abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 februari 2008 @ 09:24:00 #176
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_56678846
Dat is ook het allermoeilijkste Luchtbel, dat loslaten en je kind haat grenzen laten verkennen. Hier mag ze wel in de speeltuin, halverwege de straat, als ik in de voortuin ben. (Ofja, de voorstoep ) En alleen als er andere moeders in de speeltuin zijn.
We hebben de afgelopen dagen veel gewandeld en ik vind het stom dat mensen niet teruggroeten als mijn kind "Hallo" of "Goeiemorgen" zegt. Of op z'n minst een keertje vriendelijk lachen. Zo raar vind ik, wat is dat nou voor moeite.

En ik ga Luuke vandaag opgeven voor peuterzwemmen. Hier zijn de wachtlijsten normaal 2,5 jaar, maar nu is er een nieuwe zwemschool, zonder wachtlijst nog. Ik hoop, hoop, hoop dat ze ook peuterzwemmen hebben op de tijden dat we kunnen.

Tex, wat moeilijk he, die scholen? Succes met het maken van je keuze!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_56679436
lishe, dat komt hier ook regelmatig voor (dat niet teruggroeten). stom is dat he! anna zegt dan vaak iets als 'die mevrouw kan niet praten he?'
wat een idiote wachttijden! hopelijk kun je die nu omzeilen met die nieuwe zwemlessen. succes!
alleen buiten laten spelen, dat durf ik bij anna nog echt niet.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 11:07:50 #178
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56680607
Ik heb al eens ruzie gemaakt met iemand over het niet "zien"van kinderen. Een oudere mevrouw die compleet over ze heen liep (letterlijk) toen de oudste twee 1en 3 waren om iets te pakken waar ze blijkbaar voor stonden.
Ik was wel zo kwaad dat ik het gezegd heb: Het zijn gewoon mensen hoor! U kan tegen ze praten, vragen of u er even bij mag en dan luisteren ze ook, en u mag ook gewoon uw excuses aanbieden als u ze vervolgens overhoop loopt.
Mevrouw was hevig verbolgen over zoveel brutaliteit van mijn kant Iets met respect voor ouderen.
Nou sorry, maar voor dit gedrag kan ik geen respect opbrengen. word nog kwaad als ik eraan terug denk...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 12 februari 2008 @ 11:17:22 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_56680769
tex, succes met de scholen, het blijft moeilijk zulke dingen.

LB, wat stoer! van jullie allebei! Ik durf het niet aan nog te drukke straat en Liam te onoplettend

ach, zo veel mensen schijnen een hekel aan kinderen te hebben, dat lees ik veel ten minste tegenwoordig. er is laatst zelfs een heel boekje over verschenen las ik in de spits, idioot gewoon.
alsof het een moeite is om terug te groeten of idd te vragen of je er even bij mag. ik heb uberhaupt een hekel aan oudere mensen die beginnen over respect bla bla. respect moet je verdienen in mijn ogen door respect te tonen. but who am I?
stormy waters...
sailin'
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 12 februari 2008 @ 20:20:38 #180
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_56689815
Sakskia kan hier via de tuin naar een autovrij speelpleintje. Ze mag nu ook onze straat oversteken, als alle andere kindjes dat ook doen. Het voetpad ligt op een verhoogde drempel, dus auto's moeten sowieso afremmen.

Ik vind het wel fijn als ze zo lekker loopt te schooieren met andere kinderen. Nu zijn er in de hier omliggende 3 straten de afgelopen 4 jaar een stuk of 40 kinderen geboren dus het is er altijd druk met spelen kinderen en oplettende ouders.

Ze heeft d'r eerste basisschooldag overleefd. Het wegbrengen ging niet zo soepel, maar ze was zeer vrolijk bij het ophalen en riep "tot vrijdag!" tegen de juf.
pi_56691481
Fijn dat die eerste dag toch goed eindigde voor Saskia.
Onvoorstelbaar dat het ook voor haar al zover is
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_56692202
Myrthe hoeft pas na de zomervakantie te komen waarschijnlijk. Morgen hebben we een gesprek bij een kandidaat-school. Fijn dat Saskia's eerste schooldag goed ging!

Onze achtertuin grenst aan een binnentuin met speeltuin. Deze zomer mag Myrthe daar waarschijnlijk alleen spelen. Vandaag even 'geoefend' en ze hield zich goed aan de afspraken maar ik stond wel elke minuut bijna even te kijken waar ze was (er is ook open water vlakbij, dus dat is wel gevaarlijk al weet ze natuurlijk dat ze daar niet mag komen).
  woensdag 13 februari 2008 @ 06:43:39 #183
24188 Belana
kloon van belana
pi_56696944
heej wat leuk dat Saskia ook al naar school is geweest en dat het goed gegaan is
en lekker dat ze buiten kan spelen ik zou het ook echt graag willen voor Liam, maar zie het nog even niet gebeuren
stormy waters...
sailin'
  woensdag 13 februari 2008 @ 21:41:46 #184
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_56713641
Saskia was tot vandaag nog nooit bij de tandarts geweest (:@ ) maar vandaag konden we bij onze nieuwe tandarts terecht. Aangezien Saskia al panisch werd voor alles wat ook maar op een arts leek, wilde en drufde ik onze oude tandarts niet op haar los te laten; dat zou e.e.a. alleen maar erger maken.

Ondanks dat ze dus alles met witte jassen eng vind, is het dus onwijs goed gegaan. De tandarts deed het echt heel leuk, ze mocht aan de knopjes van de stoel zitten; Eerst even de 'tandenwind' op d'r hand en wang voelen, zelf het haakje in d'r mond doen om te voelen. De TV boven haar hoofd met dieren-documentaires ("Kijk mam, wat een mooie schildpad!") deed ook wel e.e.a. aan afleiding natuurlijk.

Ik ben echt zo vreselijk opgelucht dat 't zo goed is gegaan Het lijkt er trouwens op dat ze haar artsen-angst aan het overwinnen is. De CB arts de laatste keer was ook al niet zo'n heel erg drama.

Vanmiddag trouwens twee meisjes die helemaal uit hun dak gingen toen ze echt beseften dat ze bij elkaar in de klas komen en dat ze elkaar vrijdag dus op de grote school zien Dat enthousiasme was echt geweldig! (Het besef is er alleen nog niet dat de laatste drie keer psz van Saskia zonder diezelfde vriendin is )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_56716312
Hier juist het tegenovergestelde; Myrthe ziet haar vriendinnetje nog 3 keer op de peuterspeelzaal en daarna gaat die naar de basisschool. Een andere dan we voor Myrthe in gedachten hebben, en dat zorgt dus voor drama's (incl lastig kind bij bezichtiging van de school die ons leuk lijkt voor haar, want ze vindt het bij voorbaat een stomme school omdat ze alleen naar de school wil waar E. naar toe gaat ). En naar dezelfde school sturen heeft ook geen zin; vriendinnetje gaat begin volgend schooljaar (als Myrthe naar de basisschool mag) waarschijnlijk verhuizen..

Erg fijn voor Saskia dus en leuk dat de tandarts goed ging!
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:32:38 #186
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56722187
Hoe vaak kan jullie peuter "waarom?" zeggen op een ochtend?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Jubileum moderator donderdag 14 februari 2008 @ 10:36:18 #187
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56722235
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 10:32 schreef LadyS het volgende:
Hoe vaak kan jullie peuter "waarom?" zeggen op een ochtend?

Ongeveer net zo vaak als "NEE!"
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56722323
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 10:36 schreef Lois het volgende:

[..]

Of als die
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 14 februari 2008 @ 10:51:17 #189
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_56722501
quote:

[..]

oh ja
En "dat wil ik niet" hoort ook in haar repertoire
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_56723430
quote:

[..]

En net zo vaak om een klaasje vragen. (chocola)
  donderdag 14 februari 2008 @ 11:52:46 #191
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56723891
Ik vind het nog eng hoor om Léon 'los' te laten naar een speeltuintje. Er zit er een vlak achter hier, maar daar spelen bijna geen kinderen. En bij zijn toekomstige school dus wel, maar daar heb ik geen toezicht op. En ligt een paar meter van het water af. Dat zie ik dus nog niet zitten. Dus we gaan gewoon samen.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 14 februari 2008 @ 12:06:13 #192
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_56724138
Ligt ook weer aan het kind of je het aandurft of niet.
pi_56729387
Ik hoor hier alleen maar Opee zelf doen....

Oh oh oh mijn kind is zo lekker bezig momenteel. Afgelopen zondag had ik d'r in bed gelegd en toen zei ze al Opee poepen potje maar dat had ze de hele ochtend al gezegd. Heb d'r een kus gegeven en ben weggegaan. Dacht dat ze sliep totdat ik een uurtje later, mijn ouders waren er net, haar heel hard hoorde huilen. Ik naar haar kamer toe, en ik rook het al. Kwam ik haar kamer binne zegt ze, mamma Opee poep daan. Zat ze helemaal onder de stront. Ze had haar luier uitgedaan...

Vandaag weer zo'n heerlijke actie. Had dr weer in bed gelegd want het was tijd om te slapen. Dacht dat ze sliep en wilde zelf ook een uurtje gaan slapen omdat ik vanancht om 3 uur al weer wakekr was en niet mee rkon slapen. Ik wilde net mijn ogen dichtdoen toen ik het haakje van haar deur hoorde. Ging ik kijken, zit ze om het hoekje op het potje, mamma mamma kijk, plas op de grond. Overal lag pies in haar slaapkamer. Toen keek ik naar haar bed, had mevrouw het potje met vitamine D pilletjes en de tube tandpasta te pakken gehad. Het potje, dat ik verleden week gekocht had 500 pilletjes was helemaal leeg en lag door haar bed. Daarnaast zat de tandpasta op de muur en op haar neus.. Ik heb maar een aantal pilltjes terug gevonden, ben benieuwd hoeveel ze er op gegeten heeft, maar vanavond krijgt ze iig niets.

Toch vond ik het wel even tijd om te slapen en toen ehbben we samen 1,5 uur in mijn bed geslapen

Dinsdag nog even wezen wegen/meten. Amber weegt 13,7 kg en is 90 cm. De dame van het CB was helemaal tevreden, want ja, Amber was toch wel een beetje te zwaar gweest en gaat nu netjes naar de middellijn.. Het is ook nooit goed, eerst was ze veel te licht en nu te zwaar.. ach, het cb kan de boom in
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 14 februari 2008 @ 16:37:14 #194
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56729905
Fuente, hoe gaat het eigenlijk met het puffen?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56730022
Vicky, vitamine D is een hormoon, wordt in het lichaamsvet opgeslagen (meeste vitamines worden uitgeplast bij teveel). Ik heb volgens mij eerder gelezen dat een kind daar teveel van had binnengekregen, en die mocht heel lang geen vit D meer slikken. Misschien handig dat morgen even na te vragen bij de huisarts?
pi_56730086
poemojn, ik heb al naar davitamon gebeld en ik moest Amber ff in de gaten houden. Ik weet niet hoeveel ze binnen gekregen heeft maar ze heeft niet raar gedaan ofzo. Daarnaast mag ze even een week geen vitamine D pilletjes en moeten we even neit te veel melk geven.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_56730124
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 16:47 schreef Vicky het volgende:
poemojn, ik heb al naar davitamon gebeld en ik moest Amber ff in de gaten houden. Ik weet niet hoeveel ze binnen gekregen heeft maar ze heeft niet raar gedaan ofzo. Daarnaast mag ze even een week geen vitamine D pilletjes en moeten we even neit te veel melk geven.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_56730406
Puffen gaat redelijk! Ze worstelt al wat minder, huilt nog wel, maar daarna vindt ze zichzelf stoer

Vicky, jeetje, wat een minimonster! Moest stiekem wel heel erg hard lachen hoor
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_56730432
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 17:03 schreef Fuente het volgende:
Puffen gaat redelijk! Ze worstelt al wat minder, huilt nog wel, maar daarna vindt ze zichzelf stoer

Vicky, jeetje, wat een minimonster! Moest stiekem wel heel erg hard lachen hoor
ik moest er om lachen maar ik was ook wel even heel erg boos...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_56730582
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 17:04 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik moest er om lachen maar ik was ook wel even heel erg boos...
Zou ik ook zijn
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')