abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 februari 2008 @ 20:48:06 #201
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56735118
Ik wist helemaal niet dat je te veel kon nemen van Vit. D. Ja een pot van 500 pilletjes is natuurlijk ook wel weer erg veel.
Krijg een beetje zo'n Obelix-idee erbij. In de ton met toverdrank gevallen en mag nooit meer wat.

Fuente, het is toch even wennen dat puffen. Jullie worden er vanzelf handiger in.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_56749457
Zo'n pilletje bestaat natuurlijk niet alleen uit VitD maar ook hulpstoffen? Veel te veel onttrekt calcium aan de botten, vandaar ook het advies even geen melk te geven.
Lucas heeft van de week griep gehad en eigenlijk nauwelijks gegeten of gespeeld, gelukkig drinkt ie wel goed, en fruit gaat er altijd wel in. Daarna ben ik ook 3 dagen totaal gevloerd geweest, dus mocht ie heerlijk heel de dag tv kijken. Vandaga gana we maar eens een dagje tv-loos proberen
  vrijdag 15 februari 2008 @ 16:34:32 #203
56471 pinquit
oh my lama!
pi_56752495
* pinquit komt hier alvast een beetje inlezen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_56753250
Maar je mag nog twee dagen neit posten hoor
  vrijdag 15 februari 2008 @ 17:08:41 #205
56471 pinquit
oh my lama!
pi_56753300
pi_56767474
Merlijn is gisteren uit logeren geweest. Is voor hem pas de tweede keer en hij was vanochtend pas om 8.45 wakker. Groot succes dus. Wel te merken dat hij ons gemist heeft, hij eiste mijn hele aandacht op om samen spelletjes te spelen etc. Wel eluk.

Wij lopen hier in huis tegen een ontzettend niet luisterende Merlijn op. Hij luistert niet, als je hem iets vraagt terwijl hij bezig is, hoort hij je niet. Hij hoort ons pas als het hem uitkomt lijkt het wel. Nou heeft zijn vader daar ook wel een handje van, maar ik begin het steeds irriitanter te vinden. Probeer nu ook op andere manieren zijn aandacht te krijgen, door bijv. met mijn vinger te prikken of op zijn schouder te kloppen maar dat vind hij natuurlijk weer irritant. Nu hebben we het er over gehad op het CB, maar fluisteren of zachtjes praten hoort hij echt wel, met zijn gehoor is eigenlijk niets mis. Komt dit iemand bekend voor?
Wel leuk, we vragen we regelmatig waar zijn oren zitten als hij weer eens niet luistert en dan stopt hij zijn vingers erin.
pi_56779127
max doet precies hetzelfde zooo irritant vind ik dat!! als je 100 keer max zegt, hij reageert gewoon niet!
en net als merlijn, hij kan écht heel goed horen, want als hij buiten een fiets hoort rijden, zegt ie fiets!!

laatst riep mijn moeder een keer na 20 keer max geroepen Max de Wijngaert! zn achternaam erbij dus en hij zegt doodserieus: ja?
pi_56780588
oeh, morgen is ie jarig zie ik pinq! spannend. ben je er klaar voor?

anna kan dat ook héél goed, oost-indisch doof zijn.
pi_56780852
Ja! ik ga zo even de slingers zoeken (liggen op onze slaapkamer, weer lekker handig ) en de boel versieren!
ik heb er zin in morgen!!
pi_56781499
Veel plezier en alvast gefeliciteerd Pinq!
pi_56782066

It's me ... Ingrid.
Op de 1 of andere manier kan ik niet meer inloggen onder _Ingrid_. Wachtwoord wijzigen ed wil ook maar niet lukken. Dus dan maar zo.
bank.....................................................een instelling
die je een paraplu verstrekt als de zon schijnt en die plu weer afpakt
als het gaat regenen en een emmer water over je heensmijt als het gaat
gieten
pi_56782414
Ehm, het wil toch wel ineens. Maar iig Max alvast gefeliciteerd!
  zondag 17 februari 2008 @ 12:20:50 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_56788398
Maxje en pinq van harte

ik wil gewoon even zeggen dat ik het zo knap vind dat je het al 2 jaar zo goed zelf allemaal maar doet pinq
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_56788611
Van harte gefeliciteerd Max en Pinq
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  zondag 17 februari 2008 @ 14:05:10 #215
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_56790274
Welkom Pinquit

Jolie maakte gister de volgende tekening met verf. 'Mama en ik in al het weer,' zei ze. Zon en regen. 'Jammer dat ik er een beetje gek uitziet maar dat komt door de dikke kwast. Jij bent groot dat kan wel met de dikke kwast.' Daar had ik even geen antwoord op. 'Maakt ook niet uit, jij lijkt wel goed gelukt,' zei ze na een tijdje.

pi_56790460
LB, ik zie het ook hoor! Het lijkt precies

[ Bericht 33% gewijzigd door snoopy op 17-02-2008 19:24:10 ]
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 17 februari 2008 @ 15:17:53 #217
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_56792013
Sprekend gedaan Jolie met die mooie volle lippen

Pinq van harte met je bink
  zondag 17 februari 2008 @ 15:21:02 #218
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56792078
Pinquit en Max gefeliciteerd
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_56796544
Max, gefeliciteerd met je verjaardag

Randa, herkenbaar hoor. Amber luistert soms ok voor geen meter. En als ik dan boos ben roep ik dr ook met Amber Sophie Franken.. en dan schrikt ze meestal en luistert ze wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator zondag 17 februari 2008 @ 18:59:12 #220
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56796912
ik doe het gewoon nog een keer met koeieletters, misschien valt het dan meer op:

HEEE DAMES!! VOOR FELIICITATIES HEBBEN WE OOIT, OP JULLIE VERZOEK, ZO'N MOOI VERJAARDAGSTOPIC GEOPEND! GEBRUIK DIE DAN OOK WAAR HIJ VOOR BEDOELD IS

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 17-02-2008 19:24:07 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_56814234
Welkom Pinquit
Lucas is vandaag precies 2 en 3 maanden alweer...
Ik heb een prospectus anagevraagd van een schooltje in de buurt, de eerste school waar ik echt zou overwegen Lucas naar toe te sturen.
Zou ik er wel 3 banen bij mogen zoeken, dus het zit er waarschijnlijk niet in dat ie daar naartoe gaat
  maandag 18 februari 2008 @ 15:58:13 #222
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56816298
Hoezo, is het een speciale school dan? Normaliter kost een school toch niet zoveel?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_56816690
Ik heb vandaag gebeld naar de peuterspeelzaal voor Merlijn. Zou eigenlijk willen dat hij vanaf 3 jaar naar de psz gaat, ben benieuwd of ze plaats hebben op de maandag en donderdag. Ik weet alleen niet zeker of ik het ga doen omdat zwemmen ook maar op een paar dagen is. Even afwachten of ze terugbellen.
pi_56825310
FoN, dat klinkt alsof je Lucas meteen naar een Luzac-erig iets wil sturen?
  dinsdag 19 februari 2008 @ 12:57:40 #225
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56834890
quote:
Op maandag 18 februari 2008 22:07 schreef bixister het volgende:
FoN, dat klinkt alsof je Lucas meteen naar een Luzac-erig iets wil sturen?
Ja jij zegt het!
Ik moest ook even fronsen toen ik het las.

Ik zit ergens mee in mijn maag. Léon wordt in juni 4 en tot die tijd gaat hij naar het kdv.
Nu hoorde ik 2 weken geleden pas (of ik heb even iets heel erg grondigs gemist) dat zijn favoriete leidster naar een nieuwe groep op een nieuwe locatie gaat. Dat was al even slikken. Maar dat niet alleen. Bijna al zijn leeftijdgenootjes en dus speelkameraadjes gaan ook mee. Omdat daar ook een bso zit waar hun oudere broertjes en zusjes ook zitten. Bij ons is het zo dat de 3-jarigen 's ochtends met elkaar dingen gaan doen; dan wel naar de peuterspeelzaal, dan wel op de gang activiteiten doen. Vorige week was de laatste keer dat de groep in de oude samenstelling er was.
En vandaag kwamen we er en het was me toch leeg ineens. Of het voelde misschien zo. In hun groep ook alleen maar kindjes van onder de 2 jaar. Voor Cas heel leuk, maar voor Léon. Ik had hier echt moeite mee. Maar goed, als ik de enige ben die er moeite mee heeft is er natuurlijk niets aan de hand. Alleen, Léon wilde de laatste tijd al niet zo gauw meer naar het kdv. Hij heeft het wel een beetje gehad daar. Dan is zo'n verandering natuurlijk ook niet echt bevorderlijk.
Ik wacht het maar even af. Gewoon een knagend gevoel.
Mag genegeerd worden.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:38:26 #226
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_56835881
Dutch wat een lastige situatie, zonde dat zo ook de uitdaging voor Leon wegvalt. De situatie zou ook aan mij gaan knagen, het is tenminste de bedoeling dat het leuk is daar dat je je kind met plezier wegbrengt, lastig
pi_56835961
Voor het Luzac zal ie toch echt nog een jaar of tien moeten wachten hoor
Het is wel een privé-school, en ja, dat kost wat... Voor 1 kindje valt het nog net op te brengen, je praat dan over ongeveer 12.000 euro per jaar, maar voor twee kindjes over een periode van mogelijk 15 jaar... Daar koop je een huis van!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 13:43:28 #228
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56836003
Klinkt niet echt leuk zo voor Leon idd. Is het niet mogelijk dat Leon (en Cas) ook naar die nieuwe locatie gaan? Of is dat veel verder weg en niet praktisch voor jullie?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_56836025
duur geintje inderdaad! zijn er geen 'gewone' scholen in de buurt die je geschikt lijken?
pi_56836054
dutch, wat een rare situatie, zo'n grote verandering. lijkt me ook niks leuk voor Léon.
pi_56836117
Ik ben ontzettend kieskeurig qua school, ze moeten echt iets bieden wat ik niet kan. Berry wil graag een iederwijs-soortig iets voor Lucas, maar dan denk ik dat kan ie thuis ook, lekker doen waar ie zin in heeft... Bovendien vind ik dat je op school best eens dingen mag moeten die je niet direct leuk lijken.
Als je denkt aan een klasje met 30 leerlingen en 1 leraar is dat 2 minuten persoonlijke aandacht per kind per uur, komt neer op tien minuten per dag. Ik wil Luke ergens hebben waar er veel meer tijd en aandacht voor hem persoonlijk is dan dat.
pi_56836148
Die andere locatie zal toch niet zo ver weg zijn Dutchie? Misschien toch eens een kijke nemen? Het is maar 4 voor maanden natuurlijk.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 14:02:26 #233
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56836428
Zie, het is dus niet zo gek dat het bij mij knaagt?
Heb ook aan die nieuwe locatie gedacht, maar geloof dat de nieuwe groep al vol is direct al.
En eerst maar even afwachten, voor hetzelfde geld maak ik me er meer druk om dan nodig is.

Heb ook niet alleen rekening te houden met Léon natuurlijk, ook met Cas. Die vindt alles prima. Het gaat ook om nog maar een half jaartje (niet eens) en voor Cas is het hier wel goed.

Als ik erover nadenk, heb ik inderdaad wel gezien dat er een nieuwe groep zou starten. Dat je je daarvoor op kon geven. Zag alleen de noodzaak niet, aangezien ze toch ergens anders naar school gaan straks. En ook gewoon niet verwacht dat er zoveel naar die nieuwe locatie zouden gaan. Gelukkig gaat het maar om 1 dag. Als het nu voor 2 of 3 dagen was, zou ik het toch heroverwegen.
Zucht...
pi_56837381
Kim gaat binnenkort naar de peuterspeelzaal. Er is hier geen wachttijd. Nu nog wachten op het ib60 formulier van de belastingdienst, dan kunnen we de aanvraag indienen.
Spannend! Ze gaat dan een ochtend en een middag.

We hebben vanmiddag een kwartier samen op het grote bed gelegen. Lekker knuffelen, kusjes geven , aaien en mijn haren kammen. Hand ik hand lagen we er. Zo leuk en lief en schattig!
pi_56838831
Dutch ik snap je helemaal hoor.Bij Emma op het kdv is er veel verwisseling geweest van leidsters. Gelukkig zwemt Emma er prima doorheen en heeft ze er geen last van.Ik vind zelfsdat er wat goede dingen zijn veranderd sinds de komst van de nieuwe leidsters.
Wat ik in jouw geval kwalijk vind is dat er meteen niets meer is voor de oudste kindjes. Ik zou overigens wel blijven zitten waar je zit

Dan nog een zorg over mijn spruit. Emma kan nog niet rennen of springen. Wanneer deden jullie peuters dat?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_56839061
Lucas 2.3 kan wel rennen, niet springen, ik vroeg me laatst ook al af wanneer dat zou komen
pi_56839200
Ik dacht altijd dat dat samen ging rennen en springen. Maar ik lees net op het onlineconsultatiebureau dat richting veranderen bij het rennen in het het eerste halfjaar van het derde levensjaar begint(dus daarvoor alrennen?) en dat springen van een verhoging in het tweede halfjaar komt.

Emma kan aan onze handen of iets anders vasthoudend wel een beetje springen maar echt rennen met een zweefmoment doet ze nog niet. Het springen is ook niet met twee voeten tegelijk het is nog een beetje stappen met soort aanloopje.

Ze zegt wel eens dat ze gaat rennen maarloopt dan iets harder en zwaait haar armpjes naast haar lichaam heen en weer
  dinsdag 19 februari 2008 @ 16:42:07 #238
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56839504
Da's wel een lief gezicht Jelief.
Ik herinner me dat Léon echt sprong voor het eerst toen hij net 2 jaar was. Het rennen van hem lijkt nog steeds nergens op met die klutsknietjes die hij van mij heeft gekregen.
pi_56839741
Da's dan ook wel weer schattig:)
pi_56840024
Amber gign van de een op de andere dag springen. Zou niet eens weten wanneer dat precies was. Normaal lopen kan Amber niet, die rent alleen maar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 17:49:32 #241
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56840718
Wilyan kon met een jaar of 3,5 bijna vier nog niet springen en goed rennen.
(hij liep echt heel vreemd ook en viel ook heel erg vaak)
Springen heeft hij bij de fysio geleerd en Hanne (deed en doet hem alles na dus die) heeft het daar van hem afgekeken. (rennen is bij Wilyan nog zozo maar gaat nu ineens weer vooruit)
Hanne stond dus al te springen toen ze iets van anderhalf was

En wat rennen betreft: zie Amber van Vicky

(al ga je natuurlijk vanzelf al rennen om het snelwandelen van broerlief en de lange benen van pappa bij te kunnen houden )

Maar eerlijk gezegd is het per kind verschillend en kun je er geen pijl op trekken.
Als je je er zorgen over zou gaan maken kun je altijd een (kinder)fysio naar laten kijken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Noli. op 20-02-2008 08:34:27 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 17:54:18 #242
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_56840801
Hanne heeft nu iets anders ondekt i.p.v. lopen/rennen.....

We hebben zaterdag een 12,5" fietsje voor haar gekocht via MarktPlaats en het is een groot succes.
Het begon allemaal wat stroef maar fiets en Hanne zijn nu bijna onafscheidelijk. De hele dag fietst ze op en neer in de hal. Fietsje is ook meegeweest naar de PSZ (wat ze nu ook steeds leuker vind) en Wilyan word ook per fiets van school gehaald.

En hard dat ze nu al gaat!

[ Bericht 9% gewijzigd door Noli. op 19-02-2008 18:00:03 ]
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_56842050
Myhron kon al springen voordat ze twee was. Wij hadden vorig voorjaar een trampoline gekocht omdat ze zo graag op de bank en op bed sprong. Echt een succes is dat geweest.

Rennen doet ze eigenlijk ook al heel lang. Inderdaad een tijdje gehad dat ze alléén maar rende ipv gewoon liep.

Fietsen kon ze ook al voor ze twee was eigenlijk. We hadden een fietsje gekocht om haar te leren fietsen, maar ze fietste er zowat direct op weg... En nu ook, ze gaat zo hard dat ik haar rennend gewoon niet meer bij kan houden.
Ok, nou ben ik ook niet zo atletisch, dus misschien zegt het meer over mij dan over haar
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_56842088
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 18:53 schreef Igraine het volgende:
Myhron kon al springen voordat ze twee was. Wij hadden vorig voorjaar een trampoline gekocht omdat ze zo graag op de bank en op bed sprong. Echt een succes is dat geweest.

Rennen doet ze eigenlijk ook al heel lang. Inderdaad een tijdje gehad dat ze alléén maar rende ipv gewoon liep.

Fietsen kon ze ook al voor ze twee was eigenlijk. We hadden een fietsje gekocht om haar te leren fietsen, maar ze fietste er zowat direct op weg... En nu ook, ze gaat zo hard dat ik haar rennend gewoon niet meer bij kan houden.
Ok, nou ben ik ook niet zo atletisch, dus misschien zegt het meer over mij dan over haar

En gisteren is ze voor de tweede keer naar de PSZ geweest. Het was heel goed gegaan, de eerste keer ook al. Helemaal niet huilen of aan me hangen. Zo leuk, toen ik haar op ging halen was de 'juf' vol complimenten. Dat ze zo lief was voor andere kinderen en alles zo netjes vraagt en zo gezellig was. Dus ik liep weer naast m'n schoenen van trots

edit: waarom qoute ik mezelf? Gene idee, op het verkeerde knopje gedrukt denk ik. excuus.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_56843644
ik denk dat het per kind heel erg verschilt. Springen doet Sara sinds ze net 2 is, ook van een verhoging naar beneden gaat al een tijdje goed. Rennen deed ze vrij snel nadat ze ging lopen, en rennen en van richting veranderen ook al een tijdje. Een vriendin van mij heeft echter een zoontje watveel langzamer hiermee is, maar daar wordt op het cb nog niet moeilijk over gedaan.

Vraagje: de ventolin van Sara gaat best goed nu, eerst moet haar pop puffen (onder het zingen van poesje mauw) en dan Sara. Nu komt er echt ontzettend veel slijm vrij, ze rochelt en hoest de hele dag dikke slijm op. Is dit nou normaal? Het lijkt me van wel (omdat het loskomt) maar ze wordt er wel benauwd van omdat ze het (nog?) niet goed omhoog krijgt.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Jubileum moderator dinsdag 19 februari 2008 @ 20:23:56 #246
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_56844076
Het is goed hoor Fuente, lastig maar goed. Dat slijm, wat anders onderin de longen blijft broeien en longontsteking kan veroorzaken, moet er echt uit. Je kunt Saartje wel een beetje helpen door haar veel te laten drinken (geen melkprodukten!), veel neussprayen, en als je zin hebt zoveel mogelijk douchen. De stoom en warme water zorgt ervoor dat het slijm dunner wordt en dus makkelijk op te hoesten is.
Wat je niet moet doen is veel melkprodukten geven nu, geen luuf of vicks of whatever op haar borstje smeren (die prikkelen de luchtwegen om meer slijm aan te maken) en geen ui bij haar bedje zetten (zelfde verhaal).
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 19 februari 2008 @ 20:29:30 #247
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_56844273
Ik moet echt even graven Fuente hoe dat ook al weer was bij Léon.
Ik weet nog wel dat hij van de ene op de andere dag heel ontspannen sliep ineens weer. Daarvoor helemaal opgerold. Vlak na de start met het puffen op zijn rug met zijn armen ontspannen langs zijn hoofd. Maar of er iets los kwam, ik weet het niet meer.
Het klinkt wel goed en het lijkt me ook iets tijdelijks. Maar ik ben geen arts.
Voordoen hoe je moet hoesten om het los te krijgen werkt bij die kleintjes ook niet echt heb ik gemerkt.
pi_56844586
Sara lust geen melk, dus dat scheelt wat dat betreft. Douchen hebben we vanavond gezellig samen gedaan. Goed dat je het zegt van de luuf enzo Lois, want ik ben normaal wel snel geneigd om zoiets te gebruiken!

Ik probeer Sara wel uit te leggen dat ze diep moet ademen, maar ze pikt het niet helemaal op

Dank jullie wel voor de tips!
Sara
Merel
Ukje
pi_56849153
Rennen doet ze al heel lang. Springen probeerde ze vanmiddag voor het eerst. Wilde niet lukken. En toen werd ze boos en wilde ze niet meer.
  dinsdag 19 februari 2008 @ 23:01:07 #250
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56849280
Ik dacht dat rennen 'gewoon' tegelijk met lopen begon Hier in elk geval wel volgens mij. In het begin nog niet zo stabiel natuurlijk, maar toch. En dat van richting veranderen tijdens het rennen, ik weet eigenlijk niet eens of Noah dat al kan
©Dumbo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')