abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 februari 2008 @ 21:54:54 #151
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_56468174
Religie is per definitie het meest machtige wapen. Je bepaalt namelijk de ideeen van mensen. De Azteken snapten dit principe al. Je hoeft een lichaam van een persoon niet te controleren als je die persoon kunt overtuigen van je idee en zo hem of haar laten meehelpen jouw doel te verwezenlijken. Religie is sterker dan overheden omdat het landsgrenzen en generatiekloven overbrugt. Kijk eens naar het christendom dan zie je de bizarre macht die religies hebben. Vandaag de dag geloven er nog steeds mensen dat de aarde in 7 dagen geschapen is, en alle dieren op loopafstand van de ark van noah woonden.

Op het moment dat mensen geloven dat een religie hun voortbestaan vergroot zullen ze het koste wat het kost in stand willen houden en dus ook bakken met geld geven om het te steunen. Het is dus niet alleen de slimste vorm om informatie op te slaan het is ook de manier om geld te verdienen. En uiteraard is het zo dat zodra je macht en geld vergaard je vanzelf vijanden krijgt waar je effectief tegen moet optreden omdat anders je eigen voortbestaan in gevaar komt.

Zelf ben ik geen fan van welke georganiseerde vorm van religie dan ook omdat ik denk dat juist een diversiteit aan ideeen beter is dan allemaal mensen die geloven dat je naar de hemel of hel gaat, of van Xenu bevrijd moet worden.

Maar ik snap wel wat de potentie van religies is. En als Hubbart dat nou ook zag, kun je hem dat dan kwalijk nemen? Hij was er gewoon eerlijk over. Ik denk dat macht en geld door middel van het controleren van de ideeen van grote groepen mensen de basis is van elke grootschalige religie. Daarin is Scientology, helaas misschien, niet anders dan het christendom of een islam.

Dus wat blijft er dan over, de ideeen idd, kijk eens naar de ideeen van verschillende religies en gebruik daarvan wat je nuttig vind voor je eigen leven. En op dat punt vind ik dat iedereen ook eens naar de basisideeen van scientology zou moeten kijken over voortbestaan. www.scientologyhandbook.org in mijn opinie zijn hun ideeeen namelijk een stuk plausibeler en slimmer dan die van het christendom of de islam of welke religie dan ook. Allleen het boeddhisme komt qua inteligentie wel redelijk in de buurt van scientology.

Maar uiteindelijk ligt de macht van een individu toch altijd bij de persoon zelf, dus gebruik dan lekker religies om je van interessante ideeen te voorzien denk ik dan maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door vero-legata op 01-02-2008 22:06:04 ]
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
pi_56469137
A. in mijn ogen is er geen geval van plausibeler / slimmer of intelligentie, als het gaat om welke religie is beter
B. als je een religie gaat kiezen op basis daarvan al helemaal
C. waarom heb ik een religie nodig? Das wellicht puur hollands nuchter denken, je doet wat je nodig acht.
D. ik ga zoiezo niet naar een site van een 'sekte' dat door heel veel bronnen beschuldigd van dergelijke praktijken die ik absurd vind, al dan niet radicaal aan het gelijk van christelijke en islamitische radicalen. Het zal ongetwijfeld aantal mensen hebben geholpen met iets, maar dat doet de persoon meestal geheel zelf al is het maar omdat ie ermee begint. Dergelijke oplossingen zijn ook elders te vinden, al dan niet de juiste ware oplossingen.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 11:21:50 #153
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_56476160
Dit is echt een treurig filmpje maar ook geen vriend van anonymous zo te zien. Weet iemand of anonymous echt zulke nare dingen doet tegen individuen of is dit echt een bullshit verhaal van deze gast?

http://uk.youtube.com/watch?v=cjvnENdV-RA
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
  zaterdag 2 februari 2008 @ 11:40:10 #154
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56476423
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 11:21 schreef vero-legata het volgende:
Dit is echt een treurig filmpje maar ook geen vriend van anonymous zo te zien. Weet iemand of anonymous echt zulke nare dingen doet tegen individuen of is dit echt een bullshit verhaal van deze gast?

http://uk.youtube.com/watch?v=cjvnENdV-RA
"The internet as we know it..." hier stopte ik met kijken
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56479221
"This is the first attack against the organization called Anonymous. They are scared of me. I know this because they have somehow managed to block me from uploading this video on my account MrFetch. They will not win this war! "

Scared? Anonymous isn't scared. "block me from uploading this video"

Its all for the epic lulz...

