Eerst maar even over die brandweer verhalen. Ook in New York was het een zeer omstreden kwestie, waar de brandweer zeker niet achterstond. Een van de duizend citaten die je kan vinden:quote:Op dinsdag 5 februari 2008 13:17 schreef vero-legata het volgende:
Nou ja blijbaar hebben ze het in New York wel grootschalig toegepast en met succes anders hadden die brandweermannen vast niet zo positief erover gesproken.
<knip>
Eerst even over het vetgedrukte deel. Dat is precies wat ik betoog dus niet 'onzin' tenzij je zelf ook onzin uitkraamt.quote:Op dinsdag 5 februari 2008 13:17 schreef vero-legata het volgende:
Nou ja blijbaar hebben ze het in New York wel grootschalig toegepast en met succes anders hadden die brandweermannen vast niet zo positief erover gesproken. Ook dat laatste wat je zegt is onzin. Ze hebben vaak genoeg rechtzaken verloren. Dat van Karin Spaink had een heel andere reden dat ze terugtrokken, namelijk ze wisten bijna zo goed als zeker dat ze zouden gaan verliezen en de jurispredentie die eruit zou komen zou wel eens nadelig kunnen zijn voor toekomstige processen. Om door te gaan terwijl je weet dat je het niet wint met als gevolg dat je nadelige jurispredentie neerlegt voor de toekomst is simpelweg niet zo pro-survival. Terugtrekken was dus de slimste zet. Overall hebben ze het process namelijk alsnog verloren omdat de uitspraak daarvoor ook al in het voordeel van Spaink was.
Ik begrijp dat veel mensen scientology een beetje zwart willen maken omdat ze hun gelijk proberen te krijgen via de rechtbank en dit brengt soms idd veel kosten met zich mee. Maar ik heb liever dat als een scientoloog het met me oneens is dat ik wordt aangeklaagd en er een derde partij naar gaat kijken dan dat een of andere mafketel me een mes in mijn hart steekt omdat die persoon het niet met me eens is of me op de brandstapel zet omdat ik niet in hun god geloof. Dus hoewel het soms wat intimiderend, langdradig en kostbaar is, is de rechtbank wel de enige correcte weg om je gelijk proberen te behalen. Scientology dus kwalijk nemen dat ze de rechtsstaat respecteren lijkt me dan ook volledig loos. Daar verdienen ze in mijn ogen juist respect mee ondanks al de andere nadelen die een rechtzaak met zich mee kan brengen.
Beetje lange posts om zin voor zin op in te gaan.quote:Op woensdag 6 februari 2008 00:56 schreef vero-legata het volgende:
Van die brandweer is interessant om te lezen maar je bent een beetje tegenstrijdig het zou niets helpen maar toch zijn andere brandweermensen er zo enthousiast over dat ze zich ook verder gaan verdiepen en daar verder mee gaan.... Het heeft dat toch iig een aantal mensen geholpen.
Dat ze het zien als een middel dat is een strategie waar je het mee oneens kunt zijn maar wel een geoorloofd middel. Die andere uitspraken die je doet zou ik graag wat bewijs van zien. Dat Miscavage aan de macht is gekomen door een machine geweer....... mensen rondjes laten lopen..... mensen onder een auto duwen op een snelweg..... Zijn nogal sterke beschuldigingen en wat ik van scientology gezien heb volledig absurd ware het niet dat scientology door een board of directors wordt geleid en niet zozeer door maar een persoon,en het strookt ook nog eens volledig niet met hun basis van voortbestaan. Maar als je onderbouwing hebt laat ik me graag overtuigen.
En ik wil niet vervelend doen, maar hier wordt toch eigenlijk alleen maar een scientology techniek op scientology gebruikt? Elk dingetje wat ze ooit fout hebben gedaan in welke org dan ook wordt uitvergroot en tien keer hier gepost. Puur een what are your crimes strategie. Al het negatieve wat we over ze kunnen vinden gaan we uitvegroten en alles wat ze goed doen noemen we het lokken van mensen naar je religie.
En hoewel ik zeker niet de Church of scientology wil vrijpleiten is dat volledig naast de feiten.
Scientology doet namelijk op heel veel vlakken ontzettend veel humanitaire projecten.
Ze verspreiden mensenrechten via www.youthforhumanrights.org
Ze verspreiden een morele code gebaseerd op gezond verstand www.twth.org
Ze pakken drugs aan door voorlichting, informatie en detoxcentra www.narconon.org
Ze rehabiliteren criminelen door ze hun zelfrespect te laten terugwinnen, ze bekend te maken hoe je iets leert, door ze communicatiecursussen te geven zodat die mensen weer als zichzelf respecterende burgers met bekwaamheden de wereld in stappen www.criminon.org
Ze bieden op veel plaatsen studietechnology aan om analfabetisme te bestreiden via applied scholastics
Ze bieden gratis info die zeer praktisch en direct toepasbaar is over hoe je je eigen voortbestaan kunt vebeteren op www.scientologyhandbook.org
Ze verspreiden wekelijks gratis tips voor succes via www.tipsforsuccess.org
en the list continues.
Als ik kijk naar wat ze effectief doen en wat tevens de kern is van hun religie dan is dat heel goed samen te vatten. Ze proberen het voortbestaan van mensen te vergroten door ze bekwamer te maken, goed leren hoe je moet leren en veel praktische info over organisatie doelen stellen, ze rehabiliteren mensen die niet zo prosurvival bezig zijn als drugsgebruikers en criminelen en daarna proberen ze ook nog een gevoel van ethiek te verspreiden zodat mensen vreedzamer met elkaar kunnen samenleven via the way to happiness en het promoten van mensenrechten. Lijken mij allemaal geen misdaden tegen de mensheid.
Ik vind echt dat deze discussie zo loos wordt gevoerd, het is nogal makkelijk om je bij een organisatie met een aantal tienduizenden actieve kerkleden de wandaden van een paar eruit te pikken en te doen alsof dat is waar scientology voor staat. Geloof me of niet, de basis van scientology is voortbestaan en mensen helpen op een effectieve manier. Zo simpel is het.
Natuurlijk mag je het bestuur van het COS aanvallen op een aantal beleidsregels waar je het niet mee eens bent, hardstikke goed zelfs maar vergeet niet dat scientology ondanks die kanten voor vele mensen een inspiratiebron biedt omdat scientology ze een stuk effectiever heeft gemaakt in het leven en de wereld een stukje begrijpelijk heeft gemaakt.
Want als je het christendom of welke andere religie dan ook zo sterk onder de loep zou nemen als nu bij scientology wordt gedaan dan kun je tegen elke religie gaan lopen protesteren. Scientology is nieuw ik begrijp dat je dan een paar klappen kunt krijgen prima maar hou wel een beetje het brede plaatje in de gaten.
Ik denk dat dit voor ons beiden opgaat, ik wil liever niet weten wat scientology allemaal fout doet en jullie willen liever niet weten wat er wel deugd aan scientology. Als bij beiden die willingness to know ontbreekt zullen we niet echt wat van elkaar leren.quote:The first little gate that has to be opened to embark upon study is the willingness to know. If that gate remains closed, then one is liable to get into such things as a total memorized, word-for-word system of education, which will not result in the gain of any knowledge. Such a system only produces graduates who can possibly parrot back facts, but without any real understanding or ability to do anything with what they have been taught.
Flikker toch op. Dit is "de psychologie van het leren" basisschool niveau.quote:The first little gate that has to be opened to embark upon study is the willingness to know. If that gate remains closed, then one is liable to get into such things as a total memorized, word-for-word system of education, which will not result in the gain of any knowledge. Such a system only produces graduates who can possibly parrot back facts, but without any real understanding or ability to do anything with what they have been taught.
Kijk aan en wat vinden we als eerste regel:quote:Op woensdag 6 februari 2008 13:31 schreef voyeur het volgende:
Lees nou alleen dit verhaal eens door of het wat overzichtelijke verhaal hier en kom er dan nog eens op terug.
De mening van een persoon dus en in zijn intro wordt wel duidelijk welke kleur hij heeft:quote:First, allow me state a legal disclaimer. The things that I am about to tell you are only my own, personal opinions based upon my own personal experience and knowledge
Dat is vrij lachwekkend in mijn opnie.quote:Scientology is America's own Taliban.
quote:“If things were a little better known and understood, we would all lead happier lives.”
-L. Ron Hubbard-![]()
interessant hoe je het woord technologie precies zo gebruikt als scientology indoctrinatees. Als in; Verkeerd. Het woord technologie valt niet te verbinden aan dat soort halfgebakken idee'en. Technologie als een woord gaat over technische middelen. Zoals bijvoorbeeld een auto, of een computer. Niet 'leren lezen'.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:57 schreef vero-legata het volgende:
Over het onderwijs, het is idd basisschool nivo, het gaat om mensen te leren lezen. Het is niet zo moeilijk of gecompliceert. Gewoon simpele begrijpelijke technologieen die mensen kunnen helpen hun eigen leven beter te maken.
kom op zeg, dit kan je haast niet menen. het is allemaal gewoon een beetje slap gelul! net zoals new-age troep. het is onsamenhangend en gewoon leeg gebrabbel dat zo gestructureerd is dat bepaalde zwakkere geesten de impressie krijgen dat het heel wat is.quote:Ik ben het met jullie eens dat er idd vrij veel zelfhulpdingen zijn, dat lijkt me verder ook geen probleem. Begrijp alleen ook dat veel mensen zijn geholpen door de kennis van scientology zelfs zonder dat ze per se bij de orgnasatie aangesloten zijn.
hallo, dat doet iedereen al. waarom denk je dat we allemaal zoveel mogelijke materiele weelde proberen te verzamelen? dat is een procreatie techniek om het andere geslacht aan te trekken. net als makeup, strakke kleding, etc etc. trouwens, ook andere religies redeneren vanuit voorbestaan. immers, het christendom redeneert dat we allemaal moeten trouwen alvorens sex te hebben en dat de kinderbaring ook het voornaamste doel daarvan moet zijn. daar kan je het natuurlijk mee onees zijn, dat ben ik zelf dan ook. maar je kan niet argumenteren dat het niks met voorbestaan te maken heeft.quote:Dat ik een scientology agenda heb is waar qua inhoud maar niet waar qua organisatie. Ik zou het zeker niet erg vinden als iedereen in Nederland vanuit voortbestaan zou redeneren.
Nederland kent dan ook de rechten van de mens. Zoals die door de MEESTEN van ons wordt aanvaardt. Dat scientologists als jijzelf er willekeurig andere dingen aan willen plakken, dat is jullie probleem. en de 21 regels van de way to happiness? wtf? doe even normaal.quote:Net zoals ik het fijn zou vinden als alle Nederlanders de rechten van de mens zouden kennen en de 21 regels van de way to happiness. Ik denk dat Nederland dan een stuk minder criminaliteit, pesterijen en andere ongeregeldheden zou kennen.
oh ja, boeiend hoor. of het nou de church is die onzin verkoopt of de freezone, het is en blijft onzin.quote:A) verschillen moet zienen tussen de inhoud van scientology van voortbestaan en mensen in staat stellen hun eigen leven te verbeteren door bekwamer te worden, en het orgaan wat deze kennis verspreid de Church of Scientology,
B) Er verschillende organisaties zijn met verschillende prijsnivo`s die scientology kennis promoten. Bijvoorbeeld de freezone waar veel scientologen zich hebben georganiseerd buiten de Church of scientology om.
Edoch doet scientology het *nu*.quote:C) Elke religieuze organisatie wel volledig zwart te maken is als je in elk land waar ze zitten gedurende de hele geschiedenis alle fouten die ze hebben gemaakt opsomt en blijft herhalen.
Heb je zeker Panorama van de BBC niet gezien. Of recentere verhalen gelezen.quote:Operation snowwhite bijvoorbeeld is volledig bewezen, maar later in de tijd is de religie uiteindelijk gewoon in Amerika erkend en genieten ze nu ook constitutionele religieuze vrijheid. Scientology heeft jarenlang echt een oorlog gehad met de IRS in Amerika ook dat is later opgelost en ze zijn nu prima vrienden. Hetzelfde geld voor Lisa Mc pherson die zaak is inmiddels al jaren geleden geschikt in de VS. Je kunt wel de oude koeien uit de sloot blijven halen tegen scientology vanuit hun hele geschiedenis maar dat is toch niet reeel.
Dit wordt geroepen door de mensen die juist heel hoog in de kerk zaten maar eruit gestapt zijn. Wij nemen het gewoon over van hun. Maar ja, je wilt blijkbaar verwarring zaaien.quote:Het rare is dat hier wordt gedaan alsof de Church of Scientology geleid wordt door neonazies waarbij een hitler en een stalin verbleekt. Alsof hun eingie doel is mensen uit te knijpen van al hun gleld en hun volledige ziel over te nemen. En dat dit allemaal standaart beleid is en dat de grote evil overlord des nachts in zijn geld zwemt en in zijn handjes knijpt hoeveel naieve mensen hij vandaar weer van een gelukkig leven berooft heeft.En dat wordt vooral geroepen door mensen die nog nooit een stap in een scientology organisatie gezet hebben hier.
Zat criminelen die met van alles en nog wat wegkomen, vaak vanwege technische fouten. Dit is geen argument dan ook van je.quote:Toch raar dat scientology dan niet overal verboden is als dit de feiten zouden zijn.
We hadden al aangetoond dat die europese commisie wel vaker uitspraken doet die worden genegeerd dus; boeiend. Zowieso verliezen ze toch ook wel erg veel rechtszaken naast hun wins. En daar komt nog bij dat Duitsland ze aanduidt als een commerciele organizatie en vanuit sommige officiele hoeken zelfs een gevaarlijke sekte (net zoals vele andere europese landen trouwens) en ze zelfs helemaal wil verbannen. Go duitsland!quote:Maar wat gebeurt er in de wereld van vandaag? De rechters die er onafhankelijk naar kijken oordelen bijvoorbeeld dat Moskou fout zit en Scientology bescherming verdient onder de vrijheid van religie die in onze Europese rechten van de mens zijn opgenomen.
Typische propaganda weer; "scientologen zijn vriendelijk en succesvol". Wie probeer je hier nou te overtuigen, ons of jezelf?quote:Ik heb toevallig in het verleden wel rondgelopen in scientology organisaties, zowel in Amsterdam in de gewone kerk als in de Sea Org in Denemarken (wat achteraf idd niet een heel sllm idee was) en weet uit eigen ervaring dat de gemiddelde scientoloog zelfs van een scientology kerk buitengewoon vriendelijke, idealistische en succesvolle mensen zijn.
De disclaimer van deze jurist is volkomen normaal en juridisch correct. De uitspraak dat het de Taliban van de VS zijn wordt in het artikel onderbouwt: lees eens meer dan drie zinnen. Je produceert er zelf ook erg veel, dus je waardeert het vast als mensen lezen. De rest van het artikel laat zien wat deze sekte praktisch uitvoert.quote:Op woensdag 6 februari 2008 14:57 schreef vero-legata het volgende:
[..]
Kijk aan en wat vinden we als eerste regel:
[..]
De mening van een persoon dus en in zijn intro wordt wel duidelijk welke kleur hij heeft:
[..]
Dat is vrij lachwekkend in mijn opnie.
En ook factnet is een supergekleurde bron. Dat is de KKK vragen wat ze van donkere mensen vinden.
<knip: heel lang verhaal>
Ik heb toevallig in het verleden wel rondgelopen in scientology organisaties, zowel in Amsterdam in de gewone kerk als in de Sea Org in Denemarken (wat achteraf idd niet een heel sllm idee was) en weet uit eigen ervaring dat de gemiddelde scientoloog zelfs van een scientology kerk buitengewoon vriendelijke, idealistische en succesvolle mensen zijn.
Dat houdt zeker niet in dat er op de kerk wel wat aan te merken is, vandaar dat ik het ook leuk vind dat deze oorlog onstaan is tussen anonymous en de COS maar hou de zaken wel in perspectief.
[..]
Nog 4 dagen toch voordat de demonstraties beginnen? Want ik ben ondanks alles wel zeer benieuwd hoe de oorlog verder zal gaan. Ik heb al popcorn ingekochtquote:Personal Integrity
"Personal integrity is knowing what you know – What you know is what you know – And to have the courage to know and say what you have observed.
And that is integrity.
And there is no other integrity"
-LRH
Greatness
Happiness and strength endure only in the absence of hate. To hate alone is the road to disaster. To love is the road to strength. To love in spite of all is the secret of greatness. And may very well be the greatest secret in this universe.
--LRH,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |