abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 februari 2008 @ 21:54:54 #151
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_56468174
Religie is per definitie het meest machtige wapen. Je bepaalt namelijk de ideeen van mensen. De Azteken snapten dit principe al. Je hoeft een lichaam van een persoon niet te controleren als je die persoon kunt overtuigen van je idee en zo hem of haar laten meehelpen jouw doel te verwezenlijken. Religie is sterker dan overheden omdat het landsgrenzen en generatiekloven overbrugt. Kijk eens naar het christendom dan zie je de bizarre macht die religies hebben. Vandaag de dag geloven er nog steeds mensen dat de aarde in 7 dagen geschapen is, en alle dieren op loopafstand van de ark van noah woonden.

Op het moment dat mensen geloven dat een religie hun voortbestaan vergroot zullen ze het koste wat het kost in stand willen houden en dus ook bakken met geld geven om het te steunen. Het is dus niet alleen de slimste vorm om informatie op te slaan het is ook de manier om geld te verdienen. En uiteraard is het zo dat zodra je macht en geld vergaard je vanzelf vijanden krijgt waar je effectief tegen moet optreden omdat anders je eigen voortbestaan in gevaar komt.

Zelf ben ik geen fan van welke georganiseerde vorm van religie dan ook omdat ik denk dat juist een diversiteit aan ideeen beter is dan allemaal mensen die geloven dat je naar de hemel of hel gaat, of van Xenu bevrijd moet worden.

Maar ik snap wel wat de potentie van religies is. En als Hubbart dat nou ook zag, kun je hem dat dan kwalijk nemen? Hij was er gewoon eerlijk over. Ik denk dat macht en geld door middel van het controleren van de ideeen van grote groepen mensen de basis is van elke grootschalige religie. Daarin is Scientology, helaas misschien, niet anders dan het christendom of een islam.

Dus wat blijft er dan over, de ideeen idd, kijk eens naar de ideeen van verschillende religies en gebruik daarvan wat je nuttig vind voor je eigen leven. En op dat punt vind ik dat iedereen ook eens naar de basisideeen van scientology zou moeten kijken over voortbestaan. www.scientologyhandbook.org in mijn opinie zijn hun ideeeen namelijk een stuk plausibeler en slimmer dan die van het christendom of de islam of welke religie dan ook. Allleen het boeddhisme komt qua inteligentie wel redelijk in de buurt van scientology.

Maar uiteindelijk ligt de macht van een individu toch altijd bij de persoon zelf, dus gebruik dan lekker religies om je van interessante ideeen te voorzien denk ik dan maar.

[ Bericht 0% gewijzigd door vero-legata op 01-02-2008 22:06:04 ]
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
pi_56469137
A. in mijn ogen is er geen geval van plausibeler / slimmer of intelligentie, als het gaat om welke religie is beter
B. als je een religie gaat kiezen op basis daarvan al helemaal
C. waarom heb ik een religie nodig? Das wellicht puur hollands nuchter denken, je doet wat je nodig acht.
D. ik ga zoiezo niet naar een site van een 'sekte' dat door heel veel bronnen beschuldigd van dergelijke praktijken die ik absurd vind, al dan niet radicaal aan het gelijk van christelijke en islamitische radicalen. Het zal ongetwijfeld aantal mensen hebben geholpen met iets, maar dat doet de persoon meestal geheel zelf al is het maar omdat ie ermee begint. Dergelijke oplossingen zijn ook elders te vinden, al dan niet de juiste ware oplossingen.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 11:21:50 #153
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_56476160
Dit is echt een treurig filmpje maar ook geen vriend van anonymous zo te zien. Weet iemand of anonymous echt zulke nare dingen doet tegen individuen of is dit echt een bullshit verhaal van deze gast?

http://uk.youtube.com/watch?v=cjvnENdV-RA
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
  zaterdag 2 februari 2008 @ 11:40:10 #154
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56476423
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 11:21 schreef vero-legata het volgende:
Dit is echt een treurig filmpje maar ook geen vriend van anonymous zo te zien. Weet iemand of anonymous echt zulke nare dingen doet tegen individuen of is dit echt een bullshit verhaal van deze gast?

http://uk.youtube.com/watch?v=cjvnENdV-RA
"The internet as we know it..." hier stopte ik met kijken
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56479221
"This is the first attack against the organization called Anonymous. They are scared of me. I know this because they have somehow managed to block me from uploading this video on my account MrFetch. They will not win this war! "

Scared? Anonymous isn't scared. "block me from uploading this video"

Its all for the epic lulz...

Mensen die dergelijke internetcultuur niet bevatten, moeten het niet proberen te begrijpen. Het is zo simpel als wat: je begrijpt het toch niet.
pi_56480273
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 14:32 schreef koffiegast het volgende:
"This is the first attack against the organization called Anonymous. They are scared of me. I know this because they have somehow managed to block me from uploading this video on my account MrFetch. They will not win this war! "

Scared? Anonymous isn't scared. "block me from uploading this video"

Its all for the epic lulz...

Mensen die dergelijke internetcultuur niet bevatten, moeten het niet proberen te begrijpen. Het is zo simpel als wat: je begrijpt het toch niet.
Idd
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:14:41 #157
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_56481715
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 15:32 schreef Xith het volgende:

[..]

Idd
Wat is dan de internetcultuur, mensen het leven volledig zuur maken, hun privacy gegevens op het net plaatsen en tegen 9 jarige kinderen roepen dat ze zelfmoord moeten plegen?...

Dat snap ik idd niet en vind ik persoonlijk ook niet echt grappig, nog zie ik in hoe iemand dat als grappig als kan ervaren. Loop je dan naar je andere computervrienden toe met, ik heb een meisje van 9 gezegd dat ze zelfmoord moet plegen hahaha epic lulz.....

Die jongen en die fox filmpjes zijn vrij absurd maar ze laten wel zien dat anonymous ook dingen doet die niet echt rekening houden met de gevoelens van de mensen die ze te grazen nemen. En dat zie je ook terug in de aanval op scientology het zijn tot nu vooral burgerslachtoffers die niets met scientology te maken hebben. In het minst erge geval een pizzacourier die zijn tijd en pizza voor niets hoopt lopen bakken, in het ergste geval mensen die dreigtelefoontjes krijgen die niets met de scientology organisatie te maken hebben.

Zelf zou ik het meer waarderen als ze gewoon leuke grappen uithalen met scientology, en wat minder onschuldige mensen hierin zouden betrekken.
pi_56481785
  zaterdag 2 februari 2008 @ 17:31:17 #159
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56481993
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 17:14 schreef vero-legata het volgende:

[..]

Wat is dan de internetcultuur, mensen het leven volledig zuur maken, hun privacy gegevens op het net plaatsen en tegen 9 jarige kinderen roepen dat ze zelfmoord moeten plegen?...
Internet is wild. Internet is de straat, maar dan anoniem. Internet is gevaarlijk. Ouders zetten hun kinderen ook niet zonder begeleiding op het vliegtuig voor een onbegeleid reisje naar de Braziliaanse achterbuurten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56483779
quote:
Zelf zou ik het meer waarderen als ze gewoon leuke grappen uithalen met scientology
-edit: doe dat maar niet meer -

[ Bericht 11% gewijzigd door BrandX op 02-02-2008 20:35:32 ]
pi_56484104
quote:

[..]

Dat snap ik idd niet en vind ik persoonlijk ook niet echt grappig, nog zie ik in hoe iemand dat als grappig als kan ervaren. Loop je dan naar je andere computervrienden toe met, ik heb een meisje van 9 gezegd dat ze zelfmoord moet plegen hahaha epic lulz.....

Die jongen en die fox filmpjes zijn vrij absurd maar ze laten wel zien dat anonymous ook dingen doet die niet echt rekening houden met de gevoelens van de mensen die ze te grazen nemen. En dat zie je ook terug in de aanval op scientology het zijn tot nu vooral burgerslachtoffers die niets met scientology te maken hebben. In het minst erge geval een pizzacourier die zijn tijd en pizza voor niets hoopt lopen bakken, in het ergste geval mensen die dreigtelefoontjes krijgen die niets met de scientology organisatie te maken hebben.

Zelf zou ik het meer waarderen als ze gewoon leuke grappen uithalen met scientology, en wat minder onschuldige mensen hierin zouden betrekken.
Ik begin me een beetje te irriteren aan jouw posts, maar ik begrijp dat je misschien niet het hele verhaal hebt gelezen en misschien gewoon een scientology agenda hebt. Hoe dan ook, zoals ik in een vorige post al zei: Anonymous is niet een homogene groep! Hoewel er sociopathische mafketels ertussen zitten die inderdaad in het verleden mensen hebben lastig gevallen en ook dit zien als een manier om pesterijen uit te voeren, is het onzinnig om de beweging die nu tegen scientology ´strijdt´ te associeren met die pesterijen. Het is inmiddels een stuk serieuser geworden dan scientology pesterijtjes. Sterker nog, anonymous keurt het inmiddels af, omdat ze ook zien dat het hun doel vermoeilijkt. Als je op deze site kijkt zie je ook dat er meer dan 3000 mensen zich al hebben aangemeld voor vreedzame protesten wereldwijd op 10 februari. http://harbl.wetfish.net/cosplay/ Denk je dat dit allemaal mensen zijn die zich bezig houden met pesterijtjes? Dat er sowieso al meer dan 3000 mensen gaan protesteren voor de ´lulz´?

Het doel is al lang niet meer om scientology te irriteren, maar om mensen wakker te schudden over de gevaarlijke kant van scientology. Een kant die al jaren door ex leden en kritische journalisten bekend is. Een gevaarlijke kant die voor het oprapen ligt als je er ook maar even naar zoekt. Denk aan de manier waarop ze kritische mensen persoonlijk aanvallen door websites te maken als www.lermanet.org en www.religiousfreedomwatch.org . Of in real life, zoals te zien op de filmpjes van www.xenutv.com (ook op youtube te zien) of een reporter van de BBC achtervolgen en bespioneren en lastig vallen. De manier waarop ze de hele psychiatrie afdoen als levensgevaarlijk, om vervolgens schizofrenen en mensen met epilepsie van hun medicijnen afhouden, wat geleid heeft tot meerdere doden. Zie www.whyaretheydead.net De manier waarop ze mensen overhalen om duizenden dollars te betalen aan boeken, cd´s, cursussen en therapieen, omdat ze steeds meer beloven wat betreft ´krachten´ die je zou kunnen bereiken en problemen die je zou oplossen. De manier waarop ze verslaafden, criminelen en pas getraumatiseerde mensen (zoals bij 911 en virginia tech) proberen over te halen om lid te worden, middels aan scientology verwante organisaties. De manier waarop ze de belastingwet ontduiken en in de VS en zelfs op bepaalde vlakken minder belasting hoeven te betalen dan traditionele religies, omdat ze de IRS bestookt hebben met aanklagen. De manier waarop ze hun leden overhalen om elk contact met hun familieleden te breken. Echt, dit is allemaal gedocumenteerd. Niet alleen op sites die nogal ´tinfoilery´ over kunnen komen, maar door documenten van de politie, de FBI en door eerste hands ervaringen van ex leden.

Ik vind het jammer vero-legata dat je de discussie naar anonymous probeert te verschuiven (´what are your crimes?!´ een tactiek die je scientologen in meerdere filmpjes kan zien doen bij individuele kritische mensen) en de rotte en immorele structuur waarop scientology op gebouwd is afdoet als incidenten uit het verleden die niks met ´het echte´ geloof te maken heeft. Scientology is gebouwd op een pseudowetenschappelijke manier van therapie die toendertijd keihard is bekritiseerd door psychologen en psychiaters. Vandaar de haat jegens de traditionele psychiatrie in scientology en o.a. de reden waarom men er een religie van heeft gemaakt om kritiek beter te kunnen ontwijken. Scientology wordt gerunt als een erg gesloten organisatie met als doel winst en macht op een manier die meer lijkt op de maffia, dan op traditionele religies.

Let wel, ik heb niets met anonymous te maken en ik vind de pesterijen die gedaan zijn onnodig en niet kunnen, zoals ik eerder in deze topic ook al heb aangegeven. Ik zal ook niet gaan protesteren of iets dergelijks. Wel ben ik van mening dat dit een erg interessante ontwikkeling op het internet is en ik vind het knap hoe er zo´n beweging kan ontstaan zonder echte leiders of organisaties. Ik ben ook van mening dat de meeste leden beter af zijn zonder scientology.
pi_56485175
quote:
[b]ook niet gaan protesteren of iets dergelijks. Wel ben ik van mening dat dit een erg interessante ontwikkeling op het internet is en ik vind het ...

Is het niet precies deze lakonieke houding waarom er niets veranderd?
  † In Memoriam † zaterdag 2 februari 2008 @ 20:55:57 #163
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_56486046
Wat is die paul fetch toch een aandachtsgeil mannetje.
pi_56486133
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:31 schreef wakeup01 het volgende:

[..]

Is het niet precies deze lakonieke houding waarom er niets veranderd?
Ik draag mijn steentje bij door o.a. te informeren op internet. Scientology in Nederland stelt gelukkig niet zo heel veel voor zover ik weet en ik denk dat zo´n demonstratie ansich weinig invloed heeft. Het lijkt me beter om op de politiek te richten. Misschien dat ik me daar mee bezig ga houden, maar ik heb het gevoel dat daar veel betere mensen voor zijn. Verder kijk ik als iemand met een beetje sociologische en sociaal psychologische kennis geinteresseerd naar de ontwikkelingen via internet en misschien dat ik daar nog iets mee doe. (als in onderzoeken/beschrijven)
pi_56489888
quote:

[..]

Ze doen het voor de epic lulz.

Het grootste voordeel en gelijk het grootste nadeel is dat het geen leider bevat. Het zijn heel grote groep mensen, waarvan er maar een deel vaste kern is en rest 'toeristen'. Aantal van hun zal de krachten van deze groep misbruiken voor ander doeleinden. Er is gewoonweg geen vast beleid of manier van doen, dit zorgt voor unieke oplossingen en een algemene 'bond', maar ook tegelijkertijd een ongecontroleerde projectiel. Meeste mensen op zulke sites, willen unieke dingen zien, grappig, lachen, leedvermaak, etc. Hoe dan ook bij zulke conflicts zijn er altijd onschuldige slachtoffers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')