Mensen die dergelijke internetcultuur niet bevatten, moeten het niet proberen te begrijpen. Het is zo simpel als wat: je begrijpt het toch niet.
pi_56480273
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:32 schreef koffiegast het volgende:
"This is the first attack against the organization called Anonymous. They are scared of me. I know this because they have somehow managed to block me from uploading this video on my account MrFetch. They will not win this war! "

Scared? Anonymous isn't scared. "block me from uploading this video"

Its all for the epic lulz...

Mensen die dergelijke internetcultuur niet bevatten, moeten het niet proberen te begrijpen. Het is zo simpel als wat: je begrijpt het toch niet.
Idd
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:14:41 #157
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_56481715
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:32 schreef Xith het volgende:

[..]

Idd
Wat is dan de internetcultuur, mensen het leven volledig zuur maken, hun privacy gegevens op het net plaatsen en tegen 9 jarige kinderen roepen dat ze zelfmoord moeten plegen?...

Dat snap ik idd niet en vind ik persoonlijk ook niet echt grappig, nog zie ik in hoe iemand dat als grappig als kan ervaren. Loop je dan naar je andere computervrienden toe met, ik heb een meisje van 9 gezegd dat ze zelfmoord moet plegen hahaha epic lulz.....

Die jongen en die fox filmpjes zijn vrij absurd maar ze laten wel zien dat anonymous ook dingen doet die niet echt rekening houden met de gevoelens van de mensen die ze te grazen nemen. En dat zie je ook terug in de aanval op scientology het zijn tot nu vooral burgerslachtoffers die niets met scientology te maken hebben. In het minst erge geval een pizzacourier die zijn tijd en pizza voor niets hoopt lopen bakken, in het ergste geval mensen die dreigtelefoontjes krijgen die niets met de scientology organisatie te maken hebben.

Zelf zou ik het meer waarderen als ze gewoon leuke grappen uithalen met scientology, en wat minder onschuldige mensen hierin zouden betrekken.
pi_56481785
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:31:17 #159
pi_56481993
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:14 schreef vero-legata het volgende:

[..]

Wat is dan de internetcultuur, mensen het leven volledig zuur maken, hun privacy gegevens op het net plaatsen en tegen 9 jarige kinderen roepen dat ze zelfmoord moeten plegen?...
Internet is wild. Internet is de straat, maar dan anoniem. Internet is gevaarlijk. Ouders zetten hun kinderen ook niet zonder begeleiding op het vliegtuig voor een onbegeleid reisje naar de Braziliaanse achterbuurten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_56483779
quote:
Zelf zou ik het meer waarderen als ze gewoon leuke grappen uithalen met scientology
-edit: doe dat maar niet meer -

[ Bericht 11% gewijzigd door BrandX op 02-02-2008 20:35:32 ]
pi_56484104
quote:

[..]

Dat snap ik idd niet en vind ik persoonlijk ook niet echt grappig, nog zie ik in hoe iemand dat als grappig als kan ervaren. Loop je dan naar je andere computervrienden toe met, ik heb een meisje van 9 gezegd dat ze zelfmoord moet plegen hahaha epic lulz.....

Die jongen en die fox filmpjes zijn vrij absurd maar ze laten wel zien dat anonymous ook dingen doet die niet echt rekening houden met de gevoelens van de mensen die ze te grazen nemen. En dat zie je ook terug in de aanval op scientology het zijn tot nu vooral burgerslachtoffers die niets met scientology te maken hebben. In het minst erge geval een pizzacourier die zijn tijd en pizza voor niets hoopt lopen bakken, in het ergste geval mensen die dreigtelefoontjes krijgen die niets met de scientology organisatie te maken hebben.

Zelf zou ik het meer waarderen als ze gewoon leuke grappen uithalen met scientology, en wat minder onschuldige mensen hierin zouden betrekken.
Ik begin me een beetje te irriteren aan jouw posts, maar ik begrijp dat je misschien niet het hele verhaal hebt gelezen en misschien gewoon een scientology agenda hebt. Hoe dan ook, zoals ik in een vorige post al zei: Anonymous is niet een homogene groep! Hoewel er sociopathische mafketels ertussen zitten die inderdaad in het verleden mensen hebben lastig gevallen en ook dit zien als een manier om pesterijen uit te voeren, is het onzinnig om de beweging die nu tegen scientology ´strijdt´ te associeren met die pesterijen. Het is inmiddels een stuk serieuser geworden dan scientology pesterijtjes. Sterker nog, anonymous keurt het inmiddels af, omdat ze ook zien dat het hun doel vermoeilijkt. Als je op deze site kijkt zie je ook dat er meer dan 3000 mensen zich al hebben aangemeld voor vreedzame protesten wereldwijd op 10 februari. http://harbl.wetfish.net/cosplay/ Denk je dat dit allemaal mensen zijn die zich bezig houden met pesterijtjes? Dat er sowieso al meer dan 3000 mensen gaan protesteren voor de ´lulz´?

Het doel is al lang niet meer om scientology te irriteren, maar om mensen wakker te schudden over de gevaarlijke kant van scientology. Een kant die al jaren door ex leden en kritische journalisten bekend is. Een gevaarlijke kant die voor het oprapen ligt als je er ook maar even naar zoekt. Denk aan de manier waarop ze kritische mensen persoonlijk aanvallen door websites te maken als www.lermanet.org en www.religiousfreedomwatch.org . Of in real life, zoals te zien op de filmpjes van www.xenutv.com (ook op youtube te zien) of een reporter van de BBC achtervolgen en bespioneren en lastig vallen. De manier waarop ze de hele psychiatrie afdoen als levensgevaarlijk, om vervolgens schizofrenen en mensen met epilepsie van hun medicijnen afhouden, wat geleid heeft tot meerdere doden. Zie www.whyaretheydead.net De manier waarop ze mensen overhalen om duizenden dollars te betalen aan boeken, cd´s, cursussen en therapieen, omdat ze steeds meer beloven wat betreft ´krachten´ die je zou kunnen bereiken en problemen die je zou oplossen. De manier waarop ze verslaafden, criminelen en pas getraumatiseerde mensen (zoals bij 911 en virginia tech) proberen over te halen om lid te worden, middels aan scientology verwante organisaties. De manier waarop ze de belastingwet ontduiken en in de VS en zelfs op bepaalde vlakken minder belasting hoeven te betalen dan traditionele religies, omdat ze de IRS bestookt hebben met aanklagen. De manier waarop ze hun leden overhalen om elk contact met hun familieleden te breken. Echt, dit is allemaal gedocumenteerd. Niet alleen op sites die nogal ´tinfoilery´ over kunnen komen, maar door documenten van de politie, de FBI en door eerste hands ervaringen van ex leden.

Ik vind het jammer vero-legata dat je de discussie naar anonymous probeert te verschuiven (´what are your crimes?!´ een tactiek die je scientologen in meerdere filmpjes kan zien doen bij individuele kritische mensen) en de rotte en immorele structuur waarop scientology op gebouwd is afdoet als incidenten uit het verleden die niks met ´het echte´ geloof te maken heeft. Scientology is gebouwd op een pseudowetenschappelijke manier van therapie die toendertijd keihard is bekritiseerd door psychologen en psychiaters. Vandaar de haat jegens de traditionele psychiatrie in scientology en o.a. de reden waarom men er een religie van heeft gemaakt om kritiek beter te kunnen ontwijken. Scientology wordt gerunt als een erg gesloten organisatie met als doel winst en macht op een manier die meer lijkt op de maffia, dan op traditionele religies.

Let wel, ik heb niets met anonymous te maken en ik vind de pesterijen die gedaan zijn onnodig en niet kunnen, zoals ik eerder in deze topic ook al heb aangegeven. Ik zal ook niet gaan protesteren of iets dergelijks. Wel ben ik van mening dat dit een erg interessante ontwikkeling op het internet is en ik vind het knap hoe er zo´n beweging kan ontstaan zonder echte leiders of organisaties. Ik ben ook van mening dat de meeste leden beter af zijn zonder scientology.
pi_56485175
quote:
[b]ook niet gaan protesteren of iets dergelijks. Wel ben ik van mening dat dit een erg interessante ontwikkeling op het internet is en ik vind het ...

Is het niet precies deze lakonieke houding waarom er niets veranderd?
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2008 @ 20:55:57 #163
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_56486046
Wat is die paul fetch toch een aandachtsgeil mannetje.
pi_56486133
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:31 schreef wakeup01 het volgende:

[..]

Is het niet precies deze lakonieke houding waarom er niets veranderd?
Ik draag mijn steentje bij door o.a. te informeren op internet. Scientology in Nederland stelt gelukkig niet zo heel veel voor zover ik weet en ik denk dat zo´n demonstratie ansich weinig invloed heeft. Het lijkt me beter om op de politiek te richten. Misschien dat ik me daar mee bezig ga houden, maar ik heb het gevoel dat daar veel betere mensen voor zijn. Verder kijk ik als iemand met een beetje sociologische en sociaal psychologische kennis geinteresseerd naar de ontwikkelingen via internet en misschien dat ik daar nog iets mee doe. (als in onderzoeken/beschrijven)
pi_56489888
quote:

[..]

Ze doen het voor de epic lulz.

Het grootste voordeel en gelijk het grootste nadeel is dat het geen leider bevat. Het zijn heel grote groep mensen, waarvan er maar een deel vaste kern is en rest 'toeristen'. Aantal van hun zal de krachten van deze groep misbruiken voor ander doeleinden. Er is gewoonweg geen vast beleid of manier van doen, dit zorgt voor unieke oplossingen en een algemene 'bond', maar ook tegelijkertijd een ongecontroleerde projectiel. Meeste mensen op zulke sites, willen unieke dingen zien, grappig, lachen, leedvermaak, etc. Hoe dan ook bij zulke conflicts zijn er altijd onschuldige slachtoffers.
pi_56491000
quote:
Zelf zou ik het meer waarderen als ze gewoon leuke grappen uithalen met scientology
http://www.youtube.com/watch?v=nsNJdAzY4KA
pi_56502370
protesten in Orlando ,het zijn meerdere filmpjes, opgenomen gisteren
Er waren ongeveer honderd mensen aanwezig:

http://forums.enturbulation.org/viewtopic.php?t=679

dit is trouwens de site waar de protesten geplant worden:

http://forums.enturbulation.org/index.php
pi_56505328
er is nu ook een draadje voor protest op 10 februari in Amsterdam:

http://forums.enturbulation.org/viewtopic.php?t=297

Lectori salutem,

Scientology, een onschuldige organisatie? Anonymous vindt van niet.
Hierbij willen wij u graag op de hoogte stellen van een aankomende demonstratie tegen de Scientology Kerk. Deze demonstratie is onderdeel van een wereldwijde serie demonstraties.
Middels deze demonstratie willen wij waarschuwen voor de gevaren van de Scientology Kerk en de aandacht vestigen op de wandaden van deze organisatie.

Wij willen de aandacht vestigen op het feit dat deze organisatie, die pretendeert een religie te zijn, haar leden zowel financieel als lichamelijk uitbuit, afperst en families uit elkaar scheurt.

Scientology heeft in Nederland geprobeerd haar critici middels rechtszaken en intimidatie de mond te snoeren. In 1995 is bijvoorbeeld journaliste Karin Spaink nog aangeklaagd. Allemaal om te voorkomen dat het grote publiek de waarheid te weten komt. Critici worden geïntimideerd met dreiging van rechtszaken en enorme schadevergoedingen. Ook zijn er meerdere gevallen bekend waarbij Scientology binnendringt in het persoonlijke leven van critici. Als je het verhaal van Paulette Cooper hoort, auteur van het boek The Scandal of Scientology wordt duidelijk dat niets deze "kerk" te ver gaat om tegengeluid de mond te snoeren. Na de publicatie van haar boek in 1971 wist Scientology haar leven compleet te ruïneren. Cooper was bepaald niet het enige slachtoffer.

Scientology is Nederland is nog klein, toch vinden wij het belangrijk om ons te laten horen voordat het groot wordt, uit solidariteit met hen die ten prooi zijn gevallen aan Scientology.

Wij hebben enkele belangrijke doelen:

1. Dit onderwerp bekend maken onder een breed publiek
2. Steun voor Scientology afzwakken
3. Enige erkenning van Scientology als bonafide religie ongedaan maken
4. De positie van Scientology in Nederland aan de kaak stellen

Met deze doelen in het achterhoofd zullen wij Zondag 10 Februari, om 14:00 demonstreren bij de Scientology Kerk op de Nieuwezijds Voorburgwal te Amsterdam, als onderdeel van een wereldwijde protestactie.

Eenieder die zich kan vinden in de hierboven uitgelegde standpunten is van harte uitgenodigd deze met ons uit te dragen op het genoemde tijdstip.

Wie wij zijn? Noem ons Anonymous, een organisatie gelijkgestemden die de boodschap tegen Scientology internationaal bekend wil maken.

Wij zijn niet tegen de individuele aanhangers van Scientology, wij zijn tegen de organisatie en de censuur die Scientology toepast.

Wij zijn Moslim, Christen en Atheïst, wij zijn de manager, de bakker en de student.

Wij zijn voor vrijheid van informatie, wij zijn voor vrijheid van meningsvorming en -uiting.

Kennis is vrij.

Wij zijn Anonymous
Wij zijn met velen
Wij vergeven niet
Wij vergeten niet

Verwacht ons

Als onderdeel van de 'war on Scientology', genaamd Project Chanology0, kondigt Anonymous een nieuwe reeks initiatieven aan die gericht zijn tegen de Church of Scientology. De afgelopen dagen zijn wereldwijd vele websites van Scientology aangevallen en onbereikbaar gemaakt. De nieuwe acties zullen bestaan uit publieke acties en informatie verspreiden over de praktijken van Scientology. In het kader van de nieuwe acties heeft Anonymous een website opgezet voor het verspreiden van de beschikbaar gekomen informatie1.

Een nieuwe video is verschenen2 waarin geweldloze, persoonlijke acties aangekondigd worden die wereldwijd zullen plaatsvinden op 10 februari. Dit is niet de eerste keer dat aanhangers van Anonymous zich verzamelen om actie te voeren tegen Scientology. In de afgelopen week hebben Anonymous aanhangers wereldwijd actie gevoerd tegen de overtredingen van de Church (met name het schenden van mensenrechten) en het inlichten van omstanders.

Voortbouwend op het werk van velen die Scientology getracht hebben te ontmaskeren3, heeft Anonymous een aantal 'geheime' documenten openbaar gemaakt op hun website1. Anonymous moedigt iedereen aan deze documenten te bestuderen. Anonymous stelt dat wanneer het grote publiek kennis heeft van de handleidingen en praktijken van de Church, dat men dan beter in staat zal zijn om een kundig oordeel te vormen over deze ogenschijnlijke 'kerk'. Anonymous veronderstelt dat velen dan zullen inzien dat achter de facade van de pr-afdeling van de Church een hele andere waarheid schuil gaat.

Onlangs is Anonymous diverse keren in het nieuws geweest: Fox News,5 KNBC,6 en Sky News.7 Hun boodschap heeft zich verspreid via populaire websites, zoals Digg,8 Reddit,9 en Slashdot.10 Op deze site typeerde een lid van Anonymous de groep als volgt: "There are several misconceptions regarding who we are and why we have acted in certain ways. We are not merely a small clique of 'super hackers,' as some portray us, but a collective of individuals from all walks of life."

Over Scientology:

De Church of Scientology is een religieuze organisatie die met name actief is in de VS, maar wereldwijd vele afdelingen kent. Scientology is vaak in verband gebracht met afpersing11 en fraude12 en er zijn diverse rechtzaken tegen hen gevoerd in onder andere de VS en in Nederland21 en Belgie21. Scientology oprichter L. Ron Hubbard werd in de VS veroordeeld voor samenzwering tegen de overheid13. De Church wordt eveneens in verband gebracht met diverse doden als gevolg van verwaarlozing en mishandeling14 “such as Lisa McPherson's reported death in the custody of the Church.” Controversiële maatregelen die de Church heeft opgelegd bestaan uit gedwongen abortussen15 en hersenspoeling16. De Church of Scientology heeft stelselmatig geprobeerd tegenstanders het zwijgen op te leggen, zoals tegen Paulette Cooper18, schrijver van het boek The Scandal of Scientology.19

In Nederland werd de aanklagingslust van de Church of Scientology gemerkt door de rechtzaken tegen publiciste Karin Spaink.20 Toen zij in 1995 kritische teksten over de sekte online publiceerde volgde een langdurige strijd tussen haar en internetprovider xs4all en de advocaten van de sekte. Op 24 juni 2005 verklaarde Scientology echter haar cassatieberoep te willen intrekken, omdat de betekenis van het bestreden arrest "voor de situatie in andere landen" onvoldoende "wezenlijke betekenis had". De providers en Spaink hebben daarop verklaard niet met die intrekking in te stemmen; zij achtten het verzoek tot intrekking te laat gedaan en in strijd met een goede proces orde. Advocaat-generaal Verkade adviseerde de Hoge Raad vervolgens om, ondanks dat Scientology volgens hem het beroep zou moeten kunnen intrekken en daarmee het beroep zou moeten worden verworpen, toch zodanige inhoudelijke overwegingen in het arrest op te nemen "als de Hoge Raad, met het oog op de rechtseenheid of de rechtsontwikkeling, dan wel gelet op het belang voor de praktijk, dienstig zal oordelen". De Hoge Raad volstond op 16 december 2005 echter met verwerping van het cassatieberoep en wijdde niet nog inhoudelijke overwegingen aan de zaak.

Over Anonymous:

Anonymous bestaat uit een wisselende groep activisten, sympatisanten, ex-scientology leden en mensen van elke levenswandel. De acties worden gesteund door vooraanstaande anti-Scientology activisten en bouwt voort op hun werk. Hun acties zijn niet gericht op personen, noch op Scientology als geloof, maar op een criminele organisatie die mensenrechten schendt, en zich voordoet als een religie.
pi_56521459
Internationale gerespecteerde main stream media beginnen het inmiddels ook op te pikken:

http://www.guardian.co.uk/technology/2008/feb/04/news
http://www.economist.com/(...)fm?story_id=10609174
http://www.lemonde.fr/arc(...)logie_1006103_0.html

En ik zag laatst deze post nog van een ex scientology lid:

I thought of this tonight----of all the people I know who have died before Anonymous arrived.

My best friend died in the cult. My best friend died in the cult. I can say that 20 times---and it's true.

5 families I know, their children took their own lives---while still in the Cult of Scientology, wanting out---wanting out. They were all 20 or so---so young----so bright---so alive---so tortured by Scientology's "Disconnection" (Where you lose ALL your loved ones, IF you leave and speak out). One hung himself. One jumped out of the 15th story window ON L. Ron Hubbard B-day. One drowned himself. One shot himself to death (My dearest friend's son) My Doctor's daughter hung herself last year. One more killed himself on Hubbard's b-day, but I forget who.

Robert Vaughn Young was one of the greatest Scientology critics I ever knew. He died a few years ago----but he would have LOVED this!

I can think of many people---dead or who were pushed out of being a critic, for fear they would lose their loved ones---or other harassing things Scientology has done. Many courageous X-members and critics have fought this insidious CULT for years. I thank them, too...I can't thank them enough, as their jobs have been THE hardest.

I have no doubt each of these people would want to say, "Thank you" to Anonymous.

I thank you.

They thank you.

You are legion.

Stay Anonymous---and please, keep up the fight.

My love to all (Hearts)---who are gone, and who are here
  maandag 4 februari 2008 @ 11:54:06 #170
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_56523090
Ik ben blij dat er helder wordt vermeld waar anonymous precies tegen is en waar niet tegen.
quote:
Wij zijn niet tegen de individuele aanhangers van Scientology, wij zijn tegen de organisatie en de censuur die Scientology toepast.
Het is fijn dat anonymous inziet dat een scientoloog in Nederland die een jaar geleden met ze bekend is geraakt en enthousiast is geraakt niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de dood van een meisje een tijd geleden in Amerika. De meeste scientologen kennen ook de hele fair game policy niet aangezien dat waarschijnlijk alleen aan de leden wordt gemeld die verantwoordelijk zijn voor het beschermen van de kerk. Daarbuiten moet denk ik ook een verschil worden gemaakt tussen de kennis van scientology die ikzelf bijvoorbeeld boeiend vind en tussen de groepen die deze kennis vervolgens promoten. De Church of Scientology heeft een hele andere insteek dan bijvoorbeeld de FREEZONE waar scientologen zich op een andere manier hebben georganiseerd en informatie en cursussen heel anders opgezet zijn, aanzienlijk goedkoper.

Ik denk dat anonymous een prima punt heeft betreffende een aantal beleidszaken en censuur dingen die niet wenselijk zijn van de church of scientology, of het echter strafbaar is betwijfel ik want dan had de overheid ze namelijk al lang wel eens aangepakt, en dat lukt ze met de hells angels niet eens, en om eigen rechter te gaan spelen blijf ik dubieus vinden. Of iets wel of niet oke is laat je aan de basis van een rechtstaat beslissen en bij ons is dat nog altijd de rechter.

Ben iig ook wel benieuwd hoe groot deze acties zullen zijn, tenminste actievoerders zullen niet anonymous blijven om zo maar te zeggen dus ik denk dat de moed van veel mensen achter computers dan wel iets minder wordt, en wat voor impact deze acties zullen hebben op het bestuur van de Chruch of Scientology vind ik het alleinteressantst, Of ze dan ook wat van deze policies zullen aanpassen of niet? Dan hebben de acties namelijk ook nog echt nut gehad.

We zullen zien nog 6 dagen aftellen

[ Bericht 11% gewijzigd door vero-legata op 04-02-2008 18:29:56 ]
  maandag 4 februari 2008 @ 20:00:21 #171
51748 H4ze
wait...what?
pi_56532737
quote:
Op maandag 4 februari 2008 11:54 schreef vero-legata het volgende:
tenminste actievoerders zullen niet anonymous blijven
Waarom niet?
*BURP*
  dinsdag 5 februari 2008 @ 00:52:15 #172
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_56539139
quote:
Op maandag 4 februari 2008 20:00 schreef H4ze het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat je daar bent in levende lijve toch, als er geen vergunning is aangevraagd ben je simpelweg in overtreding en zal de politie waarschijnlijk wel moeten ingrijpen als scientology daarom gevraagd heeft. Als er wel een vergunning is aangevraagd heeft scientology waarschijnlijk zijn eigen mannetjes met videorecorder en fototoestellen net zoals je in al die filmpjes ziet. Dus je bent iig minder anoniem dan achter een pc met wat proxyservers dacht ik zo.
pi_56539274
Maskers.
.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 01:47:54 #174
pi_56539620
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 00:52 schreef vero-legata het volgende:

[..]

Omdat je daar bent in levende lijve toch, als er geen vergunning is aangevraagd ben je simpelweg in overtreding en zal de politie waarschijnlijk wel moeten ingrijpen als scientology daarom gevraagd heeft. Als er wel een vergunning is aangevraagd heeft scientology waarschijnlijk zijn eigen mannetjes met videorecorder en fototoestellen net zoals je in al die filmpjes ziet. Dus je bent iig minder anoniem dan achter een pc met wat proxyservers dacht ik zo.
En dan? Er zijn massa's activisten die vanwege de meest onbenullige redenen, anoniem of niet, een nachtje in de gevangenis willen doorbrengen om een punt te maken.
  dinsdag 5 februari 2008 @ 09:11:53 #175
51748 H4ze
wait...what?
pi_56540945
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 00:52 schreef vero-legata het volgende:

[..]

Enige wat ze zullen filmen en fotograferen:

Verder heb ik vernomen dat de politie iig toestemming heeft gegeven (voor het dragen van maskers) en een vergunning in orde komt/is
*BURP*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')