Wat zijn hier de punten van waar ik op moet letten tijdens aankoop?quote:Merk: Nissan
Model: Primera
Bouwjaar: 1997
Carrosserie: Sedan 4-deurs
Brandstof: LPG
Gewicht: 1180 kg
Kleur: Grijs
Vermogen: 96kW
Cylinderinhoud: 1998cc
KM-stand: 235 000
APK: 8-2008
Nissan Primera Sedan LPG G3. LPG installatie en airco werken goed. Onlangs vervangen: LPI pomp, dynamo, bougies, filters, vloeistoffen.
quote:Op maandag 28 januari 2008 00:54 schreef vannelle het volgende:
Geduld man! Niet iedereen zit snachts achter de pc.
Je weet zelf waar je op moet letten bij aankoop van een auto, als je daar nou eens op let?
Ik heb al rond de 5/600,- incl. onderhoud aan de TDI uitgegeven.. en als de Belasting neit een stukje werd opgekrikt zou er in februari ook nog eens een Vento front op komen.. totaal gratis icm inruil van mijn front, alles geregeld.. maar tja, ik zag het aankomenquote:Op maandag 28 januari 2008 00:54 schreef leolinedance het volgende:
Je hebt net weet ik veel hoeveel geld in die TDI gepompt![]()
Maar die Nissan is wel puik opzich ja. Km stand is vrij hoog maar dat moet hij wel aankunnen opzich. Ik ken de auto niet verder dus kan niet zeggen wat de zwakke punten zijn. Sowieso kijken naar het onderhoud (boekjes bekijken) en misschien een ANWB keuring bedingen bij aankoop? Dus dat jij de ANWB keuring betaald als hij goedgekeurd wordt (en dan dus ook de auto koopt) en indien de auto niet goed is dat hij het betaald ofzo.
quote:Op maandag 28 januari 2008 15:49 schreef Geqxon het volgende:
Waar je goed op moet letten is of de spinners niet van plastic zijn.
quote:Op maandag 28 januari 2008 15:17 schreef vannelle het volgende:
Bij mijn weten zijn dit ijzersterke auto's.
Als het goed lijkt en goed aanvoelt is het volgens mij ook wel goed.
Succes!
quote:Op maandag 28 januari 2008 21:27 schreef vannelle het volgende:
Dan zullen beide? homokineten al bijzonder slecht zijn geweest, anders hadden die wel meegegeven bij een hoogteverandering van het wiel.
Anders kan die as er nooit uit schieten volgens mij.......
En ze zullen idd de borgring bedoelen die de as in de bak vast moet houden.
Maar het is iig geen groot probleem.
Rest van de auto zal wel oké zijn anders had je'm niet gekocht toch?
quote:Author: Banzai
Nette Prima, zo van de foto's.
Begint al wel met een bekend kwaaltje, maar dat gaat straks helemaal goedkomen.
Veel plezier ervan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Turquaz52 op 28-01-2008 22:05:00 ]Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
Zoals ook op de PrimeraClub staat:quote:Op maandag 28 januari 2008 22:20 schreef tevebe het volgende:
Ik ben wel weer toe aan een 'project' van je. Graag zo snel mogelijk!
quote:Ik heb geen idee wat ik nu met de P11 ga doen, ik had nu nog alleen velgjes + uitlaat op het oog..
Voor de rest mss nog un x een verlaging. Mss verder nog een mooie subtiele spoilertje en een CAI (kijken of ie niet moeilijk doet dan ivm LPG)
Ooit mss een keer als ik geld heb kijk ik wel verder.. maar dit is nog wel om ff zoet mee te blijven
quote:AUTOSLOPERIJ DE JONG uit Twijzel kan u de volgende onderdelen leveren:
*************************************************************************************
AANDRIJF ASSEN VOOR
Prijs: 55 euro Garantie: 1 jaar
OPMERKING: nieuwe homokeneten
-------------------------------------------------------------------------------------
Eventuele verzendkosten binnen Nederland bedragen: euro 16
*************************************************************************************
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
mwa, komt in de buurt.. vind die lip niet echt mijn ding..quote:
niet uit, doormiddenquote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:05 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Heeft Turquaz z'n auto paar uurtjes, en dan mankeert er al van alles aan, en vliegt de aandrijfas er ook nog uit![]()
.
Nu je het zegt,quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:31 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Wanneer krijg je rijbewijs trouwens? En welke auto ga je dan nemen? Ik las ergens dat je dan met een Honda Civic zou beginnen?
Wat is er dan mis met een Ford Escort? Nog goedkoper, en even betrouwbaar.
ik heb dr in gereden, en ja, die willen wel snel vooruitquote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:13 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Waar woon je trouwens?
Hier eentje. Voor een auto van 15 á 16 jaar oud, is ie best nog snel. 8 seconden naar 100km/h
Belasting kost geen drol, want hij is relatief gezien licht als een veertje.
ach ja, maark weet niet, ik denk toch dat ik een Oldtimer neem, en de escort er bij oid.. En de escort schorsen maar dan nogsteeds al eerste auto heb, in de tussen tijd dat ik dan mn oldtimer rij, dan doe ik wel iets met de escort, een ander blokkie in oid.. of een RS Turbo blokkiequote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:38 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
Nice... 1.3 escort met 2.0 blok derin is wel te doen denk ik. Heb een 1.3 blok onder handen gehad, qua grootte verschillen ze niet eens. RDW keurt pas als je meer cylinders erin doet.
tis wel teringveel werk dat swappen, reken maar op 40 manuren. Want alles moet nog ff fijn afgesteld worden he. Maar als ik zie hoeveel tijd je in je projecten steekt, dan kan je dit best nog bij hebben
Een ESI is een 1.6quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:33 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
ik heb dr in gereden, en ja, die willen wel snel vooruit![]()
Maar geen een verzekeringsmaatschapij wacht vol met smacht op een jongetje van 18 rijden in een Escort 2.0 16v![]()
Wordt te duur, k heb een vriend die nu 1000,- in de min staat @ de bank omdat hij een Calibra 2.0 16v heeft, wat hij aan verzekering betaald is gewoon associaal veel![]()
Dat wil ik niet, dus drm een 1.5 ESi tje is ook relaxt hoor![]()
of 1.3 Escort met een 2.0 16v blok dr in
En welk tjoeningkrantje heb je deze fabel nu weer gelezen? Andere motorcode is keuren!quote:Op zaterdag 2 februari 2008 01:38 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
RDW keurt pas als je meer cylinders erin doet.
Andere motorcode is administratief werk bij RDW. Peuleschiltje van niks...quote:Op zaterdag 2 februari 2008 18:39 schreef 1299 het volgende:
[..]
En welk tjoeningkrantje heb je deze fabel nu weer gelezen? Andere motorcode is keuren!
Andere motorcode is kijken of er reeds een type goedkeuring voor bestaat. Een 2 liter motor in een oudere civic is dus no-go. En die type goedkeuring is niet alleen afhankelijk van de motor lieve schat. Je zal dan ook alle andere onderdelen indezelfde type goedkeuring staat moeten brengen (remmerij, ophanging).quote:Op zaterdag 2 februari 2008 18:47 schreef VOLVOMEISTER het volgende:
[..]
Andere motorcode is administratief werk bij RDW. Peuleschiltje van niks...
Maar als je echt swapt naar een blok met meer cylinders of een vermogenstoename van minstens 40%, dan wordt-ie echt helemaal grondig gekeurd door RDW.
Sterker, ook met een 2.0 blokkie erin met vermogenstoename van meer dan 40% hoeft er helemaal niks gekeurd worden. Er rijden al standaard Escort's rond met 2.0 motor. Zodoende hoeft er niets omgekeurt te worden bij het RWD, simpelweg vanwege het feit dat er al een 2.0 16v Ford Escorts bestaan. Er is dus al een type goedkeuring voor.
We hadden het dan ook niet over de periodieke keuring maar over rdw en typegoedkeuringquote:Op zaterdag 2 februari 2008 19:31 schreef Herr.Flick het volgende:
Een verandering aan cilinders geeft problemen bij de APK. Op het kenteken staan de aantal cilinders vermeld, en dit moet kloppen...
De APK schrijft niet voor dat er een motorcode gecontroleerd dient te worden, dus meer vermogen is geen probleem, meer cilinders officieel wel!
AeroTwins van Bosch, word ook geleverd op de nieuwe VAG auto's jaquote:Op dinsdag 5 februari 2008 18:35 schreef Geqxon het volgende:
Audi wissers?
Nee. Audi vraagt 90 euro voor een setje wissers van pak m beet 30 euroquote:Op dinsdag 5 februari 2008 18:35 schreef Geqxon het volgende:
Audi wissers?
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 18:49 schreef lipje het volgende:
[..]
Nee. Audi vraagt 90 euro voor een setje wissers van pak m beet 30 euro
quote:
Die velgen zijn inderdaad wel blits. Wel opletten dat je de auto dan niet ook nog gaat verlagen, want dan wordt het fout.quote:Op zaterdag 2 februari 2008 00:13 schreef Turquaz52 het volgende:
Deze velgen zullen niet misstaan vind ik:
[ afbeelding ]
Dude.. die achterlichtenquote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:51 schreef -chefke- het volgende:
ik heb ook een primera P11 maar dan een GT uitvoering.
en ik heb der 5 spaaks 17 inch thoora velgen opliggen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
verder andere achterlampen en de gril is aangepast
aandrijf as is een kwaal van deze wagen het anti resonatie rubber wat op de as zit geklemd met een stalen klem. hiervan gaat de stalen klem roesten en deze roest wreet in je aandrijf as en hup einde oefening.
De bodykit spoiler en bumper zijn OEM voor de GT versie.
quote:Op woensdag 6 februari 2008 11:28 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die velgen zijn inderdaad wel blits. Wel opletten dat je de auto dan niet ook nog gaat verlagen, want dan wordt het fout.
quote:Op dinsdag 5 februari 2008 21:37 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Er komen toch wel JDM blinkers op??
8000k geeft een mooi blauw gloed op de grond samen met een mooi witte licht..quote:Op zondag 10 februari 2008 10:08 schreef Supra_Turbo het volgende:
Waarom 8000k xenon en geen 6000k?
is geen sjonnieuitlaat, het maakt ook amper meer geluid..quote:Op woensdag 13 februari 2008 13:13 schreef Supra_Turbo het volgende:
Ik snap überhaupt niet waarom er één of andere Sjonnie-uitlaat onder een Nissan Primera moet komen...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |