http://rtvoost.nl/nieuws/?page=1&cat=1&id=81047quote:De intensive care-afdeling van het Medisch Spectrum Twente in Enschede wordt zo snel mogelijk ontruimd.
Op de afdeling is een gevaarlijke bacterie ontdekt. De bacterie is vooral gevaarlijk voor mensen met een verminderde weerstand. Omdat de patiënten niet op de intensive care kunnen blijven wordt er een mobiele unit geplaatst bij het ziekenhuis, waarschijnlijk vanavond nog. De intensive care kan dan gereinigd worden
quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:59 schreef Sebasser het volgende:
Ja, ik hoorde het van mijn buurman, die het weer hoorde van de zus van de zoon van zijn werkgever.
En op Geenstijl stond ook carentaine?quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:57 schreef Tware het volgende:
Ik lees net (weet niet hoe betrouwbaar het nieuws is, aangezien ik nog geen andere bronnen heb gezien) op geenstijl dat er een ziekenhuis in Enschede in carentaine is gesteld, omdat er een dodelijke bacterie zou zijn aangetroffen..
Iemand met meer informatie hierover, van misschien een betrouwbaardere bron?
MRSAquote:Op donderdag 24 januari 2008 20:21 schreef Rikketik het volgende:
Vraag me af om welke bacterie het gaat. Ik bedoel, gevaarlijk voor mensen met verminderde weerstand... dat is het griepvirus ook.
MRSA is wel te behandelen, maar moeilijk. Het is een Multi Resistente Stafylococcus Aureus... Maar gelukkig zijn er nog anti-biotica in Nederland waar MRSA nog niet voor resistent is.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Is dat zo'n heerlijke resistente bacterie met platbranden als enige oplossing?
Er gaan regelmatig afdelingen dicht bij MRSA. De patienten voor die afdelingen worden dan ergens anders gelegd. Alleen een ic is toch een ander verhaal. Die is wel nodig en je kan de patienten niet zomaar ergens anders leggenquote:Op donderdag 24 januari 2008 20:31 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
MRSA komt toch wel vaker voor en dan komt het leger toch ook niet of wel?
En als je die maar vaak genoeg gebruikt werkt dat ook niet meer... En dan: platbranden!quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:35 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
MRSA is wel te behandelen, maar moeilijk. Het is een Multi Resistente Stafylococcus Aureus... Maar gelukkig zijn er nog anti-biotica in Nederland waar MRSA nog niet voor resistent is.
In Nederland worden die amper gebruikt. Nederland heeft ook geen MRSA probleem. Veel andere landen wel, zoals Frankrijk bijvoorbeeld. Daar schrijven ze anti-biotica voor die in Nederland niet gebruikt worden. Heel bizar.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:39 schreef RemcoDelft het volgende:
En als je die maar vaak genoeg gebruikt werkt dat ook niet meer... En dan: platbranden!
Officieel: Methicilline Resistente Staph. Aureus.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:35 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
MRSA is wel te behandelen, maar moeilijk. Het is een Multi Resistente Stafylococcus Aureus... Maar gelukkig zijn er nog anti-biotica in Nederland waar MRSA nog niet voor resistent is.
Als het besmettelijk is niet natuurlijkquote:Op donderdag 24 januari 2008 22:29 schreef sander89 het volgende:
Waarom zo heel tijdelijk ding bouwen, kunnen ze die patiënten niet gewoon over de ziekenhuizen in de buurt indelen?
quote:De twee patiënten waarbij de gevaarlijke bacterie is ontdekt worden geisoleerd verpleegd. Het gaat om de zeldzame acinetobacter, die is meegebracht vanuit Turkije.
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:56 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, het gaat dus niet om MRSA?
Ja maar op het nieuws hadden ze het er ook over zodat ze gewoon nog nieuwe patiënten etc kunnen opnemen. Zullen vast wel een goede reden hebben lijkt me, daar ben ik erg benieuwd naar.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:51 schreef kibber het volgende:
[..]
Als het besmettelijk is niet natuurlijk
Op een IC afdeling is ook niet iedereen dusdanig stabiel dat ze verplaatst kunnen worden natuurlijk
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 00:53 schreef daanski82 het volgende:
zijn er al foto's ?
Wat een zinquote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:57 schreef daanski82 het volgende:
het leger staan altijd 24/7 klaar en paraat, dat is het voordeel als je een leger als land hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |