abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56315973
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 10:41 schreef Fogel het volgende:
Dit lijkt me meer een KLB topic dan WGR...

Oplossing voor Draaijer: gewoon het emigreren naar een land waar de belasting volgens jou beter geregeld is.
Ja, dat is wegrennen.. Dat kan iedereen.
Ik ben van mening dat die land een wel wat rechtser kabinet mag hebben. Dit omdat de linkse graaiers nu echt alles aan het uitbuiten zijn. Ook de bijtelling gaat van 22% naar 25%. Op de benzine pak met rond de 66% belasting alsmede wil men kilometerheffing gaan invoeren.. Allemaal links gelul.
Ze misgunnen een ander zijn succes en gooien het op de noemer milieu.

Ik kan je vertellen dat het verhaal milieu echt mijn oren uitkomt.. Alles gooit men daarop. Paupers zijn het
pi_56316026
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 10:37 schreef TNA het volgende:

[..]

Wat voor mij een progressief belastingstelsel rechtvaardigt is het feit dat het geld van een arm iemand relatief veel meer waard is dan dat van een rijk iemand. Dat komt bij een flattax naar mijn idee niet genoeg naar voren.
Dat is nogal een domme opmerking.
Het gaat hier iet over de "waarde" van iemand's geld, maar over het huidige belastingstelsel dat onrechtvaardig is.
Flattax is daarentegen A) overzichtelijker B) eerlijker omdat iedereen procentueel evenveel afdraagt.
Hoe meer je verdient, hoe meer je afdraagt, maar procentueel nog steeds hetzelfde.

Overigens is de echte oplossing al gegeven aan TS, emigratie is de enige echte oplossing in deze.
Flattax zal jamergenoeg nooit mogelijk worden in dit Calvinistische, doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg-land waar je dit je links en rechts aantreft.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  Moderator zaterdag 26 januari 2008 @ 11:20:56 #28
45833 crew  Fogel
pi_56316199
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:04 schreef draaijer het volgende:

[..]

Ja, dat is wegrennen.. Dat kan iedereen.
Ik ben van mening dat die land een wel wat rechtser kabinet mag hebben. Dit omdat de linkse graaiers nu echt alles aan het uitbuiten zijn. Ook de bijtelling gaat van 22% naar 25%. Op de benzine pak met rond de 66% belasting alsmede wil men kilometerheffing gaan invoeren.. Allemaal links gelul.
Ze misgunnen een ander zijn succes en gooien het op de noemer milieu.

Ik kan je vertellen dat het verhaal milieu echt mijn oren uitkomt.. Alles gooit men daarop. Paupers zijn het
Nee, dat kan niet iedereen.
Met alleen zeuren kom je trouwens ook niet erg ver in de maatschappij.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:36:28 #29
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_56316485
Met alleen zeuren kom je inderdaad niet ver... toch begint verandering met het aan de kaak voelen van de huidige situatie.

En over wegrennen... ja dat is uiteindelijk toch wel een reeel alternatief voor veel mensen. StefanP kan vaak chauvinistisch en geamerikaniseerd uit de hoek komen maar buiten Nederland kan je het met een beetje opleiding toch veel verder schoppen.

Ik ken mensen die hier in de heuvels wonen (45 minuten forensen), hun eigen wijn maken (en zo'n 4000 flessen Merlot verkopen), een BMV 5 serie rijden maar in Nederland slechts een hypotheek van 4 ton konden krijgen...
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_56316524
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:36 schreef TheChemeng het volgende:
Met alleen zeuren kom je inderdaad niet ver... toch begint verandering met het aan de kaak voelen van de huidige situatie.

En over wegrennen... ja dat is uiteindelijk toch wel een reeel alternatief voor veel mensen. StefanP kan vaak chauvinistisch en geamerikaniseerd uit de hoek komen maar buiten Nederland kan je het met een beetje opleiding toch veel verder schoppen.

Ik ken mensen die hier in de heuvels wonen (45 minuten forensen), hun eigen wijn maken (en zo'n 4000 flessen Merlot verkopen), een BMV 5 serie rijden maar in Nederland slechts een hypotheek van 4 ton konden krijgen...
Als ik alleen al naar Belgie kijk wat betreft auto's ha ha, dan zijn wij hier maar een stelletje nerds.
pi_56316646
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:20 schreef Fogel het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet iedereen.
Met alleen zeuren kom je trouwens ook niet erg ver in de maatschappij.
Owh, dus iedereen heeft het k*t in nederland maar we moeten onze bek houden want ja; met zeuren kom je ook niks verder

Maargoed, moeten we niet een keer voorbij de fase van bomen te planten, biologisch eten te kopen, allochtonen dood te knuffelen en mensen-die-net-boven-modaal-verdienen irriteren? Ofwel; rechtser
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:48:46 #32
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_56316711
Het is uiteindelijk gewoon simpel... Nederland is geen slecht land, maar ik heb al jaren geen lijsten of overzichten gezien waarin we stijgen. Uiteindelijk zijn we zo verknot aan onderhandelen, vergaderen en compromissen sluiten dat we de uiteindelijke doelen uit het oog verliezen.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
pi_56316781
Ik wil een nieuw kabinet.. Die Bos is Los en maakt een hoop zaken kapot
pi_56316840
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 09:29 schreef draaijer het volgende:

[..]

Beetje kortzichtig nietwaar. Denk jij dat we nog in de jaren 50 leven ofzo.
Misschien is het zo dat mijn vriendin zich ook verder wil blijven ontwikkelen? Zij heeft een management rol in de gezondheidszorg, maar geloof me. Dat betaald niet veel. Ik begrijp dat ze het doet vanwege de ontwikkeling van haar competenties en haar werk netwerk.. Dus het is een keuze, maar het slaat natuurlijk nergens op.
Neem dan geen kinderen.
Live out of your imagination, not your history.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 13:25:57 #35
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56318130
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Daarin neem je niet de werkdruk. verantwoordelijkheid en het aantal werk uren mee. Is dat dan weer niet scheef?
Jij doet je best, een verpleegster doet dat ook. Ik vind het volkomen onrechtvaardig dat ik straks als afgestudeerde vermoedelijk veel meer verdien dan iemand die nachtdiensten draait in de zorg. Daar betaal ik graag wat meer belasting voor.
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:07 schreef huhggh het volgende:

[..]

Dat is nogal een domme opmerking.
Het gaat hier iet over de "waarde" van iemand's geld, maar over het huidige belastingstelsel dat onrechtvaardig is.
Flattax is daarentegen A) overzichtelijker B) eerlijker omdat iedereen procentueel evenveel afdraagt.
Hoe meer je verdient, hoe meer je afdraagt, maar procentueel nog steeds hetzelfde.

Overigens is de echte oplossing al gegeven aan TS, emigratie is de enige echte oplossing in deze.
Flattax zal jamergenoeg nooit mogelijk worden in dit Calvinistische, doe-maar-normaal-dan-doe-je-al-gek-genoeg-land waar je dit je links en rechts aantreft.
Je mag het een domme opmerking vinden, ik geloof niet dat je me begrijpt. Ik snap ook wel dat je van mening bent dat procentueel hetzelfde afdragen rechtvaardig is (iemand die rijk is draagt absoluut dan meer af), ik ben van mening dat het rechtvaardiger is om rijken procentueel óók meer te belasten omdat het geld dat in die schijf valt relatief veel minder waard is. Kijk ook even naar TS: hij heeft een Fotoboek vol dure auto's maar piept wel over de belasting. Waarom? Omdat hij zo hard werkt. Ja, en er zijn genoeg mensen die net zo hard werken maar veel minder verdienen. Je bent nou eenmaal een product van je genen en opvoeding waar je niets aan kunt doen.
pi_56319793
Wie er echt in geïnteresseerd is, moet van de BBC eens de 4 podcasts 'taxing questions' downloaden.

Want momenteel wordt er alleen maar op emotie ingezet en zijn er hele grote gaten te schieten in de argumenten die voorbijkomen (en sommige dingen hebben wel wat).

Zo geldt bij progressieve belasting ook dat de rijksten het meest profiteren van aftrekposten. Niet alleen hebben ze meer aftrekposten, ze zitten ook in een hogere schijf waardoor de aftrek hoger uitvalt.

Flattax klinkt ook leuk maar is waanzinnig moeilijk in te voeren. Voorbeeld: Iedereen is vóór de flattax. Iedereen gelijk, iedereen dezelfde tax. Goed plan! Maar dan moet er wel een heel klein aanpassingentje gemaakt worden voor chronisch zieke mensen.
En arme mensen krijgen wel huurtoeslag.
En voor je het weet hebben alle politieke partijen zoveel uitzonderingen bedacht dat het tóch geen flattax is.

Echt waar, check die BBC podcasts. Ze gaan van Zuid Amerika, waar vrijwel niemand belasting betaalt, naar de VS (waar toch wel belasting wordt betaald) en naar Zweden (waar de mensen het meeste betalen en géén belastingverlaging willen (!) ).
  Moderator zaterdag 26 januari 2008 @ 23:47:16 #37
45833 crew  Fogel
pi_56331075
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:45 schreef SuperRogier het volgende:

[..]

Owh, dus iedereen heeft het k*t in nederland maar we moeten onze bek houden want ja; met zeuren kom je ook niks verder

Maargoed, moeten we niet een keer voorbij de fase van bomen te planten, biologisch eten te kopen, allochtonen dood te knuffelen en mensen-die-net-boven-modaal-verdienen irriteren? Ofwel; rechtser
Met op Fok zeuren kom je inderdaad niet erg ver.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_56334918
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 15:12 schreef mgerben het volgende:
Wie er echt in geïnteresseerd is, moet van de BBC eens de 4 podcasts 'taxing questions' downloaden.

Want momenteel wordt er alleen maar op emotie ingezet en zijn er hele grote gaten te schieten in de argumenten die voorbijkomen (en sommige dingen hebben wel wat).

Zo geldt bij progressieve belasting ook dat de rijksten het meest profiteren van aftrekposten. Niet alleen hebben ze meer aftrekposten, ze zitten ook in een hogere schijf waardoor de aftrek hoger uitvalt.

Flattax klinkt ook leuk maar is waanzinnig moeilijk in te voeren. Voorbeeld: Iedereen is vóór de flattax. Iedereen gelijk, iedereen dezelfde tax. Goed plan! Maar dan moet er wel een heel klein aanpassingentje gemaakt worden voor chronisch zieke mensen.
En arme mensen krijgen wel huurtoeslag.
En voor je het weet hebben alle politieke partijen zoveel uitzonderingen bedacht dat het tóch geen flattax is.

Echt waar, check die BBC podcasts. Ze gaan van Zuid Amerika, waar vrijwel niemand belasting betaalt, naar de VS (waar toch wel belasting wordt betaald) en naar Zweden (waar de mensen het meeste betalen en géén belastingverlaging willen (!) ).
Post eens wat linkjes dan..
  zondag 27 januari 2008 @ 09:20:15 #39
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_56334979
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 09:30 schreef draaijer het volgende:
Kom maar door met flattax. Iedereen wordt dan eerlijk belast.
Belasting betalen is nooit eerlijk. Dat komt omdat belasting niets anders is dan het onder dwang afnemen van geld. Als we vrijwillig geld zouden afstaan, dan zou dat contributie heten. Ik heb echter nog niemand gehoord die belasting zo noemt.

Een discussie over flattax is zoiets als een discussie over de vraag of je door de hond of door de kat wil worden gebeten, een discussie waarin de kern van het probleem wordt vermeden.
  zondag 27 januari 2008 @ 09:43:33 #40
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56335082
quote:
Op zondag 27 januari 2008 09:01 schreef draaijer het volgende:

[..]

Post eens wat linkjes dan..
Ik help je wel even, sterke schouders enzo:
http://news.bbc.co.uk/2/h(...)_archive/7087429.stm
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56335166
Doe je kind weg, kinderen kosten nu eenmaal geld. Als je dat zelf niet kan betalen had je geen kinderen moeten nemen, en niet moeten verwachten dat de rest van de maatschappij met hun belating centen jouw kind gaat financieren. Je had ook gewoon je verwachte inkomen kunnen wijzijgen bij de Dienst Toeslagen. Dat mag zo vaak als je wilt. Er is ook duidelijk vermeld dat alle toeslagen een voorschot zijn en dat er aan het eind een afrekening volgt.

Als je graag klaagt bijtelling mag je ook gewoon je lease auto inleveren en zelf een nieuwe kopen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Fixers op 27-01-2008 10:36:08 ]
pi_56336195
quote:
Op zondag 27 januari 2008 10:00 schreef Fixers het volgende:
Doe je kind weg, kinderen kosten nu eenmaal geld. Als je dat zelf niet kan betalen had je geen kinderen moeten nemen, en niet moeten verwachten dat de rest van de maatschappij met hun belating centen jouw kind gaat financieren. Je had ook gewoon je verwachte inkomen kunnen wijzijgen bij de Dienst Toeslagen. Dat mag zo vaak als je wilt. Er is ook duidelijk vermeld dat alle toeslagen een voorschot zijn en dat er aan het eind een afrekening volgt.

Als je graag klaagt bijtelling mag je ook gewoon je lease auto inleveren en zelf een nieuwe kopen.
Gast je mist het principe

Hard werken en verantwoordelijkheid dragen etc. wordt hier gezien als straf
  zondag 27 januari 2008 @ 11:43:16 #43
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56336310
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:35 schreef draaijer het volgende:

[..]

Gast je mist het principe

Hard werken en verantwoordelijkheid dragen etc. wordt hier gezien als straf
Komt je iets tekort? Volgens mij ben jij de gast die het principe mist.
  zondag 27 januari 2008 @ 11:45:27 #44
164241 Dorkquemada
I won't enjoy it.
pi_56336352
Tja, die discussie is nu denk ik al tig keer gweest.
De belasting hier is kut, maar aan de andere kant mogen we dankbaar zijn dat we het relatief heel goed hebben hier.
Nu moet de overheid nog leren om het geld beter te benutten zodat iedereen er beter van wordt en we zijn klaar.
"Life, loathe it or ignore it, you can't like it"
pi_56336485
quote:
Op zondag 27 januari 2008 10:00 schreef Fixers het volgende:
Doe je kind weg, kinderen kosten nu eenmaal geld. Als je dat zelf niet kan betalen had je geen kinderen moeten nemen, en niet moeten verwachten dat de rest van de maatschappij met hun belating centen jouw kind gaat financieren.
In de categorie 'niet doordachte en domste opmerkingen' sta je met stip op één, gefeliciteerd.

Even wat kritische vraagjes, kijken of je het benul (en het lef) hebt om die te beantwoorden:
1. Hoe zou je het vinden als jouw ouders die keuze hadden gemaakt? Jij zit hier alleen maar te posten omdat jouw ouders die keus niet hebben gemaakt.

2 - en deze is voor de hoofdprijs: Veel mensen vinden het aangenaam om voor anderen uit te maken wat ze wel en niet moeten aanschaffen. Klagen over lease-bijtelling is in feite luxe-klagen.
De vraag is: Denk jij dat kinderen een luxe-keuze zijn of zijn ze een essentiëel onderdeel van de maatschappij?
Of anders verwoord: Vind jij dat de één zijn keus voor een SUV en een dure levensstijl te vergelijken is met de ander zijn keus voor kinderen?
Zo ja: Waar komen volgens jou alle mensen vandaan?

M.a.w. Vind jij een kind een luxe keuze of een existentiële keuze?
  zondag 27 januari 2008 @ 11:59:22 #46
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_56336615
Probleem is natuurlijk dat een groot deel van de belastingbetalers belasting loopt te betalen voor allerlei zaken waar zij denken nooit gebruik van te zullen maken. Bovendien is de overheid momenteel niet veel meer dan een doorgeefluik waar ¤1,00 in gaat en hoogstens ¤0,50 weer uit komt.

Belasting betalen is prima; maar 50% belasting of zelfs meer voor het grootste deel van de bevolking is gewoon minachting voor de burger. Kennlijk denkt de overheid dat zij beter weet wat goed is voor de gemiddelde burger dan die burger zelf.

Ik vergelijk het maar met een stel negers op een katoenboerderij een paar honderd jaar geleden. Je krijgt eten en een dak en je mag werken; en aan het eind van de maand is het geld allemaal weer terug bij de landeigenaar.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_56336858
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:04 schreef draaijer het volgende:
Het gaat om de toekomst van jullie eigen kind, maar uit je posts maak ik op dat jullie eigenbelang en uiterlijke schijn belangrijker vinden, erg jammer.
  zondag 27 januari 2008 @ 12:20:26 #48
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_56336996
quote:
Op zondag 27 januari 2008 11:43 schreef TNA het volgende:

[..]

Komt je iets tekort? Volgens mij ben jij de gast die het principe mist.
Volgens mij word het tijd dat jij eens buiten je hippie state off mind treed. Ik verdien echt geen bakken met geld maar als ik dat zie hoeveel ik al afdraag.. En dan vervolgens nog eens over me spaargeld mag afdragen. (let wel dat ik met zuinig leven vergaard heb voor mijn eigen huisje nu) Geld wat al belast is!

Ik heb zelfs 1 van de goedkoopste lease auto's uitgezocht speciaal ervoor gekozen zelf geen auto te kopen vanwege alle rompslomp eromheen, en dus accepterend dat er een bijtelling is. Vervolgens word deze voor onzinnige redenen verhoogd waardoor het gebeurd dat als je geen salaris verhoging hebt gekregen 1 januari je netto gewoon MINDER verdient.
Bla Bla Bla :P
  zondag 27 januari 2008 @ 14:55:30 #49
203607 Ankeiler
Steen des aanstoots
pi_56340644
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:35 schreef draaijer het volgende:
Wat een shit zooi..

Ik heb mijn jaaropgave van mijn afgelopen jaar ontvangen en daar staat ook het bedrag aan belasting op wat ik heb afgedragen aan de graaiers.. Dat is echt vreselijk schrikken.
Nu is het zo dat we aan het begin van het jaar verwacht hadden dat ik een ander bedrag zou verdienen. We hadden minder gedacht en het is dus meer geworden.

Gezien wij flexibele kinderopvang hebben, betalen we al veel en hebben een x bedrag per maand terug gekregen en nu moeten we 12x Euro 200,- aan de belastingdienst terug betalen omdat ik meer heb verdiend!!!!

Dus eerst tik ik even een extreem bedrag aan belasting af en vervolgens omdat ik vreselijk hard en veel gewerkt heb, moeten we ook nog even extra geld betalen.

Wat een K stelsel..

Mijn mening : Hard werken en veel afdragen aan de graaiers = volgens de Nederlandse staat reden genoeg om je te straffen.
Ik ben het volkomen met je eens. Het belastingstelsel in Nederland is absurd en hopeloos onrechtvaardig. Maar de politici luisteren toch niet. Die houden zich voornamelijk bezig met mensen met problemen en als hardwerkende Nederlander zorg jij voor jezelf, dus maak je geen problemen.
Wat je dus het beste kan doen is zorgen dat je zo min mogelijk belasting betaalt. Breng een bezoekje aan websites zoals die van het Haags Juristen College (principiële libertariërs) of Quaedvlieg Juristen (iets goedkoper). Je kan meer geestverwanten vinden op de Vrijspreker, zie http://www.vrijspreker.nl/
  zondag 27 januari 2008 @ 14:57:20 #50
139330 TNA
For the stars that shine
pi_56340679
quote:
Op zondag 27 januari 2008 12:20 schreef Blackviper het volgende:

[..]

Volgens mij word het tijd dat jij eens buiten je hippie state off mind treed. Ik verdien echt geen bakken met geld maar als ik dat zie hoeveel ik al afdraag.. En dan vervolgens nog eens over me spaargeld mag afdragen. (let wel dat ik met zuinig leven vergaard heb voor mijn eigen huisje nu) Geld wat al belast is!

Ik heb zelfs 1 van de goedkoopste lease auto's uitgezocht speciaal ervoor gekozen zelf geen auto te kopen vanwege alle rompslomp eromheen, en dus accepterend dat er een bijtelling is. Vervolgens word deze voor onzinnige redenen verhoogd waardoor het gebeurd dat als je geen salaris verhoging hebt gekregen 1 januari je netto gewoon MINDER verdient.
Mijn afwijkende mening is een hippie state of mind? Je spaargeld is tot 20.000 euro belastingvrij en met een goede spaarrente maak je met vermogensbelasting en inflatiecorrectie gewoon winst.

Een progressief belastingstelsel vind ik rechtvaardig, waarom heb ik hierboven al uitgelegd. Dat het leuker is om niets te betalen lijkt me logisch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')