abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56297796
quote:
Moeder haalt bedreigde dochter van school
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: vrijdag 25 januari 2008 @ 11:55
Icoon OnderwijsEen Rotterdamse moeder heeft haar 16-jarige dochter van school gehaald nadat ze bedreigd werd door mede-leerlingen van Marokkaanse komaf. Dat gebeurde woensdagmiddag toen ze de dader aanwees van de diefstal van haar mobiele telefoon.

Moeder Greet hekelt in het AD de lakse houding die het schoolbestuur van ROC Zadkine aan het Hofplein aannam na het gebeuren. Pas na hevig aandringen mocht het slachtoffer van de diefstal de dievegge en de jongen die de diefstal op touw zette, aanwijzen. Daarna liep het uit de hand. Moeder Greet: ''Ze had mij gebeld en ik heb de politie erbij gehaald. Binnen gekomen zag ik een groepje Marokkanen die haar aan het opwachten waren. Gelijk kreeg ik allerlei verwensingen van die jongeren naar het hoofd, in aanwezigheid van agenten en beveiliging van Zadkine. Uiteindelijk is dat meisje van de diefstal opgepakt. Onder begeleiding van de politie zijn we meegegaan naar het hoofdbureau. Gelukkig, want we vonden het heel angstig.''

Volgens de 16-jarige leerlinge past de diefstal in de terreur van haar door een groepje scholieren, omdat ze één van de weinige blanken is. ''Ik werd uitgemaakt voor kankerhoer omdat ik mijn mobieltje terug wilde. Zo word ik vaak aangesproken als ik de school binnen kom door die groep. Ook bedreigden leerlingen me met de dood omdat ik werk maakte van de diefstal.''

De leiding van het ROC bevestigt het incident. De school zegt dat het er af en toe met de duizenden leerlingen bij Zadkine heftig aan toe kan gaan, maar waarschuwt voorbarige conclusies over dit specifieke geval te trekken. Volgens de school zijn nadere gesprekken en onderzoek nodig. De politie heeft proces-verbaal opgemaakt van het gebeuren.
zoveelste bericht waarbij marokkanen extreem asociaal gedrag vertonen.
de school doet het hele verhaal al weer af als incidentje en ipv de daders moet het onschuldige meisje de school verlaten.

weer dezelfde oplossing als met de bejaarden in utrecht.
niet het tuig keihard aanpakken maar de bejaarden isoleren en verder niks doen aan marokkaans tuig.

ongelooflijk dat dit zo kan blijven doorgaan.
pi_56297830
Opsluiten die handel. Die hele teringbende, zonder uitzondering, allemaal naar een strafkamp in siberie, voor minimaal 2 jaar.
pi_56297993
ROC Zadkine op Hofplein is inderdaad een leuke school. Weten we die steekpartij van vorig jaar nog op het schoolplein?
We'll keep on whispering our mantras.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:15:08 #4
203900 bryanw
Thuiswerk Nederland
pi_56298101
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:01 schreef Scorpie het volgende:
Opsluiten die handel. Die hele teringbende, zonder uitzondering, allemaal naar een strafkamp in siberie, voor minimaal 2 jaar.
Inderdaad, afvoeren, opsluiten en nooit meer los laten.
We zoeken nog collega's. Wil je ook met thuiswerk bijverdienen ? Kijk op http://www.thuiswerknederland.nl
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:16:24 #5
185631 Guncta
En un momento dado
pi_56298128
Ik vind dat de daders dood moeten, want ik ben boos.
En Nederland straft te laag en dat is niet lief.
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
pi_56298203
Dat is hun cultuur, daar moet je respekt voor hebben.
pi_56298232
Het is heel vervelend hoor, maar is dit nou echt landelijk nieuws? Jongere pakt mobiel af van andere jongere, laatstgenoemde wordt kankerhoer genoemd en bedreigd... Goh goh. Dat soort dingen gebeuren op elke middelbare school.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:24:07 #8
203900 bryanw
Thuiswerk Nederland
pi_56298290
Niet landelijk nieuws, maar het mag best gemeld worden. Ik vind het namelijk nergens op lijken dat zulk gedrag door de school "toegestaan" word, want pas na aandringen van ouders en slachtoffertje zijn er stappen ondernomen

Daders zoals eerder vermeld werd afvoeren, opsluiten en nooit meer loslaten.
We zoeken nog collega's. Wil je ook met thuiswerk bijverdienen ? Kijk op http://www.thuiswerknederland.nl
pi_56298331
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:21 schreef Toeps het volgende:
Het is heel vervelend hoor, maar is dit nou echt landelijk nieuws? Jongere pakt mobiel af van andere jongere, laatstgenoemde wordt kankerhoer genoemd en bedreigd... Goh goh. Dat soort dingen gebeuren op elke middelbare school.
Wat je eigenlijk wil zeggen is: dit soort gedrag is doodnormaal, dus het is geen nieuws?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:28:00 #10
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_56298371
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 12:59 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

zoveelste bericht waarbij marokkanen extreem asociaal gedrag vertonen.
Zoveelste domme 'Marokkanen zijn gemeeheeheen'-topic (en daarom zijn wij impliciet beter) op FOK!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:29:02 #11
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_56298390
quote:
het einde is zoek als we zo gaan denken...... echt in triest.

En als JIJ morgen zo behandeld wordt nadat je OOK nog eens beroofd bent? Zo lekker makkelijk lullen altijd...

Gun het je absoluut niet, maar het zou misschien eens goed zijn voor je wereldbeeld .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Donald Duck held vrijdag 25 januari 2008 @ 13:29:20 #12
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_56298394
Vast een incidentje. Ik stel voor dat die kansenjongeren 3 weekjes op vlinderjacht gaan, dat meisje gaat naar een tolerantiecursus en alles is opgelost!
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_56298407
quote:
ik weet niet op welke middelbare school jij hebt gezeten maar zoiets heb ik zelf nog niet meegemaakt of gehoord in mijn middelbare schooltijd.

ok het uitschelden van de moeder n het asociale gedrag terwijl leiding en politie erbij staat vind ik nogal over the top.
pi_56298423
quote:
Je bent echt verneukt door de RampStad he?
pi_56298427
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:26 schreef Seneca het volgende:

[..]

Wat je eigenlijk wil zeggen is: dit soort gedrag is doodnormaal, dus het is geen nieuws?
Triest maar wel waar helaas.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_56298431
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:19 schreef Elkarden het volgende:
Dat is hun cultuur, daar moet je respekt voor hebben.
respekt voor hun cultuur? ben je gek, dit is nederland!
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:31:20 #17
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56298451
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:28 schreef Verbal het volgende:

[..]

Zoveelste domme 'Marokkanen zijn gemeeheeheen'-topic (en daarom zijn wij impliciet beter) op FOK!

V.
zoveelste "het is maar een incident" post
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_56298485
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

het einde is zoek als we zo gaan denken...... echt in triest.

En als JIJ morgen zo behandeld wordt nadat je OOK nog eens beroofd bent? Zo lekker makkelijk lullen altijd...

Gun het je absoluut niet, maar het zou misschien eens goed zijn voor je wereldbeeld .
Ik zeg ook niet dat het zomaar geaccepteerd moet worden! Er is een groot gebied tussen alles maar goed vinden, en landelijk nieuws. Van mij mogen die jongens geschorst worden of van school getrapt worden. Maar om er nou mee naar de krant te gaan als anti-marokkanen verhaaltje... Neh.

Op elke school die ik ken had je wel een groepje teringlijers. Vechten, dingen jatten... Maar vroeger werd dat gewoon binnen de school opgelost.
pi_56298522
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:32 schreef Toeps het volgende:
Op elke school die ik ken had je wel een groepje teringlijers. Vechten, dingen jatten... Maar vroeger werd dat gewoon binnen de school opgelost.
En nu dus blijkbaar niet meer. Ik vind dat wel degelijk nieuws.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_56298535
Als het mijn kind was en de school waar dit voorval plaatsvond, reageerde zo slapjes, dan haalde ik mijn kind onmiddellijk van die school en ging ze ergens anders heen. De school heeft, samen met ouders, een taak in de opvoeding van tuig dat zich misdraagt. Het minste wat de school hier zou kunnen doen is het gedrag onacceptabel noemen en de leerlingen die dat gedrag vertonen, straffen. Maar kennelijk zit de schooldirectie vol met struisvogels.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:36:06 #21
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56298552
Wie stopt er dan ook een blank meisje op een zwarte school?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_56298557
Enkeltje siberie... een stop in polen mag ook.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_56298574
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hoe kan het dan ook zijn dat er in NL zwarte scholen bestaan?
pi_56298599
Wanneer gaat er nou eens wat gebeuren aan dit soort praktijken?
De schoolleiding lijkt het allemaal wel best te vinden ("Och, jongeren. Hoort er allemaal bij, toch?") en ondertussen worden de getreiterde kinderen getekend voor het leven.
Als het aan mij lag dan werd dat tuig ter plekke uitgezet. En dat geldt voor elk soort tuig, marokkanen, nederlanders, you name it. Doe NORMAAL tegen elkaar. Doe je dat niet, dan tief je maar op uit onze samenleving. Bij voorbaat dank.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_56298678
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:35 schreef Elfletterig het volgende:
Als het mijn kind was en de school waar dit voorval plaatsvond, reageerde zo slapjes, dan haalde ik mijn kind onmiddellijk van die school en ging ze ergens anders heen. De school heeft, samen met ouders, een taak in de opvoeding van tuig dat zich misdraagt. Het minste wat de school hier zou kunnen doen is het gedrag onacceptabel noemen en de leerlingen die dat gedrag vertonen, straffen. Maar kennelijk zit de schooldirectie vol met struisvogels.
Dat is het dus. Een kind brengt meer dan de helft van zijn/haar jeugd door op school. De ouders kunnen dan niet aanwezig zijn om het kind op te voeden, dus heeft de school daarin een verantwoordelijkheid. Het signaal dat je hiermee naar zo'n kind afgeeft is dat crimineel gedrag wordt getolereerd, en DAT vind ik schandalig!
pi_56298691
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:37 schreef Elkarden het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daarom dus.....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:45:51 #27
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_56298737
quote:
ROC scholen bedoel je. In Slotervaart kennen ze die ook.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_56298764
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:43 schreef Seneca het volgende:

[..]

Dat is het dus. Een kind brengt meer dan de helft van zijn/haar jeugd door op school. De ouders kunnen dan niet aanwezig zijn om het kind op te voeden, dus heeft de school daarin een verantwoordelijkheid. Het signaal dat je hiermee naar zo'n kind afgeeft is dat crimineel gedrag wordt getolereerd, en DAT vind ik schandalig!
Ik geloof dat de school zei dat de zaak verder onderzocht moet worden, wat me een goede les lijkt om dat meisje bij te brengen. Hoor en wederhoor toepassen. Misschien had dat meisje zelf ook wel iets afgepakt of geflikt, dat zegt ze er natuurlijk zelf niet bij. Goed van de school dat ze eerst willen weten wat er gebeurd is, en daarna pas maatregelen nemen.

Toevoeging: En als het waar is dat die telefoon gejat is, en het meisje en haar moeder bedreigd zijn, dan hoop ik natuurlijk dat de school besluit de daders te schorsen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2008 13:48:04 ]
pi_56298810
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:43 schreef DroogDok het volgende:

[..]

[..]

Daarom dus.....
Was dus niet zo bedoeld. Ik bedoelde het drama dat we hier opgescheept zitten met 1.000.000 primatieve moslims.
pi_56298852
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:46 schreef Toeps het volgende:

[..]

Ik geloof dat de school zei dat de zaak verder onderzocht moet worden, wat me een goede les lijkt om dat meisje bij te brengen. Hoor en wederhoor toepassen. Misschien had dat meisje zelf ook wel iets afgepakt of geflikt, dat zegt ze er natuurlijk zelf niet bij. Goed van de school dat ze eerst willen weten wat er gebeurd is, en daarna pas maatregelen nemen.

Toevoeging: En als het waar is dat die telefoon gejat is, en het meisje en haar moeder bedreigd zijn, dan hoop ik natuurlijk dat de school besluit de daders te schorsen.
ja ik denk dat dit meisje op een zwarte school elke dag riep dat marokkanen smerige ratten waren en dieven en dat ze eerst van de marokkanen heeft gestolen.

heel plausibel.

wat ontzettend walgelijk om te suggereren dat de schuld ligt bij een meisje die zich niet kan verdedigen tegen een overgrote meerderheid van marokkanen in haar omgeving
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:54:41 #31
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_56298955
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:50 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

ja ik denk dat dit meisje op een zwarte school elke dag riep dat marokkanen smerige ratten waren en dieven en dat ze eerst van de marokkanen heeft gestolen.

heel plausibel.

wat ontzettend walgelijk om te suggereren dat de schuld ligt bij een meisje die zich niet kan verdedigen tegen een overgrote meerderheid van marokkanen in haar omgeving
idd, dat dus....
helemaal mee eensch
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_56298972
Iedereen neemt weer van alles aan, en trekt er verregaande conclusies uit, lekker slim. Ze onderzoeken de zaak, en als alle feiten boven tafel zijn, hoeven ze wat mij betreft niet nog een persbericht uit te doen gaan, maar gewoon de schuldigen keihard aanpakken.
Heb je mijn minicity al bezocht?
  vrijdag 25 januari 2008 @ 13:56:11 #33
203900 bryanw
Thuiswerk Nederland
pi_56298987
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:37 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Inderdaad, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dat las.
pi_56299011
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:50 schreef Zeg_Maar het volgende:

[..]

heel plausibel.

Je weet het gewoon niet. Je was er niet bij. Dat meisje zegt iets, maar ze hoeft natuurlijk helemaal niet de waarheid te speken.

Voorbeeld uit mijn middelbareschooltijd (vwo nogwel):

Een jongen (door ons altijd P. genoemd) had een vriendin waarmee hij elke pauze stond te klefbekken. Op een gegeven moment ontstaat er een woordenwisseling tussen hem en een andere leerling, de allochtoon A. A. zegt tegen P.: "Ga je lelijke vriendin zoenen joh!" waarop P. een keiharde kopstoot uitdeelt aan A.

De volgende dag als we uit school fietsen, staat A. met een hele groep vrienden klaar om P. eens te intimideren. "We weten waar je huis woont", dat soort dingen. Ze hebben een kwartiertje om hem heen gestaan, beetje stoer gedaan, en toen ze dachten dat ie bang genoeg was zijn ze weer vertrokken. Er is niks gebeurd.

De volgende dag ben ik bij de politie opgeroepen als getuige. P. heeft aangifte gedaan tegen A., verteld dat A. een pistool had (ik stond er bovenop, en no way dat ie een pistool had), en hem had bedreigd. Over zijn eigen kopstoot had hij het maar niet gehad.

Als het huidige klimaat toen had geheersd, had er nu al in de krant gestaan dat P. was bedreigd door een groep gewapende allochtonen.

Daarom. Goed van de school dat ze hoor en wederhoor toepassen.
pi_56299052
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:56 schreef bryanw het volgende:

[..]

Inderdaad, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dat las.
Nou ik heb liever blanke en zwarte scholen dan gemengd hoor .
pi_56299085
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:57 schreef Toeps het volgende:

[..]

Je weet het gewoon niet. Je was er niet bij. Dat meisje zegt iets, maar ze hoeft natuurlijk helemaal niet de waarheid te speken.

Een jongen (door ons altijd P. genoemd) had een vriendin waarmee hij elke pauze stond te klefbekken. Op een gegeven moment ontstaat er een woordenwisseling tussen hem en een andere leerling, de allochtoon A. A. zegt tegen P.: "Ga je lelijke vriendin zoenen joh!" waarop P. een keiharde kopstoot uitdeelt aan A.
De vraag is dan weer wel waarom de allochtoon dit zegt
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:05:03 #37
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_56299192
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 13:31 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

zoveelste "het is maar een incident" post
O? Waar zeg ik dat

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_56299246
quote:

[..]

De volgende dag als we uit school fietsen, staat A. met een hele groep vrienden klaar om P. eens te intimideren. "We weten waar je huis woont", dat soort dingen. Ze hebben een kwartiertje om hem heen gestaan, beetje stoer gedaan, en toen ze dachten dat ie bang genoeg was zijn ze weer vertrokken. Er is niks gebeurd.

De volgende dag ben ik bij de politie opgeroepen als getuige. P. heeft aangifte gedaan tegen A., verteld dat A. een pistool had (ik stond er bovenop, en no way dat ie een pistool had), en hem had bedreigd. Over zijn eigen kopstoot had hij het maar niet gehad.

Als het huidige klimaat toen had geheersd, had er nu al in de krant gestaan dat P. was bedreigd door een groep gewapende allochtonen.

allochtoon beledigd zijn vriendin (eerste keer of deed die gast vaker zulke zaken), krijgt een kopstoot.
komt vervolgens terug met zijn familie om verhaal te halen.

als die P niet naar de politie was gegaan dan was het misschien wel ge-escaleerd.

en waarom is die ene subjectieve ervaring van jou nou zo goed om op basis van 1 zaak te generaliseren naar alle gevallen.

tussen meisjes en jongens vbestaat het grote verschil dat jongens zich niet zo makkelijk op de kop laten zitten en dat meisjes wat ingetogener zijn met wat ze doen.
pi_56299278
T klinkt allemaal een beetje opgeblazen; als je een beetje lucht eruit laat lopen klinkt het als typische (v)mbo marokkanen. En dan gaat het "gewoon" over een cultuurverschil, waar wij als Nederlanders maar respect voor moeten schijnen hebben

Verder geen reden om er zo lawaaig over te doen. Dus een paar marokkanen riepen wat naar dr. Iedereen die weleens een groep marokkanen van dichtbij gezien heeft, heeft dat meegemaakt.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 14:09:06 #40
203045 j31
http://www.hullekes.nl
pi_56299289
quote:

[..]

Ja zo kun je alle nieuwsberichten wel omdraaien en goedpraten. Dat is toch totaal niet relevant? Het gaat erom dat dit nu in deze tijd is gebeurd en als dit een groep nederlanders was geweest bij een marokkaan was t ook heus wel in t nieuws geweest. dat je dit soort dingen veel vaker op deze manier tegenkomt... tja... Veel vooroordelen maar sorry... ze maken t er toch echt zelf naar...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')