abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 januari 2008 @ 14:16:13 #176
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56361915
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:11 schreef Hephaistos. het volgende:
Oh ja, en nog even voor diegene die dacht dat hij zijn eigen onderwijs betaald had:
Dus al die centen die ik zelf verdiend heb om mijn opleiding te betalen heb ik van iemand anders gekregen? Waarom heb ik dan gewerkt in mijn studietijd?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 28 januari 2008 @ 14:18:40 #177
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56361970
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:16 schreef karr-1 het volgende:

[..]
Waarom heb ik dan gewerkt in mijn studietijd?
Om dat kleine deel te betalen van de kosten die de overheid doorrekent. Of dacht je echt dat je er wel zo'n beetje uit bent qua kosten als je het schoolgeld binnen hebt?
pi_56362003
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:15 schreef karr-1 het volgende:

Waarvoor dan wel? Een andere reden kan ik me namelijk niet bedenken?
Niet iedereen verdient genoeg met een betaalde baan om van rond te komen. M'n broer bv. heeft PDD-NOS. Gelukkig werkt hij -door subsidie- bij de groenvoorziening en lukt het hem redelijk. Er zijn daar echter ook mensen die een gezin moeten onderhouden met dat loon. Dat dat niet genoeg is om voldoende te sparen voor zaken als een wasmachine kan ik me voorstellen.
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:20:36 #179
152789 karr-1
pi_56362005
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:18 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Om dat kleine deel te betalen van de kosten die de overheid doorrekent. Of dacht je echt dat je er wel zo'n beetje uit bent qua kosten als je het schoolgeld binnen hebt?
Nee dat dacht ik niet, maar de hoeveelheid geld die de overheid aan mij besteed krijgen ze ook ruimschoots weer terug door de belasting die ik betaal, dus daar maak ik me geen zorgen om.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:22:03 #180
152789 karr-1
pi_56362034
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:20 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Niet iedereen verdient genoeg met een betaalde baan om van rond te komen. M'n broer bv. heeft PDD-NOS. Gelukkig werkt hij -door subsidie- bij de groenvoorziening en lukt het hem redelijk. Er zijn daar echter ook mensen die een gezin moeten onderhouden met dat loon. Dat dat niet genoeg is om voldoende te sparen voor zaken als een wasmachine kan ik me voorstellen.
Waarom begin je dan aan gezin als je nu al weet dat het niet te betalen is? Een partner is prima, die kan ook werken, maar kinderen zou ik niet eens aan beginnen als je niet weet of je het wel kunt betalen.
pi_56362071
Hoewel het hier eerst over roken ging gaat het nu over werklozen die zielig zijn en het verdienen.

Daar ben ik het dan ook weer niet mee eens. Veel van die mensen zitten in een vicieuze circel. Of het zijn schulden, of een verblijfsvergunning die ze nog moeten hebben voor ze aan de slag kunnen.

Kijk die "op zwart zaad aflevering 4" eens, dan zie je dat het niet alleen maar luie mensen zijn.
pi_56362100
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:23 schreef Nobu het volgende:
Terechte klacht, ik erger me ook altijd dood aan dat gezeur. Alsof iemand die een uitkering daarvan geen huurhuis en warm eten kan betalen
oke, sommetje voor jou

uitkering voor een gezin 1024 (2 volwassenen, 2 kinderen waarvan 1 in de luiers)
luiers per maand (zelfs de goedkoopste) 80 euro
Eten per maand (als je je kinderen groente en fruit wilt geven en GEEN coca cola drinkt)500 euro
Huurhuis (netto) 334 euro
gaswaterelectra per maand 110 euro
even een tussen berekening: totaal nu op 1024
DAN vervoerskosten openbaar vervoer per maand minimaal 10 euro
kosten telefoon per maand minimaal 15 euro
ziektekostenverzekering (netto) 80 euro
en wat doe je dan als je fiets er een keer mee kapt of je kind een bijdrage moet hebben voor schoolreisje of er sinterklaas/kerst/vakantie/verjaardagen voorbij komen?

Oh ja. vergeet ik nog te vertellen dat je meestal een maand of drie moet wachten op de uitkering als je em aanvraagt en als je verhuurder/gaselectreleverancier niet mee werkt (heel soms heb je geluk, meestal niet met die dingen) er dan nog enige tientallen euro's bijkomen aan aanmaningen.

Zelfs al bezuinig je iets op je boodschappen (150 per week per 4 personen is imo niet belachelijk veel) kom je er nog niet aan.

Godzijdank heeft het niet al te lang geduurd voor ons, maar heb nadien wel een jaar gaten moeten vullen voordat we echt konden merken dat we financieel beter zitten nu.

Maar ben het wel met TS eens wat dat roken betreft.
pi_56362114
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wie zegt er dat ik intolerant, arrogant en gevoelig ben dan? Ik erken zelfs dat er mensen zijn die het echt nodig hebben. Ik heb alleen 0% medelijden met de mensen die de verkeerde keuzes maken, in plaats van dat overdreven emotionele gejankbal van onder andere jouw kant dat het allemaal zo boehoe gaat hier in Nederland met de minima.

Ben jij er ook zo`n 1 die huilt voor elke dode die valt in Afrika? Of ben je daar ook ongevoelig voor? Want dan vind ik je namelijk nog hypocrieter dan hypocriet. Dus, wat doe jij voor Afrika, waar er per dag duizenden babietjes doodgaan aan de hongersnood?
maar je bent wel bereid om die mensen die het wel echt nodig hebben maar gewoon te laten stikken omdat anderen misbruik maken maken van regeleningen bedoeld voor die mensen die het nodig hebben. dat geeft toch zeker wel een indruk van harteloos en arrogant.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_56362127
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:02 schreef danos het volgende:

[..]

geef eens een voorbeeld van een groep mensen bij wie de kans op betaald werk nihil is?

niemand heeft hier gezegd dat je geen pleziertjes mag hebben, maar als je door die pleziertjes niet kan voorzien in je basisbehoeften dan doe je wel iets goed verkeerd.
ouderen die aanspraak moeten maken op de bijstand.
pi_56362132
Okee zullen we dan eens een lijstje maken van maatregelen om minder bedeelde mensen het nog minder naar de zin te maken (want dan zullen ze het wel weten en wel voor die dure baan gaan):
- voedselbonnen
- kinderen mag je pas vanaf zeg, 1800/mnd
- bij werkloosheid verplicht verhuizen naar groningen of friesland
- daar aangekomen worden ze in hokjes gestopt van 8m2 voor zichzelf, met een gedeelde huiskamer, keuken en badkamer.

wie weet er meer?
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:31:12 #186
152789 karr-1
pi_56362174
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:27 schreef simmu het volgende:

[..]

maar je bent wel bereid om die mensen die het wel echt nodig hebben maar gewoon te laten stikken omdat anderen misbruik maken maken van regeleningen bedoeld voor die mensen die het nodig hebben. dat geeft toch zeker wel een indruk van harteloos en arrogant.
Omdat de mensen die het wel echt nodig hebben veruit in de minderheid zijn t.o.v. de mensen die er momenteel misbruik van maken. Als dat harteloos en arrogant is, dan ben ik ook harteloos en arrogant.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:32:28 #187
152789 karr-1
pi_56362195
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:28 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Okee zullen we dan eens een lijstje maken van maatregelen om minder bedeelde mensen het nog minder naar de zin te maken (want dan zullen ze het wel weten en wel voor die dure baan gaan):
- voedselbonnen
- kinderen mag je pas vanaf zeg, 1800/mnd
- bij werkloosheid verplicht verhuizen naar groningen of friesland
- daar aangekomen worden ze in hokjes gestopt van 8m2 voor zichzelf, met een gedeelde huiskamer, keuken en badkamer.

wie weet er meer?
stoppen met roken en drinken, geen breedbeeld aan de muur, niet 3 keer per jaar op vakantie gaan, geen 2 auto's voor de deur, man en vrouw kunnen allebei werken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
pi_56362206
Weleens bedacht dat die televisie-programma's de echte tokkies er tussenuit pikken omdat die betere televisie opleveren? De meerderheid van grijze muizen die in stilte sappelen zie je nooit hoor, enerzijds omdat dat geen interessante televisie is voor de campingzenderkijkers en anderzijds omdat die mensen zich veelal te rot schamen voor hun situatie om daarmee op tv te willen.

Als je een weekje hebt gekeken bij voedselbanken wil ik best met je OP meegaan, maar al dat soort conclusies op basis van wat je in een kwartiertje ziet bij SBS6 is pure intellectuele armoede, als je zo je wereldbeeld bijeen schraapt.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_56362207
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:26 schreef MarMar het volgende:

[..]

oke, sommetje voor jou

uitkering voor een gezin 1024 (2 volwassenen, 2 kinderen waarvan 1 in de luiers)
luiers per maand (zelfs de goedkoopste) 80 euro
Eten per maand (als je je kinderen groente en fruit wilt geven en GEEN coca cola drinkt)500 euro

en wat doe je dan als je fiets er een keer mee kapt of je kind een bijdrage moet hebben voor schoolreisje of er sinterklaas/kerst/vakantie/verjaardagen voorbij komen?
Partners die op een uitkering draaien zijn sowieso onverantwoord bezig als ze dan ff lekker 2 kinderen eruitpoppen die bergen geld kosten. Dan vraag je toch ook om problemen???/
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:32:52 #190
152789 karr-1
pi_56362208
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:28 schreef simmu het volgende:

[..]

ouderen die aanspraak moeten maken op de bijstand.
Bijstand samen met AOW lijkt me toch een ruim bedrag....
  maandag 28 januari 2008 @ 14:34:20 #191
152789 karr-1
pi_56362238
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:32 schreef danos het volgende:

[..]

Partners die op een uitkering draaien zijn sowieso onverantwoord bezig als ze dan ff lekker 2 kinderen eruitpoppen die bergen geld kosten. Dan vraag je toch ook om problemen???/
Ik snap uberhaupt niet dat mensen aan kinderen beginnen als je weet dat je het niet kunt betalen. Neuken is gratis, maar daarna komen de kosten vanzelf wel.

En 500 euro per maand voor 4 personen? Waar haal je dan in vredesnaam je boodschappen? Mijn ouders hebben een gezin van 7 mensen op laten groeien met 100 GULDEN aan boodschappen in de week.
pi_56362242
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:31 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Omdat de mensen die het wel echt nodig hebben veruit in de minderheid zijn t.o.v. de mensen die er momenteel misbruik van maken. Als dat harteloos en arrogant is, dan ben ik ook harteloos en arrogant.
dat die mensen een minderheid zijn is discutabel. echter: dan nog: je zit goed te praten dat mensen afval zijn die je maar beter gewoon kan laten stikken.
pi_56362258
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

stoppen met roken en drinken, geen breedbeeld aan de muur, niet 3 keer per jaar op vakantie gaan, geen 2 auto's voor de deur, man en vrouw kunnen allebei werken en zo kan ik nog wel even doorgaan.
dat zijn dingen die de meeste bijstandsmoeders om te beginnen al niet kopen. je kan moeilijk bezuinigen op iets wat je al niet deed.
pi_56362270
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:34 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik snap uberhaupt niet dat mensen aan kinderen beginnen als je weet dat je het niet kunt betalen. Neuken is gratis, maar daarna komen de kosten vanzelf wel.

En 500 euro per maand voor 4 personen? Waar haal je dan in vredesnaam je boodschappen? Mijn ouders hebben een gezin van 7 mensen op laten groeien met 100 GULDEN aan boodschappen in de week.
hallow gvd wel iedere dag biefstuk met aardappels en ijs toe, iedere dag pistoletjes met rosbief, ship it Kijk ons eens zielig zijn met onze uitkering
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:35:59 #195
152789 karr-1
pi_56362274
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:34 schreef simmu het volgende:

[..]

dat die mensen een minderheid zijn is discutabel. echter: dan nog: je zit goed te praten dat mensen afval zijn die je maar beter gewoon kan laten stikken.
Als jij dat zo op wilt vatten vind ik dat prima. Ik zeg alleen dat armoede een keuze is in dit land, er is altijd en overal werk voor iedereen, je moet het alleen willen.

Mensen die alleen maar klagen en zeuren en weigeren mee te werken om weer aan het werk te komen, maar wel het handje op kunnen houden voor de uitkering, daar heb ik inderdaad geen medelijden mee.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:36:33 #196
152789 karr-1
pi_56362285
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:35 schreef simmu het volgende:

[..]

dat zijn dingen die de meeste bijstandsmoeders om te beginnen al niet kopen. je kan moeilijk bezuinigen op iets wat je al niet deed.
Dan kun je gewoon gaan werken, simpel zat.
  maandag 28 januari 2008 @ 14:37:24 #197
152789 karr-1
pi_56362307
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:35 schreef danos het volgende:

[..]

hallow gvd wel iedere dag biefstuk met aardappels en ijs toe, iedere dag pistoletjes met rosbief, ship it Kijk ons eens zielig zijn met onze uitkering
Tsja dan kom ik ook van mijn geld af...
pi_56362339
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:32 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Bijstand samen met AOW lijkt me toch een ruim bedrag....
nee dotje. niet iedereen heeft een volledige AOW. dat noemt men "het AOW-gat". net zoals niet iedereen een riante lijfrenteuitklering heeft, of extra pensioen, dat soort dingen.

bijstand is zo'n 70% van het minimuminkomen, dus zo'n ouwetje zit op zo'n 70% van normale AOW. da's dus mooi niet een lekker ruim bedrag. als je dan ook nog meeneemt dat een eigen bijdrage verwacht wordt voor dingen als rollator, thuishulp, rolstoel, ziektekosten en dergelijke, kan je zelf neem ik aan toch wel berekenen dat een dergelijk inkomen met dergelijke kosten toch wel een pietsje een probkleem zou kunnen zijn.....
pi_56362365
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Als jij dat zo op wilt vatten vind ik dat prima. Ik zeg alleen dat armoede een keuze is in dit land, er is altijd en overal werk voor iedereen, je moet het alleen willen.

Mensen die alleen maar klagen en zeuren en weigeren mee te werken om weer aan het werk te komen, maar wel het handje op kunnen houden voor de uitkering, daar heb ik inderdaad geen medelijden mee.
zeg je dat ook tegen zo'n oma'tje die een aanvullende bijstandsuitkering heeft op der AOW?
pi_56362389
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:36 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Dan kun je gewoon gaan werken, simpel zat.
iemand heeft om te beginnen al geen geld voor 2 vakanties per jaar, en kan daar dus niet op bezuinigen, en dus kan ze gewoon gaan werken, simpel zat.

die redentatie zal je me echt uit moeten leggen, want ik volg die niet.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')