Wat een aanbod tot het eind van de maand vrij dat is nog minder dan 1 week.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:52 schreef DutchieBre het volgende:
Wat voor werk doe je ? Als er voldoende werk te vinden is in jouw vakgebied zou ik het bod aannemen !
Ik zou ze inderdaad gewoon hier aan houden. Als jij had willen weggaan, had de werkgever precies hetzelfde gedaan...quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een aanbod tot het eind van de maand vrij dat is nog minder dan 1 week.![]()
Ik zou tenminste voor die maand opzeg termijn gaan in je contract, dus tenminste tot eind feb blijven.
En daar gaan we weer,... klok, klepel,...quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:58 schreef kwib het volgende:
Nooit ontslag accepteren. Daarmee verspil je elk recht dat je hebt in Nederland
Laat je maar gewoon ontslaan, en neem 2 maanden salaris mee. Werk zat verder
De vraag is alleen of een opzegtermijn in een kortlopend contract rechtsgeldig is.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:12 schreef ManAtWork het volgende:
Er staat dus wel een opzegtermijn in: 1 maand.
UWV of kantonrechter is dus nergens voor nodig.
ik ben aqusiteur , en ik kom net om de hoek kijken kwa dit vakgebied. Ik ga het waarschijnelijk in een andere richting zoeke ,het gaat me wel goed af maar niet goed genoeg..quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:52 schreef DutchieBre het volgende:
Wat voor werk doe je ? Als er voldoende werk te vinden is in jouw vakgebied zou ik het bod aannemen !
nee dan houd hij aan de opzegtermijn van 1 maand heb ik gehoordquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik zou ze inderdaad gewoon hier aan houden. Als jij had willen weggaan, had de werkgever precies hetzelfde gedaan...
Is gewoon geldig.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De vraag is alleen of een opzegtermijn in een kortlopend contract rechtsgeldig is.
quote:De opzegtermijn voor de werkgever is afhankelijk van de tijd dat de werknemer bij de werkgever werkzaam is (artikel 7:672 lid 2 Burgerlijk Wetboek). Hoe langer de werknemer in dienst is, des te langer de opzegtermijn van de werkgever wordt.
* Bij een arbeidsovereenkomst die korter dan 5 jaar geduurd heeft, is de opzegtermijn voor de werkgever 1 maand.
* Bij een arbeidsovereenkomst die 5 tot 10 jaar geduurd heeft, is de opzegtermijn voor de werkgever 2 maanden.
* Bij een arbeidsovereenkomst die 10 tot 15 jaar geduurd heeft, is de opzegtermijn voor de werkgever 3 maanden.
* Bij een arbeidsovereenkomst die 15 jaar of langer geduurd heeft, is de opzegtermijn voor de werkgever 4 maanden.
Dat bedoelt ze ook.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:16 schreef visser28 het volgende:
[..]
nee dan houd hij aan de opzegtermijn van 1 maand heb ik gehoord
Daar hebben we het ook over gehad , en dat wou hij niet..quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:58 schreef kwib het volgende:
Laat je maar gewoon ontslaan, en neem 2 maanden salaris mee. Werk zat verder
quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:11 schreef HarryP het volgende:
Je hebt een contract voor 3 maanden zonder opzeg termijn.
Dat wil zeggen dat het bedrijf een ontslagvergunning moet aanvragen voor je bij het UWV. Dit zullen ze wel niet krijgen omdat ze je geen goede kans hebben gegeven om je te bewijzen.
Via het kanton gerecht zelfde situatie.
De werkgever kan dus niet zomaar van je af met inacht neming van de maand opzeg termijn. Ze zullen je echt via het UWV of kantongerecht moeten ontslaan.
Dus je staat helemaal in je recht als je gewoon je 3 maanden contract uitdient.
Ik weet wat je arbeidsverleden is en of je al recht hebt op een WW uitkering?
Als je geen recht hebt kun je er voor kiezen om tot en met februari uitbetaald te krijgen en thuis te gaan zitten of je contract uit te dienen. (Vraag maar aan je werkgever wat ze prettiger vinden).
Ah kijk dat wist ik dus niet want hij zei zelf 23 feb dus daar zal ik het morgen wel even met hem erover hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:31 schreef ForumGek het volgende:
Bij een opzegging (met 1 maand opzegtermijn) moet je altijd één volledige maand meerekenen.
Je wilt z.s.m. van je baan af met 1 maand opzegtermijn. Je zegt op op 26 januari per 29 februari.
Zeg je 3 maart op, dan is je contract afgelopen per 30 april.
Je kan gewoon tegen hem zeggen dat je niet akkoord gaat met je ontslag. Het is uiteindelijk zijn verantwoordelijkheid te weten dat hij je dan tot 29 februari uit moet betalen. Jij hoeft hem niet te gaan vertellen tot wanneer het duurt, enkel dat hij zich heeft te houden aan de arbeidsovereenkomst.quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:26 schreef visser28 het volgende:
hoe zit het met de ontslagvergunning trouwens, dat moet hij toch aanvragen wat even duurt ?
kan ik ontslagvergoeding vragen ?
ik ga morgen met hem aan de tafel dan zeg ik iig dat ik tot 29 blijf ipv 23 (volle maand) en als hij niet akoord gaat hou ik hem aan de 3 maanden
Zoals eerder gepost, moet de werkgever inderdaad ook bij tussentijdse opzegging een vergunning bij het CWI verkrijgen. Pas na goedkeuring van het CWI gaat de opzegtermijn in.quote:Op donderdag 24 januari 2008 20:33 schreef Lips het volgende:
Is het trouwens zo dat bij een bepaalde tijd contract het ontslag ook via CWI aangevraagd moet worden (als het tussentijdse beëindiging betreft)? Weet iemand dat?
Edit:
Wat ik gevonden heb mbt bepaalde tijd contracten linkje
De werkgever kan de arbeidsovereenkomst rechtsgeldig opzeggen als er geen opzeggingsverboden zijn (3.4.3.1.) en zodra hij daartoe een vergunning heeft verkregen (3.4.3.3.). Daarbij neemt hij de door hem berekende opzeggingstermijn in acht (3.4.3.2.) en houdt hij rekening met de dag waartegen hij de arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd mag opzeggen. Neemt een werkgever voorgaande niet in acht, dan kan de medewerker hiertegen opkomen. Dat kan hij ook als het ontslag kennelijk onredelijk is (3.4.3.4.).
Dus (als ik het goed begrijp) moet jou werkgever (als jij niet akkoord gaat met je ontslag) gewoon een ontslagvergunning aanvragen. Vanaf het moment dat hij deze krijgt heeft hij een kalendermaand opzegtermijn.
Hij zal die vergunning nooit voor 1 februari krijgen dus jij mag je contract gewoon uitzitten tot 31 maart
Oh sorry, je had het gewoon geschrevenquote:Op donderdag 24 januari 2008 20:51 schreef djenneke het volgende:
[..]
Zoals eerder gepost, moet de werkgever inderdaad ook bij tussentijdse opzegging een vergunning bij het CWI verkrijgen. Pas na goedkeuring van het CWI gaat de opzegtermijn in.
Bereid je wel voor op een ernstig verstoorde arbeidssituatie... En WAT doe jevoor werk? Aqusiteur? Wat doet dat?quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:26 schreef visser28 het volgende:
hoe zit het met de ontslagvergunning trouwens, dat moet hij toch aanvragen wat even duurt ?
kan ik ontslagvergoeding vragen ?
ik ga morgen met hem aan de tafel dan zeg ik iig dat ik tot 29 blijf ipv 23 (volle maand) en als hij niet akoord gaat hou ik hem aan de 3 maanden
nee er staat duidelijk een maand , dus per 23-2 is het afgelopen ? dus er is afgewekenquote:Op donderdag 24 januari 2008 20:30 schreef Lips het volgende:
Staat daarin wel duidelijk vermeld dat het om een kalendermaand gaat? (Via arbeidsovereenkomst of CAO kan namelijk van die kalendermaand afgeweken worden)
Je werkgever is trouwens verplicht schriftelijk op te zeggen.
Tja dat doet hij zelf dan , ik zit met het feit dat ik straks geen ww krijg als ik niks kan vinden , dan had hij maar een proeftijd in het contract moeten zettenquote:Op donderdag 24 januari 2008 21:39 schreef Keksi het volgende:
[..]
Bereid je wel voor op een ernstig verstoorde arbeidssituatie... En WAT doe jevoor werk? Aqusiteur? Wat doet dat?
nope heb ik niet, maargoed daar mee kan ik wel gaan bluffen, als het moetquote:Op donderdag 24 januari 2008 23:43 schreef duivelin1 het volgende:
niet akkooord gaan met t ontslag, wg moet via cwi een ontslagvergunning aanvragen, dat lukt never nooit niet meer voor 31-01, dus gaat de ontslagaanzegging in fvberuari lopen, opzegtermijn moet gehandhaaft worden, dus per 31-3-08.
Heb je rechtsbijstand of ben je lid van een vakbond, inschakelen dan. heb je deze nog niet, ben je helaas te laat
quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:55 schreef duivelin1 het volgende:
als je niet al te veel verdiend kun je een advocaat op basis van toevoeging vragen. welke regio woon je? iK ken er wel een paar
Leermomentje: sluit een rechtsbijstandverzekering af, je weet nml. nooit in wat voor arbeidsconflictsituaties je terecht komt, zoals nu weer blijkt.quote:Op donderdag 24 januari 2008 23:58 schreef visser28 het volgende:
[..]
tnx , maar een vriend van mij heeft vanavond al een paar getipt ik verdien iig niet genoeg om er zelf 1 te betalen
maargoed hopelijk komt het niet zover
morgen weet ik meer..ben benieuwd hoe hij er op gaat reageren
Of lid worden van de vakbond, dan helpen die bij arbeidsconflict.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 08:49 schreef Kumusta het volgende:
[..]
Leermomentje: sluit een rechtsbijstandverzekering af, je weet nml. nooit in wat voor arbeidsconflictsituaties je terecht komt, zoals nu weer blijkt.
een rechtsbijstand verzekering is over het algemeen goedkoper ...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Of lid worden van de vakbond, dan helpen die bij arbeidsconflict.
... is the right answer.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:11 schreef HarryP het volgende:
Je hebt een contract voor 3 maanden zonder opzeg termijn.
Dat wil zeggen dat het bedrijf een ontslagvergunning moet aanvragen voor je bij het UWV. Dit zullen ze wel niet krijgen omdat ze je geen goede kans hebben gegeven om je te bewijzen.
Via het kanton gerecht zelfde situatie.
De werkgever kan dus niet zomaar van je af met inacht neming van de maand opzeg termijn. Ze zullen je echt via het UWV of kantongerecht moeten ontslaan.
Dus je staat helemaal in je recht als je gewoon je 3 maanden contract uitdient.
Ik weet wat je arbeidsverleden is en of je al recht hebt op een WW uitkering?
Als je geen recht hebt kun je er voor kiezen om tot en met februari uitbetaald te krijgen en thuis te gaan zitten of je contract uit te dienen. (Vraag maar aan je werkgever wat ze prettiger vinden).
\quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:53 schreef duivelin1 het volgende:
wat hij natuurlijk ook kan doen is gewoon je contract op 31-3-08 niet verlengen, dan hoeft hij ook geen ontslagvergunning aan te vragen
Is niet het goede antwoord. Opzeggen kan heel niet via het UWV, moet via het CWI.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 12:25 schreef mgerben het volgende:
[..]
... is the right answer.
1 maand opzegtermijn betekent niet dat ze ook het recht hebben om het contract op te zeggen.
Ik begrijp niet dat je zelf 29 februari voorstelt. Laat hem je maar proberen te ontslaan. Gaat een lastige kluif worden, tenzij hij redenen heeft om je op staande voet te ontslaan. En die goede reden moet hij nog vinden. Gewoon uitdienen tot 31 maart. Niet jouw probleem, moet je er ook niet van gaan maken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:15 schreef visser28 het volgende:
[..]
\
dat zal hij niet doen denk ik, en dat van de ontslag vergunning ook niet gezien de duur van de aanvraag
dus hij gaat akoord met 29 feb en anders kan hij een maand of meer gaan wachten op de ontslagvergunning
en ik gok dat het 14 april nog niet rond is
maargoed hij wil 23 feb ipv 29 feb , en dat andere wil hij ook niet doen
dat word feest
Het lijkt me logisch dat TS ook het liefst weg wil op dit moment. Dus is 29-02 wel het meest gunstige voor hem. Ik denk niet dat hij nog zin heeft om 2 volledige maanden daar te blijven werken, kan ie zich natuurlijk ook nog ziekmelden. Maar dat is ook alleen maar kinderachtig. TS heeft goed gehandeld m.i., en het is afwachten waarmee zijn baas komt. Iig geen ontslag accepteren, maar dat doet TS ook niet gelukkigquote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:39 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik begrijp niet dat je zelf 29 februari voorstelt. Laat hem je maar proberen te ontslaan. Gaat een lastige kluif worden, tenzij hij redenen heeft om je op staande voet te ontslaan. En die goede reden moet hij nog vinden. Gewoon uitdienen tot 31 maart. Niet jouw probleem, moet je er ook niet van gaan maken.
Hij probeert je gewoon onder druk te zetten. Trap er niet in.
Ik zou daar toch maar mee uit kijken. Voor je het weet pent de werkgever neer dat hij zelf ontslag heeft genomen per de 29ste zodra de papieren voor WW binnenkomen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:27 schreef ForumGek het volgende:
[..]
Het lijkt me logisch dat TS ook het liefst weg wil op dit moment. Dus is 29-02 wel het meest gunstige voor hem. Ik denk niet dat hij nog zin heeft om 2 volledige maanden daar te blijven werken, kan ie zich natuurlijk ook nog ziekmelden. Maar dat is ook alleen maar kinderachtig. TS heeft goed gehandeld m.i., en het is afwachten waarmee zijn baas komt. Iig geen ontslag accepteren, maar dat doet TS ook niet gelukkig
Nee, als er gewoon een maand staat moet je 'kalendermaand' lezen.quote:Op donderdag 24 januari 2008 22:58 schreef visser28 het volgende:
[..]
nee er staat duidelijk een maand , dus per 23-2 is het afgelopen ? dus er is afgeweken
maargoed hij moet een ontslag vergunning aanvragen , en dat kan wel even duren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |