Die doen half werk, vandaar ook de halve voortand.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 03:43 schreef Caesu het volgende:
[ afbeelding ]
dit is wel de goedkoopste optie denk ik
deze dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 03:45 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die doen half werk, vandaar ook de halve voortand.
Ook dat en sinds de schooltandarst een zeer arwanende houding gekregen tegenover die begroepsgroep met hun zwembaden in de tuin en dikke auto.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 03:44 schreef keesjeislief het volgende:
Maar jij hebt ten minste wel gelééfd!
Was dat een renovatie en hoe duur was 't?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 03:55 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
De tandarts heeft zich onlangs drie dagen op mijn gebit uitgeleefd.
Het resultaat mag er zijn [ afbeelding ]
Oh ja en nooit meer! De pijn! De pijn!!!
Schooltandarts? Brr. Ik dacht dat dat iets uit vervlogen tijden wasquote:Op zaterdag 26 januari 2008 03:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ook dat en sinds de schooltandarst een zeer arwanende houding gekregen tegenover die begroepsgroep met hun zwembaden in de tuin en dikke auto.
Ik wil graag serieuze antwoorden beste Surveillance-Fiets.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Drugsgebruik of vang je wel eens een vuist op met je tanden ?
Jeutje sorry hoorquote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik wil graag serieuze antwoorden beste Surveillance-Fiets.
Die tandarts in kwestie heeft dus in 't verleden elke kies die er maar was geboord met vulling, die dondert er nu uit en de rest van de kies breekt gelijk af.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:05 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Schooltandarts? Brr. Ik dacht dat dat iets uit vervlogen tijden was. Als er een zwembad en dikke auto zijn weet je in ieder geval wel zeker dat die gast z'n praktijk draaiende kan houden, je wordt alleen schooltandarts als zelfs dat je niet lukt en je je goedkoop moet laten inhuren door een school, waarna de kindertjes de dupe zijn van je frustratie...
Daarbij ga je ervan uit dat de 14 FOK!kers die rond vier uur 's nachts nog posten, nog compleet compos mentis zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:08 schreef sig000 het volgende:
Ik wil graag serieuze antwoorden beste Surveillance-Fiets.
Ik denk dat nu dit gewoon een topic is wat hopenlijk nog wel wat reacties gaat opleveren en dan niet op 1 dag.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:13 schreef Wickedangel het volgende:
[..]
Daarbij ga je ervan uit dat de 14 FOK!kers die rond vier uur 's nachts nog posten, nog compleet compos mentis zijn.
Daar kwam het wel op neer en het koste me 635 euro.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:04 schreef sig000 het volgende:
[..]
Was dat een renovatie en hoe duur was 't?
Bedankt voor je info, wat heeft die tandarts zoal gerenoveerd voor die 635 euro?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:22 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Daar kwam het wel op neer en het koste me 635 euro.
Niks.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Bedankt voor je info, wat heeft die tandarts zoal gerenoveerd voor die 635 euro?
Ik zou het niet weten ik was zwaar verdoofdquote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Bedankt voor je info, wat heeft die tandarts zoal gerenoveerd voor die 635 euro?
Ik maak een topic over mijn probleem, ow en alle mensen zijn hetzelfde dus gewoon alles centraal.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:11 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Jeutje sorry hoor![]()
Misschien kan je je beter even melden in het centrale tandartsen topicDaar weten ze vast wat het renoveren van je gebit kost!
Aangezien elk gebit hetzelfde is en alle prijzen bekend zijn
Verdoving werkt niet bij mij.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:30 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik zou het niet weten ik was zwaar verdoofd![]()
![]()
Wat wil je zelf dan? Volgens mij heb je tegenwoordig enorm veel keuzes.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:30 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik maak een topic over mijn probleem, ow en alle mensen zijn hetzelfde dus gewoon alles centraal.
Ik type sneller dan m'n schaduw.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:28 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb 't al hersteld en reken daar niks voor.
Gewoon doorgeven lijkt mij, kunnen ze de dosis aanpassen. Laat het je niet weerhouden om je gebit op orde te maken.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:36 schreef sig000 het volgende:
Teveel drank en drugs tast de effectieviteit van zo'n verdoving flink aan.
2 keuzes volgens mij, een renovatie en dan vraag ik me af wat de kosten zullen zijn of alles eruit en een kunstgebit voor de bovenkant waar de meeste schade is.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:36 schreef Morwen het volgende:
[..]
Wat wil je zelf dan? Volgens mij heb je tegenwoordig enorm veel keuzes.
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:44 schreef Caesu het volgende:
je kan ook zonder narcose.
als ze dat niet willen doorzeuren want het kan wel.
Waarom is jouw gebit zo beschadigt? Kan je die kosten niet verhalen op diegene die dat bij jou gedaan heeft? Of was jij het zelf? Zoveel vragen en zo weinig info van jou.......Ik ga ervan uit dat jij in diverse gevechten bent geweest en dat je geen ziektekostenverzekering hebt of in ieder geval niet dekkend voor de schade aan je gebit. Wat je dan kan overwegen is idd de kosten te inventariseren. Wat is op de langere termijn beter qua pijn/aangezicht. Of ga je voor de kortere termijn al zal dat meer gaan kosten op de langere termijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:39 schreef sig000 het volgende:
[..]
2 keuzes volgens mij, een renovatie en dan vraag ik me af wat de kosten zullen zijn of alles eruit en een kunstgebit voor de bovenkant waar de meeste schade is.
De tandarts in mijn jeugd heeft elke kies opgevuld om zijn zwembad te betalen door de ziekenfonds opbrengsten.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 04:48 schreef Morwen het volgende:
[..]
Waarom is jouw gebit zo beschadigt? Kan je die kosten niet verhalen op diegene die dat bij jou gedaan heeft? Of was jij het zelf? Zoveel vragen en zo weinig info van jou.......Ik ga ervan uit dat jij in diverse gevechten bent geweest en dat je geen ziektekostenverzekering hebt of in ieder geval niet dekkend voor de schade aan je gebit. Wat je dan kan overwegen is idd de kosten te inventariseren. Wat is op de langere termijn beter qua pijn/aangezicht. Of ga je voor de kortere termijn al zal dat meer gaan kosten op de langere termijn.
Mijn persoonlijke mening: Neem een kunstgebit. Een investering maar wel beter op de langere termijn, zeker gezien jouw levensstijl.............toch?
Voor vervangende reparaties ga je maar lekker naar de BOVAG,quote:Op zaterdag 26 januari 2008 05:00 schreef sig000 het volgende:
[..]
De tandarts in mijn jeugd heeft elke kies opgevuld om zijn zwembad te betalen door de ziekenfonds opbrengsten.
Daarna nog een keer een eikenhouten deur die wat voortanden gesloopt heeft.
Er valt niets te verhalen op welke verzekering dan ook, moet dat gewoon zelf gaan dokken.
De vullingen donderen eruit en de reparatie van de voortanden moet ook vervangen worden
Zwembaden zijn te duur geworden voor het ziekenfonds. (Wat allang geen "fonds" meer is, trouwens) Maa je mag het zelf betalen.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 05:00 schreef sig000 het volgende:
[..]
De tandarts in mijn jeugd heeft elke kies opgevuld om zijn zwembad te betalen door de ziekenfonds opbrengsten.
Daarna nog een keer een eikenhouten deur die wat voortanden gesloopt heeft.
Er valt niets te verhalen op welke verzekering dan ook, moet dat gewoon zelf gaan dokken.
De vullingen donderen eruit en de reparatie van de voortanden moet ook vervangen worden
Ja en nu wil ik graag weten wat t kost om weer fatsoenlijke bek met tanden aan te schaffen, is dat nu zo'n vreemde vraag?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 05:08 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Zwembaden zijn te duur geworden voor het ziekenfonds. (Wat allang geen "fonds" meer is, trouwens) Maa je mag het zelf betalen.
Als je een klein beetje opvoeding gehad hebt, waarbij tandenpoetsen en tandartsbezoek geregeld in voorkwamen dan wel ja.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 05:11 schreef sig000 het volgende:
Alsof iedereen voorzien is van 't perfecte gebit.
En dan heb je nog geen tand in je gezicht, maar ben je wel al ¤300,- lichter.quote:Informatief gesprek
De eerste kennismaking vindt plaats met de tandheelkundig consulent. In dit gesprek kunt vragen ten aanzien van uw gebit stellen en uw wensen kenbaar maken. De tandheelkundig consulent zal dan de mogelijkheden met een globale kostenindicatie geven. Dit gesprek duurt een half uur en kost ¤ 50,00
Eerste consult, inclusief screening
Tijdens het eerste consult doen wij een uitgebreide screening van uw gebit. Hierbij worden uw tanden, kiezen en tandvlees geïnspecteerd, er worden röntgenfoto's gemaakt van uw gebit en we maken een afdruk van uw boven- en ondergebit waarvan later een gipsmodel gegoten wordt. Naar aanleiding van deze gebitsanalyse wordt een zeer uitgebreid behandelplan opgesteld, dat in een volgend gesprek met u wordt besproken. Er wordt dan ook een tot in detail uitgewerkt kostenplaatje gepresenteerd. Het behandelplan is zo opgesteld dat u ervoor kunt kiezen de behandeling in een aantal deelsessies in te plannen. De kosten voor het eerste consult, inclusief screening en opstellen van het behandelplan bedragen ¤ 250,00
"We hebben een K, we hebben een U, we heben een N..."quote:Op zaterdag 26 januari 2008 05:23 schreef bolivian het volgende:
Mag ik een klinker kopen?
Kukident valt dus al af...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 05:23 schreef bolivian het volgende:
[..]
"We hebben een K, we hebben een U, we heben een N..."
En de rest lijkt me vanzelfsprekend...
Zie je.... Ik kán het wel.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 05:37 schreef sig000 het volgende:
[..]
Langzaam maar zeker wordt ik toch wijzer in dit topic en bedankt voor je eerdere post.
Geen probleem, ik weet dat ik hiermee een taboe doorbreek, praten over een verrot gebit is in deze tijd van mensen met allemaal een perfect witte smile uit den boze.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 05:51 schreef Baird het volgende:
[..]
Zie je.... Ik kán het wel.
Succes ermee.
Jij poetst nooitquote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:24 schreef twiFight het volgende:
tvp :$
Aangezien ik niet tegen poetsen kan (ik snij liever mijn aderen open)
Kan wel, maar voor beter dekkende verzekeringen geldt een tandheelkundige selectie, en daar kom ik vast niet zonder consequenties door. Ik heb momenteel een aanvullende verzekering tand (standaard), wat 80% van de kosten dekt, tot een maximum van 250 euro.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:29 schreef Flurry het volgende:
Sowieso kijken of je je zorgverzekering kan uitbreiden met alle mogelijke tandartsopties (en een zorgverzekering nemen als je die nog niet hebt!).
Zo'n assessment door een faculteit lijkt me wel wat, maar ¤300 voor alleen een consult is voor mij al aardig wat qua geld.quote:80% van de kosten tot een maximumbedrag van ¤ 250,- per kalenderjaar.
Techniekkosten, orthodontie en cosmetische behandelingen worden niet vergoed.
Ik poets wel, maar omdat ik er een gruwelijke hekel aan heb dus niet zo vaak als zou moeten om mijn gebit status quo te houden. Ook gebruik ik wel mondwater tussendoor, maar dat gaat niet echt tandbederf tegen.quote:
mijn tandarts heeft al mijn tanden opgehoogt(zonder pijn)quote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:24 schreef twiFight het volgende:
tvp :$
Aangezien ik niet tegen poetsen kan (ik snij liever mijn aderen open) en de tandarts niet verder kwam dan "gewoon doen joh" is mijn gebit nogal belabberd. Ik heb stapels gaatjes en ook enkele kiezen brokkelen al af. Omdat het eten soms pijn doet wil ik hier graag wat aan laten doen, maar ik zal het ws allemaal zelf moeten betalen en heb niet echt geld.
Weet iemand of ze chronisch rotte tanden en afgebrokkelde kiezen nog fatsoenlijk kunnen fixen? En in welke orde van geld ik dan terecht kom? Pijn bij behandeling lijkt me erg kut, maar neem ik op de koop toe, het is tenslotte mijn eigen schuld.
ik denk dat jij niet meer kan poetsen omdat zijn gebit zo gevoelig is geworden door de slechte staat waarin het verkeertquote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:25 schreef DonDavilla het volgende:
Misschien verschilt het van faculteit tot faculteit maar ik heb nog nooit gehoord dat een opleiding geld vraagt van aanstaande patienten. Ze hebben die mensen nodig om studenten op te leiden. Ook op de sites staat volgens mij niets over intake kosten. (nu heb ik niet zo lang gezocht)
http://www.acta.nl/Patienten/index.cfm/news_overzicht.cfm/
Misschien wil je dat "poetsen" toch nog maar eens proberen, anders hebben we over een jaartje of wat deze discussie weer...
De Don
kosten?quote:Op vrijdag 1 februari 2008 17:58 schreef bob1234 het volgende:
Gewoon naar een narcose tandarts toe of laten doorverwijzen. En alles eruit laten trekken en dan kunstgebitje erin. Heb ik zelf vorig jaar gedaan was 19 en me tanden waren zwaar verrot. Eerste paar dagen ff kut gevoel maar daarna stuk beter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |