abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56405326
Als dat met UBS al zo slecht is, vraag je je af waar de Amerikaanse banken blijven met hun daadwerkelijke (toekomstige) afschrijvingen ipv "alleen" die paar miljard ...
pi_56405340
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:06 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat is er op tegen gewoon de waarheid te vertellen, dan krijg je in ieder geval geen spookverhalen.
nog daargelaten dat al minstens 2 (zo niet 5) jaar gewaarschuwd werd voor precies deze situatie.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_56405350
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:12 schreef simmu het volgende:

[..]

1 jaar? jij optimist

en ja: ze houden dingen idd voor het publiek verborgen. echter: banken hier in europa zijn gebonden aan strakkere regels mbt b.v. voorzieningen dan die in de VS. grotere overheidsbemoeienis ook. dus er zitten weliswaar grote verliezen "achter de schermen", maar ook reserves *en* voorzieningen.
Ok
pi_56405459
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:10 schreef gronk het volgende:

[..]

Ook dit jaar komen ze nog in de rode cijfers, en 2009 gaat waarschijnlijk ook nog wel lukken. D'r wordt nu al geroepen dat een huizenprijscorrectie van 30% helemaal niet zo onrealistisch is, wat zou neerkomen op het 'verdampen' van 3-4 biljoen (europese biljoenen, dat is) $. Ik geloof dat ze over 2007 zo'n paar honderd miljard hebben afgeschreven.
Als de bulk in 2008 komt, dan belooft dat nog wat.

Nog iets: huizenprijsdalingen zijn nog niet in het stadium dat ze 'minder snel' gaan, dus de bodem van de markt is nog niet in zicht...
hier het bekende plaatje nog ff: http://www.analyticalwealth.com/images/ARM_Reset.jpg zijn de 'resets' gerekend vanaf januari 2007.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:27:06 #130
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56405610
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:19 schreef simmu het volgende:

[..]

hier het bekende plaatje nog ff: http://www.analyticalwealth.com/images/ARM_Reset.jpg zijn de 'resets' gerekend vanaf januari 2007.

Helaas blijkt het zo te zijn dat er ook mensen 'default-en' waarvan de hypotheek in de verste verte niet 'ge-reset' wordt. Niet zo verwonderlijk: als je een huis koopt van een miljoen, dat opknapt voor 50.000 euro, met het idee om het vervolgens een half jaar later te verkopen voor 1.5 miljoen, dan begroot je 6 maanden hypotheek+afsluitkosten. Als je het een half jaar later niet kwijt kunt voor 1.5 miljoen, maar voor 800.000, dan heb je opeens een probleem, met of zonder ARM...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56405819
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:27 schreef gronk het volgende:

[..]

Helaas blijkt het zo te zijn dat er ook mensen 'default-en' waarvan de hypotheek in de verste verte niet 'ge-reset' wordt. Niet zo verwonderlijk: als je een huis koopt van een miljoen, dat opknapt voor 50.000 euro, met het idee om het vervolgens een half jaar later te verkopen voor 1.5 miljoen, dan begroot je 6 maanden hypotheek+afsluitkosten. Als je het een half jaar later niet kwijt kunt voor 1.5 miljoen, maar voor 800.000, dan heb je opeens een probleem, met of zonder ARM...
da's nog een bijkomend probleem. net zoals de doe-het-zelf-zaken, die hun zooi niet meer aan de straatstenen kunnen verkopen, autodealers die hun auto's niet meer kwijtkunnen (want geen overwaarde meer om als onderpand te dienen voor een lening) en de hele sloot mensen die inmiddels hun hypotheek betalen via hun creditcard (en hoelang denk je dat *dat goed zal gaan)

kanttekening: zoals bij hypotheken wordt ook gehandeld in creditcard schulden
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:40:57 #132
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56405903
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:12 schreef simmu het volgende:

[..]

1 jaar? jij optimist

en ja: ze houden dingen idd voor het publiek verborgen. echter: banken hier in europa zijn gebonden aan strakkere regels mbt b.v. voorzieningen dan die in de VS. grotere overheidsbemoeienis ook. dus er zitten weliswaar grote verliezen "achter de schermen", maar ook reserves *en* voorzieningen.
Het gaat verder. In Europa is het plan om toetsing van financiële instellingen centraal te regelen. Een boel EU-ministers hebben overleg gehad en willen meer transpiratie in de cijfers (in hoeverre ze zich inlaten met risicovolle derivaten). Financiële instellingen die geen openheid van zaken geven komen terecht in een kluwen van wetgeving.

Bron : BNR - radio

m.a.w. : We krijgen een soort van EU-keurmerk.
  woensdag 30 januari 2008 @ 11:52:28 #133
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56406158
Iemand trouwens een idee hoe dat in nederland zit, als je huis zover in prijs daalt dat de hypotheek groter is dan de waarde van je huis? Kan de bank dan vragen om een bijstorting?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_56406264
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:52 schreef gronk het volgende:
Iemand trouwens een idee hoe dat in nederland zit, als je huis zover in prijs daalt dat de hypotheek groter is dan de waarde van je huis? Kan de bank dan vragen om een bijstorting?
Het lijkt me dat dit afhankelijk van de hypotheekvorm is. Bij een afslossingsvrije hypotheek kan ik me voorstellen dat banken zeggen strot maar bij. Maar als je een hypotheek hebt waabij je met je maandelijkse maandlasten ook meteen inlost dan zou deze hypotheek sowieso na 30 jaar aan de bank afbetaald zijn en dus geen probleem mogen opleveren.
pi_56406304
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Het lijkt me dat dit afhankelijk van de hypotheekvorm is. Bij een afslossingsvrije hypotheek kan ik me voorstellen dat banken zeggen strot maar bij. Maar als je een hypotheek hebt waabij je met je maandelijkse maandlasten ook meteen inlost dan zou deze hypotheek sowieso na 30 jaar aan de bank afbetaald zijn en dus geen probleem mogen opleveren.
ligt eraan of je meedoet aan de nationale hypotheekgarantie dacht ik. maar ik weet het niet precies en/of zeker hoor wij huren. in den haag zuid west. een prachtwijk
  woensdag 30 januari 2008 @ 12:19:18 #136
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_56407132
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 12:19 schreef Drugshond het volgende:
Ehmm.... de dollar maakt een sprongetje.
potjandorie! sangdrax heeft mijn boeken net al gekocht
(in de VS)
  FOK!fotograaf woensdag 30 januari 2008 @ 13:22:16 #138
18921 freud
Who's John Galt?
pi_56408103
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:06 schreef Perrin het volgende:
Wat is er op tegen gewoon de waarheid te vertellen, dan krijg je in ieder geval geen spookverhalen.
Omdat dan het risico bestaat van de kuddementaliteit. Een groep mensen gaat in een paniekactie verkopen, en dat effect kan zich dan erg snel verspreiden en versterken. Die schrikractie van 'Is het zo erg?" wil je voorkomen.
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 11:13 schreef simmu het volgende:
nog daargelaten dat al minstens 2 (zo niet 5) jaar gewaarschuwd werd voor precies deze situatie.
In welke mainstream media wordt er in begrijpelijke taal gewaarschuwd? Als je een beetje kennis van zaken hebt, en weet waar je moet zoeken, dan misschien wel, maar de gewone mens denk nog steeds dat het ver weg in de VS is met dingen die ons niet kunnen raken. Men beseft echt niet hoe verweven alles is.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:48:19 #139
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_56408614
Rondetafelgesprek internationale kredietcrises
quote:
Op woensdag 30 januari van 10.00 tot 16.00 uur vindt een rondetafelgesprek plaats over de internationale kredietcrises. Gesproken zal worden over de gevolgen hiervan voor Nederland en de mogelijke noodzaak van maatregelen. De bijeenkomst is live te volgen via de website van de Tweede Kamer.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:49:28 #140
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56408639
Damn, jammer dat ik op m'n werk geen streams kan ontvangen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 13:55:18 #141
38496 Perrin
pi_56408750
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:49 schreef gronk het volgende:
Damn, jammer dat ik op m'n werk geen streams kan ontvangen.
Via 't netwerk en onze proxyserver lukt 't hier ook niet, maar via laptop + ADSL gelukkig wel.
pi_56408783
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 13:22 schreef freud het volgende:

[..]

Omdat dan het risico bestaat van de kuddementaliteit. Een groep mensen gaat in een paniekactie verkopen, en dat effect kan zich dan erg snel verspreiden en versterken. Die schrikractie van 'Is het zo erg?" wil je voorkomen.
[..]

In welke mainstream media wordt er in begrijpelijke taal gewaarschuwd? Als je een beetje kennis van zaken hebt, en weet waar je moet zoeken, dan misschien wel, maar de gewone mens denk nog steeds dat het ver weg in de VS is met dingen die ons niet kunnen raken. Men beseft echt niet hoe verweven alles is.
ja, ok. mainstream media is er erg laat mee. de discussie speelt echter al wel zeker een jaar of wat op de diverse forums en blogs. juist de mensen die toen waarschuwden dat de huizenbmarkt in de VS een gigabubble was, werden voor gek uitgemaakt. tot mensen als jim rogers en doug casey zich er mee gingen bemoeien en de boel al eenmaal neer was. echter: mensen die aandelen hebben zijn wel heel stom als ze alleen op de mainstream media vertrouwen......
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:01:34 #143
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_56408892
Ik zie hier anders nog wel eens mensen die op fok vragen of ze een aandeel wel of niet moeten kopen.
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:11:03 #144
38496 Perrin
pi_56409101
Middelkoop en Kees de Kort nu aan 't woord..
pi_56410025
quote:
Wellink: rust op financiele markten deels terug (update)
Amsterdam (BETTEN FINANCIAL NEWS) - De rust op de financiele markten is momenteel deels teruggekeerd. Dat heeft president Nout Wellink van De Nederlandsche Bank woensdag gezegd tegen de vaste Tweede Kamercommissie financien tijdens een hoorzitting over de internationale kredietcrisis.

De situatie blijft volgens Wellink wel 'fragiel'. Volgens de DNB-president zijn de banken de kredietkraan 'iets' aan het aandraaien. Het aanpassingsproces van de kredietbeoordeling gaat volgens Wellink in de goede richting.

Het Amerikaanse toezicht op de verzekeringssector in de Verenigde Staten is volgens Wellink 'aan de zwakke kant'. De kapitaalposities van de Amerikaanse monoline-verzekeringsbedrijven, die obligatierisico's verzekeren, zijn volgens Wellink 'aan de lage kant'.

Indien de financiele crisis verder de verkeerde kant op zal gaan dreigen volgens Wellink de Nederlandse banken harder te worden getroffen dan nu het geval is.

Volgens Wellink wisten de toezichthouders niet dat een klein niet-gereguleerd deel van de Amerikaanse hypotheekmarkt zo'n invloed zou kunnen hebben. 'We wisten niet in welke mate deze slechte producten zich vermengd hadden met andere producten', aldus Wellink.

De gedachte was volgens Wellink dat het verpakken en doorverkopen van deze producten goed was aangezien de risico's daardoor werd verspreid. 'Maar de risico's zijn uiteindelijk terechtgekomen bij grootste sukkels, om het maar zo oneerbiedig te stellen', zo gaf Wellink aan.

(c) BETTEN FINANCIAL NEWS (tel: +31 20 710 1756; fax: +31 20 710 1875)
*smirk* 1 deel waarheid en 2 delen leugen is altijd een goede mix. ja: de verzekeraars zijn het zaadje, ja de boel is nu fragiel. nee het trekt niet bij en jawel, de proffessionelen wisten wel degelijk van de risico's en ja: de ellende ligt nu bij the greatest fool. (goed jatwerk wel, die term. goed vertaald ook, jammer dat er geen bedankje bijstaat voor mish)
  woensdag 30 januari 2008 @ 14:53:48 #146
38496 Perrin
pi_56410114
Vragenrondje:

Mei Li Vos (PvdA) vraagt of we niet gewoon zonder derivaten kunnen.

Ernst Cramer (CU) vraagt zich af of Middelkoop zo pessimistisch is omdat hij met 't verkeerde been uit bed is gestapt of scheef zit met zijn beleggingen.

Echt topkwaliteit zit er in de kamer!
pi_56410208
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:01 schreef gronk het volgende:
Ik zie hier anders nog wel eens mensen die op fok vragen of ze een aandeel wel of niet moeten kopen.
Er zitten hier anders best wel mensen die redelijke know how hebben over het beleggen. En als je puur op info afgaat wat er in het beleggings topic in wgr wordt aangeboden, kom je echt nog niet eens zo heel slecht uit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_56410338
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er zitten hier anders best wel mensen die redelijke know how hebben over het beleggen. En als je puur op info afgaat wat er in het beleggings topic in wgr wordt aangeboden, kom je echt nog niet eens zo heel slecht uit.
het forum valt dan ook niet onder 'mainstream media'
kwamen waarschuwingen 2 jaar terug dat de VS huizenmarkt een gigabubble was die op ontploffen stond 2 jaar terug bij de nos in het journaal? nee.
pi_56410415
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 15:03 schreef simmu het volgende:

[..]

het forum valt dan ook niet onder 'mainstream media'
kwamen waarschuwingen 2 jaar terug dat de VS huizenmarkt een gigabubble was die op ontploffen stond 2 jaar terug bij de nos in het journaal? nee.
True that. Dreigende economische problemen worden dan ook nooit in het NOS geshowed, alleen mocht er op de dag zelfs iets concreets hebben voorgedaan komt het in het nieuws.

Wat ik me wel afvraag waarom zovel mensen makkelijk inhappen op de soms belachelijke nieuwsvoering van het NOS en het RTL bijv. Het in de mond leggen van .. etc.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_56410857
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 14:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jaarlijks hebben verschillende sites toch ook wat apen/dolfijen en "deskundigen" die een portefeuille samenstellen. De uitkomst van beide groepen is vaak hetzelfde.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')