duh, hij staat niet voor niets in mijn lijst van favorietenquote:Op zaterdag 22 maart 2008 13:35 schreef tarzan1 het volgende:
Wat is de "Toccata" van Bach toch geniaal!
Dracula
http://www.youtube.com/watch?v=_FXoyr_FyFw&feature=related
nabucco isquote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:19 schreef Coastertommm het volgende:
Ik ben gisteren naar Nabucco geweest! Van de Staatsopera van Tartastan.
Het orkest was echt prut. Maar de opera was mooi
![]()
* Coastertommm vindt opera's steeds leuker
Als het goed is staat hij in ieder's favourite list!quote:Op zaterdag 22 maart 2008 18:08 schreef komrad het volgende:
[..]
duh, hij staat niet voor niets in mijn lijst van favorieten
hier welquote:Op zondag 23 maart 2008 10:00 schreef regularjoe het volgende:
[..]
Als het goed is staat hij in ieder's favourite list!
Dan even een mooi stukje Bach bestaande uit negen noten:quote:Op woensdag 19 maart 2008 23:56 schreef Mister_Slide het volgende:
[..]
Tegen Bach aanschoppen
Het is razend knap geschreven, dat wel!
Maar zo verschrikkelijk saai en langdradig...
!quote:Op zondag 23 maart 2008 03:26 schreef JeanVe het volgende:
Van het stuk dat ik het mooist vind ken ik de titel en componist niet, maar hij wordt regelmatig gebruikt op tv en op de radio.
Het stuk wordt enkel door strijkers en allegro gespeeld. Het is een vierkwartsmaat en de nadruk ligt steeds op de eerste tel (ik dacht ook de enige noot in de melodielijn?). Volgens mij nam de hoogte van elke toon in iedere maat steeds toe; zoals: G, A, Bes, C enz. Hoop dat het een beetje duidelijk is uitgelegd.
Ik moet steeds denken uit het presto deel uit de 4 seizoenen? Van winter ofzo?quote:Op donderdag 27 maart 2008 14:46 schreef regularjoe het volgende:
[..]
!
Als je iets specifieker kan zijn...
Hij zei "stijgen"quote:Op donderdag 27 maart 2008 21:11 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Ik moet steeds denken uit het presto deel uit de 4 seizoenen? Van winter ofzo?
Daar zit ook steeds een accent op de eerste tel, en het daalt melodisch.
quote:Op vrijdag 28 maart 2008 04:49 schreef pepu het volgende:
CUT = see you tobasco
Dat is echt mooie muziek inderdaad.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:22 schreef ColdFeet het volgende:
De Peer Gynt suite onder de film van WildersZulke mooie muziek verdient beter
Ja, dat was het beste aan de film.quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:22 schreef ColdFeet het volgende:
De Peer Gynt suite onder de film van WildersZulke mooie muziek verdient beter
Er zit idd nogal wat ruis tussen. En soms is 1 deel geweldig en de rest niet bijzonder.quote:Op maandag 7 april 2008 10:55 schreef Haushofer het volgende:
Nou, ik heb laatst wat pianoconcerten van Mozart gekocht die nogal slaapverwekkend zijnDe 21e, 23e en 27e zijn bijvoorbeeld erg mooi, maar in het verleden behaalde successen zijn kennelijk geen garantie voor de toekomst
De 21e (KV 467) vind ik ook erg goed. Mozart op zijn best.quote:Op maandag 7 april 2008 10:55 schreef Haushofer het volgende:
Nou, ik heb laatst wat pianoconcerten van Mozart gekocht die nogal slaapverwekkend zijnDe 21e, 23e en 27e zijn bijvoorbeeld erg mooi, maar in het verleden behaalde successen zijn kennelijk geen garantie voor de toekomst
Bwv 995quote:Op maandag 7 april 2008 21:39 schreef 6L6 het volgende:
[..]
De 21e (KV 467) vind ik ook erg goed. Mozart op zijn best.
En zijn de luitsuites van Bach (BWV 1006a, 995, 996, 997) al genoemd? Die behoren tot de mooiste klassieke gitaarmuziek die er is.
Oui, maar ik kon daar geen goede Youtube-versie van vinden. Enfin, dat is iets voor het volgende deel...quote:Op vrijdag 11 april 2008 20:59 schreef Awakaned1 het volgende:
Handel is inderdaad een zeer goede componist, ook watermussik is erg te waarderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |