Jij vind de Mondschein sonate wel spannend, zeg maarquote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:23 schreef Whooz het volgende:
Ben toch wat meer van de *actievere* klassieke muziek, meer Vivaldi, Moonlight Sonata etc etc.
Bij de wat rustigere nummers, val ik zo in slaap...
Dat van Stravinsky wist ik niet! Wat gaaf. Wel wist ik (zoals iedereen) dat de eerste uitvoering zeer slecht werd ontvangen..quote:Op vrijdag 22 februari 2008 22:09 schreef kwakveense het volgende:
ennn dan nog iets moderns (iemand vroeg daar naar toch?), simeon ten holt, in een bewerking voor koor dor het nederlands studenten kamerkoor 2007 (inclusief ondegeteknde...playbackend want met keelontsteking *narf!* de audio is niet altijd helemaal sync met beeld...excuus) http://www.youtube.com/watch?v=9VW2V8dEkMo
ja, ik deed mee in 2007 hoe hette dat meisje (voornaam?) want ik ken haar denk ik wel dan... het koor van 2008 is nu op tournee door nederland trouwens, zeker de moeite waard om een concertje mee te pakken.quote:Op vrijdag 22 februari 2008 23:24 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Dat van Stravinsky wist ik niet! Wat gaaf. Wel wist ik (zoals iedereen) dat de eerste uitvoering zeer slecht werd ontvangen..
Deed je mee met het Nederlands studenten kamerkoor? Iemand uit mijn muziekcultuurgeschiedenis klas heeft dat volgens mij ook gedaan, ze had een trui aan met dat erop dacht ik. Ik ga misschien dit jaar meedoen met het Nederlands Studenten Kamerorkest![]()
Oh en het Berlioz requiem is echt heerlijk!10 pauken, 5 spelers, echt.. magnifiek. Ik wil wel meedoen hoor!
Heb je al 1 van de 5. Wist je dat Berlioz ongeveer de enige componist was in zijn tijd die niet met een piano componeerde? Het enige wat hij een beetje kon spelen was de gitaar
.
|quote:Op zaterdag 23 februari 2008 12:48 schreef kwakveense het volgende:
[..]
ja, ik deed mee in 2007 hoe hette dat meisje (voornaam?) want ik ken haar denk ik wel dan... het koor van 2008 is nu op tournee door nederland trouwens, zeker de moeite waard om een concertje mee te pakken.
en nesko! leuk! je speelt slagwerk/pauk dus? je noemde ergens je dirigent, is dat daan admiraal? die is altijd wel van de anekdotes geloof ik he? -- wat is de muziekwereld toch eigenlijk incestueus en klein....
hmmm on topic moet ik eigenlijk een filmpje posten maar ik heb geen inspiratie...
ah ik dacht dat je VU orkest deed, vandaar (ik wist ergesn wel dat jurjen nesko deed nu...)quote:Op dinsdag 26 februari 2008 11:27 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
|
Ze heet Ella volgens mij, bruin haar en een bril. En mn dirigent is Jurjen Hempel!Daan Admiraal doet het VU orkest enzo.
Dan ken je Brahms' Klavierstucke Op.118 niet.quote:Op woensdag 27 februari 2008 23:34 schreef Soul79 het volgende:
Suf is idd meer iets voor Brahms, wat een sloomboot af en toe, net als Bruckner. Al hou ik er wel van. Mahler is mij te opgeblazen, bombastisch, zelfgenoegzaam. Dan veel liever Dvorak, die klopt zichzelf niet zo op de borst.
Oh, je kent het welquote:Op donderdag 28 februari 2008 00:10 schreef Soul79 het volgende:
Tuttut. Ken het wel, zelfs geprobeerd te spelen ooit, lang geleden![]()
Maar geef toe, Brahms hangt ook vaak de zwaarmoedige Noordduitser uit.
Goh, ziet er best anders uit!quote:Op vrijdag 29 februari 2008 17:33 schreef regularjoe het volgende:
Eindeloos boeiend nieuws... Hoe zou Bach er eignelijk in het echt uit hebben gezien...?
Er is natuurlijk niemand die het voor 100% zeker weet maar nu zijn wetenschappers aan de Dundee universiteit er in geslaagd om er een redelijk geslaagde constructie van te maken (70% zeker)
http://news.bbc.co.uk/2/h(...)_central/7270795.stm
De eerdere versie van de Danse Macabre van Saint-Saens (voor tenor en orkest) is echt superleukquote:Op zaterdag 2 februari 2008 21:55 schreef Coastertommm het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen Danse Macabre wel kent? Een van mn favoriete bekende stukken
Ton Koopman is toch wel heer en meester hoor. Zijn interpretaties zijn zeer authentiek en hij weet ontzettend veel over authentieke uitvoeringspraktijkenquote:Op woensdag 5 maart 2008 10:39 schreef Soul79 het volgende:
Ik ben ook niet zo weg van Koopman als ik geacht word te zijn. Maar Suzuki vind ik niks. Die hanteert zo'n idioot hoog tempo![]()
De beste Bach-dirigent vind ik Herreweghe, zo sfeervol. Maar Karl Richter had verreweg de beste solisten (vooral Fischer-Dieskau en Peter Schreier).
Uit het tweede deel ( Largo ), ongeveer na een minuutquote:Op donderdag 6 maart 2008 00:19 schreef GFA het volgende:
Weet iemand uit welk stuk van Dvorak - From the new world dit fragment komt?
http://download.yousendit.com/C7453EBB210887EE
Het is een remix van Mark Otten van de CD "Classical trancelations"
Heb de cd van Dvorak - Symphony No.9, 'From the New World'
Met de nummers 1. Adagio - Allegro molto, 2. Largo, 3. Molto vivace en 4. Allegro con fuoco maar heb ze allemaal min of meer beluisterd maar ben dat stukje uit dat fragment niet tegen gekomen.
Iemand?
Ah ja, zijn zesdequote:Op zaterdag 8 maart 2008 19:26 schreef iuvenis het volgende:
Ik als puberende zware metal liefhebber heb nu voor het eerst eens echt geluisterd naar een klassiek stuk, Beethovens Pastoral symphony om precies te zijn.
Ik moet bekennen dat ik met kippenvel zat te luisteren... nieuwe muziekgenre erbij voor mij dus!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |