quote:Biografie
Volbeat werd gevormd in 2001 nadat frontman Michael Poulsen zijn vorige band Dominus verliet. Hun stijl houdt het midden tussen heavy metal en rockabilly. Hun voornaamste invloeden zijn Elvis Presley, Johnny Cash en Metallica.
In 2005 brachten ze hun eerste album uit, getiteld The Strength / The Sound / The Songs Ze bereikten na een optreden op Roskilde in 2006 plaats 18 in de Deense album hitlijsten. Geen enkele Deense heavy rock band deed hen dit voor.
In februari 2007 brachten ze Rock The Rebel / Metal The Devil uit. Het album kwam op één in de Deense hitlijsten. In november bereikte dit album een platina status in Denemarken. Ook waren ze genomineerd voor een MTV Award voor 'Best Danish act 2007', maar zag die award aan hun neus voorbij gaan.
De band is momenteel druk bezig in de studio ivm de opnamen van hun, nog titelloze, derde album. In februari 2008 brengt Volbeat hun eerste DVD uit onder de titel: "Live: Sold out !", deze release zal worden ondersteunt met een Europese tour in diezelfde maand.
Luister eens naar Sad Man's Tongue!quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Coole muziek maar vind het totaal niet op cash lijken
Meer zware countryrock vind ik. Gore, zware countryrock.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:55 schreef Svyatagor het volgende:
Zijn stem heeft wel iets weg van die van Keith Caputo.
Verder is het imo gewoon langzame zware punkrock.
quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:51 schreef cinnamongirl het volgende:
Damn het is uitverkocht. Ik wilde net vandaag nog een kaartje kopen...
Zelfde probleem hierquote:Op woensdag 13 februari 2008 18:51 schreef cinnamongirl het volgende:
Damn het is uitverkocht. Ik wilde net vandaag nog een kaartje kopen...
Dit jaar hetzelfde... ik hoorde dat afgelopen maandag nog kaartjes te verkrijgen waren.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 14:03 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Volbeat.
*knip
Overigens was de show in de Melkweg vorig jaar niet in mum van tijd uitverkocht. Het was zelfs pas enkele dagen voor het concert uitverkocht. Ik had toen al geruime tijd kaarten in huis, vrienden van me grepen net mis.
Is dit een soort fokmeet ofzoquote:
Leuk!quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:29 schreef Aventura het volgende:
[..]
Is dit een soort fokmeet ofzo
Wist niet dat jullie ook gingen!! Ik en Cinna hebben nog wat kunnen regelen
Thanks...quote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:33 schreef cinnamongirl het volgende:
Hun liedjes zijn heel verschillend, in sommige nummers zijn erg metal, andere country/folky met een 60's rock&roll-sausje. Hier wat hoogtepunten:
Sad Man's Tongue
The Human Instrument
I Only Wanna Be With You
Radio Girl
The Garden's Tale
Rebel Monster
Soulweeper
Kun je dat voortaan niet beter vlak voor een concert doen, niet de dag erna?quote:Op zaterdag 16 februari 2008 19:57 schreef Alec690 het volgende:
[..]
Thanks...
I Only Wanna Be With You & Soulweeper![]()
![]()
Snel meer luisteren.
Volbeat bestaat nog niet eens 10 jaarquote:Op zaterdag 16 februari 2008 15:05 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik was er toch bij. Kayser vond ik sterk beginnen, maar werd later een saaie brij.
Volbeat was goed. Hun versie van 'I Only Wanna Be With You' was erg leuk gedaan.
Ze hebben al een aardige fanbase, alle nummers werden meegezongen. Slim dat ze hun koers hebben gewijzigd na 10 jaar death metal. Ze spreken met deze muziek een veel breder publiek aan.
Jammer dat ik jullie niet heb gezien, maar ja; het was afgeladen vol!
Je hebt verdomd weinig gemist. Alleen de intro van het eerste nummer klonk aardig.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 21:36 schreef Komakie het volgende:
Kayser vond ik wel gaar. Dat andere voorprogramma heb ik niet gezien. Was te laat binnen...
Gedaan: wel leuk, maar idd geen Cashquote:Op zaterdag 26 januari 2008 19:01 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Luister eens naar Sad Man's Tongue!
In Groningen deden ze ook een nieuw nummer, klonk best vetquote:Op maandag 18 februari 2008 12:51 schreef Komakie het volgende:
hij heeft een Tattto van Johnny Cash dus vandaar dat de vergelijking gelijk is gemaakt. Ik vind het ook iets meer Elvis maar goed. Maakt niet zo veel uit
Vorige week was de set wat kort voor mijn gevoel. En ze hadden zonder al dat geouwehoer nog best 1 of 2 extra nummers kunnen spelen.
Wat vonden jullie trouwens van het nieuwe werk? Die 2 nummers die ze speelden...
Ik vond het een beetje traag en soft. Of lag dat aan mij? Ze moeten niet te soft worden natuurlijk. Het knalt nu net zo lekker
Ze spelen ook op Lowlands!quote:Op maandag 9 juni 2008 10:32 schreef Apfelsaft het volgende:
Ik ga ze zien op Sziget, heb ze pas net ontdekt, maar het klinkt lekker!
let op z'n linker bovenarm:quote:Op maandag 18 februari 2008 12:51 schreef Komakie het volgende:
hij heeft een Tattto van Johnny Cash dus vandaar dat de vergelijking gelijk is gemaakt. Ik vind het ook iets meer Elvis maar goed. Maakt niet zo veel uit
De opmerking "Ze staan ook op Pukkelpop" gaat dan ook niet op.quote:Op maandag 9 juni 2008 10:57 schreef Apfelsaft het volgende:
Ja, maar aangezien dat tegelijk is met Sziget, kan ik ze daar niet zien
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |