Zeggen dat er geen hond geïnteresseerd was is overdreven en onjuist. Toch voor tennis. Tennis is al langer populair geweest in België. Dat ligt niet enkel aan Henin en Clijsters. We hebben altijd goede spelers en speelsters gehad. Dominique Monami-Van Roost (top 10), Appelmans, Filip DeWulf. Nu bij de mannen Malisse, broers Rochus, Vliegen. De prestaties van Henin en Clijsters hebben natuurlijk een echte 'boost' veroorzaaktquote:Op zondag 27 januari 2008 22:12 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Voor er een Belgische was die de wereldtop haalde was hier geen hond geïnteresseerd in tennis of atletiek , en eens die terug weg zijn zal er geen hond meer interesse in hebben ook hoor ...

Liever Boom dan Stybar. Vind het trouwens een goede zaak voor het veldrijden dat er eens geen Vlaming wereldkampioen werd. Van mij mag het nog een paar jaartjes duren, eer het nog eens gebeurd.quote:Op zondag 27 januari 2008 21:24 schreef Leatherface het volgende:
Dat er geen Belg won zal best lastig te verkroppen zijn voor sommigen daar.
Maar als het dan toch geen Vlaming werd, hadden de meesten daar dan liever Boom of Stybar als winnaar?

Snap ik ook niet. Als wielerliefhebber wil je 's winters toch ook vermaakt worden?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:15 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik snap niet waarom het niet populairder is in het buitenland en dan vooral bij de andere wielerlanden. Het is vrij kort, meestal erg spectaculair en zelden saai. Het is tof om als sportliefhebber naar te kijken. Als die interesse er is, dan volgens de lokale toppers ook wel. Bij het wegwielrennen zit je tegenwoordig meestal 4 uur op een sprint of op de laatste col te wachten.

Ik ook niet, maar ze wisten toch wel dat vroeg of laat weer eens een buitenlander wereldkampioen zou worden.quote:Op maandag 28 januari 2008 19:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Overigens vond ik de reacties van de Belgien op tv positief en niet huilerig over komen.

als ze gedurende de lente/zomer/herfst al verzuimen - ik noem het maar even verdommen - om degelijke (ProTour) wielerwedstrijden uit te zenden.. (uiteraard genoeg Engels voetbal.. denk ik dat veldrijden nog een aantal stations te ver is)quote:Op maandag 28 januari 2008 19:26 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Snap ik ook niet. Als wielerliefhebber wil je 's winters toch ook vermaakt worden?
Hopelijk gaat de NOS nu eens wat meer aandacht besteden aan veldrijden.

Beter dan verwacht werd, maar ik snap het toch niet zo goed. Het WK was in eigen land nu, als hij zich het afgelopen jaar niet op de weg maar op het veld had geconcentreerd was hij er volgens mij echt niet ver naast geweest hoor afgelopen zondag ...quote:Op maandag 28 januari 2008 22:03 schreef jens007 het volgende:
Hoe kijken jullie aan tegen het optreden van Franzoi?

Toch denk ik dat Franzoi best wel de potentie heeft om de veldrit wereldtitel bij de profs eens te winnen.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Beter dan verwacht werd, maar ik snap het toch niet zo goed. Het WK was in eigen land nu, als hij zich het afgelopen jaar niet op de weg maar op het veld had geconcentreerd was hij er volgens mij echt niet ver naast geweest hoor afgelopen zondag ...

Volgens mij was het plan ook om hier een absolute piek te hebben, maar die blessure zal dan toch wel enige invloed hebben gehad.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:05 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Beter dan verwacht werd, maar ik snap het toch niet zo goed. Het WK was in eigen land nu, als hij zich het afgelopen jaar niet op de weg maar op het veld had geconcentreerd was hij er volgens mij echt niet ver naast geweest hoor afgelopen zondag ...

Dat vind ik dus ook. Ik snap alleen niet waarom ie voor de weg lijkt te kiezen. Hij is daar gewoon hoogstens een goeie knecht eigenlijk. In tegenstelling tot bv een Gadret die ontdekte nog aardig te kunnen klimmen en logisch daar eens zijn plafond in wilde leren kennen natuurlijk.quote:Op maandag 28 januari 2008 22:13 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Toch denk ik dat Franzoi best wel de potentie heeft om de veldrit wereldtitel bij de profs eens te winnen.

meer geld te verdienen denk ikquote:Op maandag 28 januari 2008 22:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook. Ik snap alleen niet waarom ie voor de weg lijkt te kiezen. Hij is daar gewoon hoogstens een goeie knecht eigenlijk. In tegenstelling tot bv een Gadret die ontdekte nog aardig te kunnen klimmen en logisch daar eens zijn plafond in wilde leren kennen natuurlijk.

maar wat zou Boom zijn op de weg? Ook een goede knecht of kopman?quote:Op maandag 28 januari 2008 22:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook. Ik snap alleen niet waarom ie voor de weg lijkt te kiezen. Hij is daar gewoon hoogstens een goeie knecht eigenlijk. In tegenstelling tot bv een Gadret die ontdekte nog aardig te kunnen klimmen en logisch daar eens zijn plafond in wilde leren kennen natuurlijk.

in veel koersen ook kopmanquote:Op maandag 28 januari 2008 22:58 schreef kawotski het volgende:
[..]
maar wat zou Boom zijn op de weg? Ook een goede knecht of kopman?

quote:Op maandag 28 januari 2008 22:58 schreef kawotski het volgende:
[..]
maar wat zou Boom zijn op de weg? Ook een goede knecht of kopman?

Hushovd een echte wereldtopper noemen gaat mijns inziens ook wat te verquote:Op maandag 28 januari 2008 23:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is de vraag natuurlijk. Al zou je denken dat Boom toch een stuk meer potentie heeft dan een Franzoi. Maar het blijft koffiedik kijken natuurlijk. Men mag zich ook niet helemaal blindstaren op die wereldtitel tijdrijden bij de beloften vorig jaar. Ik noem even de vorige wereldkampioenen daarin op : Cornu, Ignatiev, Brajkovic, Fothen, Vaitkus, Pate, Petrov, Gutierrez, Hushovd, Malberti en Sironi.
Daar zit eigenlijk geen enkele wereldtopper tussen (op Hushovd na dan) en slechts enkele 'goeie subtoppers' of renners die nu nog een grote belofte zijn maar het nog moeten waarmaken ...

Inderdaad, maar dat is dan nog feitelijk de beste renner van die hele lijst ...quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:00 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Hushovd een echte wereldtopper noemen gaat mijns inziens ook wat te ver

quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dat is dan nog feitelijk de beste renner van die hele lijst ...
Ik bedoel maar, het zegt toch wel 'iets'. Dat men niet té euforisch moet worden na die wereldtitel TT bij Boom. In het veldrijden is hij nu al wereldtop. Op de weg is dat toch nog een groot vraagteken. Hij is een grote belofte , maar er zijn er zoveel die het niet waar gemaakt hebben.

Mee eens.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 00:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Inderdaad, maar dat is dan nog feitelijk de beste renner van die hele lijst ...
Ik bedoel maar, het zegt toch wel 'iets'. Dat men niet té euforisch moet worden na die wereldtitel TT bij Boom. In het veldrijden is hij nu al wereldtop. Op de weg is dat toch nog een groot vraagteken. Hij is een grote belofte , maar er zijn er zoveel die het niet waar gemaakt hebben.

Toch liet Boom zich ook goed zien in de wegwedstrijd, alleen reed hij lek. Daar staan toch regelmatig toekomstige toppers op het podium zoals Basso, Dekker, Popovitsj, Di Luca en anderen.quote:Op maandag 28 januari 2008 23:03 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is de vraag natuurlijk. Al zou je denken dat Boom toch een stuk meer potentie heeft dan een Franzoi. Maar het blijft koffiedik kijken natuurlijk. Men mag zich ook niet helemaal blindstaren op die wereldtitel tijdrijden bij de beloften vorig jaar. Ik noem even de vorige wereldkampioenen daarin op : Cornu, Ignatiev, Brajkovic, Fothen, Vaitkus, Pate, Petrov, Gutierrez, Hushovd, Malberti en Sironi.
Daar zit eigenlijk geen enkele wereldtopper tussen (op Hushovd na dan) en slechts enkele 'goeie subtoppers' of renners die nu nog een grote belofte zijn maar het nog moeten waarmaken ...
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |