Turquaz52 | zondag 27 januari 2008 @ 23:25 |
Heyy ![]() Marktplaats was vandaag erg druk door mij.. was aan het kijken naar auto's, omdat tja hierom: ![]() De APK van de TDI is verlopen, en de belasting van diesel gaat omhoog dus gaat hij weg.. ![]() en er komt een Nissan Primera 2.0 Sedan in de plaats: De Nissan komt uit 97 en heeft maar 235.xxx km op de teller. ![]() ![]() ![]() quote:Wat zijn hier de punten van waar ik op moet letten tijdens aankoop? ![]() dwz.. bekende roestplekjes, bekende slijtages.. etc.. etc.. ![]() Morgen ga ik em samen met mn vader bezichtigen.. en hoogstwaarschijnlijk ook meenemen. Groetjes ![]() Turquaz52 ![]() | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 00:49 |
niemand? ![]() | |
vannelle | maandag 28 januari 2008 @ 00:54 |
Geduld man! Niet iedereen zit snachts achter de pc. Je weet zelf waar je op moet letten bij aankoop van een auto, als je daar nou eens op let? | |
leolinedance | maandag 28 januari 2008 @ 00:54 |
Je hebt net weet ik veel hoeveel geld in die TDI gepompt ![]() Maar die Nissan is wel puik opzich ja. Km stand is vrij hoog maar dat moet hij wel aankunnen opzich. Ik ken de auto niet verder dus kan niet zeggen wat de zwakke punten zijn. Sowieso kijken naar het onderhoud (boekjes bekijken) en misschien een ANWB keuring bedingen bij aankoop? Dus dat jij de ANWB keuring betaald als hij goedgekeurd wordt (en dan dus ook de auto koopt) en indien de auto niet goed is dat hij het betaald ofzo. | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 01:44 |
quote: ![]() Maar ik vroeg om aandachtspunten. Dwz.. van deze auto.. waar ik dan op moet letten. (ophanging, vreemde geluiden, motor) quote:Ik heb al rond de 5/600,- incl. onderhoud aan de TDI uitgegeven.. en als de Belasting neit een stukje werd opgekrikt zou er in februari ook nog eens een Vento front op komen.. totaal gratis icm inruil van mijn front, alles geregeld.. maar tja, ik zag het aankomen ![]() | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 11:08 |
en up? ![]() | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 14:11 |
up? ![]() | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 14:33 |
mensen, nog 1 uurtje en we vertrekken.. Zijn er specifice dingen waar we op moeten letten bij dit model? | |
vannelle | maandag 28 januari 2008 @ 15:17 |
Bij mijn weten zijn dit ijzersterke auto's. Als het goed lijkt en goed aanvoelt is het volgens mij ook wel goed. Succes! | |
Geqxon | maandag 28 januari 2008 @ 15:49 |
Waar je goed op moet letten is of de spinners niet van plastic zijn. | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 19:41 |
quote: ![]() quote: ![]() De aandrijf as is er uit gevlogen... ![]() ![]() Onderdelenzoeker.nl, here i come! | |
vannelle | maandag 28 januari 2008 @ 21:27 |
Dan zullen beide? homokineten al bijzonder slecht zijn geweest, anders hadden die wel meegegeven bij een hoogteverandering van het wiel. Anders kan die as er nooit uit schieten volgens mij....... En ze zullen idd de borgring bedoelen die de as in de bak vast moet houden. Maar het is iig geen groot probleem. Rest van de auto zal wel oké zijn anders had je'm niet gekocht toch? ![]() | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 21:58 |
quote: ![]() Maar voordat ik de man belde van dat ik er was heb ik eerst ff hier en daar gekeken.. Naar de lijnen van de motorkap (evt. vroegere schade), roest @ alle 4 de dorpels.. wielkastranden op beschadigingen.. Banden, roest hier en daar.. maar niks kunnen vinden.. Toppie ![]() Toen meneertje Onno er bij gehaald, en na de motor geluisterd.. Bleek dat de waterpomp zijn beste tijd heeft gehad.. die moet ook nog es vervangen worden.. beetje onderhandeld.. (uiterraard op zn Turks ![]() ![]() Vraagprijs was 2500,- ik nam em mee voor 2000 ![]() Lekker op de NL snelweg terug naar huis (paps achter het stuur uiterraard) gekeken hoe snel hij ging, gemiddeld met 150/160 zijn we thuis aangekomen, toen ff na de garage om de VariantTDI in te leveren ( ![]() Dus mijn vader zegt van: kom ff voltanken de tank, morgen werke 140Km te gaan.. Zo gezegt zo gedaan, komen we aan, volgetankt voor 12,50 ![]() Draaien we ons om, komen we op kruispunt met stoplichten, het is groen mijn vader maakt toeren tot 2000RPM laat de koppeling langzaam opkomen en boemm.. klak-klak-klak.. Okee zei ik, daar ging Meneertje Aandrijfasje ![]() Ik kijk op de grond, ik zie niks.. 50m verderop is de garage waar we vaker komen, (goede kennissen). Hun zeiden zelf ook van: Is niet de schuld van de verkoper noch de koper. Zo iets zou ik zelfs niet hebben gezien als ik daar niet zo specefiek op lette.. het is een veel voorkomend probleem dat zo iets veroest en verrot (watte?) en dat ie zomaar afbreekt. ![]() quote van de Nissan club.nl: quote: ![]() ![]() DTM uitlaat had ik al klaar liggen al vanaf die Turbo* 1.6 Nissan Primera die komt er ook binne de korste keren onder.. (niet zo'n sjonnie brulpijp maar met een subtiele chrome sierstuk met een holler geluid) SPOILER [ Bericht 3% gewijzigd door Turquaz52 op 28-01-2008 22:05:00 ] | |
tevebe | maandag 28 januari 2008 @ 22:20 |
Ik ben wel weer toe aan een 'project' van je. Graag zo snel mogelijk! | |
Turquaz52 | maandag 28 januari 2008 @ 22:34 |
quote:Zoals ook op de PrimeraClub staat: quote: ![]() als eerst: DTM uitlaat dr onder, daarna mss verlagen, Koplampen, achterlampen, daarna velgjes, daarna spoilertje (kleintje, van de GT) en dan tja, details... project kan je het niet noemen... maar 't is wel leuk om te zeggen wat ik vandaag heb gedaan idemdito voor morgen ![]() quote: | |
Turquaz52 | vrijdag 1 februari 2008 @ 23:17 |
Aighttt Aandrijfassen in tha house ![]() ![]() Heb namelijk chrome deurhendels gevonden op een Primera, en nog een spoilertje, set velgjes etc etc.. ![]() GVD ik moet er vaker heen man ![]() SPOILER | |
Jimmie | vrijdag 1 februari 2008 @ 23:44 |
![]() Zo moet ie worden? | |
VOLVOMEISTER | zaterdag 2 februari 2008 @ 00:05 |
Heeft Turquaz z'n auto paar uurtjes, en dan mankeert er al van alles aan, en vliegt de aandrijfas er ook nog uit ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 2 februari 2008 @ 00:13 |
quote:mwa, komt in de buurt.. vind die lip niet echt mijn ding.. ![]() Ik had dit in gedachten: Zo iets mag hij wel worden van mij: ![]() Deze velgen zullen niet misstaan vind ik: incl met deze spoilert: ![]() (excl. overige plastic ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 2 februari 2008 @ 00:14 |
quote:niet uit, doormidden ![]() maar is een bekend kwaaltje ![]() | |
VOLVOMEISTER | zaterdag 2 februari 2008 @ 00:31 |
Wanneer krijg je rijbewijs trouwens? En welke auto ga je dan nemen? Ik las ergens dat je dan met een Honda Civic zou beginnen? ![]() Wat is er dan mis met een Ford Escort? Nog goedkoper, en even betrouwbaar. | |
Turquaz52 | zaterdag 2 februari 2008 @ 00:52 |
quote:Nu je het zegt, Ik wou beginnen met een CRX Del Sol Cabrio. Maar aan de andere kant, een escrot kost ook niks meer, 200,- heb je dr al een.. en belasting + verzekering is bijna niks.. Maar tja, eerst rijbwijs, dan neem ik de auto vn mn vader over... endan een Honda als ik een vast baantje heb met een mooi inkomen ![]() | |
VOLVOMEISTER | zaterdag 2 februari 2008 @ 01:13 |
Waar woon je trouwens? Hier eentje. Voor een auto van 15 á 16 jaar oud, is ie best nog snel. 8 seconden naar 100km/h ![]() Belasting kost geen drol, want hij is relatief gezien licht als een veertje. | |
Turquaz52 | zaterdag 2 februari 2008 @ 01:33 |
quote:ik heb dr in gereden, en ja, die willen wel snel vooruit ![]() Maar geen een verzekeringsmaatschapij wacht vol met smacht op een jongetje van 18 rijden in een Escort 2.0 16v ![]() Wordt te duur, k heb een vriend die nu 1000,- in de min staat @ de bank omdat hij een Calibra 2.0 16v heeft, wat hij aan verzekering betaald is gewoon associaal veel ![]() Dat wil ik niet, dus drm een 1.5 ESi tje is ook relaxt hoor ![]() of 1.3 Escort met een 2.0 16v blok dr in ![]() | |
VOLVOMEISTER | zaterdag 2 februari 2008 @ 01:38 |
Nice... 1.3 escort met 2.0 blok derin is wel te doen denk ik. Heb een 1.3 blok onder handen gehad, qua grootte verschillen ze niet eens. RDW keurt pas als je meer cylinders erin doet. tis wel teringveel werk dat swappen, reken maar op 40 manuren. Want alles moet nog ff fijn afgesteld worden he. Maar als ik zie hoeveel tijd je in je projecten steekt, dan kan je dit best nog bij hebben ![]() | |
Supra_Turbo | zaterdag 2 februari 2008 @ 09:56 |
Turquaz52 Verneukt een Primera | |
Turquaz52 | zaterdag 2 februari 2008 @ 11:42 |
quote:ach ja, maark weet niet, ik denk toch dat ik een Oldtimer neem, en de escort er bij oid.. En de escort schorsen maar dan nogsteeds al eerste auto heb, in de tussen tijd dat ik dan mn oldtimer rij, dan doe ik wel iets met de escort, een ander blokkie in oid.. of een RS Turbo blokkie ![]() ![]() | |
bietelboer | zaterdag 2 februari 2008 @ 18:29 |
quote:Een ESI is een 1.6 ![]() | |
1299 | zaterdag 2 februari 2008 @ 18:39 |
quote:En welk tjoeningkrantje heb je deze fabel nu weer gelezen? Andere motorcode is keuren! | |
VOLVOMEISTER | zaterdag 2 februari 2008 @ 18:47 |
quote:Andere motorcode is administratief werk bij RDW. Peuleschiltje van niks... Maar als je echt swapt naar een blok met meer cylinders of een vermogenstoename van minstens 40%, dan wordt-ie echt helemaal grondig gekeurd door RDW. Sterker, ook met een 2.0 blokkie erin met vermogenstoename van meer dan 40% hoeft er helemaal niks gekeurd worden. Er rijden al standaard Escort's rond met 2.0 motor. Zodoende hoeft er niets omgekeurt te worden bij het RWD, simpelweg vanwege het feit dat er al een 2.0 16v Ford Escorts bestaan. Er is dus al een type goedkeuring voor. | |
1299 | zaterdag 2 februari 2008 @ 19:07 |
quote:Andere motorcode is kijken of er reeds een type goedkeuring voor bestaat. Een 2 liter motor in een oudere civic is dus no-go. En die type goedkeuring is niet alleen afhankelijk van de motor lieve schat. Je zal dan ook alle andere onderdelen indezelfde type goedkeuring staat moeten brengen (remmerij, ophanging). En een vermogenstoename zonder wijziging van motorcode hoeft niet gekeurd te worden daar het vermogen niet opgegeven is. Jouw eerdere opmerking over zelfde aantal cylinders slaan al helemaal nergens op en dat je weet je zelf ook want je hebt deze informatie nu zojuist opgezocht ofzo want net zei je iets wat je nu zelf ook tegenspreekt. Heeft dan ook niks met het aantal cylinders te maken. | |
Herr.Flick | zaterdag 2 februari 2008 @ 19:31 |
Een verandering aan cilinders geeft problemen bij de APK. Op het kenteken staan de aantal cilinders vermeld, en dit moet kloppen... De APK schrijft niet voor dat er een motorcode gecontroleerd dient te worden, dus meer vermogen is geen probleem, meer cilinders officieel wel! ![]() | |
1299 | zaterdag 2 februari 2008 @ 19:40 |
quote:We hadden het dan ook niet over de periodieke keuring maar over rdw en typegoedkeuring ![]() | |
Turquaz52 | zaterdag 2 februari 2008 @ 23:16 |
Mijn weten is: Waneer te keuren @ de RDW? Als je er een ander blok dan je eige blok inbouwt. Ja maar kijk, ik heb een blok ingebouwd die al geleverd was in mijn type auto Dan moet je een bewijs op papier hebben v.d. dealer waarop staat dat deze motorcode in je type auto voorkomt, dan word het alleen maar overgeschreven en betaal je d8 ik 75,- Ik heb een ander motorblok dan wat mijn type auto werd geleverd Indien je meer dan 40% vermogen winst hebt of meer cylinders, dan word het uitgebreid onderzocht, naar o.a. remmen, ophaning, motorophanging etc.. etc.. en dit kan oplopen tot een paar kei harde honderden euri's (Dit is wat ik weet, correct me if im wrong ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 5 februari 2008 @ 17:42 |
Maarem ik wou nog fftjes een beetje showen met de auto.. dus hier wat verse pics (net gemaakt)![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vandaag gehaald, Bosch EaroTwins: ![]() Reacties zijn welkom.. | |
Geqxon | dinsdag 5 februari 2008 @ 18:35 |
Audi wissers? | |
lipje | dinsdag 5 februari 2008 @ 18:44 |
er staat een wrak voor de deur. T rijdt nieteens ![]() Wel in goede staat dat wrak. ![]() ![]() En t is AeroTwins. ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 5 februari 2008 @ 18:49 |
quote:AeroTwins van Bosch, word ook geleverd op de nieuwe VAG auto's ja ![]() ![]() ![]() | |
lipje | dinsdag 5 februari 2008 @ 18:49 |
quote:Nee. Audi vraagt 90 euro voor een setje wissers van pak m beet 30 euro ![]() | |
Geqxon | dinsdag 5 februari 2008 @ 18:53 |
Geen JDM wissers? ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 5 februari 2008 @ 21:22 |
quote: ![]() ![]() ![]() Natuurlijk terug gerend en de AeroTwins gehaald ![]() | |
Turquaz52 | dinsdag 5 februari 2008 @ 21:23 |
quote: ![]() ![]() | |
Geqxon | dinsdag 5 februari 2008 @ 21:37 |
quote:Er komen toch wel JDM blinkers op?? | |
-chefke- | dinsdag 5 februari 2008 @ 21:51 |
ik heb ook een primera P11 maar dan een GT uitvoering. en ik heb der 5 spaaks 17 inch thoora velgen opliggen. verder andere achterlampen en de gril is aangepast aandrijf as is een kwaal van deze wagen het anti resonatie rubber wat op de as zit geklemd met een stalen klem. hiervan gaat de stalen klem roesten en deze roest wreet in je aandrijf as en hup einde oefening. De bodykit spoiler en bumper zijn OEM voor de GT versie. | |
Mikkie | woensdag 6 februari 2008 @ 11:28 |
quote:Die velgen zijn inderdaad wel blits. Wel opletten dat je de auto dan niet ook nog gaat verlagen, want dan wordt het fout. | |
dubidub | woensdag 6 februari 2008 @ 15:37 |
Lueck! | |
Turquaz52 | woensdag 6 februari 2008 @ 15:56 |
quote:Dude.. die achterlichten ![]() Ik weet dat er geen ander aftermarket achterlichten zijn voor de P11, maar aub.. dit is toch ![]() Maar ja, ieder zijn eigesmaak.. Ik ben nu aan het sparen voor G20 Achterlichten, en mss ook JDM koplampen. En de knipperlichten, die worden mss als ik de JDM Koplampen heb, JDM oranje ![]() En dan blijft het er bij qua uiterlijk.. ik ga meer geld uitgeven nu aan ICE ![]() Hij is qua uiterlijk al helemaal strak, lekker sjiek.. hoef geen tuning object van te maken.. ![]() quote: ![]() ![]() | |
Turquaz52 | zondag 10 februari 2008 @ 02:55 |
quote: ![]() ![]() ![]() 't is ook eigenlijk geen Japanner eerlijk gezegt.. het ontwerp etc.. mss wel, maar productie e.d. is in engeland/spanje of weet ik veel waar geweest. Vandaar ook dat ik hem zo laat, en gewoon OEM parts gebruik en geen/weinig JDM. Mistlampen,, Xenon 8000k, spiegels in kleur, heldere blinkers in zijschermen, velgjes en klaar is turQie qua uiterlijk.. ![]() zo iets: ![]() En ja, ik weet dat fotosoep niet mijn ding is ![]() ![]() | |
Supra_Turbo | zondag 10 februari 2008 @ 10:08 |
Waarom 8000k xenon en geen 6000k? | |
Turquaz52 | zondag 10 februari 2008 @ 12:22 |
quote:8000k geeft een mooi blauw gloed op de grond samen met een mooi witte licht.. endat vind ik mooi.. is ook niet zo sjonnie als 10000k of 12000k of 30000k ![]() | |
Turquaz52 | woensdag 13 februari 2008 @ 00:39 |
![]() ![]() Vandaag de auto opde brug gezet, ff van onder geinspecteerd.. en: ![]() Met een school maatje ff gekeken of de P10 eindemper onder zou kunnen passen met aanpassingen, en ja hij past wel.. maar man, man, man.. wat een kk groot einddemper heeft dat ding wel niet man? ![]() ![]() Ik zit nog te twijfelen tussen een Spaggetiespruitstuk, of Velgjes.. ![]() ![]() ![]() | |
Herr.Flick | woensdag 13 februari 2008 @ 08:31 |
Waarom zou jij de velgen/uitlaat van je vaders auto gaan betalen ![]() snap het niet helemaal meer denk ik | |
Supra_Turbo | woensdag 13 februari 2008 @ 13:13 |
Ik snap überhaupt niet waarom er één of andere Sjonnie-uitlaat onder een Nissan Primera moet komen... | |
Turquaz52 | woensdag 13 februari 2008 @ 16:57 |
quote:is geen sjonnieuitlaat, het maakt ook amper meer geluid.. 't is gewoon dat het hier staat te rotten (heb hem nog van de P10 Estate) en tja, nu we weer een nissan hebben kan het er netzo goed onder toch? ![]() Nogmaals, het is geen sjonniebrulpijp van een diameter van 20cm.. oid.. maar gewoon lekker subtiel ![]() En deze auto is binnekort van mij ![]() ![]() En als 2e auto wil ik dan een Oldtimertje dr bij, maar dat komt later pas.. eerst rijbewijs ![]() |