Naar wat ik gehoord heb zijn er wel anti-allergische katten te koop, volgens mij in Amerika, en kosten die behoorlijk wat. Maar zonder kat kan ik eerlijk gezegt niet levenquote:Op zondag 27 januari 2008 18:04 schreef Hijacking het volgende:
Het is wetenschappers wel gelukt om een katen soort te kweken die geen allergische reactie op roept maar deze katten zijn niet te koop..
Thanks, dat zocht ik dusquote:Op zondag 27 januari 2008 18:13 schreef nietzman het volgende:
http://www.allerca.com/
En "Lifestyle pets" zegt het ook allemaal wel zo'n beetje..
Ik dacht echt dat dat gewoon kale katten waren iddquote:Op zondag 27 januari 2008 18:10 schreef tonks het volgende:
Scheren
Ze hebben daar zelfs die ashera in hypo allergeen versiequote:Op zondag 27 januari 2008 18:13 schreef nietzman het volgende:
http://www.allerca.com/
En "Lifestyle pets" zegt het ook allemaal wel zo'n beetje..
Ja, dat zijn de devonrex etc. maar neem liever helemaal geen risico dat het beestje misschien weer weg moetquote:Op zondag 27 januari 2008 18:15 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik dacht echt dat dat gewoon kale katten waren idd![]()
Maar hier staat wat meer informatie en ook rassen genoemd minder allergische reactie op zouden roepen: http://en.wikipedia.org/wiki/Hypoallergenic
Sphinx is ook geen optie... het zit hem in de huidschilvers, niet in de haren.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb het ook weleens eerder gehoord, na even googlen vond ik dit:quote:Op zondag 27 januari 2008 18:43 schreef GenesiZ het volgende:
Is je vriend allergisch voor de huidschilfers? Mijn vriendin is ook allergisch voor katten, maar met Noorse Boskatten schijn je er geen last van te hebben. Ze heeft toen ook een tijdje met zo'n kat gespeeld en had er nadien geen last van. Bij andere katten heeft ze na 15min gelijk jeuk, benouwdheid en uitslag.
Noren zijn wel mijn favorietquote:Op zondag 27 januari 2008 18:43 schreef GenesiZ het volgende:
Is je vriend allergisch voor de huidschilfers? Mijn vriendin is ook allergisch voor katten, maar met Noorse Boskatten schijn je er geen last van te hebben. Ze heeft toen ook een tijdje met zo'n kat gespeeld en had er nadien geen last van. Bij andere katten heeft ze na 15min gelijk jeuk, benouwdheid en uitslag.
Ik weet niet wat voor allergie hij precies heeft, maar hij gaat niezen en krijgt jeukerige ogen van katten... thuis hebben we 8 katten, en als hij hier is komt hij echt zijn dagen niet door zonder allergie pillen...quote:Op zondag 27 januari 2008 19:09 schreef oh-oh het volgende:
Het verschilt per allergie.
Ik ben wel allergisch voor gewone katten, en flink ook, maar niet voor sphynxen en rexen.
Het zijn idd vaak de huidschilfers, maar een sphynx heeft een hele vette huid en dus ook andere schilfers denk ik. Gewoon een kwestie van testen bij een cattery bv.
Meestal weet je als je daar even bent zo of je er tegen kan of niet.
LaPerm?quote:Op zondag 27 januari 2008 19:03 schreef LoudGirl het volgende:
Er staat mij iets bij van een kat met krullerige vacht, de American Curly Cat, die geen problemen zou geven. En ze maken ook hypo-allergene paarden met een soortgelijke vacht.
Ja, jammer dat ze buttugly zijn.quote:Op zondag 27 januari 2008 19:50 schreef oh-oh het volgende:
Oh maar dat klinkt nog niet eens heel heftig hoor.
Bij mij kunnen er geen pillen tegen op en na een kwartier zit ik bij 1 kat al naar adem te snakken.
En met 8 katten heb je ook sneller last dan met 1 kat natuurlijk.
Je komt er alleen achter of hij tegen naaktkatten of rexen bv wel zou kunnen door het es te proberen bij een cattery, heb ik ook gedaan en sphynxen waren geen enkel probleem.
Tis dat ze zo duur zijn anders had ik dr al lang een gehad ( na ja ik vind t gewoon te veel geld voor een kat die niet eens buiten kan). Qua karakter zijn ze wel anders dan andere katten, het zijn echt de honden onder de katten. Dat vind ik ook echt leuk aan die rassen.
quote:Op zondag 27 januari 2008 18:01 schreef Wynter het volgende:
Hai,
Ik heb ooit gehoord dat er anti-allergische katten gemaakt worden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |