abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59784913
quote:
Op maandag 30 juni 2008 00:41 schreef YvesLaRock het volgende:

[..]

die onderste heeft een slipje aan..
Nee echt waar joh?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_60170933
Ik ben net een weekje terug van 12 dagen Alanya en het is echt heel goed bevallen. Turkije is ook echt een mooi land (althans het gedeelte dat ik er van gezien heb)

Een echte aanrader is de excursie naar Pamukkale. Het is écht supermooi daar. Ik zal hier nog wel wat fotootjes opgooien

Ook leuk is de boottocht van Manavgat naar Side en de burcht op een van die bergen.

Ik zat aan het rustige gedeelte van het Kleopatrastrand en dat is erg goed bevallen; Hotel Fatih. Heel tof personeel ook

Uitgaan in het centrum betekende vooral cocktailbars voor mij. Alleen moet je echt oppassen met die barlui daar, je reinste manwhores die op jacht zijn...

Verder prima allemaal
You're like the water, which when it becomes ice, splits every rock
pi_60177191
Ik ben ook vorige week terug gekomen van 2 weken Alanya, zat zelf niet aan het Kleopatra strand, maar net aan de andere kant van de berg met die burcht erop Hotel Panorama.
Heel erg bevallen, mooi land, aardige mensen. Ik ga zeker nog eens terug
pi_60182197
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 23:03 schreef dapluiz het volgende:
Ik ben ook vorige week terug gekomen van 2 weken Alanya, zat zelf niet aan het Kleopatra strand, maar net aan de andere kant van de berg met die burcht erop Hotel Panorama.
Heel erg bevallen, mooi land, aardige mensen. Ik ga zeker nog eens terug
Ben ik ook geweest
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_60182449
quote:
Op donderdag 17 juli 2008 18:13 schreef Crystal_Mind het volgende:
Een echte aanrader is de excursie naar Pamukkale. Het is écht supermooi daar. Ik zal hier nog wel wat fotootjes opgooien
Ik ben zelf 7/8 jaar geleden naar Pamukkale geweest. Het viel mij toen erg tegen, omdat de hotels die aan de boulevard stonden al het water opvingen, waardoor er bijna niets meer in de "witte bakken" kwam, die daardoor helemaal bruin werden. De overheid was toen al bezig om alle hotels die vlakbij stonden af te breken waardoor er weer water (en dus kalk) in de bakken kon stromen. Ik ben dus erg benieuwd naar de foto's!
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_60703779
Hoe zat het nou ook alweer met betalen in Turkije, dat kan je het beste met Turks geld doen toch? Wissel je je euro's dan om bij een bank of kan je gewoon Turks geld uit de muur pinnen?
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_60717844
Wat wij ervaren hebben is dat als het in Lira's staat je het beste met lira's kan betalen en andersom
Want als ze moeten omrekenen van lira's naar euro's dan rekenen ze altijd in hun voordeel
pi_60724588
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 22:25 schreef dapluiz het volgende:
Wat wij ervaren hebben is dat als het in Lira's staat je het beste met lira's kan betalen en andersom
Want als ze moeten omrekenen van lira's naar euro's dan rekenen ze altijd in hun voordeel
Klopt, ik loop ook altijd met een portomonee met Lira's en Euro's. De dagelijkse zaken zoals eten, boodschappen etc. betaal je met Lira's. De echte touristische zaken zoals autohuur, dagtripjes, boottochten en soms het eten en drinken op de supertouristische locaties betaal je met euro's.
Je kunt bij ongeveer de helft van de banken euro's en lira's pinnen.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
  zondag 29 maart 2009 @ 03:13:26 #49
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_67511351
Alanya, en dan niet alleen het Cleopatrastrand en de oude stad (of de kasteel)... nee het mooiste plekje ligt net na het einde van de haven (achter de rode toren: een restaurant annex lounche cafe met uitzicht op het eeuwenoude bootshuis (en de heuvel waarop het kasteel ligt.

Is het overdag al prachtig, maar wanneer de lichten in het oude bootshuis (niet meer toegankelijk voor toeristen behalve als je de juiste personen of de juiste weg weet )... aangaan, dan heb je weinig anders meer nodig dan een lekker drankje en je kan er een hele avond op uitkijken en je bijna in 1001 nacht wanen.

(foto is ongeveer 50 meter meer naar rechts genomen dan het beste uitzicht)
Liever goed bedacht dan slecht gejat.
pi_67512622
Klopt, het is inderdaad leuk om de dokken van de seltjoeken te bekijken. De weg is niet zo moeilijk. Ga linksom de rode toren en ga daar gelijk linksaf. Klim daar rechts van het hek, de muur op en loop naar rechts. Met een klein beetje puzzelen en heen en weer lopen (links van de muur, recht van de muur en op de muur) kom je er wel! Wel oppassen bij het betreden van de dokken, de stellage bij de deur is heel erg verroest.

We zijn ook een keer vanaf de stadswallen op "kale" naar beneden gelopen via de rotsen, dit was ook erg leuk om te doen, ook best spannend, want op sommige plekken is het best steil.
Een andere aanrader is de Dimgrot, de Dimrivier en de dam die inmiddels af zou moeten zijn. Vorig jaar hebben we voor de laatste keer het gebied achter de dam kunnen bezoeken. Als het goed is zou deze mooie plek nu moeten vol lopen met water (al duurt het waarschijnlijk nog wel even voordat het gevuld is). Bijna alle huizen in dit gebied zijn dusdanig gesloopt dat er alleen nog maar steen ligt, alle losse materialen zijn zo veel mogelijk verwijderd om er voor te zorgen dat de turbines straks niet verstopt raken.

http://www.alaturka.info/(...)lanya/dim-river.html
  maandag 30 maart 2009 @ 08:09:23 #51
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_67537257
quote:
Op zondag 29 maart 2009 08:31 schreef dahei het volgende:
Klopt, het is inderdaad leuk om de dokken van de seltjoeken te bekijken. De weg is niet zo moeilijk. Ga linksom de rode toren en ga daar gelijk linksaf. Klim daar rechts van het hek, de muur op en loop naar rechts. Met een klein beetje puzzelen en heen en weer lopen (links van de muur, recht van de muur en op de muur) kom je er wel! Wel oppassen bij het betreden van de dokken, de stellage bij de deur is heel erg verroest.

We zijn ook een keer vanaf de stadswallen op "kale" naar beneden gelopen via de rotsen, dit was ook erg leuk om te doen, ook best spannend, want op sommige plekken is het best steil.
Een andere aanrader is de Dimgrot, de Dimrivier en de dam die inmiddels af zou moeten zijn. Vorig jaar hebben we voor de laatste keer het gebied achter de dam kunnen bezoeken. Als het goed is zou deze mooie plek nu moeten vol lopen met water (al duurt het waarschijnlijk nog wel even voordat het gevuld is). Bijna alle huizen in dit gebied zijn dusdanig gesloopt dat er alleen nog maar steen ligt, alle losse materialen zijn zo veel mogelijk verwijderd om er voor te zorgen dat de turbines straks niet verstopt raken.

http://www.alaturka.info/(...)lanya/dim-river.html
De weg is inderdaad niet moeilijk als je het een keer weet, alleen degene die er voor het eerst komt zal zich onzeker voelen, bang dat het ineens in iemand's tuin komt te staan.
Ook de andere door jou genoemde plaatsen zijn aanraders. Overigens wie van Alanya nog een uurtje richting het oosten rijdt komt dan in een prachtig gebied vanwaaruit je de zee vanuit een bergweg ziet. Daar is het uitzicht ook magnifiek.
pi_70444367
Zijn er nog mensen die naar Alanya gaan deze zomer, zo ja wanneer, hoe lang en welk hotel?
pi_70447910
Je hebt tenminste een echt vakantie gevoel in Turkije. In Albufeira of Spanje (op veel plaatsen) niet m.i.

Zoals eerder gemeld, de jeeptocht is geweldig. De hele dag door de bergen rijden met tussenstops in een nomadentent, watervallen. Vlakbij robin hood heb je een strip met toeristische restaurants. Je betaald iets meer maar het eten is bovengemiddeld. De gezelligheid is ook iets minder. De verkopers zijn irritant, negeer ze gewoon of loop om. Wij verbleven een paar weken voor het hoogseizoen maarik heb het idee dat het toerisme over zijn hoogtepunt heen is in Alanya: te veel winkels op te weinig mensen. Verder leuk gehad.
pi_70448268
quote:
Op zondag 29 juni 2008 14:42 schreef mrcool het volgende:
Hier even wat fotootjes van toen ik in Alanya was.

Strand:
[ afbeelding ]

Auditorium:
[ afbeelding ]

In t hotel tegenover dat van ons speelden de meisjes met zichzelf:
[ afbeelding ]

En in ons hotel konden de meisjes niet echt tegen onze Vodka:
[ afbeelding ]

Nu we t toch over Turkije hebben verkies ik Bodrum boven Alanya en ook boven Marmaris.
welk hotel in Alanya zat jij dan?
pi_70474199
Weet iemand of er ook dolmusbussen rijden naar Dimcay ik wil daar lekker forel gaan eten.. Auto huren doe ik niet en taxi wordt je genaaid en is duurder. Dus kan iemand me vertellen of er ook dolmusbussen je daar naar toe kunnen brengen?
pi_70479621
Ik ga in Augustus ook naar Alanya voor 8 dagen en zit in appartement Amber Rose. Heb er zin in.
Turn the world into your dance floor.
pi_70502294
Ik zat er van 5 - 16 juni en ik heb het ontzettend naar mn zin gehad. Alles lekker goedkoop (behalve de drank) en prima uitgaan.
Een tip, ga overdag naar de Havana Beach Club (free pick up service en ook weer terugbrengen), heerlijk vertoeven daar, goedkoop (LEKKER) eten en drinken en zwembad/zee/strand in één. Je kunt er heerlijk relaxen op de grote kussens of gewoon op strandbedje.
Robin Hood vond ik een hel om uit te gaan maar Havana Club was erg nice!
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
pi_70502449
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 01:15 schreef Nesle het volgende:
Ik zat er van 5 - 16 juni en ik heb het ontzettend naar mn zin gehad. Alles lekker goedkoop (behalve de drank) en prima uitgaan.
Een tip, ga overdag naar de Havana Beach Club (free pick up service en ook weer terugbrengen), heerlijk vertoeven daar, goedkoop (LEKKER) eten en drinken en zwembad/zee/strand in één. Je kunt er heerlijk relaxen op de grote kussens of gewoon op strandbedje.
Robin Hood vond ik een hel om uit te gaan maar Havana Club was erg nice!
Die Beach club hoeveel entree betaal je daarvoor en waar zit het aan het Cleopatrastrand of Ooststrand?
pi_70509365
quote:
Op maandag 29 juni 2009 14:59 schreef norich het volgende:
Ik ga in Augustus ook naar Alanya voor 8 dagen en zit in appartement Amber Rose. Heb er zin in.
In dat appartement heb ik vorig jaar gezeten. Wel relaxt plekje voor een goede prijs.
Reken er wel op dat je nog iets van 50 euro voor airco moet betalen (En geloof me, dat wil je)
Nadeel is dat er een drukke straat achter langs loopt, maar als je geluk hebt zit je aan de zwembadzijde.
Ga vooral eens eten bij de turks/nederlandse buurman. Lekker eten en een super aardige vent.
Doe hem maar de groeten van die blonde jongen uit Amsterdam
Voor de rest is het zo'n 5 minuten van het strand en 10 minuten van het stadscentrum.
pi_70509439
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 01:23 schreef matarazi het volgende:

[..]

Die Beach club hoeveel entree betaal je daarvoor en waar zit het aan het Cleopatrastrand of Ooststrand?
Volgens mij zit alles wat betreft uitgaan aan het ooststrand. (bij de haven)
pi_70509949
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 01:23 schreef matarazi het volgende:

[..]

Entree is gratis, en de eerste keer dat je er bent betaal je 1,50 euro voor een ligbed en parasol. De dagen daarna is het gratis, zo hebben wij en meerderen het namelijk ervaren
pi_70510000
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:00 schreef Nesle het volgende:

[..]

Entree is gratis, en de eerste keer dat je er bent betaal je 1,50 euro voor een ligbed en parasol. De dagen daarna is het gratis, zo hebben wij en meerderen het namelijk ervaren
alleen de eerste keer??
je hebt toch niet de keren daarna in natura betaald..
ben je ook dimcay geweest.
pi_70510003
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:00 schreef Nesle het volgende:

[..]

Entree is gratis, en de eerste keer dat je er bent betaal je 1,50 euro voor een ligbed en parasol. De dagen daarna is het gratis, zo hebben wij en meerderen het namelijk ervaren En de Beach Club ligt aan het Kleopatrastrand.
pi_70510048
quote:
Op dinsdag 30 juni 2009 12:01 schreef matarazi het volgende:

[..]

alleen de eerste keer??
je hebt toch niet de keren daarna in natura betaald..
Ja alleen de eerste keer, ze houden er namelijk van als je terug komt en er de hele dag vertoeft
En het ligt niet aan het feit dat wij meisjes waren want een groep jongens had precies hetzelfde.
pi_70510218
Nesle welk hotel zat je en was het relaxed?
pi_70510729
Ik zat in Elite Orkide en het was superchill, personeel ook hartstikke aardig. Het personeel duwt je zo in het zwembad en andersom is het ook geen probleem Het is 5 min lopen naar het strand maar wij gingen dus altijd met de free pick up naar de beach club omdat het daar gewoon lekker vertoeven was met zwembad etc erbij met de taxi ben je binnen no time in het uitgaanscentrum wat rond de 3,50 euro kost, maar lopend is het ook goed te doen. Tegenover het hotel zat een supermarkt waar je brood en beleg kocht voor nog geen euro, dus veel goedkoper dan in het hotel zelf (en ook lekkerder vonden wij).
Het hotel is wel beveiligd, wat wil zeggen dat er geen buitenstaanders het hotel binnenkomen, enkel en alleen hotelgasten. Al met al vonden wij het daar super relaxed en ik zou er zo weer heen gaan!
  donderdag 2 juli 2009 @ 14:06:34 #67
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70579293
TVP
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70919137
Ik ga 12 augustus naar Alanya in appartement Baronessa, ben zeer benieuwd
  maandag 13 juli 2009 @ 03:36:27 #69
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_70923630
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:42 schreef Patrickfovic het volgende:
Ik ben ook benieuwd, ik heb ook wat vakantie beoordelingen gekeken; een boel hoge waarderingen gevolgd door ineens een aantal ultra lage waarderingen. Geen lijn op te trekken dus. Het lijkt er op dat iemand daar een minder goede vakantie heeft gehad en dit onder verschillende pseudoniemen meerdere keren wilde duidelijk maken. Dus maak je niet druk!
Tip! ga eens richting de rode toren in de haven... daarnaast ligt een heerlijk restaurant/ lounche cafe... daar kun je heerlijk uren zitten en wegdromen bij het uitzicht!
  maandag 13 juli 2009 @ 09:39:31 #70
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_70925552
quote:
Op zondag 12 juli 2009 23:42 schreef Patrickfovic het volgende:
ik vlieg morgenochtend vroeg naar Alanya, Baronessa
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_70930023
quote:
Op maandag 13 juli 2009 09:39 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

ik vlieg morgenochtend vroeg naar Alanya, Baronessa
* Patrickfovic is jaloers laat me weten wat je er van vond hoeveel dagen ga je?
pi_70930077
Dubbel
pi_70930084
quote:
Op maandag 13 juli 2009 03:36 schreef Paginabeheerder het volgende:

[..]

Ik ben ook benieuwd, ik heb ook wat vakantie beoordelingen gekeken; een boel hoge waarderingen gevolgd door ineens een aantal ultra lage waarderingen. Geen lijn op te trekken dus. Het lijkt er op dat iemand daar een minder goede vakantie heeft gehad en dit onder verschillende pseudoniemen meerdere keren wilde duidelijk maken. Dus maak je niet druk!
Tip! ga eens richting de rode toren in de haven... daarnaast ligt een heerlijk restaurant/ lounche cafe... daar kun je heerlijk uren zitten en wegdromen bij het uitzicht!
Bedankt voor de tip, weet je toevallig ooj een adresje voor b.v. scooter verhuur? En wat voor prijzen kan ik verwachten als ik uit eten ga?
  maandag 13 juli 2009 @ 21:06:09 #74
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_70945916
Ik vlieg morgenavond naar Antalya, en dan richting Alanya.
Horizon ApartHotel gaan we pitten... En wie weet nu wat de prijs van een Dolmus is ?
Sappig !!
pi_70947534
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:06 schreef Loontjah het volgende:
Horizon ApartHotel gaan we pitten... En wie weet nu wat de prijs van een Dolmus is ?
Die stadsbusjes? Graties!
pi_70948540
quote:
Op maandag 13 juli 2009 21:06 schreef Loontjah het volgende:
boven de chauffeur hangt meestal de prijslijst..
pi_71066396
Ik ben vorig jaar 2 weken geweest, en ga misschien dit jaar weer als ik niks anders kan vinden, want Turkije is erg goedkoop.
  zaterdag 18 juli 2009 @ 10:07:36 #78
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_71088759
Doe de jeepsafari en raften is ook wel leuk
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zondag 19 juli 2009 @ 04:20:01 #79
127522 Paginabeheerder
De meest gekopieerde
pi_71110860
quote:
Op maandag 13 juli 2009 12:27 schreef Patrickfovic het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, weet je toevallig ooj een adresje voor b.v. scooter verhuur? En wat voor prijzen kan ik verwachten als ik uit eten ga?
Graag gedaan!
Prijzen voor uit eten gaan zijn doorgaans goed betaalbaar, maar afhankelijk van waar je gaat eten.
Bij de haven of bij het strand is het al gauw 15 tot 25 euro per persoon voor een 2 gangen menu met drankjes.
Iets verder van het toeristische gedeelte is het al snel de helft hiervan.

Huren van scooters of auto's; regel dit vanuit Nederland via de reisaanbieder.
En zelfs als je dit doet... fotografeer het voertuig bij aanvang, bij voorbaat met degene die je helpt, en als je helemaal zeker wilt zijn ook met een krant van die dag.

Doorgaans kun je Turken wel vertrouwen, maar sommige beroepen trekken niet altijd de meest betrouwbare mensen aan. Door ook te boeken via een Nederlands gecertificeerd reisbureau scheidt je het meeste kaf al van de koren betreft aansprakelijkheid (voor zover het huur betreft)... maar zelfs dan is het zinvol alle deuken in een scooter of auto vooraf te fotograferen.
Zelf heb ik mijn ouders hierdoor een claim van duizenden euro's mee weten te voorkomen.

Alvast een fantastische vakantie gewenst!
  maandag 20 juli 2009 @ 10:01:34 #80
204320 Montelly
-|||-------|||-
pi_71141707
Lieve fok!kerts/achterblijvers om 11:30 vetrek ik naar schiphol muuahahahahah. Veel plezier met het weer hier in NL . Alvast een vooruitblik

Vergeet niet te liken en te abonneren op mijn vlog:
https://youtu.be/oavMtUWDBTM?t=25s
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')