abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56300488
quote:
VVD hekelt beleggingsadvies Van der HoevenDINSDAG 22 JANUARI 2008, 13:30 | 195 keer gelezen
DEN HAAG (ANP-AFX) - Oppositiepartij VVD vindt dat minister Maria van der Hoeven (Economische Zaken) haar boekje te buiten is gegaan. Ze gaf advies aan beleggers om hun aandelen niet halsoverkop te verkopen.

Van der Hoeven kwam maandag bij BNR Nieuwsradio met het advies toen wereldwijd de beurzen onderuit gingen na zorgen over de gevolgen van de Amerikaanse kredietcrisis.

VVD-Tweede Kamerlid Charlie Aptroot houdt de minister nu voor dat beleggers door haar advies meer hebben verloren omdat dinsdag de koersen op de beurs verder zijn gedaald. Aptroot noemt de actie van Van der Hoeven ,,ongepast en onverantwoord''. Hij eist de garantie dat de minister ,,nooit weer zo ernstig in de fout'' gaat.
bron: http://www.belegger.nl/VV(...)er+Hoeven-43660.news

Op het moment van schrijven staat de AEX op 451, toen Aptroot de media zocht noteerde de AEX tussen de 401 en hooguit 417....

[ Bericht 0% gewijzigd door NLweltmeister op 25-01-2008 15:21:50 ]
pi_56300528
Dus het was idd beter niet te verkopen? VVD is zo goed bezig ja!
pi_56300575
quote:
Ze gaf advies aan beleggers om hun aandelen niet halsoverkop te verkopen.
Lijkt me prima advies, toch? Verder lijkt het me dat beleggers niet snel advies van een minister aannemen, die kunnen echt wel zelf nadenken.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_56300702
Bij het eerste beste echte stukje 'hard-core marktwerking' raken die VVDers meteen helemaal overstuur, ze kunnen duidelijk de druk niet aan.
Eerst Rutte tegenover Bos, nu Aptroot weer.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 15:56:18 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_56301379
Nou onze economische waakhondpartij laat zich wle van zn beste kant zien zo
pi_56304233
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:56 schreef Hexagon het volgende:
Nou onze economische waakhondpartij laat zich wle van zn beste kant zien zo
Ja die jongens die kunnen het
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56304380
Het idee is goed maar de argumentatie is dramatisch. Een kamerlid moet geen beleggingsadviezen geven. Als haar een vraag wordt gesteld over beleggers die geld verliezen dan volstaat een simpel "risico van het vak, als je geen risico wilt lopen dan zet je het op een spaarrekening".

De argumentatie van de VVD is lachwekkend en maakt weer pijnlijk duidelijk dat er helemaal geen fatsoenlijk rechtse partij meer is in Nederland.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_56305144
@ KLOPKOEK: Als je niks te melden hebt, dan hoef je niet te posten.

[ Bericht 90% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 25-01-2008 21:35:31 ]
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 25 januari 2008 @ 19:22:08 #9
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_56305627
Vind dit nou niet een topic om een beetje op rechts te gaan hakken

Dit stelt me serieus teleur van de VVD. Een beetje olie op het vuur gaan gooien kunnen ze daar op de beurs vast gebruiken.
pi_56305950
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:27 schreef FJD het volgende:
Het idee is goed maar de argumentatie is dramatisch. Een kamerlid moet geen beleggingsadviezen geven. Als haar een vraag wordt gesteld over beleggers die geld verliezen dan volstaat een simpel "risico van het vak, als je geen risico wilt lopen dan zet je het op een spaarrekening".

De argumentatie van de VVD is lachwekkend en maakt weer pijnlijk duidelijk dat er helemaal geen fatsoenlijk rechtse partij meer is in Nederland.
Ik vind een antwoord dat je niet overhaast moet handelen uit de mond van een minsiter ook niet zo gek hoor. Zeker een minister van economische zaken moet natuurlijk proberen paniek te voorkomen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56306003
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:29 schreef FJD het volgende:
Los daarvan is juist het principe "loon naar werken" een van de meest fatsoenlijkste principes
Niet als je niet van werken houdt...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 19:37:52 #12
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_56306009
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:34 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik vind een antwoord dat je niet overhaast moet handelen uit de mond van een minsiter ook niet zo gek hoor. Zeker een minister van economische zaken moet natuurlijk proberen paniek te voorkomen .
x2

Ik vond het ook een zeer goed advies om iedereen het hoofd koel te laten houden.

En dan komt Mark Rutte even met zn grote mond het verstieren.
pi_56306107
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 19:34 schreef du_ke het volgende:
True maar er zit een nuance verschil in; blijven zitten op je aandelen is een advies om een bepaalde actie te doen terwijl "niet overhaast handelen" een advies is om je beslissingen rationeel te nemen, wat je dan ook kiest.

Tja je kan er maar over vallen natuurlijk Het is geen handige uitspraak maar volgens mij is de tijd dat we dachten dat de overheid de waarheid in pacht heeft, al lang vervlogen dus zoveel waarde zou ik er niet aan hechten
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_56306324
Echt weer een mooi voorbeeld van hoe liberaal de VVD is. Lekker anti-cyclisch handelen als de beurs even in een dipje zit Rutte, way to go.
lollig
pi_56308244
Iemand in zo,n functie moet zich over dit soort persoonlijke zaken niet uitlaten.
Ze hoort zich altijd op de vlakte te houden.
Kwa oorzaak en gevolg mag ze natuurlijk wel alles duiden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')