abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56449862
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 23:47 schreef Burakius het volgende:

[..]

Op zulke dagen word ik juist extra blij
Leg dat eens uit...
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 06:40:03 #122
3542 Gia
User under construction
pi_56450418
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 17:02 schreef BaajGuardian het volgende:
Als er een verbod komt op het dragen van rokken op het werk, draag jij dan braaf een spijkerbroek?
Er zijn nogal wat vrouwen die rokken dragen, en dat komt ook uit de christelijke hoek he, oei wat een ramp zou dat zijn dat die mensen dan een rok moeten dragen vanuit hun overtuiging, maar eigenlijk is dat niet gedwongen maar volgens niet rokken dragers wel natuurlijk.

Ga toch weg met je onzin argumenten joh.
Het dragen van een rok heeft helemaal niks met een geloof te maken. Doe niet zo achterlijk.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 06:42:51 #123
3542 Gia
User under construction
pi_56450425
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 01:52 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, dat zie je te zwart wit. Het enige wat ik vraag van iedereen die in Nederland woont, is om je te houden aan de wet.
Precies.
En de Nederlandse gebruiken en vrijheden te respecteren.
En niet altijd van die belachelijke eisen stellen, zogenaamd omdat het moet van je geloof.

En dan heb ik het niet alleen over die lap stof.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 06:43:48 #124
3542 Gia
User under construction
pi_56450426
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 02:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Leg dat eens uit...
Zieltjes winnen.

Maar ach, aan de andere kant vallen er ook weer een hoop af, die nauwelijks nog praktizerend moslim zijn.
pi_56450465
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 06:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Precies.
En de Nederlandse gebruiken en vrijheden te respecteren.
En niet altijd van die belachelijke eisen stellen, zogenaamd omdat het moet van je geloof.

En dan heb ik het niet alleen over die lap stof.
Ah maar kijk.. daar begin je al heeel leuk. De Nederlandse gebruiken en vrijheden respecteren. Oftewel iemand niet lastigvallen voor hun Nederlandse gebruiken. Dus respect tonen. Dat is geen probleem. Het probleem ligt omgekeerd. De Islamitische gebruiken worden nou niet echt gerespecteerd he.

Kijk daar heb je het al. Zie je Point prooven. Assimileer bedoel je hier mee. No way
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56450708
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 07:04 schreef Burakius het volgende:

[..]

Ah maar kijk.. daar begin je al heeel leuk. De Nederlandse gebruiken en vrijheden respecteren. Oftewel iemand niet lastigvallen voor hun Nederlandse gebruiken. Dus respect tonen. Dat is geen probleem. Het probleem ligt omgekeerd. De Islamitische gebruiken worden nou niet echt gerespecteerd he.
Vertel eens, wat wordt niet gerespecteerd?
quote:
Kijk daar heb je het al. Zie je Point prooven. Assimileer bedoel je hier mee. No way
Zover ik weet vraagt niemand om je te assimileren. Is het nou werkelijk zo verschrikkelijk moeilijk om te begrijpen dat andere normen, waarden en gebruiken zijn in westerse landen waar je je toch enigzins moet inpassen. Wat jij verlangt is niet meer of minder dat alles en iedereen moet buigen voor jouw religie.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 08:23:33 #127
3542 Gia
User under construction
pi_56450876
quote:
De Islamitische gebruiken worden nou niet echt gerespecteerd he.
Hoezo niet? Je mag, in je eigen tijd, je geloof uitoefenen in al zijn aspecten.
quote:
Helemaal niet. Ik heb het over voorvallen als:
Een zwangere vrouw in barensnood die een vrouwelijke arts eist, terwijl er geen tijd is om daar op te wachten of nog naar een ander ziekenhuis te gaan.
Een keizersnee die wordt uitgevoerd, terwijl de (mannelijke) anesthesist buiten de deur de controles moet uitvoeren.
Of:
Een docente (moslima) die bij een school solliciteert zonder hoofddoek en na de proeftijd ineens een hoofddoek gaat dragen en dan de school aanklaagt als dat niet mag.
Of:
Een islamitische leraar die de moeder van zijn leerlingen geen hand wenst te geven.
Of:
Een moslim die een huisarts een linkse directe geeft, omdat hij zijn vrouw (patiente) de hand wil schudden.
Of.......

Nogmaals, in je eigen tijd mag je je geloof beleven zoals je dat zelf wilt, maar onder school- of werktijd en bij deelname aan het maatschappelijk leven, gelden er regels, normen en waarden waar je je aan aan te passen hebt.
pi_56450955
quote:

[..]

Dat is niet wat ik heb gezegd he, even voor de duidelijkheid. Ik vind namelijk helemaal niet dat je respect moet hebben voor wat dan ook in Nederland. Dat noem ik vrijheid van meningsuiting. Dat geldt dus ook andersom. Nederlanders hoeven geen respect te hebben voor welke religie dan ook. Wel moet iedereen zich aan de wetten houden. Dus zodra met dat niet respect hebben de wet wordt overtreden, wordt het een ander verhaal.

Verder mag iedereen eisen wat hij wil, of hij het ook krijgt is weer een ander verhaal
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 1 februari 2008 @ 08:38:09 #129
3542 Gia
User under construction
pi_56450981
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 08:34 schreef djenneke het volgende:

Verder mag iedereen eisen wat hij wil, of hij het ook krijgt is weer een ander verhaal
Maar dan wordt er geweld gebruikt om de eisen kracht bij te zetten.
pi_56451702
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 08:38 schreef Gia het volgende:

[..]

En dat is tegen de wet, en mag dus niet.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  vrijdag 1 februari 2008 @ 09:34:47 #131
3542 Gia
User under construction
pi_56451722
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:33 schreef djenneke het volgende:

[..]

En dat is tegen de wet, en mag dus niet.
Nee, inderdaad, dat mag niet. Foei, wie wil er nog thee?
pi_56452169
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 07:57 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Vertel eens, wat wordt niet gerespecteerd?
[..]

Zover ik weet vraagt niemand om je te assimileren. Is het nou werkelijk zo verschrikkelijk moeilijk om te begrijpen dat andere normen, waarden en gebruiken zijn in westerse landen waar je je toch enigzins moet inpassen. Wat jij verlangt is niet meer of minder dat alles en iedereen moet buigen voor jouw religie.
De beste man vraagt zowat of ik mijn geloof ff gewoon niet uitvoer. De Islam is niet alleen voor thuis, maar zit in elk aspect van het leven. Dit beantwoord ook meteen zijn/haar quote.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56452189
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 08:38 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja dat gebeurt zo vaak in Nederland. Die plunderende 1 miljoen moslims . Of 1.5 Miljard moslims die al jaren het Westen aanvallen
  vrijdag 1 februari 2008 @ 11:50:18 #134
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56455032
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 01:52 schreef djenneke het volgende:

[..]

Ja, dat zie je te zwart wit. Het enige wat ik vraag van iedereen die in Nederland woont, is om je te houden aan de wet.
Het enige wat ik vraag van iedereen die in nederland woont is gewoon elkaar onvoorwaardelijk met respect te behandelen. De wet mag van mij de fik in hoor.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 11:50:42 #135
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56455044
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 06:40 schreef Gia het volgende:

[..]

Het dragen van een rok heeft helemaal niks met een geloof te maken. Doe niet zo achterlijk.
Doe zelf niet zo achterlijk xenofoob.
pi_56455079
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Doe zelf niet zo achterlijk xenofoob.
Is ze wel met er stelling: Ja iedereen moet gewoon de Nederlandse cultuur respecteren. Oja.. en moslims doe niet zo nauw met je geloof. Doe je hoofddoek af
pi_56455765
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 09:56 schreef Burakius het volgende:

[..]

De beste man vraagt zowat of ik mijn geloof ff gewoon niet uitvoer. De Islam is niet alleen voor thuis, maar zit in elk aspect van het leven. Dit beantwoord ook meteen zijn/haar quote.
Ik denk dat praktisch niemand er iets op tegen heeft dat je leeft naar je geloof binnen de wetten maar je kan onmogelijk eisen of verlangen van de samenleving dat deze met jou meegelooft.

Als je dat nu nog niet snapt zal je het wel nooit snappen.
pi_56455807
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:50 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Het enige wat ik vraag van iedereen die in nederland woont is gewoon elkaar onvoorwaardelijk met respect te behandelen. De wet mag van mij de fik in hoor.
Alles opzij zetten voor andermans religie? Nooit, en nimmer!
  vrijdag 1 februari 2008 @ 12:26:06 #139
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56455848
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:24 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Alles opzij zetten voor andermans religie? Nooit, en nimmer!
Whats the difference met onze westerse kutcultuur?
Als jij een sociale samenleving wilt zul je met mensen moeten omgaan en jezelf niet opstellen als een of andere kreupele die in een doos leeft.
pi_56455907
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 11:52 schreef Burakius het volgende:

[..]

Is ze wel met er stelling: Ja iedereen moet gewoon de Nederlandse cultuur respecteren. Oja.. en moslims doe niet zo nauw met je geloof. Doe je hoofddoek af
Komkom, dat hele vaatdoeken gebeuren is hetzelfde als gekleed lopen op een naaktstrand. Dat hoort en doe je niet anders wordt je niet geaccepteerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')