bron: http://www.belegger.nl/VV(...)er+Hoeven-43660.newsquote:VVD hekelt beleggingsadvies Van der HoevenDINSDAG 22 JANUARI 2008, 13:30 | 195 keer gelezen
DEN HAAG (ANP-AFX) - Oppositiepartij VVD vindt dat minister Maria van der Hoeven (Economische Zaken) haar boekje te buiten is gegaan. Ze gaf advies aan beleggers om hun aandelen niet halsoverkop te verkopen.
Van der Hoeven kwam maandag bij BNR Nieuwsradio met het advies toen wereldwijd de beurzen onderuit gingen na zorgen over de gevolgen van de Amerikaanse kredietcrisis.
VVD-Tweede Kamerlid Charlie Aptroot houdt de minister nu voor dat beleggers door haar advies meer hebben verloren omdat dinsdag de koersen op de beurs verder zijn gedaald. Aptroot noemt de actie van Van der Hoeven ,,ongepast en onverantwoord''. Hij eist de garantie dat de minister ,,nooit weer zo ernstig in de fout'' gaat.
Lijkt me prima advies, toch? Verder lijkt het me dat beleggers niet snel advies van een minister aannemen, die kunnen echt wel zelf nadenken.quote:Ze gaf advies aan beleggers om hun aandelen niet halsoverkop te verkopen.
Ja die jongens die kunnen hetquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:56 schreef Hexagon het volgende:
Nou onze economische waakhondpartij laat zich wle van zn beste kant zien zo
Ik vind een antwoord dat je niet overhaast moet handelen uit de mond van een minsiter ook niet zo gek hoor. Zeker een minister van economische zaken moet natuurlijk proberen paniek te voorkomenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:27 schreef FJD het volgende:
Het idee is goed maar de argumentatie is dramatisch. Een kamerlid moet geen beleggingsadviezen geven. Als haar een vraag wordt gesteld over beleggers die geld verliezen dan volstaat een simpel "risico van het vak, als je geen risico wilt lopen dan zet je het op een spaarrekening".
De argumentatie van de VVD is lachwekkend en maakt weer pijnlijk duidelijk dat er helemaal geen fatsoenlijk rechtse partij meer is in Nederland.
Niet als je niet van werken houdt...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:29 schreef FJD het volgende:
Los daarvan is juist het principe "loon naar werken" een van de meest fatsoenlijkste principes
x2quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik vind een antwoord dat je niet overhaast moet handelen uit de mond van een minsiter ook niet zo gek hoor. Zeker een minister van economische zaken moet natuurlijk proberen paniek te voorkomen.
True maar er zit een nuance verschil in; blijven zitten op je aandelen is een advies om een bepaalde actie te doen terwijl "niet overhaast handelen" een advies is om je beslissingen rationeel te nemen, wat je dan ook kiest.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 19:34 schreef du_ke het volgende:
Ik vind een antwoord dat je niet overhaast moet handelen uit de mond van een minsiter ook niet zo gek hoor. Zeker een minister van economische zaken moet natuurlijk proberen paniek te voorkomen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |