abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 december 2008 @ 21:42:21 #126
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_63834494
Je kunt een hoop zeggen van Makaay, maar aan inzet ontbreekt het hem echt niet.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_63834502
Dat zal makkelijk gaan ja, even vier 30-plussers lozen die een vermogen verdienen in rotterdam.
As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
pi_63834686
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:42 schreef BB-boy het volgende:
Dat zal makkelijk gaan ja, even vier 30-plussers lozen die een vermogen verdienen in rotterdam.
Een club als Werder Bremen zou Makaay zo overnemen hoor, net als Hofland ook wel bij een Duitse subtopper of PSV ofzo aan de bak komt. De Cler schijnt al in de belangstelling van grote Engelse clubs te staan.

Lucius wordt wat lastiger idd.
Cause nobody likes rock anymore!
pi_63834700
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:42 schreef Cheiron het volgende:
Makaay speelt liever voetbal-piet bij Paul de Leeuw.
pi_63834715
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:42 schreef Cheiron het volgende:
Maar op een gegeven moment moet je gewoon verder. Makaay was een geweldige speler, maar het beste is er gewoon vanaf. Over zijn inzet niks slechts, maar met alleen dat kom je er niet.

De lijst is gewoon veel en veel te lang wat oude spelers betreft. Het werkt gewoon niet.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
pi_63834759
quote:
Op zondag 7 december 2008 21:35 schreef RayMania het volgende:
Als ik Verbeek zou zijn geweest, zou ik alle oude knarren (Makaay, Van Bronckhorst, Landzaat, Mols, etc) zo snel mogelijk proberen te lozen. Daar win je op dit moment geen oorlog mee en volgens mij ontbreekt de motivatie ook compleet.
Mols stopt sowieso over een half jaar (en lijkt me bovendien geen probleemfactor), met Van Bronckhorst is helemaal niets mis en Landzaat en Makaay moet je idd proberen te verkopen.

Misschien dat AZ Landzaat nog terugwil ofzo. Al wordt daar een stuk beter beleid gevoerd dan bij Feyenoord (vorig jaar met een selectie die 12e werd nu bovenaan staan en ontzettend veel jonge spelers met restwaarde) en lijkt dat me sterk.
pi_63835071
Ik had het niet echt over de probleemfactor eigenlijk, gewoon over de spelers die te oud zijn. Tuurlijk, één of twee oudere spelers kan altijd. Er zijn genoeg voorbeelden van clubs die het door ervaren spelers juist goed doen (Cocu bij PSV bijvoorbeeld), maar Feyenoord is de laatste twee jaar een beetje doorgeslagen, denk ik.

• Van Bronckhorst
  • Hofland
  • Makaay
  • Lucius
  • Tomasson
  • Timmer
  • Mols
  • Landzaat
  • De Cler (twijfeltje)

Allemaal genoeg ervaring, daar ligt het niet aan, maar een speler moet ook fit zijn (en blijven), niet vaak geblesseerd raken en gewoon constant presteren. Uit dit rijtje kan ik niet echt iemand opnoemen die dat is, heel misschien Makaay en Van Bronckhorst.

Het is opvallend dat de beste en opvallendste spelers dit seizoen bij Feyenoord juist de jonge spelers zijn (Wijnaldum, Fer).
  • Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    pi_63835095
    Zullen we verder gaan in het "Wat is er mis met Feyenoord"-topic? .
    Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
    pi_63836262
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 21:58 schreef RayMania het volgende:
    Ik had het niet echt over de probleemfactor eigenlijk, gewoon over de spelers die te oud zijn. Tuurlijk, één of twee oudere spelers kan altijd. Er zijn genoeg voorbeelden van clubs die het door ervaren spelers juist goed doen (Cocu bij PSV bijvoorbeeld), maar Feyenoord is de laatste twee jaar een beetje doorgeslagen, denk ik.

• Van Bronckhorst
  • Hofland
  • Makaay
  • Lucius
  • Tomasson
  • Timmer
  • Mols
  • Landzaat
  • De Cler (twijfeltje)

Allemaal genoeg ervaring, daar ligt het niet aan, maar een speler moet ook fit zijn (en blijven), niet vaak geblesseerd raken en gewoon constant presteren. Uit dit rijtje kan ik niet echt iemand opnoemen die dat is, heel misschien Makaay en Van Bronckhorst.

Het is opvallend dat de beste en opvallendste spelers dit seizoen bij Feyenoord juist de jonge spelers zijn (Wijnaldum, Fer).
  • Doe nou niet alsof Gio een waardeloze speler is. Nog gewoon Nederlands international. De rest (op de Cler na) kan weg idd.
    pi_63859965
    Ik vind het wel mooi hoe verbeek met een chagrijnig gezicht voor de camera en op het veld blijft zeggen dat ie nog met 'heel veel plezier' werkt bij feyenoord en dat er volgens hem nog altijd niets aan de hand is etc
    pi_63860154
    quote:
    Op maandag 8 december 2008 20:37 schreef Hertog_Martin het volgende:
    Ik vind het wel mooi hoe verbeek met een chagrijnig gezicht voor de camera en op het veld blijft zeggen dat ie nog met 'heel veel plezier' werkt bij feyenoord en dat er volgens hem nog altijd niets aan de hand is etc
    Wat zou hij anders moeten zeggen?
    pi_63860541
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 22:30 schreef Crane het volgende:

[..]

Doe nou niet alsof Gio een waardeloze speler is. Nog gewoon Nederlands international. De rest (op de Cler na) kan weg idd.
    Makaay blijft in mijn ogen gewoon een topper, maar moet veel meer geassisteerd worden. Hofland is nog wel een bruikbare voetballer, maar mist gewoon leidinge gevende capaciteiten. De rest is gewoon brandhout met Timmer voorop.

Wat dat betreft is het echt van de gekke dat juist Lucius, Timmer en De Cler de onruststokers lijken te zijn die hebben echt alle 3 geen recht van spreken.

En over Verbeek, ik heb nog wel vertrouwen in hem. Tactisch niet altijd even sterk, maar wat is er mis met een trainer die van hard trainen houd dan? Ik geloof echt niet dat wij nu harder trainen dan zijn selectie bij Heerenveen. Het is wel tekenend dat ze bij ons beginnen te janken dat ze te veel moeten doen..
    "..and in my brain it's going wrong.."
    pi_63862127
    edit
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
      maandag 8 december 2008 @ 22:57:10 #139
    6373 thaduck
    !! nu Tha_Duck !!
    pi_63864440
    Ik geef Verbeek tot woensdag. Misschien donderdag.

Ervaring leert dat hoe harder er geroepen wordt dat iemand blijft, hoe sneller hij weg is.
    tegenwoordig bekend als Tha_Duck
      dinsdag 9 december 2008 @ 02:32:06 #140
    226867 Superfast
    Keep on smiling
    pi_63868696
    Spelers doen beklag over Verbeek

ROTTERDAM - Unaniem maakten de spelers van Feyenoord bij de clubleiding hun standpunt kenbaar over het functioneren van Gertjan Verbeek. Conclusie: zo kan het niet langer.

Op het moment dat directeur Eric Gudde in het Maasgebouw maandag uitsprak ‘vierkant achter’ Gertjan Verbeek te staan, zaten de spelers van Feyenoord iets verderop bij elkaar voor een crisisoverleg. Zonder de hoofdtrainer formuleerden zij een unaniem standpunt over wat er allemaal anders moet.

De onvrede werd na afloop van het gesprek voorgelegd aan zowel Verbeek als de clubleiding. Na lunchtijd spraken aanvoerder Giovanni van Bronckhorst en zijn plaatsvervangers Roy Makaay en Kevin Hofland met technisch directeur Peter Bosz, om het ongenoegen dat binnen de selectie leeft duidelijk te verwoorden. Even daarvoor was Verbeek zelf bijgepraat door de voetballers.

Onder meer op het gebied van communicatie willen de spelers dat er iets structureel verandert. De verhoudingen op de werkvloer zijn dusdanig dat er onvoldoende wederzijds vertrouwen is om tot optimale prestaties te komen. De onvrede over de trainingsmethodes van Verbeek sluit daar indirect bij aan. Binnen de selectie staan weinig spelers achter de huidige werkwijze, die – cru gezegd – voorlopig meer blessures dan punten oplevert.

Feyenoord staat kort voor de winterstop op een treurige elfde plaats, met wedstrijden tegen AZ (zaterdag) en PSV (volgende week zondag) op het programma. De kans is reëel dat de Rotterdamse club zijn jubileumjaar 2008 afsluit op een vijftiende positie, net boven de degradatiestreep. Na het 3-1 verlies van zondag tegen De Graafschap werd de noodsituatie afgekondigd in de Kuip.

Namens de spelersgroep wenst Kevin Hofland niet inhoudelijk op de gesprekken van maandag in te gaan. ,,Dat houden we intern,’’ zegt de verdediger. ,,Maar als groep zijn we het onderling wel eens over welke richting we op willen. We hebben een openhartig onderling gesprek gevoerd. Laat daarbij voorop staan dat wij als spelers heel goed weten dat de verantwoordelijkheid voor de prestaties bij onszelf ligt. Wij hebben gefaald, zo simpel is het.’’

Op de vraag of Hofland wil dat Verbeek aanblijft als trainer geeft de verdediger een ontwijkend antwoord. ,,Daar neem ik geen standpunt over in,’’ zegt Hofland.

In algemene zin zegt hij: ,,Ik heb altijd gezegd dat ik voor de club Feyenoord speel en voor het elftal, niet zozeer voor een trainer. Ik bedoel, over twee dagen, twee maanden of twee jaar kan er opeens een andere coach voor de groep staan. Zo werkt dat. Als speler moet je altijd zélf zorgen dat je presteert.’’

Verbeek zegt blij te zijn dat er met open vizier is gesproken over de huidige crisissituatie. Voorafgaand aan het groepsgesprek uitte de coach zijn onvrede over de anonieme kritiek die de laatste dagen in de media verscheen. Daarna liet hij zijn spelers bewust alleen.

,,Het gaat erom dat je eerlijk communiceert,’’ aldus Verbeek. ,,En dus niet eerst via de pers, zoals is gebeurd. Zoiets bederft de sfeer en het vertrouwen. Dat heb ik de spelers heel duidelijk aangegeven. Na afloop van hun onderlinge gesprek hebben ze mij een heldere samenvatting gegeven van hoe zij over bepaalde dingen denken. Met die conclusies kunnen wij als staf ons voordeel doen.’’

Van een onwerkbare situatie is volgens Verbeek geen sprake. ,,Nee, ze hebben zeker niet gesteld dat ze mij weg willen hebben. Zo’n gesprek was het absoluut niet. De intentie was om tot een optimale samenwerking te komen, in het belang van Feyenoord.

,,We hebben als volwassen mensen gesproken, waarbij iedereen liet zien dat hij zijn verantwoordelijkheid wil nemen. Dat is een goed teken.’’

De aanhang van de Rotterdamse club richt zijn frustratie in de eerste plaats op de spelers en technisch directeur Peter Bosz. De laatste wordt verantwoordelijk gesteld voor de huidige situatie, waarin met een grondig gerenoveerde spelersgroep amper resultaat wordt gehaald.. ,,Dat is een logisch mechanisme,’’ zegt Bosz daarover. ,,Als het slecht gaat, is de trainer of de technisch directeur vaak de boeman. De trainer is net nieuw, dus er wordt nu naar mij gewezen. Ik begrijp dat wel.’’

Op zijn onderhoud met Van Bronckhorst, Makaay en Hofland wenst Bosz inhoudelijk niet in te gaan. ,,Maar het was een constructief gesprek,’’ aldus Bosz. ,,We hebben geprobeerd de rijen te sluiten en in mijn ogen is dat gelukt.''

Het echte probleem zit bij de spelersgroep die niet luisteren en geen enkele vorm van motivatie tonen (enkele uitzonderingen daargelaten)
    Spelers als Bahia en Greene maar ook Timmer , Bruins enz
    Dit probleem speelde ookal onder Gullit , Koeman en verleden jaar onder v Marwijk .

Dan zie je de trainer na afloop voor de camera duidelijk verbaasd en boos zijn omdat de spelers de instructies aan hun laars lappen en totaal geen inzet tonen en onder Verbeek is dit niet anders al denk ik dat zijn eenzijdige manier van denken er ook een rol in speelt en tot irritatie leidt bij de met name oudere spelers.

Verbeek vliegt er deze week nog uit maar wie moeten ze halen dan?
    -je avatar gaf een malware melding bij verschillende users, vandaar verwijderd-
      dinsdag 9 december 2008 @ 07:35:44 #141
    163768 Happel
    Je Suis Roi
    pi_63869295
    Was Verbeek het probleem maar...

Geen enkele andere trainer krijgt deze ellendelingen aan het voetballen.
    Elite
    Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
    Tegen TTIP
    pi_63869518
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 02:32 schreef Superfast het volgende:
    Het echte probleem zit bij de spelersgroep die niet luisteren en geen enkele vorm van motivatie tonen (enkele uitzonderingen daargelaten)
    Spelers als Bahia en Greene maar ook Timmer , Bruins enz
    Dit probleem speelde ookal onder Gullit , Koeman en verleden jaar onder v Marwijk .

Lijkt mij ook, de bezem er doorheen en met gemotiveerde (jeugd?) spelers gaan spelen. Dan wordt je misschien 10e, maar is er wel strijd.
    Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
      dinsdag 9 december 2008 @ 08:17:14 #143
    153711 SpankTheMonkey
    It's Nice! I like!
    pi_63869654
    quote:
    Op zondag 7 december 2008 20:50 schreef Happel het volgende:
    De rotte appels (Lucius, Greene, De Cler, Timmer, Landzaat etc) moeten gewoon uit de selectie worden getrapt.
    Hofland in plaats van De Cler en het zou een meesterlijke zet zijn.

Ondanks de slechte resultaten kijk ik dit seizoen wekelijks met plezier naar Feyenoord, er zijn wedstrijden waarin ze strijd leveren die ik al jaren niet heb gezien bij Feyenoord. Constant jagen en druk zetten vanaf de eerste minuut, hard de duels ingaan. Verbeek is op de goede weg, gooi die rotte appels eruit, haal meer jeugd bij het eerste en Verbeek leidt Feyenoord in een paar jaar terug naar de top.
      dinsdag 9 december 2008 @ 08:47:18 #144
    226867 Superfast
    Keep on smiling
    pi_63870077
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 08:17 schreef SpankTheMonkey het volgende:

[..]

Hofland in plaats van De Cler en het zou een meesterlijke zet zijn.

Ondanks de slechte resultaten kijk ik dit seizoen wekelijks met plezier naar Feyenoord, er zijn wedstrijden waarin ze strijd leveren die ik al jaren niet heb gezien bij Feyenoord. Constant jagen en druk zetten vanaf de eerste minuut, hard de duels ingaan. Verbeek is op de goede weg, gooi die rotte appels eruit, haal meer jeugd bij het eerste en Verbeek leidt Feyenoord in een paar jaar terug naar de top.
    Bedoel je SC Feyenoord ?

Herken niet echt de dingen die je noemt vond ze alleen tegen 020 en Kalmar uit redelijk hun niveau halen dat je mag verwachten.
    pi_63877260
    Verbeek kan echt absoluut niet blijven zitten, met zo´n tegenstand van die 30´ers.
    pi_63877288
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 13:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Verbeek kan echt absoluut niet blijven zitten, met zo´n tegenstand van die 30´ers.
    Er schijnt een goed gesprek geweest te zijn. Het is afwachten hoe dat uitpakt.
      Redactie Frontpage / Sport dinsdag 9 december 2008 @ 14:06:15 #147
    122036 crew  Peterselieman
    Maffe Fries
    pi_63877944
    Klopt. Het is afwachten hoe het zich gaat ontvouwen.

Spelers Feyenoord: \"Zo kan het niet langer\"
    Altijd onderweg naar het avontuur
      woensdag 10 december 2008 @ 00:22:09 #148
    153711 SpankTheMonkey
    It's Nice! I like!
    pi_63894663
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 08:47 schreef Superfast het volgende:

[..]

Bedoel je SC Feyenoord ?

Herken niet echt de dingen die je noemt vond ze alleen tegen 020 en Kalmar uit redelijk hun niveau halen dat je mag verwachten.
    Ze hebben dit seizoen meer strijd geleverd dan de afgelopen paar jaar, hoofdzakelijk de jongere spelers. Voor het eerst in jaren dat er af en toe een systeem in het spel zichtbaar is in plaats van de bal keihard naar voren peren. Die lijnkeeper heeft ons dit seizoen al aardig wat punten gekost.
      woensdag 10 december 2008 @ 01:22:32 #149
    123545 DatMeenJeNiet
    Mike Mampuya till i die O+
    pi_63895647
    quote:
    Op dinsdag 9 december 2008 13:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
    Wie dan?

Borst zei dat Lucius, De Cler en Timmer de voornamelijke tegenstanders waren, de rest heeft niet of weinig problemen met Verbeek en zouden hem juist steunen.

Achja, niet heel verrassend.. die drie drinken maar al te graag een biertje en met een coach als Van Marwijk was dat vast geen probleem, en Erwin Koeman was een drinkpartner en nu Verbeek discipline in een hoog vaandel heeft, hebben ze het oh zo zwaar.

Wegtrappen die rotte appels.
      woensdag 10 december 2008 @ 03:35:25 #150
    226867 Superfast
    Keep on smiling
    pi_63896343
    quote:
    Op woensdag 10 december 2008 01:22 schreef DatMeenJeNiet het volgende:

[..]

Wie dan?

Borst zei dat Lucius, De Cler en Timmer de voornamelijke tegenstanders waren, de rest heeft niet of weinig problemen met Verbeek en zouden hem juist steunen.

Achja, niet heel verrassend.. die drie drinken maar al te graag een biertje en met een coach als Van Marwijk was dat vast geen probleem, en Erwin Koeman was een drinkpartner en nu Verbeek discipline in een hoog vaandel heeft, hebben ze het oh zo zwaar.

Wegtrappen die rotte appels.
    Het probleem van geen inzet tonen speelt al eerder (naar mijn gevoel is het gekomen in de periode dat Gullit trainer was of net daarna)

Bovenstaand filmpje laat zien dat de motivatie toen (onder leiding van Koeman) ookal ontbrak.
    Ik zou niet weten hoe de inzet van spelers bepaald kan worden door een TD als Peter Bosz maar eigenlijk is de ellende ontstaan toen hij kwam.

Trouwens om nu alle dertigers als "Rotte appels" te benoemen gaat ook wel een beetje ver hé misschien spelen ze nu wel zo knudde omdat de sfeer en de trainingen ronduit kut zijn.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')