natuurlijk heeft ze recht op vakantiegeld en vakantiedagen! Dat is gewoon wettelijk geregeld. Dat de werkgever nalatig is doet daar niets aan afquote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:33 schreef eriksd het volgende:
Haar baas zegt dat ze kennelijk geen contract heeft, op basis hiervan zou dan moeten gelden dat ze ook geen opzegtermijn heeft; het zijn zn eigen woorden.
Kortom als ze niks heeft getekend is die man in overtreding, heeft ze geen opzegtermijn en ook geen recht op vakantiedagen en vakantiegeld
Ik had het inderdaad anders moeten formuleren; ze heeft er inderdaad recht op (volgens de CAO + wetboek), maar het wordt lastig (zoniet onmogelijk) om te bewijzen dat ze x aantal uren gewerkt heeft, en dus recht heeft op y aan achterstallige winstuitkeringen en vakantiegelden.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:37 schreef teamlead het volgende:
[..]
natuurlijk heeft ze recht op vakantiegeld en vakantiedagen! Dat is gewoon wettelijk geregeld. Dat de werkgever nalatig is doet daar niets aan af
(al zal ze dan natuurlijk wel moeten kunnen bewijzen dat ze er gewerkt heeft)
voor wat betreft die opzegtermijn: geen idee of ze formeel een opzegtermijn heeft dan, maar ze heeft een 0 uren contract.. dus is ze dan gewoon niet beschikbaar...
ik snap echt niet dat mensen daar zo moeilijk over doenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:44 schreef Zudsol het volgende:
Ind nu heeft ze een andere baan en wordt er gezegt dat ze een maand moet blijven tot 1-3..maar ze heeft nooit wat getekend er is nooit over een opzegtermijn gepraat. En hun zeggen dat ze in hun recht staan omdat ze soliciteerd naar een advertentie en dat is dan een overeenkomst volgens hun. Maar ze heeft nooit wat getekend. Ja ze heeft wel elke week 20 of meer ( 35 uur) gewerkt.
ah kijk.. en dan nog beweert die werkgever dat ze geen vakantiegeld krijgt??quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:45 schreef Zudsol het volgende:
Nee het is geen zwartwerk krijgt netjes een loonstrook
sorry vakantiegeld krijgt ze wel en dat is het enigequote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:46 schreef teamlead het volgende:
[..]
ah kijk.. en dan nog beweert die werkgever dat ze geen vakantiegeld krijgt??
Juni tot hedenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:51 schreef Bastoenie het volgende:
Voor hoelang heeft ze daar gewerkt dan?
wat staat er overigens op de loonstrook bij parttime-factor?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:45 schreef Zudsol het volgende:
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:46 schreef teamlead het volgende:
[..]
ah kijk.. en dan nog beweert die werkgever dat ze geen vakantiegeld krijgt??
Staat er niet op...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:52 schreef teamlead het volgende:
[..]
wat staat er overigens op de loonstrook bij parttime-factor?
Ze heeft inderdaad gewoon een (mondelinge) overeenkomst gesloten, maar zolang er niet is besproken dat ze een opzegtermijn heeft, heeft ze die simpelweg niet.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:44 schreef Zudsol het volgende:
Ind nu heeft ze een andere baan en wordt er gezegt dat ze een maand moet blijven tot 1-3..maar ze heeft nooit wat getekend er is nooit over een opzegtermijn gepraat. En hun zeggen dat ze in hun recht staan omdat ze soliciteerd naar een advertentie en dat is dan een overeenkomst volgens hun. Maar ze heeft nooit wat getekend. Ja ze heeft wel elke week 20 of meer ( 35 uur) gewerkt.
er staat niks op papier....ze heeft meestal meer dan 20 uur gewerkt nooit minder.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 22:02 schreef djenneke het volgende:
Hoeveel heeft ze de afgelopen 3 maanden ongeveer gewerkt? En waren er weken bij dat ze minder werkte? Heeft de werkgever bepaalde zaken op papier gezet? Dit hoeft niet per se een contract te zijn, maar kan ook een brief zijn of een personeelsgids.
het probleem is dat ze is aangenomen bij een andere baas. Zei wil nog 2 weken doorwerken maar haar baas zegt dat ze tot 1 maart moet blijven. Echter ze heeft een 0 uren contract ( nooit getekend staat niks op papier etc etc) dus kan ze toch gaan wanneer ze wil. Is wel niet zo netjes maar toch. Er is nooit iets verteld over een opzegtermijn en daar staat ook wederom niks van op papierquote:Op zaterdag 26 januari 2008 02:01 schreef erikkll het volgende:
[..]
Ze heeft inderdaad gewoon een (mondelinge) overeenkomst gesloten, maar zolang er niet is besproken dat ze een opzegtermijn heeft, heeft ze die simpelweg niet.
En dan nog, wat als ze niet komt? Ontslaan ze haar?
Verkeerde smiliecode gebruikt?quote:
dat beweer ik in iedern geval wel jaquote:Op maandag 28 januari 2008 21:29 schreef MoneyTalks het volgende:
Hmm, ik heb ook een 0-uren-contract, maar ik krijg geen vakantiegeld, jullie beweren dat ik daar wel recht op heb?
Zoals ik mijn 0 uren contract mag interpreteren heb ik wel een maand opzegtermijn, maar gezien er geen verplicht aantal uren is opgenomenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:32 schreef Bastoenie het volgende:
Volgens mij kan je gewoon zeggen ik werk nog een maandje en dan ben ik foetsie.. en als ze 0 uren contract heeft kan ze sowieso weg blijven
Ik heb ook een 0-urencontract en mijn vakantiedagen en vakantiegeld worden elke maand bij mijn loon uitbetaald, staat ook op mijn loonstrook.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:29 schreef MoneyTalks het volgende:
Hmm, ik heb ook een 0-uren-contract, maar ik krijg geen vakantiegeld, jullie beweren dat ik daar wel recht op heb?
No offence richting TS(of misschien een heel klein beetjequote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:47 schreef Mute_Me het volgende:
Mijn god, kom ze uit een ei ofzo? Dit soort dingen regel je toch altijd voor je ook maar een uur gaat werken?
Dat dacht ik ook. Daarmee heeft vriendin van TS de lusten (recht op 20 uur werk, 8% vakantietoeslag) maar ook de lasten (plicht tot 20 uur werken, opzegtermijn). Kunnen we, bij gebrek van een contract op papier, er van uitgaan dat er sprake is (geworden) van een contract voor onbepaalde tijd? Immers, nergens is een duur op papier gezet dus een contract voor bepaalde tijd lijkt me dan ook niet aan de orde.quote:Op woensdag 30 januari 2008 10:41 schreef DiEr het volgende:
Er is ingevolge artikel 7:610b BW een arbeidsovereenkomst ontstaan voor de gemiddelde duur van het werk over de laatste drie maanden. Er is dus ook vakantietoeslag en vakantiedagen te vorderen.
Ik ben het met je eens. Wellicht kan ze met wederzijdse instemming per direct eindigen (waarvan ze schriftelijke bevestiging van wkg krijgt) en pas vervolgens haar vorderingen schriftelijk kenbaar maken.quote:Op woensdag 30 januari 2008 14:39 schreef r_one het volgende:
Dat dacht ik ook. Daarmee heeft vriendin van TS de lusten (recht op 20 uur werk, 8% vakantietoeslag) maar ook de lasten (plicht tot 20 uur werken, opzegtermijn). Kunnen we, bij gebrek van een contract op papier, er van uitgaan dat er sprake is (geworden) van een contract voor onbepaalde tijd? Immers, nergens is een duur op papier gezet dus een contract voor bepaalde tijd lijkt me dan ook niet aan de orde.
In dat geval heeft ze een wetteijke opzegtermijn van een maand en zou de baas idd gelijk hebben. Het feit dat de baas nalatig is met uitbetaling van 8% VT etc. doet aan de aldus ontstane opzegtermijn niets af.
Het krijgen van een loonstrook hoeft niet per definitie te betekenen dat je werk wit is toch?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:45 schreef Zudsol het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |