zoveelste bericht waarbij marokkanen extreem asociaal gedrag vertonen.quote:Moeder haalt bedreigde dochter van school
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Algemeen Dagblad
Gepubliceerd: vrijdag 25 januari 2008 @ 11:55
Icoon OnderwijsEen Rotterdamse moeder heeft haar 16-jarige dochter van school gehaald nadat ze bedreigd werd door mede-leerlingen van Marokkaanse komaf. Dat gebeurde woensdagmiddag toen ze de dader aanwees van de diefstal van haar mobiele telefoon.
Moeder Greet hekelt in het AD de lakse houding die het schoolbestuur van ROC Zadkine aan het Hofplein aannam na het gebeuren. Pas na hevig aandringen mocht het slachtoffer van de diefstal de dievegge en de jongen die de diefstal op touw zette, aanwijzen. Daarna liep het uit de hand. Moeder Greet: ''Ze had mij gebeld en ik heb de politie erbij gehaald. Binnen gekomen zag ik een groepje Marokkanen die haar aan het opwachten waren. Gelijk kreeg ik allerlei verwensingen van die jongeren naar het hoofd, in aanwezigheid van agenten en beveiliging van Zadkine. Uiteindelijk is dat meisje van de diefstal opgepakt. Onder begeleiding van de politie zijn we meegegaan naar het hoofdbureau. Gelukkig, want we vonden het heel angstig.''
Volgens de 16-jarige leerlinge past de diefstal in de terreur van haar door een groepje scholieren, omdat ze één van de weinige blanken is. ''Ik werd uitgemaakt voor kankerhoer omdat ik mijn mobieltje terug wilde. Zo word ik vaak aangesproken als ik de school binnen kom door die groep. Ook bedreigden leerlingen me met de dood omdat ik werk maakte van de diefstal.''
De leiding van het ROC bevestigt het incident. De school zegt dat het er af en toe met de duizenden leerlingen bij Zadkine heftig aan toe kan gaan, maar waarschuwt voorbarige conclusies over dit specifieke geval te trekken. Volgens de school zijn nadere gesprekken en onderzoek nodig. De politie heeft proces-verbaal opgemaakt van het gebeuren.
Inderdaad, afvoeren, opsluiten en nooit meer los laten.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:01 schreef Scorpie het volgende:
Opsluiten die handel. Die hele teringbende, zonder uitzondering, allemaal naar een strafkamp in siberie, voor minimaal 2 jaar.
Wat je eigenlijk wil zeggen is: dit soort gedrag is doodnormaal, dus het is geen nieuws?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:21 schreef Toeps het volgende:
Het is heel vervelend hoor, maar is dit nou echt landelijk nieuws? Jongere pakt mobiel af van andere jongere, laatstgenoemde wordt kankerhoer genoemd en bedreigd... Goh goh. Dat soort dingen gebeuren op elke middelbare school.
Zoveelste domme 'Marokkanen zijn gemeeheeheen'-topic (en daarom zijn wij impliciet beter) op FOK!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:59 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
zoveelste bericht waarbij marokkanen extreem asociaal gedrag vertonen.
het einde is zoek als we zo gaan denken...... echt in triest.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:21 schreef Toeps het volgende:
Het is heel vervelend hoor, maar is dit nou echt landelijk nieuws? Jongere pakt mobiel af van andere jongere, laatstgenoemde wordt kankerhoer genoemd en bedreigd... Goh goh. Dat soort dingen gebeuren op elke middelbare school.
ik weet niet op welke middelbare school jij hebt gezeten maar zoiets heb ik zelf nog niet meegemaakt of gehoord in mijn middelbare schooltijd.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:21 schreef Toeps het volgende:
Je bent echt verneukt door de RampStad he?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:21 schreef Toeps het volgende:
Triest maar wel waar helaas.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:26 schreef Seneca het volgende:
[..]
Wat je eigenlijk wil zeggen is: dit soort gedrag is doodnormaal, dus het is geen nieuws?
respekt voor hun cultuur? ben je gek, dit is nederland!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:19 schreef Elkarden het volgende:
Dat is hun cultuur, daar moet je respekt voor hebben.
zoveelste "het is maar een incident" postquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:28 schreef Verbal het volgende:
[..]
Zoveelste domme 'Marokkanen zijn gemeeheeheen'-topic (en daarom zijn wij impliciet beter) op FOK!
V.
Ik zeg ook niet dat het zomaar geaccepteerd moet worden! Er is een groot gebied tussen alles maar goed vinden, en landelijk nieuws. Van mij mogen die jongens geschorst worden of van school getrapt worden. Maar om er nou mee naar de krant te gaan als anti-marokkanen verhaaltje... Neh.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het einde is zoek als we zo gaan denken...... echt in triest.
En als JIJ morgen zo behandeld wordt nadat je OOK nog eens beroofd bent? Zo lekker makkelijk lullen altijd...
Gun het je absoluut niet, maar het zou misschien eens goed zijn voor je wereldbeeld.
En nu dus blijkbaar niet meer. Ik vind dat wel degelijk nieuws.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:32 schreef Toeps het volgende:
Op elke school die ik ken had je wel een groepje teringlijers. Vechten, dingen jatten... Maar vroeger werd dat gewoon binnen de school opgelost.
Hoe kan het dan ook zijn dat er in NL zwarte scholen bestaan?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wie stopt er dan ook een blank meisje op een zwarte school?
Dat is het dus. Een kind brengt meer dan de helft van zijn/haar jeugd door op school. De ouders kunnen dan niet aanwezig zijn om het kind op te voeden, dus heeft de school daarin een verantwoordelijkheid. Het signaal dat je hiermee naar zo'n kind afgeeft is dat crimineel gedrag wordt getolereerd, en DAT vind ik schandalig!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:35 schreef Elfletterig het volgende:
Als het mijn kind was en de school waar dit voorval plaatsvond, reageerde zo slapjes, dan haalde ik mijn kind onmiddellijk van die school en ging ze ergens anders heen. De school heeft, samen met ouders, een taak in de opvoeding van tuig dat zich misdraagt. Het minste wat de school hier zou kunnen doen is het gedrag onacceptabel noemen en de leerlingen die dat gedrag vertonen, straffen. Maar kennelijk zit de schooldirectie vol met struisvogels.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:37 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Hoe kan het dan ook zijn dat er in NL zwarte scholen bestaan?
Daarom dus.....quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:36 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Wie stopt er dan ook een blank meisje op een zwarte school?
ROC scholen bedoel je. In Slotervaart kennen ze die ook.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:21 schreef Toeps het volgende:
Ik geloof dat de school zei dat de zaak verder onderzocht moet worden, wat me een goede les lijkt om dat meisje bij te brengen. Hoor en wederhoor toepassen. Misschien had dat meisje zelf ook wel iets afgepakt of geflikt, dat zegt ze er natuurlijk zelf niet bij. Goed van de school dat ze eerst willen weten wat er gebeurd is, en daarna pas maatregelen nemen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:43 schreef Seneca het volgende:
[..]
Dat is het dus. Een kind brengt meer dan de helft van zijn/haar jeugd door op school. De ouders kunnen dan niet aanwezig zijn om het kind op te voeden, dus heeft de school daarin een verantwoordelijkheid. Het signaal dat je hiermee naar zo'n kind afgeeft is dat crimineel gedrag wordt getolereerd, en DAT vind ik schandalig!
Was dus niet zo bedoeld. Ik bedoelde het drama dat we hier opgescheept zitten met 1.000.000 primatieve moslims.quote:
ja ik denk dat dit meisje op een zwarte school elke dag riep dat marokkanen smerige ratten waren en dieven en dat ze eerst van de marokkanen heeft gestolen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:46 schreef Toeps het volgende:
[..]
Ik geloof dat de school zei dat de zaak verder onderzocht moet worden, wat me een goede les lijkt om dat meisje bij te brengen. Hoor en wederhoor toepassen. Misschien had dat meisje zelf ook wel iets afgepakt of geflikt, dat zegt ze er natuurlijk zelf niet bij. Goed van de school dat ze eerst willen weten wat er gebeurd is, en daarna pas maatregelen nemen.
Toevoeging: En als het waar is dat die telefoon gejat is, en het meisje en haar moeder bedreigd zijn, dan hoop ik natuurlijk dat de school besluit de daders te schorsen.
idd, dat dus....quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:50 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
ja ik denk dat dit meisje op een zwarte school elke dag riep dat marokkanen smerige ratten waren en dieven en dat ze eerst van de marokkanen heeft gestolen.
heel plausibel.
wat ontzettend walgelijk om te suggereren dat de schuld ligt bij een meisje die zich niet kan verdedigen tegen een overgrote meerderheid van marokkanen in haar omgeving
Inderdaad, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dat las.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:37 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Hoe kan het dan ook zijn dat er in NL zwarte scholen bestaan?
Je weet het gewoon niet. Je was er niet bij. Dat meisje zegt iets, maar ze hoeft natuurlijk helemaal niet de waarheid te speken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:50 schreef Zeg_Maar het volgende:
[..]
ja ik denk dat dit meisje op een zwarte school elke dag riep dat marokkanen smerige ratten waren en dieven en dat ze eerst van de marokkanen heeft gestolen.
heel plausibel.
wat ontzettend walgelijk om te suggereren dat de schuld ligt bij een meisje die zich niet kan verdedigen tegen een overgrote meerderheid van marokkanen in haar omgeving
Nou ik heb liever blanke en zwarte scholen dan gemengd hoorquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:56 schreef bryanw het volgende:
[..]
Inderdaad, dat was ook het eerste wat ik dacht toen ik dat las.
De vraag is dan weer wel waarom de allochtoon dit zegtquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
Je weet het gewoon niet. Je was er niet bij. Dat meisje zegt iets, maar ze hoeft natuurlijk helemaal niet de waarheid te speken.
Voorbeeld uit mijn middelbareschooltijd (vwo nogwel):
Een jongen (door ons altijd P. genoemd) had een vriendin waarmee hij elke pauze stond te klefbekken. Op een gegeven moment ontstaat er een woordenwisseling tussen hem en een andere leerling, de allochtoon A. A. zegt tegen P.: "Ga je lelijke vriendin zoenen joh!" waarop P. een keiharde kopstoot uitdeelt aan A.
O? Waar zeg ik datquote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:31 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
zoveelste "het is maar een incident" post![]()
allochtoon beledigd zijn vriendin (eerste keer of deed die gast vaker zulke zaken), krijgt een kopstoot.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
Je weet het gewoon niet. Je was er niet bij. Dat meisje zegt iets, maar ze hoeft natuurlijk helemaal niet de waarheid te speken.
Een jongen (door ons altijd P. genoemd) had een vriendin waarmee hij elke pauze stond te klefbekken. Op een gegeven moment ontstaat er een woordenwisseling tussen hem en een andere leerling, de allochtoon A. A. zegt tegen P.: "Ga je lelijke vriendin zoenen joh!" waarop P. een keiharde kopstoot uitdeelt aan A.
De volgende dag als we uit school fietsen, staat A. met een hele groep vrienden klaar om P. eens te intimideren. "We weten waar je huis woont", dat soort dingen. Ze hebben een kwartiertje om hem heen gestaan, beetje stoer gedaan, en toen ze dachten dat ie bang genoeg was zijn ze weer vertrokken. Er is niks gebeurd.
De volgende dag ben ik bij de politie opgeroepen als getuige. P. heeft aangifte gedaan tegen A., verteld dat A. een pistool had (ik stond er bovenop, en no way dat ie een pistool had), en hem had bedreigd. Over zijn eigen kopstoot had hij het maar niet gehad.
Als het huidige klimaat toen had geheersd, had er nu al in de krant gestaan dat P. was bedreigd door een groep gewapende allochtonen.
Daarom. Goed van de school dat ze hoor en wederhoor toepassen.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 13:57 schreef Toeps het volgende:
[..]
De volgende dag als we uit school fietsen, staat A. met een hele groep vrienden klaar om P. eens te intimideren. "We weten waar je huis woont", dat soort dingen. Ze hebben een kwartiertje om hem heen gestaan, beetje stoer gedaan, en toen ze dachten dat ie bang genoeg was zijn ze weer vertrokken. Er is niks gebeurd.
De volgende dag ben ik bij de politie opgeroepen als getuige. P. heeft aangifte gedaan tegen A., verteld dat A. een pistool had (ik stond er bovenop, en no way dat ie een pistool had), en hem had bedreigd. Over zijn eigen kopstoot had hij het maar niet gehad.
Als het huidige klimaat toen had geheersd, had er nu al in de krant gestaan dat P. was bedreigd door een groep gewapende allochtonen.
Daarom. Goed van de school dat ze hoor en wederhoor toepassen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |