SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Be sure to wear some flowers in your hair
Jemig, de Here is met hem zo te zien. Bizar die tijd. IJs lijkt goed te zijn dus, al zijn die andere tijden niet hééél bijzonder. Opening van 9.74, ook geen pikstart dus. Knap hoor.quote:
quote:Als het een beetje mee zit, is het schaatsen hier op tevolgen, rond 17:45
http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=5264&part=sports
Stream 1 mms://straumV.nrk.no/nrk_tv_webvid04_l
Stream 2 mms://straumV.nrk.no/nrk_tv_webvid04_m
Stream 3 mms://straumV.nrk.no/nrk_tv_webvid04_h
Ja, en later kunnen we nog iets van de 1500m dames zien waarschijnlijk (18:40). Ik had trouwens de stream al opgestart, en ze hadden net een item over het schaatsen. Een voorbeschouwing met Havard Bokko en een Noorse verslaggever, en wat kleine interviewtjes. Ik snap er helemaal niks van, maar ze hadden net ook Sven in het Engels. Als wereldster mag ie toch wel iets aan zijn interviewkunsten doen hoorquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:51 schreef DeeBee het volgende:
Om kwart voor zes hier zo de 500 meter mannen te volgen als het goed is.
Ook al is m'n Noors niet super, dat begrijp ik in ieder geval uit deze Noorse TV-gids.
edit: ja, wat BVO dus al zei...
Op hem valt ook geen pijl te trekken. Vorige week zegde hij nog halverwege af omdat het niet ging (en geblesseerd leek aangezien ie rechtop startte) en nu weer deze tijd.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:30 schreef franklop het volgende:
Pekka Koskala nu al 34.77 in de A groep
luchtdruk is wel laag (ca 995 mb), maar dat is die in Heerenveen ook wel eens geweest. Gok dat ze een strakke ijsvloer hebben neergelegd.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:41 schreef Wombcat het volgende:
Wat een tijden daar zeg
Wat hebben ze met het ijs gedaan?
Of is de luchtdruk daar erg laag?
995 hPa, niet hoog dus, maar ook niet uitzonderlijk laag... zal wel goed ijs zijn...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:41 schreef Wombcat het volgende:
Wat een tijden daar zeg
Wat hebben ze met het ijs gedaan?
Of is de luchtdruk daar erg laag?
Ik ben er eigenlijk wel blij mee...Het is eigenlijk wel triest dat zo'n klein sportje zoveel zendtijd krijgt. En zo blijven de grote wedstrijden tenminste nog een beetje speciaal.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:42 schreef Cootz het volgende:
Toch jammer dat de NOS het niet live uitzendt...
Jep, als je die dubieuze Kolomna-tijd niet meetelt was het "WR laaglandbaan" 34.71 (Turijn)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:42 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Strakke tijd van Wotherspoon 34.55, dat is na de '34.35' van Lobkov de snelste tijd op een laaglandbaan gok ik?
Wil zich sparen voor de WK Allround over twee weken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:51 schreef Norrage het volgende:
Waarom doet Kramer de 10k niet?
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:32 schreef DeeBee het volgende:
Bizar dat Klassen nu ineens zulke tijden rijdt...
Die ongenaakbare wereldrecords allemaal en dan nu zo rijden ineens...
Omdat ze kennelijk toch niet meedoet dusquote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:24 schreef Norrage het volgende:
Waarom staat Smit niet in de loting van de 5k??????
Enig idee waarom?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:30 schreef Cootz het volgende:
[..]
Omdat ze kennelijk toch niet meedoet dus
Nee, ik vind het ook maar raar dat van Deutekom een 5 kilometer rijdt nu... Die rijdt onderhand nog meer dan Wüst, waarvan we met z'n allen toch al zeggen dat ze misschien teveel rijdt.quote:
Iddquote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:44 schreef Wombcat het volgende:
Zei 'ie nou morgen na half vier? Da's dan dus weer niet live.
Ach, Paulien heeft bij Wim van den Nieuwenhuizen getraind. Die is gewend veel te rijden.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 23:39 schreef Cootz het volgende:
[..]
Nee, ik vind het ook maar raar dat van Deutekom een 5 kilometer rijdt nu... Die rijdt onderhand nog meer dan Wüst, waarvan we met z'n allen toch al zeggen dat ze misschien teveel rijdt.
Ik zie, bij gebrek aan Klassen, niet wie haar uberhaupt zouden kunnen bedreigen behalve diegene die ook bij het EKallround al in de buurt zaten....quote:Op zaterdag 26 januari 2008 00:28 schreef rubbereend het volgende:Ireen, de weg naar de wereldtitel all roudn ligt open
de vorm is alleen maar groeiende
Volgens mij niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:19 schreef Mirri het volgende:
Oh btw, Friesinger zien we dus niet meer terug tot de WK afstanden misschien? Ze gaat toch niet naar WK allround in eigen land?
Ze zou het ook moeilijk krijgen om Wust in haar huidige vorm te verslaan, denk ik. Komt Friesinger te kort voor op de 5 km.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:21 schreef Mirri het volgende:
[..]
Wel typisch hoor. Heeft ze gegokt en verkeerd gegokt (met WK sprint dus)?
Mja misschien, maar Wust is ook pas sinds EK ofzo goed geworden op de 5 km, daarvoor reed ze die ook nooit werelds, dus dat kon Friesinger niet wetenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:22 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ze zou het ook moeilijk krijgen om Wust in haar huidige vorm te verslaan, denk ik. Komt Friesinger te kort voor op de 5 km.
Op het NK was ie ook errug goed...Ik zie de 5k bij het WK ook wel goed gaan...Het enige puntje waar Wust op dit moment wat aan moet doen is de 500 geloof ik :/quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:23 schreef Mirri het volgende:
[..]
Mja misschien, maar Wust is ook pas sinds EK ofzo goed geworden op de 5 km, daarvoor reed ze die ook nooit werelds, dus dat kon Friesinger niet weten
Ze kon ook niet weten dat Wolf opeens het verschil op de 1000 meter beperkt zou houden en zo dominant zou worden op de 500.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:23 schreef Mirri het volgende:
[..]
Mja misschien, maar Wust is ook pas sinds EK ofzo goed geworden op de 5 km, daarvoor reed ze die ook nooit werelds, dus dat kon Friesinger niet weten
Overigens nog steeds zijn 2e tijd ooit, en sneller dan hij in Calgary/SLC heeft gereden...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 12:29 schreef Norrage het volgende:
Jammer van de Koning. "slechts" 35.16 nu....
Zelfde tijd als gisterenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:17 schreef Cootz het volgende:
1 Jenny WOLF GER 37.52
Wat een gatquote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:25 schreef Cootz het volgende:
En we gaan meteen door met de 500m heren... De NOS houdt er een dubieuze tussenstand op na:
1 Jan BOS NED 9.99
2 Tuomas NIEMINEN FIN 35.90
3 Dag-Erik KLEVEN NOR 35.92
NRK2 van de Noorse TV? Daar is bij mij geen schaatsen op...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:30 schreef spruud het volgende:
35.40 voor Bos. Zelfde livestream als gisteren.
Heb je een link dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:38 schreef spruud het volgende:
NRK1 is het vandaag. Niet dezelfde dus...
Sebastian Timmerman van Radio 1, die daar zit, zei 34.33, dus vandaar.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:43 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
hier staat zelfs 34,31... das sneller dan het oude WR van Shimizu![]()
Dat hoorde ik de Noren inderdaad ook roepen op de stream. Ik kan geen Noors, maar ik begreep wel dat de tijd gecorrigeerd werd. isuresults.eu geeft nu ook 34.31quote:Op zaterdag 26 januari 2008 13:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Sebastian Timmerman van Radio 1, die daar zit, zei 34.33, dus vandaar.
Klopt helemaal. En voor de laaglandbanen by far de snelste tijd.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:15 schreef Montov het volgende:
34.31 is de gedeeld elfde tijd ooit geschaatst op de 500 meter, als ik goed zoek. Alleen Wotherspoon zelf (zes keer), Kang-Seok Lee (drie keer) en Kato waren ooit een keer sneller.
Niet vaak genoeg als je het mij vraagt, wat is er mis met die tijd? Lobkov heeft nog een andere superlage tijd staan op laagland en die wordt nooit genoemd en hij heeft het vaker gedaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:24 schreef Cootz het volgende:
[..]
Klopt helemaal. En voor de laaglandbanen by far de snelste tijd.
1. 34.31 Wotherspoon, Hamar
2. 34.55 Wotherspoon, Hamar
3. 34.71 Lee Kang-Seok, Turijn
Ja, officieel heeft Lobkov in Kolomna 34.35 staan, maar die negeren we even... vaak genoeg genoemd
Schijnt handgeklokt te zijn, desondanks wel geratificeerd en dus een officiele tijd, maar de Russen hebben zelf al toegegeven dat het eigenlijk een paar tiende hoger moet zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 14:42 schreef Norrage het volgende:
[..]
Niet vaak genoeg als je het mij vraagt, wat is er mis met die tijd? Lobkov heeft nog een andere superlage tijd staan op laagland en die wordt nooit genoemd en hij heeft het vaker gedaan.
wat was Sven's Collalbo tijd van vorig jaar dan? Staat me bij dat dat ook een amazing 1.44er was.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:49 schreef Cootz het volgende:
Wederom een dik baanrecord en snelste tijd laaglandbaan! (was Turijn: 1:44.97)
1:44.86 destijds.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:54 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
wat was Sven's Collalbo tijd van vorig jaar dan? Staat me bij dat dat ook een amazing 1.44er was.
In Collabo is 1.44,72 gereden(buiten!!)quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:49 schreef Cootz het volgende:
Wederom een dik baanrecord en snelste tijd laaglandbaan! (was Turijn: 1:44.97)
Dat was geen laaglandbaanquote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:54 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
wat was Sven's Collalbo tijd van vorig jaar dan? Staat me bij dat dat ook een amazing 1.44er was.
Collalbo is niet bepaald laagland... Het was wel een bijzondere tijd omdat het buiten is natuurlijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:54 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
Ja, gaaf... 15km!quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:55 schreef Montov het volgende:
Mueller geeft als excuus voor het verschil tussen Kramer en Bokko dat Kramer zich alleen op de 15000 meter richt, en Bokko nog de 10km gaat rijden morgen. Mja, beetje slap hoor.
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 15:55 schreef Montov het volgende:
Mueller geeft als excuus voor het verschil tussen Kramer en Bokko dat Kramer zich alleen op de 15000 meter richt, en Bokko nog de 10km gaat rijden morgen. Mja, beetje slap hoor.
Ja echt hequote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:35 schreef Wombcat het volgende:
Paardrijden
En dat niet alleen, dressuur ook nog
Geef de kleuters de zandbak terug idd.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:52 schreef MiLalaa het volgende:
nou schiet eens op met dat gehuppel in die zandbak
quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:35 schreef Wombcat het volgende:
Paardrijden
En dat niet alleen, dressuur ook nog
Ohnee, laat maar. Sven rijdt niet in Baselga. Nijenhuis of Prinsen zal wel mogen starten, maar dat wordt dan wel B-groep.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:52 schreef Cootz het volgende:
Betekent dat volgende keer 5 Nederlanders in de A-groep?
De OS voor de paarden is ook in Hong Kongquote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Geef de kleuters de zandbak terug idd.
Terrorisme tegen kleine kinderen
viel 't trouwens iemand op dat 'ie 't had over de OS in Hong Kong?
Beetje overdrevenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:06 schreef Cootz het volgende:
Hier... dat zei ik vorige week al... het commentaar: "als je de wereldtitel Sprint voor het grijpen had" (over Jan Bos)
Heeft iemand uitgerekend wat 'ie moest tijden om de wereldtitel te pakken?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:06 schreef Cootz het volgende:
Hier... dat zei ik vorige week al... het commentaar: "als je de wereldtitel Sprint voor het grijpen had" (over Jan Bos)
Ik vermoed zeker een 33'er, maar nee, ik heb het niet uitgerekend...quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heeft iemand uitgerekend wat 'ie moest tijden om de wereldtitel te pakken?
Heb ik het maar even gedaan: 34'90quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:09 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik vermoed zeker een 33'er, maar nee, ik heb het niet uitgerekend...
Ohnee, ik kan ook overdrijven. 34.89 volgens mijn berekening... dat was overigens alsnog voor Bos een zeer onwaarschijnlijke tijd (zijn 1e 500 ging in 35.24 wat eigenlijk uitzonderlijk goed was)quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:09 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ik vermoed zeker een 33'er, maar nee, ik heb het niet uitgerekend...
Die 38'90 van mij had idd tot hetzelfde puntentotaal als Lee geleid.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:16 schreef Cootz het volgende:
[..]
Ohnee, ik kan ook overdrijven. 34.89 volgens mijn berekening... dat was overigens alsnog voor Bos een zeer onwaarschijnlijke tijd (zijn 1e 500 ging in 35.24 wat eigenlijk uitzonderlijk goed was)
edit: Haha, nu hebben we het alledrie al apart uitgerekend
Dat wilde ik net ook postenquote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:25 schreef Cootz het volgende:
Maar goed, Herbert zal ons nog jaren aan het heroïsche optreden van Bos doen herinneren... daar waar Bos 10 jaar na dato de wereldtitel weer voor het oprapen had en hij alleen maar hoefde te blijven staan.
Best leuk dat het nu op TV is... maar als je de tijden al weet is het toch lang niet zo spannend
Idd. Magere prijs.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 17:29 schreef Cootz het volgende:
Gewaagde actie zeg, een auto als prijs aanbieden voor degene die een wereldrecord rijdt in Hamar...![]()
Hij had bijna die Spanjaard ingehaald.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:52 schreef Cootz het volgende:
1 167 Wouter OLDE HEUVEL NED 1:46.01
2 114 Jay MORRISON CAN 1:47.76 1.75
3 177 Henrik CHRISTIANSEN NOR 1:49.00 2.99
4 135 Tobias SCHNEIDER GER 1:49.20 3.19
En WOH wint met zeer groot verschil de B-groep 1500m
Bokko moest het WK sprint de week ernaquote:Op zaterdag 26 januari 2008 16:04 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
en wat had ie bij het EK als excuus?
Misschien was 'ie daar nog moe van dan.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 18:15 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bokko moest het WK sprint de week erna
Friesinger doet dan toch meequote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:37 schreef Cootz het volgende:
Overigens doen Wang, Friesinger, Groenewold, Simionato, Davis en Fabris niet mee dit weekend.
16 seconden sneller dan de nr2 toch? Dat is Rykkje met 13.28quote:Op zondag 27 januari 2008 11:47 schreef Montov het volgende:
Uitstekende tijd van Ooijevaar in de B divisie: 13:12.60. Daarmee is hij 33 seconden sneller dan de nummer 2 en had hij 2.5 ronde voorsprong op zijn tegenstander. Ik kan niet goed terugvinden of er gebruik is gemaak van een kwartetstart, wat wel gebruikelijk is.
Klassetijd idd.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:23 schreef MiLalaa het volgende:
1.14.81 poeh supertijd van Anni. Wat doet Wust
Met 1.25.85 heb je geen bronsquote:Op zondag 27 januari 2008 13:25 schreef borisz het volgende:
1.25.85 Wust --> brons
Ja, vind ik ook. Meestal zit 'ie er net naast.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:52 schreef MiLalaa het volgende:
leuk voor Morrisson, eindelijk weer eens
dat wel maar 2 is ook leukquote:Op zondag 27 januari 2008 13:52 schreef Wombcat het volgende:
Ja, vind ik ook. Meestal zit 'ie er net naast.
wel jammer voor Kuipers natuurlijk
quote:Op zondag 27 januari 2008 13:53 schreef Wombcat het volgende:
Tijd van Morrison nog aangepast to 1.08.57
Volgens mij doen ze het erom.
Hoe kun je een tijd nou negatief aanpassen met het huidige systeemquote:Op zondag 27 januari 2008 13:53 schreef Wombcat het volgende:
Tijd van Morrison nog aangepast to 1.08.57
Volgens mij doen ze het erom.
Dat kon ik ook niet volgen.quote:Op zondag 27 januari 2008 14:05 schreef wimderon het volgende:
[..]
Hoe kun je een tijd nou negatief aanpassen met het huidige systeem
Inderdaad, ik keek te vroeg waardoor een aantal races nog ontbrak.quote:Op zondag 27 januari 2008 13:06 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
16 seconden sneller dan de nr2 toch? Dat is Rykkje met 13.28
knappe tijd 13.12
quote:1 Håvard BØKKO NOR 400 70 50 100 80 100 - -
2 Sven KRAMER NED 280 80 100 - 100 - - -
3 Bob de JONG NED 278 28 60 70 50 70 - -
Baanrecord ook.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:11 schreef Remzz het volgende:
1 168 Mark OOIJEVAAR NED 13:12.60
In de B-groep
Lijkt ook niet gestart te zijn. Carl moet idd wel gevallen zijn rondetijden waren behoorlijk in orde tot 3600 meter.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:10 schreef Montov het volgende:
Carl heeft nog wel een 3600 meter tijd, daarna niet meer. Tegenstander is niet in de buurt, dus moet weer een val zijn denk ik.
En wat is er met Prinsen?
Da's wel binnen idd.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:09 schreef Falco het volgende:
Is ie weer onderuit gegaan? Bokko mag wat mij betreft opnieuw winnen. Wordt het misschien ook nog spannend in dat Worldcupklassement...
Edit: Sterker nog... De zege in dat klassement kan hem dan haast niet ontgaan.
[..]
Sneu toch een beetje een verloren seizoen voor Verheijen(natuurlijk moet het WK Allround nog komen maar toch)quote:Op zondag 27 januari 2008 16:12 schreef Montov het volgende:
HAMAR (ANP) - Carl Verheijen heeft zondag bij wereldbekerwedstrijden schaatsen in Hamar opgegeven na een val op de 10 kilometer. De stayer verspeelde daarmee vrijwel zeker zijn kansen op plaatsing voor de WK afstanden in Nagano op deze discipline.
VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Saillant is dat Verheijen bij zijn vorige 10 kilometer, bij een wereldbekerwedstrijd in Kolomna, ook viel. Hij is nog maar net hersteld van een blessure die hij daarbij opliep.
De rijder van TVM neemt over twee weken wel deel aan het WK allround. Hij kwalificeerde zich daarvoor eerder in de week via een skate-off.
Dat is denk ik wel een unicum, dat iemand in één seizoen twee keer valt op een 10 km.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:12 schreef Montov het volgende:
HAMAR (ANP) - Carl Verheijen heeft zondag bij wereldbekerwedstrijden schaatsen in Hamar opgegeven na een val op de 10 kilometer. De stayer verspeelde daarmee vrijwel zeker zijn kansen op plaatsing voor de WK afstanden in Nagano op deze discipline.
VORIGE STARTSTOPVOLGENDE
Saillant is dat Verheijen bij zijn vorige 10 kilometer, bij een wereldbekerwedstrijd in Kolomna, ook viel. Hij is nog maar net hersteld van een blessure die hij daarbij opliep.
De rijder van TVM neemt over twee weken wel deel aan het WK allround. Hij kwalificeerde zich daarvoor eerder in de week via een skate-off.
Sven had in dit stadium Chad al op een half rondje gezetquote:Op zondag 27 januari 2008 17:10 schreef Remzz het volgende:
Prachtige raceWat zou het mooi zijn geweest als Hedrick tegen Sven had gemoeten. Die had i.p.v. die 29.9 gewoon een rondje laag in de 28 gereden daar had Hedrick echt geen antwoord op gehad
quote:Op zondag 27 januari 2008 17:36 schreef idsme het volgende:
Zei die Dijkstra nou echt bij de val van Verheijen: "Hij glijdt uit over de rode lijn"
Te weinig bezig met de sport dit jaar.quote:
Spaart zich voor WK allround.quote:En waarom doet Kramer niet mee vandaag?
Niet anders dan vorig seizoen dus. Ik geloof er niets van dat die weer op het niveau van Turijn komt voor Vancouver..hoewel, tsja..het duurt nog even natuurlijk. Maar bij Chad zie je dit seizoen toch wel wat vooruitgang. Zij het niet snel, en dan toch dit weekend wel opeens weer met een sprongetje, maar toch. Klassen verbeterd zich niet écht zichtbaar dit seizoenquote:Op zondag 27 januari 2008 18:17 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Te weinig bezig met de sport dit jaar.
Hij is zóveel beter dan de rest... Is dat dan echt nodig ten koste van de wereldbeker punten?quote:
Als hij íets niet boeiend vind, dan zijn het die wereldbeker punten. Wedstrijden winnen waar hij aan meedoet, en verder alles kunnen rijden waar ie zin in heeft... En daar slaagt ie behoorlijk in, zou ik zeggen....quote:Op zondag 27 januari 2008 23:06 schreef Hankster het volgende:
[..]
Hij is zóveel beter dan de rest... Is dat dan echt nodig ten koste van de wereldbeker punten?
Naja, waarschijnlijk wel dus...
ach ja...Muellerquote:Op maandag 28 januari 2008 22:43 schreef Bruce117 het volgende:
Net een stukje van een interview met Peter Muller bij het Sportjournaal.
Hij was niet echt blij met de Nederlanders. o.a. "Het zijn allemaal klootzakken."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |