abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56365750
quote:
Op maandag 28 januari 2008 17:16 schreef HiZ het volgende:

En Mohammed is de boodschapper, geen regelgever.
??
  maandag 28 januari 2008 @ 17:52:00 #52
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_56366322
quote:
Op maandag 28 januari 2008 17:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

??
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_56368295
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:27 schreef Triggershot het volgende:
Geweldig weer al die mensen die even weten wat de Islamitische standpunt is met betrekking tot het bedekken van een meisje, sommige mensen hebben het over een context van bepaalde regio's en tijden?
Het bedekken van een vrouw in de Islam is ten alle tijden, bij mannen die niet haar naasten zijn (dus direct familie, of aangetrouwd)
Hoe zit dat met kledingvoorschriften voor moslimjongens en moslimmannen? Mogen die er gewoon bijlopen in bijvoorbeeld zwembroek, T-shirt of met ontbloot bovenlijf? Je ziet vaak bedekkende kleding bij moslimmeisjes en moslimvrouwen, maar bij de mannen merk je bijna nooit iets van kledingvoorschriften. Horen moslims een baard te dragen volgens de voorschriften?
  maandag 28 januari 2008 @ 19:32:52 #54
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_56368544
quote:
Aboutaleb: Moslims moeten zelf contact zoeken

Moslims moeten zich afvragen waar de angst voor hen vandaan komt en veel meer doen om in contact te komen met de autochtonen in Nederland, vindt staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken (PvdA).

Die oproep deed de staatssecretaris tijdens een werkbezoek aan Breda, meldt regionaal dagblad BN/De Stem zondag.

'Die angst voor moslims, die ís er. Moslims moeten die niet bagatelliseren. Er rust een taak op de schouders van de moslims om daar iets aan te doen,' zo riep Aboutaleb de moslims op.

'Enorme angst'
Moslims moeten volgens hem contact zoeken met de autochtone bevolking: 'Zoek contact, open uw moskeeën en laat zien dat in die ruimten daarachter wasruimten zijn en dat daar geen bommen worden gemaakt.'

Ook moeten moslims zich afvragen waar de 'haat' tegen moslims eigenlijk vandaan komt: 'Als je nagaat dat er in de wereld een paar idioten zijn die zichzelf opblazen, dan moet je concluderen dat die de koran niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme angst bestaat voor moslims.'

Burqa
Verder zei Aboutaleb dat moslima's de consequenties moeten aanvaarden als ze door het dragen van een burqa geen werk kunnen krijgen. 'Als u van vijf hoog naar beneden springt, weet u ook dat dat gevolgen heeft,' aldus de PvdA-bewindsman.

In oktober noemde Aboutaleb de ophef over burqa's nog 'buitensporig'. Hij weigerde toen burqadragers te gaan korten op hun uitkering omdat ze door het kledingstuk geen werk kunnen vinden.
Bron

Wijze woorden van Aboutaleb. Maar het blijft natuurlijk wel een feit dat contact van twee kanten moet komen. Dat houd dus ook in dat het zelfde ook voor de niet Moslims geld.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_56369554
quote:
Op maandag 28 januari 2008 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

Wijze woorden van Aboutaleb. Maar het blijft natuurlijk wel een feit dat contact van twee kanten moet komen. Dat houd dus ook in dat het zelfde ook voor de niet Moslims geld.
Natuurlijk, want Hollanders hebben zelf nooit contact proberen te leggen door middel van allerlei multikulti-projectjes om "elkaars cultuur te ontmoeten".....
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 02:28:56 #56
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_56376972
Kortom westerse landen zijn geen haar beter dan de Taliban, zij wilden immers ook geen vrouw aan het werk en of op school hebben. Focking hypocriete volk..

In de media wordt breed uitgemeten wanneer meisjes naar school gaan in Afghanistan, maar ondertussen vergeten ze dat Nederland ook met die probleem te kampen heeft om een focking doekje..
De beesT
  dinsdag 29 januari 2008 @ 02:31:00 #57
46946 Sklasse
DoWn met jou !!
pi_56376978
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:14 schreef huhggh het volgende:

[..]

Natuurlijk, want Hollanders hebben zelf nooit contact proberen te leggen door middel van allerlei multikulti-projectjes om "elkaars cultuur te ontmoeten".....
Nee eerlijk gezegd niet
De beesT
pi_56377823
quote:
Op maandag 28 januari 2008 17:16 schreef HiZ het volgende:

[..]

Waarmee nog steeds niet de hoofdbedekking verplicht is gesteld. Slechts is aangegeven dat wat aanwezig is kan worden gebruikt om te voldoen aan de regel.

En Mohammed is de boodschapper, geen regelgever.
En hoe weet jij dan hoe je moet bidden? Juist. Muhammed (vzmh), onze geweldige profeet is de beste tefsir van de Qur'an.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_56378038
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 02:31 schreef Sklasse het volgende:

[..]

Nee eerlijk gezegd niet
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:51:38 #60
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56378118
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 02:28 schreef Sklasse het volgende:
Kortom westerse landen zijn geen haar beter dan de Taliban, zij wilden immers ook geen vrouw aan het werk en of op school hebben. Focking hypocriete volk..
Of jij bedoelt iets wat ik niet begrijp, of jij snapt het zelf niet, want waar haal jij het idee vandaan dat westerse landen vrouwen niet aan het werk of op school willen?
quote:
In de media wordt breed uitgemeten wanneer meisjes naar school gaan in Afghanistan, maar ondertussen vergeten ze dat Nederland ook met die probleem te kampen heeft om een focking doekje..
Doekje... Nee idd jij snapt het niet. Dit gaat niet over een hoofddoekje, maar over een burqa hoe zo'n gezichtbedekkend gewaad ook wordt genoemt
Het gaat er om dat vrouwen die zich zo kleden, er rekening mee moeten houden dat ze heel veel functies zo niet alle niet kunnen uit oefenen, daar elk soort werk wel een bepaalde vorm van communicatie vereist en gezien communicatie grotendeels via gezichtuitdrukkingen wordt gevoerd, helpt een burqa niet bepaald.

Daarbij op scholen geeft het een extra probleem, want hoe kan zo'n vrouw/meisje bewijzen dat zij is wie ze is bij bijvoorbeeld examens, als ze haar gezicht heeft bedekt? Dus in zo'n situatie is het ook niet handig....of wel?

Je veroordeeld "het westen" nu wel erg makkelijk om eerlijk te zijn.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_56379181
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 02:28 schreef Sklasse het volgende:
Werken er geen vrouwen in Nederland? Gaan ze niet naar school dan? Worden ze met stokken gemept als ze niet gepast gekleed zijn?
Westerse landen zijn heel wat haartjes beter dan de Taliban. Vrij van hypocrisie is niemand, maar onze score is een heel stuk beter dan dat stel fanaten dat terug wil keren naar een zelfverzonnen cultureel beïnvloed tijdsbeeld dat nooit bestaan heeft.
quote:
Op dezelfde schaal? Nee he? In Afghanistan is het genoeg om een meisje te zijn om bepaalde elementaire mensenrechten ontzegd te worden. In Nederland moet een vrouw, een minderheid nog wel, daar erg hun best voor doen. Moeten ze echt aankomen met exorbitante eisen en gezichtsbedekkende kleding. Groot verschil.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_56387503
Ik denk niet zo zeer dat angst het grote probleem is. Ik denk dat er een hoop rottigheden uitgehaald wordt en dat er automatisch een link naar 'kut-marokkaantjes' gelegd wordt. De stap naar Islam is dan simpel. Ik denk dat het veel meer frustratie is dat mensen met zoveel rottigheid weg kunnen komen.

Ik denk dat als je de politie gewoon die klootzakken op laat pakken die rotzooi uithalen, dat je dan al een stuk meer rust in de samenleving brengt.

Ik ben overigens persoonlijk katholiek, maar ben absoluut niet bang voor moslims, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik meerdere keren in het midden oosten op vakantie ben geweest en de meeste mensen daar heel gastvrij en vriendelijk zijn.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:10:40 #63
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56388360
Angst voor islam verwarren met angst voor reljongeren van allochtone afkomst... zucht.

Ik ken echt niemand die bang voor de islam is.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_56390635
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:10 schreef BaajGuardian het volgende:
Angst voor islam verwarren met angst voor reljongeren van allochtone afkomst... zucht.

Oh sorry, heb ik iets verkeerds gezegd?
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:52:13 #65
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56390816
Nee anders had ik je wel gequote, ik poste gewoon direct na het lezen van de OP.
pi_56390841
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:52 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee anders had ik je wel gequote, ik poste gewoon direct na het lezen van de OP.
Excuus, ik dacht dat je reageerde op mijn post.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 20:14:24 #67
78780 deedeetee
pi_56394103
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:10 schreef BaajGuardian het volgende:

Dan ken jij niet veel mensen
pi_56405320
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 08:21 schreef Burakius het volgende:

[..]

En hoe weet jij dan hoe je moet bidden? Juist. Muhammed (vzmh), onze geweldige profeet is de beste tefsir van de Qur'an.
Wat begrijp je niet aan het woord profeet? Het betekent boodschapper. Het is Mohammed zelfs expliciet verboden om regels te stellen. Iets anders beweren is in directe tegenspraak met de Koran.

En dat eeuwige gezeur over 'hoe moet ik dan dit, hoe moet ik dan dat', dat is typisch gezeur van sunnis die het liefste in een boek willen kunnen teruglezen hoe ze hun achterwerk moeten afvegen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:36:38 #69
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56405804
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 20:14 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dan ken jij niet veel mensen
Ik denk dat het andersom is kereltje. Volgens mij ben jij een zolderxenofoob.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:42:17 #70
78780 deedeetee
pi_56405928
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:36 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik denk dat het andersom is kereltje. Volgens mij ben jij een zolderxenofoob.
Wat een briljante conclusie trek je daar meissie.

woensdag 30 januari 2008 @ 12:09:38 #71
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56406555
Ik loop elke dag zowat wel door de stad, en ga geregeld op activiteiten aan en het enige wat ik tegenkom zijn groepjes jongeren die je boos aankijken, maar dat zijn echt geen moslims.
Dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat je bang moet zijn voor moslims.
pi_56406816
Ik denk niet dat er een angst leeft onder de bevolking jegens de Moslims, wel een groeiende afkeer.
Het constant eisen gaan stellen (mannelijke artsen mogen geen moslima's meer behandelen, mannen en vrouwen gescheiden zwemmen), het constant gejammer over dat ze steeds al 2e rangs burger worden behandeld (dizzzcrieminaziiie), het ontbreken van enige zelfkritiek (naffer steekt 2 agenten neer, wordt doodgeschoten, gemeenschap loopt te jammeren dat het de schuld is van de politie).

En Nederlands gezegde zegt: "doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg".
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:25:11 #73
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_56406900
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:09 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik loop elke dag zowat wel door de stad, en ga geregeld op activiteiten aan en het enige wat ik tegenkom zijn groepjes jongeren die je boos aankijken, maar dat zijn echt geen moslims.
Dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat je bang moet zijn voor moslims.
Ze zegt niet dat je bang voor moslims moet zijn, maar dat er veel mensen in Nederland bang zijn voor moslims, of dit nou terecht of onterecht is, het ontkennen van dat feit, wat jij dus doet, heeft totaal geen zin.

Beter kan je opzoek gaan naar oorzaken, waarom die mensen, terecht of onterecht, bang zijn en daar een oplossing voor zoeken.
Dus in feiten zullen de Moslims Nederlanders beter moeten informeren wat de islam nou eigenlijk is, hoe moslim leven enz en Nederlanders zullen meer moeite moeten doen om die informatie op te nemen.

Meer kennis, maakt minder bang, denk ik. Ontkennen van angst of onderbuikgevoelens zal gewoon weg niet helpen.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:34:12 #74
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_56407118
Gaan we straks de nederlandse bevolking afrekenen op TBSers?
Zonee dan moet je de moslims ook niet afrekenen op individuelen die de koran verkeerd lezen en tot de conclusie komen dat je vrouwen moet onderdrukken.
pi_56407155
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:34 schreef BaajGuardian het volgende:
Gaan we straks de nederlandse bevolking afrekenen op TBSers?
Zonee dan moet je de moslims ook niet afrekenen op individuelen die de koran verkeerd lezen en tot de conclusie komen dat je vrouwen moet onderdrukken.
kijk waarde BG, als de moslimorganisaties dit ook maar eens publiekelijk en maar vaak genoeg deden.......
het veroordelen van die paar idioten bedoel ik
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')