiging.”
Veel internetbedrijven in de VS leveren niet aan klanten in Europa. Dat is onder andere vanwege de zeer lage dollar. Hun spullen ín Europa verkopen levert nu eenmaal meer geld op. Apple verkoopt zijn apparatuur bijvoorbeeld voor veel meer euro’s in Nederland dan in de Verenigde Staten. Een andere reden waarom bedrijven niet naar Europa sturen, is dat ze een afleveradres zo ver weg niet betrouwbaar vinden.

Btw
Om dit probleem op te lossen ’leent’ Ellen den Otter haar adres aan iedereen die via het web wil shoppen in de Verenigde Staten. Als ze de spullen binnenkrijgt, pakt ze ze over in een kleinere verpakking, wat het versturen minder duur maakt. Bovendien kunnen klanten het verschuldigde bedrag op een gewone Postbankrekening storten. Voor haar diensten rekent Den Otter een ’service fee’ van ¤25 en nog vijf procent van de aankoopprijs.
Door de lage dollarkoers van de laatste tijd had ze veel meer aanvragen. Maar het feit dat de douane 19 procent btw rekent, maakt iPods en spelcomputers niet veel goedkoper dan in Nederland, zeker als daarbij nog het honorarium van Ellen den Otter komt.
Bij binnenkomst van een pakketje moet de ontvanger btw betalen en invoerrechten. Voor waarden onder de ¤22 is de btw vrij voor pakjes die van bedrijven komen. Verstuurd van particulier naar particulier, laat de douane waarden onder de ¤45 ongemoeid.
Tot voor kort beschouwde de douane pakketten van Den Otter nog als een particuliere zending, maar ze hoort nu vaak dat haar pakjes er worden uitgepikt. „Het lukt helaas niet meer om pakketten tegen het lage tarief door de douane te loodsen.”
Wat voor haar overblijft, is wat er in Nederland niet te koop is en in de VS wel. Zo heeft ze de afgelopen maanden wel tweehonderd iPhones verstuurd en shopt ze voor klanten bij Polo Ralph Lauren en GAP voor kleding die niet in Nederland is te krijgen.
Ook koopt ze vaak onderdelen voor Nederlanders die een Amerikaanse oldtimer aan het opknappen zijn.
Wie heel veel wil kopen in de VS, kan ook terecht bij een bedrijf dat postbussen verhuurt. Eén ervan is Access USA. Hier kunnen Europeanen een postadres kopen in the States. Een bestelling van een webwinkel gaat gratis naar de postbus in Florida, alwaar die wordt omgepakt en waar de groothandelsprijs op de verzendbon van de douane wordt gezet.

De Nederlandse Ellen den Otter winkelt voor u vanachter haar pc in de Verenigde Staten.

Internetdeskundige Henk van Ess van Voelspriet.nl heeft voor ongeveer honderd euro zo’n adres gekocht. „De dozen van Access USA lijken meer op een cadeautje van een rijk familielid dan op de verpakkingen van de webwinkels”, zo schrijft hij op zijn website. Bovendien zetten de mensen van Access USA op de pakketten de groothandelswaarde, waardoor zendingen ook nog eens vaak onder de ¤45 blijven. Zo komt hij goedkoop aan tijdschriftabonnementen, software en andere artikelen die in de VS veel goedkoper zijn dan hier. Hij rekent voor dat je in sommige gevallen inclusief heffingen toch nog goedkoper uit bent. „In Duitsland komt een iPhone op ¤400, wat waarschijnlijk ook de verkoopprijs in Nederland zal worden. Bij Apple in de VS betaal je $400, wat neerkomt op ¤270. Met een heffing van ¤50 ben je dan toch nog 80 euro goedkoper uit.”
Bij de douane zijn bedrijven als wel bekend. Woordvoerder Douane van het ministerie van Financiën, Kees Nanninga: „Net als alle andere ontwikkelingen, zoals de lage dollar, nemen we dit soort informatie mee in onze risicoanalyse. Als blijkt dat een pakket commercieel is verstuurd, in plaats van particulier naar particulier, dan komt er een naheffing.”
Maar vooral met computerprogramma’s kopen en muziek downloaden houdt Van Ess regelmatig euro’s over. Zo kocht een van zijn lezers het programma Indesign van Adobe van ¤1300 voor $699, nog geen ¤500. „Betaal je dus onverhoopt toch nog de volle mep aan btw en invoerrechten, dan kom je hoogstens uit op ¤700.”
De douane met een adres in de VS omzeilen kan ook, door simpelweg te downloaden op het web. Henk van Ess heeft namelijk ook een creditcard laten aanmaken op zijn Amerikaanse adres, zodat hij ook kan winkelen in de digitale muziekwinkel iTunes. Eén nummer kost daar een dollar, dus 69 cent in plaats van een euro. Over bits en bytes op de computer heeft de douane niets te zeggen. „Wij gaan alleen over goederen die de grens overkomen”, zegt Kees Nanninga.

Voor invoerrechten, kijk op www.douane.nl
bron
pi_56569558
Leuk artikel!
Toon moed!
pi_56569787
Ik ben er wel voor om (weer?) een gezamelijke inkoopactie te houden? Ik word hebberig van dit topic
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_56586757
Dan doe ik ook wel mee, indien de bank het toelaat!
Toon moed!
pi_56586798
Ik wil best ook wel eens meedoen en een paar shirt kopen ^^.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 19:55:06 #85
168595 LongOne
Feyenoord till I die!
pi_56608590
Ik zou wel een (paar) vest(en) willen bestellen, maar mag je het ook retour sturen wanneer het niet past?
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:03:32 #86
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_56608766
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 19:55 schreef LongOne het volgende:
Ik zou wel een (paar) vest(en) willen bestellen, maar mag je het ook retour sturen wanneer het niet past?
Volgens mij wel, kennis had vanalles besteld en overwoog een broek terug te sturen, dus kan denk ik wel...? Misschien ligt het er aan als we het via Ellen doen, maar dat is natuurlijk na te vragen
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
  vrijdag 8 februari 2008 @ 20:20:06 #87
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_56609122
Eergisteren deze binnen gekregen:

Lewey Mountain, Maat S, $39.90:

Meacham Trail, Maat S, $29.90:

Dat vest zit goed, oudere vesten waren meestal wat ruimer.
pi_56619875
Valt die trui net zoals die gestreepte?
Toon moed!
pi_56621427
Ga dit jaar jammer genoeg niet naar Amerika, dus dan maar bestellen via internet, hieronder wat ik besteld heb (gewoon via A&Fsite), ben alleen bang voor de (enorme) naheffing.

pi_56621611
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 20:20 schreef SatanicWarrior het volgende:
Eergisteren deze binnen gekregen:

Meacham Trail, Maat S, $29.90:
[ afbeelding ]

Dat vest zit goed, oudere vesten waren meestal wat ruimer.
Soo dat is wel heeel goedkoop! Die heb ik ook gekocht toen ik in de usa was in September... Volgens mij besteld hier zo ongeveer 1 op de 2 mensen dat vest die een order plaatsen bij A&F
  zaterdag 9 februari 2008 @ 13:55:08 #91
137595 SatanicWarrior
Inter Till I Die!!!
pi_56622102
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 11:21 schreef Qlubtempo het volgende:
Valt die trui net zoals die gestreepte?
Ja zit precies zoals die gestreepte v-neck.
quote:
Op zaterdag 9 februari 2008 13:19 schreef Albee het volgende:

[..]

Soo dat is wel heeel goedkoop! Die heb ik ook gekocht toen ik in de usa was in September... Volgens mij besteld hier zo ongeveer 1 op de 2 mensen dat vest die een order plaatsen bij A&F
Ja ik wilde heel graag die grijze trui, en gelukkig was ie opeens weer op voorraad, ik had hem namelijk in mijn wishlist staan en dan kun je zien of ie weer op voorraad is zonder dat hij op de website staat, en toen heb ik dat vest maar meebesteld omdat ie zo goedkoop was en ik benieuwd was naar de pasvorm van vesten van 2007. die van 2006 zaten ietsje ruimer.

[ Bericht 59% gewijzigd door SatanicWarrior op 09-02-2008 14:06:42 ]
pi_56624372
Hoe vallen die jeans van A&F eigenlijk? Heb normaal 32/34 van Tommy Hilfiger (ben 1.87)

Ook die overhemden vroeg ik me af. Heb eens een M besteld maar die viel echt als L... daarom twijfel ik nu of ik M wel weer moet nemen.
pi_56626599
De hemden van A&F vallen redelijk groot uit, vooral de mauwen zijn erg ruim, ik heb normaal altijd S in mijn kleding, een S overhemd van A&F zit bij mij als een M, bij mij zitten ze dus niet goed. Ik koop ook geen hemden van A&F meer, ze zien er mooi uit, maar tegenover Hugo Boss hemden etc. zit een A&F hemd niet goed.
pi_56647164
Proper_fucked ik heb je kleren binnen! Ze passen perfect, en geen naheffing van de douane.
pi_56653170
welke maten heb je besteld en wat zijn je lengtematen/gewicht
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_56654388
Ik heb ook nog steeds geen naheffing gehad en spul al zeker week of 2 binnen!
Toon moed!
pi_56654397
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 21:08 schreef saab74 het volgende:

[..]

ik heb het even gemeten voor je

Oksel-oksel = 52cm

Oksel -onderkant= 40cm
Heb je die jas nog?
Toon moed!
pi_56658739
quote:
Op zondag 10 februari 2008 21:52 schreef sjeppert het volgende:
welke maten heb je besteld en wat zijn je lengtematen/gewicht
Heb een tshirt en hoodie... allebei M. Ik ben 1.87 en vrij mager.
pi_56659258
Hey Ace, valt die hoodie goed? Vorig jaar heb ik ook wel eens een hoodie besteld 06/07 wintercollectie en die viel vrij groot.
pi_56667338
quote:
Op maandag 11 februari 2008 08:22 schreef Dvm86 het volgende:
Hey Ace, valt die hoodie goed? Vorig jaar heb ik ook wel eens een hoodie besteld 06/07 wintercollectie en die viel vrij groot.
Het is een mucle fit hoodie Valt perfect... niet wijd ofzo... en mouwen zijn ook niet echt te lang.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')