quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 00:01 schreef Xebrozius het volgende:[..]
Inderdaad, om verlichting te vinden moet je 360,000 dollar betalen om een level 6 scieno te worden

dat is inderdaad EXACT hetzelfde als het boeddhisme. Immers dat geloof hanteert ook sociale isolatie, indoctrinatie, geld als middel om verlichting te kopen en het vervreemden van hun eigen volgelingen...
Het spijt me als ik je teleur moet stellen maar dat is simpelweg niet waar, maar lees daarvoor het scientology topic maar eens waar ik er meer over uitleg. Waarschijnlijk heb je uberhaupt nog nooit met een scientoloog gesproken nog ooit een boek van ze gelezen, nog ooit een kerk van binnen gezien.
Ik heb dat wel en ben een tijdje actief geweest en vond het daarna niet spannend genoeg meer aangezien ik niet zo hou van georganiseerde religie. Ik ben geen bakken met geld verloren, ik sta niet op een banlijst van scientology en ik wordt niet lastig gevallen door ze. Je kunt dus prima gewoon een persoon zijn en een matige interesse erin hebben zonder al die bangmakende praatjes.
Ik begrijp dat dit een beetje teleurstellend kan zijn aangezien het minder spectaculair is maar scientology is uiteindelijk net als het christendom en de islam een religie die voor sommige mensen een nuttige bijdrage kan leveren en voor anderen minder interessant is en dat kan en mag allemaal. De extremen van scientology worden echt volledig overdreven en er als ze echt zo irrationeel zouden zijn als er vaak wordt beweert dan zou dat volledig in strijd zijn met hun basisprincipe van voortbestaan. En dat is toch echt niet zo.
Scientology doet daarnaast ook behoorlijk wat goede dingen op het gebied van mensenrechten promoten bijvoorbeeld:
www.youthforhumanrights.org en het verspreiden van een morele code gebaseerd op gezond verstand inplaats van 10 idiote regeltjes van de bijbel. Ook hiervan hebben ze wederom leuke filmpjes gemaakt op
www.twth.org (Al geloof ik dat die wel beide uit de lucht zijn.....;-) )
Desalniettemin zijn er ook echt wel kanten aan de organisatie die niet deugen maar het is echt niet zo zwart wit als vaak wordt afgeschildert in de pers. Over het algemeen zijn scientologen redelijk succesvolle en verstandige mensen zoals wij hier.
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @
www.permacultuurnederland.org