abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56340768
quote:
Vanaf zaterdag 26 januari is het eindelijk zover! Het nu al meest spraakmakende programma van 2008, De Nieuwe Uri Geller, gaat dan van start! In De Nieuwe Uri Geller gaan tien kandidaten met bijzondere gaven elke week de strijd met elkaar aan om te bepalen wie zich de Uri Geller van Nederland mag noemen. Wie de uitverkoren Nederlandse mentalisten zijn, wordt op 26 januari in de eerste live show bekend gemaakt. Het programma wordt gepresenteerd door Tooske Ragas en Henkjan Smits.

Uri Geller zelf vervult een grote en speciale rol in het programma en is bij elke live uitzending aanwezig. De kijkers thuis bepalen uiteindelijk welke kandidaat het in zich heeft de ultieme mentalist van Nederland te worden. De wekelijkse live show staat garant voor spektakel in de studio én thuis. De kijkers moeten zich opmaken voor onverklaarbare dingen die bij hen thuis kunnen gebeuren. Uri Geller zal er vanuit de studio namelijk voor zorgen dat onder meer kapotte horloges weer op gang zullen komen en lepels van de tv af zullen springen. De mensen thuis kunnen dan ook gaan doorgeven wat er bij hen in de huiskamer gebeurd.

Kortom een show die je niet mag missen!
Elke zaterdag avond om 20:00 op SBS 6 dus

Links:
Website show: http://urigeller.sbs6.nl/
Deel 1: De nieuwe Uri Geller
gr gr
pi_56340943
ow gaan we hier verder vooruit dan maar L:D
Life is a witch and then u fly
  zondag 27 januari 2008 @ 15:12:06 #3
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56340959
tvp..
deel 1 nog ff lezen
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_56341386
quote:
Op zondag 27 januari 2008 15:12 schreef marcel-o het volgende:
tvp..
deel 1 nog ff lezen
Dat ja
Vivre
  zondag 27 januari 2008 @ 15:41:47 #5
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_56341617
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 21:35 schreef Flyduck het volgende:
Het is idd een show vol met mentalisten...
voor en door mentaal gehandicapten bedoel je zeker; ik heb gisteren aan vijf minuten (die taugay / homo aan touwtje) genoeg gezien om ook mijn eerdere indruk bevestigd te krijgen: die vent is meester in oplichterij, een slechte illusionist en de mensen die denken dat hij echt deze gaves heeft, verdienen eigenlijk een door uri gebogen loden kogel in den nek.

hoe kansloos... dat vorige topic is trouwens ook
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_56342485
Maar is het nou ergens terug te zien?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_56343064
iemand al een link naar de uitleg van de chinees, de dolk en de papieren kokers?

ik neem aan dat die gozer een magneetje heeft of dat de koker een minimale marker heeft?
pi_56343339
Ach ja, ik blijf bij mijn standpunt dat het gewoon show is en geen oplichterij. So what dat het trucs zijn?? Het gaat toch om de show! En degene die dat het beste kan, of het in ieder geval het beste kan overbrengen, die wint. Simpel!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_56343445
Ook ik vind het niet zo zeer oplichertij, als ik aan oplichting denk denk ik aan iets negatiefs, deze show is inderdaad gewoon vermaak.

Moet zeggen dat ik het ook meer als illusionisme zag dan mentalisme. Hoe die man dat deed met die roos en die doorn, dat vond ik wel leuk om te zien.

En inderdaad echt een tegenvaller dat in Duitsland gewoon een paar dezelfde acts zijn geweest, én dat dezelfde persoon immuniteit heeft gekregen.

Sbs sausje
Vivre
pi_56343622
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zondag 27 januari 2008 @ 17:31:28 #11
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56343829
Zeggen dat je een illusionist bent en mensen laat betalen voor trucs is entertainment. Beweren dat je paranomale (of iets in die richting) gaven hebt en mensen laten betalen voor iets dat gewoon simpele trucs zijn, dat is bedrog.
pi_56343936
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:20 schreef RaymanNL het volgende:
Aaaahh! Het is terug te zien: http://www.garnierstreami(...)ler/20080126_uri.wmv
Thanks!!

Edit: Hmm, moet hij het wel doen

Edit 2: kwam zo te zien door m'n PC

[ Bericht 6% gewijzigd door DaFrenk op 27-01-2008 17:45:19 ]
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_56344605
Vraag me toch af hoe dat werkt met dat mes in die kokers. Moet toch ergens een logische verklaring zijn iig
pi_56344757
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:13 schreef DaFrenk het volgende:
Vraag me toch af hoe dat werkt met dat mes in die kokers. Moet toch ergens een logische verklaring zijn iig

Hij had een knoepert van een ring om. Misschien een magneetje er in? Zodat het mes in de koker gaat trillen en hij kan dat horen of zo?? Weet ik veel!
pi_56344873
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:20 schreef Tezz het volgende:

[..]

Hij had een knoepert van een ring om. Misschien een magneetje er in? Zodat het mes in de koker gaat trillen en hij kan dat horen of zo?? Weet ik veel!
Nee, dat was de ring van Patty. Hij zelf had geen ring om iig.. ook voor de rest niks op z'n armen en polsen.

Nu viel me wel op dat hij Patty slechts een bepaald deel van de blinddoek liet zien, dus het zou me niks verbazen dat het gedeelte wat hij voor z'n ogen kreeg wel doorzichtig was. Dus hij zou de koker met het mes erin kunnen herkennen. Maar ja, dat moet dan wel een hele onopvallend merkje zijn.

Anyway.. die Owen "Darque" was wel slecht zeg
pi_56344975
De koker met het mes erin kan ook gemerkt zijn met een haartje. Je ziet het niet maar als je er met je hand overheen gaat kan je dat wel voelen.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_56344997
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:20 schreef Tezz het volgende:

[..]

Als het een magneet zou zijn, dan voelt hij gewoon bij welke koker zijn ring wordt aangetrokken door het mes.
Maar ik denk gewoon dat patty van te voren een opdracht heeft gekregen onder welke koker ze het mes moest zetten.
gr gr
pi_56345398
OMG.. bij die "Mental Carlo" zag je gewoon het visdraadje waarmee hij Patty aanraakte
pi_56345473
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:33 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Als het een magneet zou zijn, dan voelt hij gewoon bij welke koker zijn ring wordt aangetrokken door het mes.
Maar ik denk gewoon dat patty van te voren een opdracht heeft gekregen onder welke koker ze het mes moest zetten.
Dat denk ik dan weer niet! Zo'n kerel gaat toch niet zijn leven (nou ja, in dat geval zijn hand) in de handen van een nepdiva leggen die ook nog eens enorm hyper is en in het verleden al meermalen heeft bewezen dat er af en toe een kronkel door haar hersens loopt??
Nee, zonder gekheid, ik geloof echt niet dat ze het laten afhangen van anderen. Er zal inderdaad wel een merkje o.i.d. opgezeten hebben....
  † In Memoriam † zondag 27 januari 2008 @ 19:07:35 #20
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_56345704
Ik ben allang blij dat al mijn klokken en horloges nog lopen en niet uit protest stil zijn gaan staan.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
pi_56347354
Zo, nu ook eindelijk helemaal gezien. Best wel een leuke show, tenminste, als je het ziet als goochelshow En die truuk van Ramana was ook wel slecht zeg misschien zat er wel iets in die zware kokers om het draad door te snijden, wanneer hij kneep in de koker. Ook stom dat ze het niet gingen controlleren.

Wat me ook steeds meer opvalt is dat Uri zelf zo overdreven verrast is als hij een klok laat tikken. Echt zo van: "Zie je wel! Ik kan het wel!" Dat doet tie altijd!
pi_56349237
quote:
Op zondag 27 januari 2008 20:22 schreef RaymanNL het volgende:
Wat me ook steeds meer opvalt is dat Uri zelf zo overdreven verrast is als hij een klok laat tikken. Echt zo van: "Zie je wel! Ik kan het wel!" Dat doet tie altijd!
Ja klopt ja. En dat terwijl hij zegt al honderden klokken weer aan de praat te hebben gekregen.

Die kerel doet me trouwens ook hieraan denken:

gr gr
pi_56351052
quote:
Op zondag 27 januari 2008 21:42 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ja klopt ja. En dat terwijl hij zegt al honderden klokken weer aan de praat te hebben gekregen.

Die kerel doet me trouwens ook hieraan denken:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Uri Geller heeft Pokemon toch een keer aangeklaagd voor dat monster? Hij vond dat hij er te veel op leek. En die "SS-symbolen" op het lichaam van dat beest vond hij als jood zijnde zeer kwetsend.
  zondag 27 januari 2008 @ 23:30:42 #24
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_56352302
whehehe
k zat al op n topic zoals dit te wachten.
ik heb de show gekeken, vond t wel aardig en was mooi in elkaar gezet.

die act met Patty en die knakker met die mind verwisseling.
bij elke actie die die "illusionist" doet, zegt ie niks maar vlak voor het prikken telt ie hardop.
maakte het voor mij ongeloofwaardig.

De ondertitels stonden er al voordat het gezegd was(de uitzending zou wat achter kunnen lopen, maargoed)

Om het geloofwaardiger te maken, hadden ze wat uit het SBS jostie publiek kunnen halen. steeds dezelfde personen vond ik te opvallend.
daarbij, mn lamp is nogsteeds stuk, de lepel ligt er nogsteeds
[/quote]
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_56353004
Die eerste act van die man met die kokers was zo ontzettend doorzichtig, als de camera inzoomt zie je dat de kokers die geen mes hebben kleine gaatjes hebben en de andere niet, bij het inzoomen zag je al welke hij wel en welke hij niet ging doen.. :S
Huh?
pi_56355465
Ik vond de show dodelijk saai! Wat mentalisme? Gewoon een goedkope Hans Kazan show! Volgende week toch lekker iets anders kijken!
pi_56365839
Ik moet die Uri nageven dat twee horloges die jaren kapot waren...wel weer zijn gaan lopen
pi_56366118
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:41 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Uri Geller heeft Pokemon toch een keer aangeklaagd voor dat monster?
Dat zou wel zielig zijn.
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:41 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

En die "SS-symbolen" op het lichaam van dat beest vond hij als jood zijnde zeer kwetsend.
Dat is me eigenlijk nog nooit opgevallen.
gr gr
pi_56375348
paranormale nonsens!
Dat ze die gast nog een programma geven.... Uri is jaren geleden al ontmaskerd door James Randi.

ziehier een filmpje van the next Uri Geller waar Criss Angel (s' werelds beste illusionist), Jim Callahan (paranormaal neppert) owned...

Jim Callahan Gets owned by Criss Angel

en hier is een filmpje waar Uri Geller, Criss Angel en Jim Callahan commentaar geven over de gebeurtenis:

Uri Geller, Criss Angel & Jim Callahan give their opinions
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 00:40:43 #30
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56375963
quote:
Op maandag 28 januari 2008 17:41 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Dat zou wel zielig zijn.
Helaas is het wel waar. Dat geeft wel aan wat voor een idioot het is. Nintendo werd uiteraard in het gelijk gesteld.

Dat filmpje met Criss Angel is prachtig. Dat geeft wel aan wat voor een gestoorde mensen het zijn.
pi_56378648
jammer dat ze deze oplichter naar Nederland hebben gehaald en niet een echt goeie zoals Derren Brown bijvoorbeeld.
maar hij is vast te ingewikkeld voor het SBS6-publiek. kost misschien wat, maar dan heb je ook wat.
hadden ze kunnen bezuinigen op al de bullshit eromheen die er ongetwijfeld was (heb gelukkig maar een kort stukje van de uitzending gezien zaterdag).
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56393378
Trouwens, m'n collega die had dus ook haar horloge nee gelegd voor zich op tafel, ze had er niet aangezeten, maar op hjet moment dat uri die gingen zou laten werken begon het horloge dus wel weer te werken, is hier nog een verklaring voor? Hoe die dat doet?
pi_56393780
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:00 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
paranormale nonsens!
Dat ze die gast nog een programma geven.... Uri is jaren geleden al ontmaskerd door James Randi.

ziehier een filmpje van the next Uri Geller waar Criss Angel (s' werelds beste illusionist), Jim Callahan (paranormaal neppert) owned...

en hier is een filmpje waar Uri Geller, Criss Angel en Jim Callahan commentaar geven over de gebeurtenis:

netjes van chris
gr gr
pi_56393805
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:44 schreef RaymanNL het volgende:
Trouwens, m'n collega die had dus ook haar horloge nee gelegd voor zich op tafel, ze had er niet aangezeten, maar op hjet moment dat uri die gingen zou laten werken begon het horloge dus wel weer te werken, is hier nog een verklaring voor? Hoe die dat doet?
Enige wetenschappelijke verklaring die ik kan bedenken is dat er op dat moment een bepaalde toonhoogte wordt uitgezonden die je neit kan horen.
Misschien gaat er iets in een analoog horloge resoneren ofzo waardoor hij weer gata trillen en dus lopen?
gr gr
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:40:14 #35
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56394679
Of een goeie grap van je collega.
pi_56397076
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:40 schreef JelleS het volgende:
idd.
pi_56398566
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:30 schreef marcel-o het volgende:

De ondertitels stonden er al voordat het gezegd was(de uitzending zou wat achter kunnen lopen, maargoed)
Nee, de simultaan-vertaalster was ook paranormaal begaafd.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_56398708
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:00 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
paranormale nonsens!

pi_56399104
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:02 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Enige wetenschappelijke verklaring die ik kan bedenken is dat er op dat moment een bepaalde toonhoogte wordt uitgezonden die je neit kan horen.
Misschien gaat er iets in een analoog horloge resoneren ofzo waardoor hij weer gata trillen en dus lopen?
Even als de advocaat van de duivel;
Als het door een hoge toon zou worden gedaan zouden de werknemers van sbs dat weten, en dus zouden ze heel snel uri kunnen ontmaskeren. same met honderden andere tv stations waar uli geller is geweest.
En nu weet ik dat Uri al heel vaak ontmaskert is, maar zó makkelijk maakt hij het ons nou ook weer niet denk ik

En iemand enig idee hoe dat dan zit met die goud- en oliemijnen? Die spoort hij op, daar verdient hij miljoenen mee, en het lijkt me niet dat al die multinationals in zijn complot zitten

Ook denk ik trouwens niet dat Patty e.d. in het complot zaten hoor. Patty mag dan een hoog show gehalte hebben, toch geloof ik niet dat ze op die manier de hele kluit belazeren

Als ze zo nodig mensen willen belazeren hadden ze gewoon mensen in het publiek gezet en die toevallig gekozen lijkt me, ik denk niet dat BN'ers op deze manier aan de show meedoen
Vivre
pi_56399123
Die truc met dat mes ging in Israël toch niet helemaal goed:

http://www.youtube.com/watch?v=oaUXxadeo4c
pi_56399486
quote:
paranormale nonsens!

uit hetzelfde programma phenomenon je ziet op een paar momenten een draadje, het is niet heel duidelijk te zien maar het is absoluut fake. check
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_56402382
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 23:20 schreef Strychnine het volgende:

[..]

Even als de advocaat van de duivel;
Als het door een hoge toon zou worden gedaan zouden de werknemers van sbs dat weten, en dus zouden ze heel snel uri kunnen ontmaskeren. same met honderden andere tv stations waar uli geller is geweest.
En nu weet ik dat Uri al heel vaak ontmaskert is, maar zó makkelijk maakt hij het ons nou ook weer niet denk ik

En iemand enig idee hoe dat dan zit met die goud- en oliemijnen? Die spoort hij op, daar verdient hij miljoenen mee, en het lijkt me niet dat al die multinationals in zijn complot zitten

Ook denk ik trouwens niet dat Patty e.d. in het complot zaten hoor. Patty mag dan een hoog show gehalte hebben, toch geloof ik niet dat ze op die manier de hele kluit belazeren

Als ze zo nodig mensen willen belazeren hadden ze gewoon mensen in het publiek gezet en die toevallig gekozen lijkt me, ik denk niet dat BN'ers op deze manier aan de show meedoen
niet zo naief doen.
natuurlijk willen de tv-zenders niet dat hij te overduidelijk door de mand valt.
want dan haken zelfs de SBS-kijkers af en kijken die niet meer naar de volgende afleveringen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_56403752
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:44 schreef RaymanNL het volgende:
Hier precies hetzelfde. 2 horloges die niet meer werkten, en toen die Geller begon deden ze het weer. Ze lopen nu nog steeds.
De show zelf vond ik meer een verkapte Hans Klok in Las Vegas-show, maar met die horloges was vrij bizar.
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:23:16 #44
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_56404218
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:53 schreef Urquhart het volgende:
Hier precies hetzelfde. 2 horloges die niet meer werkten, en toen die Geller begon deden ze het weer. Ze lopen nu nog steeds.
De show zelf vond ik meer een verkapte Hans Klok in Las Vegas-show, maar met die horloges was vrij bizar.
Mijn horloge ging niet lopen. Is dat ook bizar?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_56404236
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:23 schreef Rasing het volgende:

[..]

Mijn horloge ging niet lopen. Is dat ook bizar?
Ligt eraan.
pi_56404839
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:40 schreef JelleS het volgende:
Neuh, dat sowieso niet. Maar het is toch wel vreemd. Ik ben zelf extreem anti geller, ik bedoel het meeste wat hij doet is al lang bewezen, maar dit vind ik toch wel vreemd. Ook vind ik het vreemd hoe hij altijd olie kon vinden. Want dat heeft tie ook een tijdje gedaan.
pi_56405105
Bizar hoeveel mensen op mijn werk maandag in een heftige discussie verwikkeld raakten over of het al dan niet écht is wat het programma liet zien.
Er was zélfs iemand bij die Derren Brown wel kende, maar die niet geloofde dat Derren Brown trucs gebruikt. Zo van: "Hij zegt het niet, maar hij is écht paranormaal begaafd hoor!".
Mja.
pi_56405161
Ik denk ook dat vanwege het feit dat iedereen het er over heeft, dat er zaterdag nog meer mensen gaan kijken

Tis ook jammer dan Uri nooit is wat nieuws doet, naast het repareren van horloges, lepels buigen, water vinden en tekeningen kopieren
pi_56405462
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:49 schreef Zeg_Maar het volgende:
iemand al een link naar de uitleg van de chinees, de dolk en de papieren kokers?

ik neem aan dat die gozer een magneetje heeft of dat de koker een minimale marker heeft?
Uitleg én plaats waar je de truuk kunt kopen vind je hier.
pi_56420324
quote:
Mijn GOD! Ze doen gewoon alle truuks nog een keer, maar dan een paar ervan met Nederlanders. Wat een oplichting!
  † In Memoriam † woensdag 30 januari 2008 @ 22:48:06 #51
4036 crew  Cynix ®
Verzuurde hork
pi_56421668
* Cynix ® is na één uitzending wel zo'n beetje klaar met Uri. Volgende keer gooien we er gewoon een lekker filmpje in.
Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 20:45:33 #52
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_56485641
ik zeg katja schuurman
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_56485678
Patty Brard
> Be Yourself; everyone else is taken <
pi_56485724
He, daar kwam het bekende truukje met het aanraken van een gehypnotiseerde ook al weer voorbij.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_56485775
Die Nada van Nie ofzo had 22 stappen gemaakt om zogenaamd een keuze te maken, maar ze telde er maar 20...
Of ze kan gewoon niet tellen
pi_56485797
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:49 schreef estranged het volgende:
Die Nada van Nie ofzo had 22 stappen gemaakt om zogenaamd een keuze te maken, maar ze telde er maar 20...
Of ze kan gewoon niet tellen
vond haar ook wat raar tellen..ze liep harder dan ze telde....
pi_56485891
ja die tellen van haar klopte helemaal niet
en waarom deed die ene 28 stappen maar zei hij dat ze er nog niet was ofzo..?
"The sailor does not pray for wind, he learns to sail."
  zaterdag 2 februari 2008 @ 20:52:14 #58
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_56485902
Wat een vreselijk programma, heb zo juist een kandidaat gezien en ik kan niet geloven dat mensen hier van verstelt staan.

Een hypnotiseur een kandidaat 'hypnotiseerde' en toen een puzzel stuk liet kiezen dat ergens zou moeten passen op een schilderij achter een doek. Nadat de kandidaat een puzzelstuk had gekozen, moest hij 2 vragen beantwoorden, namelijk of het stuk in een even of oneven schilderij paste, en daarna moest hij een van de twee schilderijen aanwijzen. De kandidaat kwam (natuurlijk) uit bij het juiste schilderij.

Het is echter duidelijk doorgestoken kaart, aangezien de kandidaat eerst moest zeggen of het een even of oneven schilderij is. In dit geval koos de kandidaat de even schilderijen. De hypnotiseur onthulde daaropvolgend de oneven schilderijen, hij had echter ook de oneven kunnen onthullen, de vraag was namelijk neutraal! Het bewijs hiervoor komt echter wanneer de kandidaat een van de twee schilderijen moet noemen waar het puzzel stuk in zou moeten passen, hij noemt het rechter schilderij. Echter nu onthult de hypnotiseur het rechter schilderij, ipv het linker wat je zou verwachten. Hier bij komend dat de hypnotiseur van te voren de puzzelstukken in de zak uit het hoofd zou kunnen leren (of nog erger, er zit maar 1 soort puzzelstuk in de zak) en we kunnen alleen maar de conclusie trekken dat het een verschrikkelijke amateur is die daar dingen staat te vertonen, en dat mensen die dit geloven ontzettend dom zijn.

'Mentalisten' Uri SBS6

[ Bericht 6% gewijzigd door Apoc2003 op 02-02-2008 20:58:41 ]
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_56485918
En die ander had er maar 29 en moest er toen 2 bij doen. Lijkt wel f ze eerst geoefend hadden met 29 en 22 stappen maar er later 31 en 20 van hebben gemaakt. (blijft 51)
pi_56485940
die waarschuwing na de reclame !!!!!!!!!!
  zaterdag 2 februari 2008 @ 20:55:58 #61
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_56486047
Millecam? Uri zei toch Milika (van Milika Peterzon)
Gourmetten of steengrillen?
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:00:00 #62
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_56486189
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:52 schreef Apoc2003 het volgende:
Wat een vreselijk programma, heb zo juist een kandidaat gezien en ik kan niet geloven dat mensen hier van verstelt staan.

Een hypnotiseur een kandidaat 'hypnotiseerde' en toen een puzzel stuk liet kiezen dat ergens zou moeten passen op een schilderij achter een doek. Nadat de kandidaat een puzzelstuk had gekozen, moest hij 2 vragen beantwoorden, namelijk of het stuk in een even of oneven schilderij paste, en daarna moest hij een van de twee schilderijen aanwijzen. De kandidaat kwam (natuurlijk) uit bij het juiste schilderij.

Het is echter duidelijk doorgestoken kaart, aangezien de kandidaat eerst moest zeggen of het een even of oneven schilderij is. In dit geval koos de kandidaat de even schilderijen. De hypnotiseur onthulde daaropvolgend de oneven schilderijen, hij had echter ook de oneven kunnen onthullen, de vraag was namelijk neutraal! Het bewijs hiervoor komt echter wanneer de kandidaat een van de twee schilderijen moet noemen waar het puzzel stuk in zou moeten passen, hij noemt het rechter schilderij. Echter nu onthult de hypnotiseur het rechter schilderij, ipv het linker wat je zou verwachten. Hier bij komend dat de hypnotiseur van te voren de puzzelstukken in de zak uit het hoofd zou kunnen leren (of nog erger, er zit maar 1 soort puzzelstuk in de zak) en we kunnen alleen maar de conclusie trekken dat het een verschrikkelijke amateur is die daar dingen staat te vertonen, en dat mensen die dit geloven ontzettend dom zijn.

'Mentalisten' Uri SBS6
Deze leek me ook iets te makkelijk idd.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_56486201
mijn hand lag op jan smit
pi_56486222
wat een verschrikkelijk nep programma zeg
er klopt geen drol van
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:01:09 #65
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_56486227
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:00 schreef roburt het volgende:
mijn hand lag op jan smit
Ik heb nieteens meegedaan aan die onzin.
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
pi_56486229
Wat leuk, hij kan telspelletjes

"verplaats je vinger 4 stappen links of rechts"
Eehm.. dan kom je altijd op dezelfde, of je nou links of rechts gaat.

(m'n vriendin kwam trouwens uit op Jan Smit)
pi_56486230
welk getal je ook nam, je kwam altijd op patty uit. maar ik had een ander in gedachten
pi_56486260
Zo'n simpel trucje, tuurlijk kom je uit waar hij wil, als je eerst x keer naar links moet dan x naar rechts, zelfde startpunt... poe poe...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_56486270
HAhaahaha wat een bullshit
nou een kansje van 25% ofzo dat je goed hebt, nou er bellen natuurlijk vast wel mensne die meteen denken dat het waar is...
Ook toevallig dat patty er meteen aan komt
pi_56486296
Ik heb het net ook gezien met die vinger. Niet meegedaan, maar wat was de truc precies?
Zie het al, blijft lachwekkend.
Al dat publiek met die vingertjes in het publiek, ook al was er geen scherm
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:04:10 #71
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56486300
die eerste truuk heb ik ook voor de helft door volgens mij

De jongens moesten nadat de dames gekozen hadden hun shirt uittrekken. Maar als je 1 shirt uittrekt dan krijg je dus een willekeurige naam, maar trek je 2 shirts uit dan krijg je Niels. Trek je er 3 shirts uit dan krijg je Martijn. Aangezien de dames er al staan weten de jongens hoeveel shirts ze moeten uittrekken. Lijkt me een logische verklaring

Stappen ben ik nog niet helemaal uit

dat telspelletje is helemaal suf
The line is a dot to you!
pi_56486310
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:02 schreef bullshit. het volgende:
HAhaahaha wat een bullshit
nou een kansje van 25% ofzo dat je goed hebt, nou er bellen natuurlijk vast wel mensne die meteen denken dat het waar is...
Ook toevallig dat patty er meteen aan komt
En de mensen die bellen dat ze byvoorbeeld op Jan Smit uitkwamen laten ze natuurlijk niet in de uitzending komen
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:04:45 #73
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_56486311
Haha, die kop van Nada toen Patty binnen kwam

Echt zo'n geirriteerd gezicht, geweldig!

Verder deed die eerste kneus een truukje wat zo uit een show van Derren Brown zou kunnen komen. Alleen Derren Brown weet het veel beter te verpakken en beweert niet dat het mentale krachten zijn maar gewoon een psychologische truuk.
It's about being boss, not being the boss...
pi_56486324
ik had ook patty...en u moet ik dus bellen....80 cent p m???
ja doei!
pi_56486328
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 20:52 schreef Apoc2003 het volgende:

'Mentalisten' Uri SBS6
was wel raar dat er maar 1 stukje miste en bij alle andere meerdere.
pi_56486330
Ha ha, dat trucje van Uri klopte voor geen meter! Met ze 2en deden we precies wat hij zei en beide kwamen we op Milika uit. Erg slecht.
pi_56486334
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:04 schreef kepler het volgende:
die eerste truuk heb ik ook voor de helft door volgens mij

De jongens moesten nadat de dames gekozen hadden hun shirt uittrekken. Maar als je 1 shirt uittrekt dan krijg je dus een willekeurige naam, maar trek je 2 shirts uit dan krijg je Niels. Trek je er 3 shirts uit dan krijg je Martijn. Lijkt me een logische verklaring

Stappen ben ik nog niet helemaal uit

dat telspelletje is helemaal suf
Of ze wisten gewoon al van tevoren hoeveel stappen ze moesten zetten (aangezien ze beiden niet goed uitkwamen of goed telden) en ze wisten bij welke persoon ze moesten stoppen.
pi_56486386
die tv truc heb ik inderdaad al veel vaker voorbij zien komen op tv.
pi_56486412
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:05 schreef Zuignapje het volgende:
Ha ha, dat trucje van Uri klopte voor geen meter! Met ze 2en deden we precies wat hij zei en beide kwamen we op Milika uit. Erg slecht.
Dan kunnen jullie allebei niet tellen.
Je gaat eerst vanaf het kruis naar links (x aantal keer) dan naar rechts datzelfde aantal keer (dan sta je op fransie) daarna vallen er mensen af, heb je er acht over dus dan 4 naar links of rechts, maakt niets uit je komt altijd op patty.

Zooooo doorzichtig.
pi_56486433
Ernstig dat Uri Geller. In het begin moet je het aantal stappen zetten van het getal wat je gekozen had. Vervolgens moet je datzelfde aantal stappen terugzetten, oftewel iedereen komt op hetzelfde vakje uit. Daarna moet je 4 stappen met de klok mee of tegen de klok in maar in beiden gevallen kom je op Patty uit. En hij nog even zeggen dat hij dat mentaal al doorgekregen had.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:09:35 #81
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_56486463
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:05 schreef roburt het volgende:

[..]

Dat viel mij ook op.
pi_56486545
Als deze kerel dood gaat hebben we een tv moment van het jaar
pi_56486551
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:08 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Dan kunnen jullie allebei niet tellen.
Je gaat eerst vanaf het kruis naar links (x aantal keer) dan naar rechts datzelfde aantal keer (dan sta je op fransie) daarna vallen er mensen af, heb je er acht over dus dan 4 naar links of rechts, maakt niets uit je komt altijd op patty.

Zooooo doorzichtig.
hij zei dat je eerst met de klok mee moest... (in tegenstelling tot die pijl)
pi_56486558
Die eerste truuk was zo doorzichtig... Die mannen hadden gewoon allemaal meerdere shirts waar de juiste namen op staan... En dat getal in de envelop kwam gewoon omdat ie het aan de buitenkant erop schreef en het doordrukpapier oid is...
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:11:57 #85
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56486566
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:05 schreef estranged het volgende:

[..]

Of ze wisten gewoon al van tevoren hoeveel stappen ze moesten zetten (aangezien ze beiden niet goed uitkwamen of goed telden) en ze wisten bij welke persoon ze moesten stoppen.
dat zou dan oplichterij zijn
pi_56486609
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:11 schreef roburt het volgende:

[..]

hij zei dat je eerst met de klok mee moest... (in tegenstelling tot die pijl)
Dat maakt dan toch geen reet uit, als je eerst zoveel naar rechts gaat en dan weer evenveel naar links...
pi_56486613
ah flikker toch op
neppe zooi
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:13:26 #88
136666 Relin
Suomi Powerrrr!
pi_56486616
Hoeveel van die 'BN'ers' zaten er ook al weer in dat so called mentale truukje van zonet?
Go Hard Or Go Home
http://www.rp-originals.nl
pi_56486632
Gáááááp..
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:15:37 #90
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_56486680
Haha, die Uri helemaal boos
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:16:05 #91
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_56486695
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:15 schreef T3rr0r het volgende:
pi_56486707
HAHA die telefoon vrouw
*mind blowing* !!!!
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:17:06 #93
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56486735
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:15 schreef T3rr0r het volgende:
alles voor de show

Als hij het echt zo erg had gevonden dan had hij zijn optreden ook moeten verbieden... Echt een slecht programma Ik ga iets anders kijken
pi_56486744
"Heel Nederland heeft voor Patty gekozen"
of: "We laten alleen de mensen horen die op Patty uitkwamen"

pi_56486749
Heel nederland heeft voor patty gekozen.

Goh!

Stomme reactie van Uri net, eindelijk een goede truc.
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:19:03 #96
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_56486801
Je schaamt je toch dood als je daar in het publiek zit en je wordt gefilmd?
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:19:07 #97
58060 Apoc2003
Er gaat niets boven groningen!
pi_56486803
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:05 schreef roburt het volgende:

[..]

Tenzij er dus maar 1 soort puzzelstukje in de zak zat....
"Something hidden. Go and find it. Go and look behind the Ranges. Something lost behind the Ranges. Lost and wating for you. Go!"
-Rudyard Kipling
pi_56486815
kan iemand vertellen waarom uri boos was? ik heb de act van die japanner net gemist
  zaterdag 2 februari 2008 @ 21:20:03 #99
34586 kepler
No bounce, no play
pi_56486839
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:19 schreef Apoc2003 het volgende:

[..]

Tenzijn er dus maar 1 soort puzzelstukje in de zak zat....
je kon wel zien dat er meer inzitten
pi_56486845
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 21:17 schreef Zuignapje het volgende:
Heel nederland heeft voor patty gekozen.

Goh!

Stomme reactie van Uri net, eindelijk een goede truc.
"... but ... IT IZ DANGEROUS11111!!!! I DONT LIKE THIZ KIND OF PERFORMANCES!11 CHILDREN COULD DO IT!!1"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')