??quote:Op maandag 28 januari 2008 17:16 schreef HiZ het volgende:
En Mohammed is de boodschapper, geen regelgever.
Hoe zit dat met kledingvoorschriften voor moslimjongens en moslimmannen? Mogen die er gewoon bijlopen in bijvoorbeeld zwembroek, T-shirt of met ontbloot bovenlijf? Je ziet vaak bedekkende kleding bij moslimmeisjes en moslimvrouwen, maar bij de mannen merk je bijna nooit iets van kledingvoorschriften. Horen moslims een baard te dragen volgens de voorschriften?quote:Op maandag 28 januari 2008 13:27 schreef Triggershot het volgende:
Geweldig weer al die mensen die even weten wat de Islamitische standpunt is met betrekking tot het bedekken van een meisje, sommige mensen hebben het over een context van bepaalde regio's en tijden?
Het bedekken van een vrouw in de Islam is ten alle tijden, bij mannen die niet haar naasten zijn (dus direct familie, of aangetrouwd)
Bronquote:Aboutaleb: Moslims moeten zelf contact zoeken
Moslims moeten zich afvragen waar de angst voor hen vandaan komt en veel meer doen om in contact te komen met de autochtonen in Nederland, vindt staatssecretaris Ahmed Aboutaleb van Sociale Zaken (PvdA).
Die oproep deed de staatssecretaris tijdens een werkbezoek aan Breda, meldt regionaal dagblad BN/De Stem zondag.
'Die angst voor moslims, die ís er. Moslims moeten die niet bagatelliseren. Er rust een taak op de schouders van de moslims om daar iets aan te doen,' zo riep Aboutaleb de moslims op.
'Enorme angst'
Moslims moeten volgens hem contact zoeken met de autochtone bevolking: 'Zoek contact, open uw moskeeën en laat zien dat in die ruimten daarachter wasruimten zijn en dat daar geen bommen worden gemaakt.'
Ook moeten moslims zich afvragen waar de 'haat' tegen moslims eigenlijk vandaan komt: 'Als je nagaat dat er in de wereld een paar idioten zijn die zichzelf opblazen, dan moet je concluderen dat die de koran niet goed begrepen hebben. Maar gevolg is wel dat er een enorme angst bestaat voor moslims.'
Burqa
Verder zei Aboutaleb dat moslima's de consequenties moeten aanvaarden als ze door het dragen van een burqa geen werk kunnen krijgen. 'Als u van vijf hoog naar beneden springt, weet u ook dat dat gevolgen heeft,' aldus de PvdA-bewindsman.
In oktober noemde Aboutaleb de ophef over burqa's nog 'buitensporig'. Hij weigerde toen burqadragers te gaan korten op hun uitkering omdat ze door het kledingstuk geen werk kunnen vinden.
Natuurlijk, want Hollanders hebben zelf nooit contact proberen te leggen door middel van allerlei multikulti-projectjes om "elkaars cultuur te ontmoeten".....quote:Op maandag 28 januari 2008 19:32 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Wijze woorden van Aboutaleb. Maar het blijft natuurlijk wel een feit dat contact van twee kanten moet komen. Dat houd dus ook in dat het zelfde ook voor de niet Moslims geld.
Nee eerlijk gezegd nietquote:Op maandag 28 januari 2008 20:14 schreef huhggh het volgende:
[..]
Natuurlijk, want Hollanders hebben zelf nooit contact proberen te leggen door middel van allerlei multikulti-projectjes om "elkaars cultuur te ontmoeten".....
En hoe weet jij dan hoe je moet bidden? Juist. Muhammed (vzmh), onze geweldige profeet is de beste tefsir van de Qur'an.quote:Op maandag 28 januari 2008 17:16 schreef HiZ het volgende:
[..]
Waarmee nog steeds niet de hoofdbedekking verplicht is gesteld. Slechts is aangegeven dat wat aanwezig is kan worden gebruikt om te voldoen aan de regel.
En Mohammed is de boodschapper, geen regelgever.
Of jij bedoelt iets wat ik niet begrijp, of jij snapt het zelf niet, want waar haal jij het idee vandaan dat westerse landen vrouwen niet aan het werk of op school willen?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 02:28 schreef Sklasse het volgende:
Kortom westerse landen zijn geen haar beter dan de Taliban, zij wilden immers ook geen vrouw aan het werk en of op school hebben. Focking hypocriete volk..
Doekje...quote:In de media wordt breed uitgemeten wanneer meisjes naar school gaan in Afghanistan, maar ondertussen vergeten ze dat Nederland ook met die probleem te kampen heeft om een focking doekje..
Werken er geen vrouwen in Nederland? Gaan ze niet naar school dan? Worden ze met stokken gemept als ze niet gepast gekleed zijn?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 02:28 schreef Sklasse het volgende:
Kortom westerse landen zijn geen haar beter dan de Taliban, zij wilden immers ook geen vrouw aan het werk en of op school hebben. Focking hypocriete volk..
Op dezelfde schaal? Nee he? In Afghanistan is het genoeg om een meisje te zijn om bepaalde elementaire mensenrechten ontzegd te worden. In Nederland moet een vrouw, een minderheid nog wel, daar erg hun best voor doen. Moeten ze echt aankomen met exorbitante eisen en gezichtsbedekkende kleding. Groot verschil.quote:In de media wordt breed uitgemeten wanneer meisjes naar school gaan in Afghanistan, maar ondertussen vergeten ze dat Nederland ook met die probleem te kampen heeft om een focking doekje..
Oh sorry, heb ik iets verkeerds gezegd?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:10 schreef BaajGuardian het volgende:
Angst voor islam verwarren met angst voor reljongeren van allochtone afkomst... zucht.
Ik ken echt niemand die bang voor de islam is.
Excuus, ik dacht dat je reageerde op mijn post.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:52 schreef BaajGuardian het volgende:
Nee anders had ik je wel gequote, ik poste gewoon direct na het lezen van de OP.
Dan ken jij niet veel mensenquote:Op dinsdag 29 januari 2008 16:10 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik ken echt niemand die bang voor de islam is.
Wat begrijp je niet aan het woord profeet? Het betekent boodschapper. Het is Mohammed zelfs expliciet verboden om regels te stellen. Iets anders beweren is in directe tegenspraak met de Koran.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:21 schreef Burakius het volgende:
[..]
En hoe weet jij dan hoe je moet bidden? Juist. Muhammed (vzmh), onze geweldige profeet is de beste tefsir van de Qur'an.
Ik denk dat het andersom is kereltje. Volgens mij ben jij een zolderxenofoob.quote:
Wat een briljante conclusie trek je daar meissie.quote:Op woensdag 30 januari 2008 11:36 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik denk dat het andersom is kereltje. Volgens mij ben jij een zolderxenofoob.
Ze zegt niet dat je bang voor moslims moet zijn, maar dat er veel mensen in Nederland bang zijn voor moslims, of dit nou terecht of onterecht is, het ontkennen van dat feit, wat jij dus doet, heeft totaal geen zin.quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:09 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik loop elke dag zowat wel door de stad, en ga geregeld op activiteiten aan en het enige wat ik tegenkom zijn groepjes jongeren die je boos aankijken, maar dat zijn echt geen moslims.
Dus ik weet niet waar jij vandaan haalt dat je bang moet zijn voor moslims.
kijk waarde BG, als de moslimorganisaties dit ook maar eens publiekelijk en maar vaak genoeg deden.......quote:Op woensdag 30 januari 2008 12:34 schreef BaajGuardian het volgende:
Gaan we straks de nederlandse bevolking afrekenen op TBSers?
Zonee dan moet je de moslims ook niet afrekenen op individuelen die de koran verkeerd lezen en tot de conclusie komen dat je vrouwen moet onderdrukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |