Doe eens gauw research.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:16 schreef Nobu het volgende:
[..]
Voor nette prijzen moet je bij niet bij de KLM zijn, andere maatschappijen zijn gegarandeerd goedkoper.
Want ik koop altijd maar een ticket bij een club waarvan ik het gevoel heb dat ze de goedkoopste zijn? Maar goed, dit topic gaat over de A380, laten we het niet helemaal volspammen.quote:
Bij Airbus stroomt het geld binnen door de A320 familie. Het gaat nog wel even duren voordat een A380 met winst verkocht wordt, laat staan dat alle voorgaande verliezen terugverdiend zijn.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:46 schreef PH-KCD het volgende:
Bij Airbus stroomt het geld binnen, dus ik spreek nog van een succes
Dan mag Boeing opschieten, want er wordt de laatste paar jaar nagenoeg geen 747 meer verkocht.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Het jammere van de A380 is ook dat ie gewoon lelijk is. Gewoon en dik lelijk ding. Terwijl de 747 juist zichzelf onderscheid door de neus, en de bult aan de voorkant. Ik denk echt dat de 747 dik heer en meester blijft van de jumbo jets, en dat over een paar jaar geen A380's meer gekocht worden, die nu toch alleen maar een soort prestige status hebben.
Idd. Als ik van de SQ hoor wat hun 380's ex LHR aan vracht meenemen, dan mag MH blij zijn dat ze (voorlopig?) niet met de 380 naar AMS gaan komen. MH was zelf ook niet zo erg happy dat ze misschien een 380 hier zouden krijgen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als vrachtvarken kan ik alleen maar zeggen: YES!
Die 380 is namelijk een ramp qua dat. Waar de 747 van MH gemiddeld 15 ton meeneemt + pax, pakt de 380 nog niet eens 5 ton per vlucht.
MH was not amused nee. Naja, het gaat mij om de vracht. MH heeft niet zo heel veel full freighters over op AMS, SQ wel en CZ ook.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Idd. Als ik van de SQ hoor wat hun 380's ex LHR aan vracht meenemen, dan mag MH blij zijn dat ze (voorlopig?) niet met de 380 naar AMS gaan komen. MH was zelf ook niet zo erg happy dat ze misschien een 380 hier zouden krijgen.
Ben nu benieuwd hoe CZ gaat reageren als zij volgend jaar eventueel met een 380 gaan vliegen. Ze waren al niet zo blij met de vervanging van de 777 door een 332, dus dat zal nu nog wel minder zijn![]()
Een vliegtuig is een vliegtuig en daar kijk je naar droge feiten en niet naar dingen als "Oh, wat is ie mooi!quote:Op vrijdag 17 februari 2012 10:52 schreef Lightning_NL het volgende:
Het jammere van de A380 is ook dat ie gewoon lelijk is. Gewoon en dik lelijk ding. Terwijl de 747 juist zichzelf onderscheid door de neus, en de bult aan de voorkant. Ik denk echt dat de 747 dik heer en meester blijft van de jumbo jets, en dat over een paar jaar geen A380's meer gekocht worden, die nu toch alleen maar een soort prestige status hebben.
Mij ook. Pax is verder niet boeiend.quote:
Waar staan de letters LHR, MH, en CZ voor?quote:Op vrijdag 17 februari 2012 11:28 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Idd. Als ik van de SQ hoor wat hun 380's ex LHR aan vracht meenemen, dan mag MH blij zijn dat ze (voorlopig?) niet met de 380 naar AMS gaan komen. MH was zelf ook niet zo erg happy dat ze misschien een 380 hier zouden krijgen.
Ben nu benieuwd hoe CZ gaat reageren als zij volgend jaar eventueel met een 380 gaan vliegen. Ze waren al niet zo blij met de vervanging van de 777 door een 332, dus dat zal nu nog wel minder zijn![]()
bronquote:Singapore Airlines zwaait Boeing 747 uit met speciale vlucht
SINGAPORE - Na bijna vier decennia een beroep op de Boeing 747 te hebben gedaan, neemt Singapore Airlines (SIA) in april afscheid van de 'jumbo'. De drie laatste toestellen van de maatschappij - Boeing 747-400's - worden eind maart uitgeroosterd. Op 6 april wordt het type voor de laatste keer ingezet op een speciale lijndienstvlucht naar Hongkong.
quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:34 schreef Mylene het volgende:
[..]
Waar staan de letters LHR, MH, en CZ voor?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, ik ga niet lullig doen, ik leg het je gewoon even uit
In de luchtvaart werkt men met afkortingen. Reden daarvan is dat het de onderliggende informatie uitwisseling een stuksimpeler maakt.
Luchthaven afkortingen zijn 3 letters, Bijv. AMS voor Amsterdam, en LHR voor London Heathrow
Maatschappij afkortingen zijn 2 letters, bijv. MH voor Malaysia Airlines en CZ voor China Southern en KL voor onze smurfen.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Hoezo? het maakt het leven een stuk simpeler, als je het maar weet luiwammes.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Allemaal idiote afkortingen. Type het gewoon voluit, dan is het duidelijk voor iedereen. Sowieso: drie-letter identifiers voor vliegvelden: Fucking irritant en kansloos.
Heb je de A380 al in het echt gezien ? Ik vind de 747 ook sprekender hoor, maar als je een A380 in het echt ziet kijk je er toch anders tegenaan, althans dat deed ik. En van de zijkat is de A380 ontzettend saai, maar recht van voren of van achteren is het een ontzettend tof vliegtuig, mooie vleugels ...quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:48 schreef Leatherface het volgende:
Ik vind de 747 esthetisch ook mooier, maar dat is een andere discussie.
Ik vind het leven al simpel genoeg. Daarbij, als jij 1 letter verkeerd typt in je afkorting, sta ik opeens aan de verkeerde kant van de wereld.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:19 schreef Red_85 het volgende:
Hoezo? het maakt het leven een stuk simpeler, als je het maar weet luiwammes.
Dat is waar jaquote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:19 schreef elcastel het volgende:
En van de zijkat is de A380 ontzettend saai, maar recht van voren of van achteren is het een ontzettend tof vliegtuig, mooie vleugels ...
quote:(damn, het lijkt wel of ik over een vrouw praat)
Sidney heeft ook meerdere plekken, van SYD is er maar 1.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:21 schreef elcastel het volgende:
[..]
Ik vind het leven al simpel genoeg. Daarbij, als jij 1 letter verkeerd typt in je afkorting, sta ik opeens aan de verkeerde kant van de wereld.
Hij blijft leuk: welkom in Sydney, Australia Nova Scotia:quote:Op vrijdag 17 februari 2012 23:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Sidney heeft ook meerdere plekken, van SYD is er maar 1.
Op dat verhaal doelde ik ookquote:Op zaterdag 18 februari 2012 00:24 schreef OEM het volgende:
[..]
Hij blijft leuk: welkom in Sydney, Australia Nova Scotia:
http://www.thestar.com/ne(...)instead-of-australia
Scheelt misschien een paar euro's op de 'grote' routes.quote:Op donderdag 16 februari 2012 23:30 schreef Nobu het volgende:
[..]
Want ik koop altijd maar een ticket bij een club waarvan ik het gevoel heb dat ze de goedkoopste zijn? Maar goed, dit topic gaat over de A380, laten we het niet helemaal volspammen.
De nuttige afkortingen voor vliegvelden zijn 4 karakters, niet 3. KLAX, EHAM, LFPG etc.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 13:36 schreef Lightning_NL het volgende:
Allemaal idiote afkortingen. Type het gewoon voluit, dan is het duidelijk voor iedereen. Sowieso: drie-letter identifiers voor vliegvelden: Fucking irritant en kansloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |