Wat een aanbod tot het eind van de maand vrij dat is nog minder dan 1 week.quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:52 schreef DutchieBre het volgende:
Wat voor werk doe je ? Als er voldoende werk te vinden is in jouw vakgebied zou ik het bod aannemen !
Ik zou ze inderdaad gewoon hier aan houden. Als jij had willen weggaan, had de werkgever precies hetzelfde gedaan...quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een aanbod tot het eind van de maand vrij dat is nog minder dan 1 week.![]()
Ik zou tenminste voor die maand opzeg termijn gaan in je contract, dus tenminste tot eind feb blijven.
En daar gaan we weer,... klok, klepel,...quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:58 schreef kwib het volgende:
Nooit ontslag accepteren. Daarmee verspil je elk recht dat je hebt in Nederland
Laat je maar gewoon ontslaan, en neem 2 maanden salaris mee. Werk zat verder
De vraag is alleen of een opzegtermijn in een kortlopend contract rechtsgeldig is.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:12 schreef ManAtWork het volgende:
Er staat dus wel een opzegtermijn in: 1 maand.
UWV of kantonrechter is dus nergens voor nodig.
ik ben aqusiteur , en ik kom net om de hoek kijken kwa dit vakgebied. Ik ga het waarschijnelijk in een andere richting zoeke ,het gaat me wel goed af maar niet goed genoeg..quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:52 schreef DutchieBre het volgende:
Wat voor werk doe je ? Als er voldoende werk te vinden is in jouw vakgebied zou ik het bod aannemen !
nee dan houd hij aan de opzegtermijn van 1 maand heb ik gehoordquote:Op donderdag 24 januari 2008 17:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik zou ze inderdaad gewoon hier aan houden. Als jij had willen weggaan, had de werkgever precies hetzelfde gedaan...
Is gewoon geldig.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De vraag is alleen of een opzegtermijn in een kortlopend contract rechtsgeldig is.
quote:De opzegtermijn voor de werkgever is afhankelijk van de tijd dat de werknemer bij de werkgever werkzaam is (artikel 7:672 lid 2 Burgerlijk Wetboek). Hoe langer de werknemer in dienst is, des te langer de opzegtermijn van de werkgever wordt.
* Bij een arbeidsovereenkomst die korter dan 5 jaar geduurd heeft, is de opzegtermijn voor de werkgever 1 maand.
* Bij een arbeidsovereenkomst die 5 tot 10 jaar geduurd heeft, is de opzegtermijn voor de werkgever 2 maanden.
* Bij een arbeidsovereenkomst die 10 tot 15 jaar geduurd heeft, is de opzegtermijn voor de werkgever 3 maanden.
* Bij een arbeidsovereenkomst die 15 jaar of langer geduurd heeft, is de opzegtermijn voor de werkgever 4 maanden.
Dat bedoelt ze ook.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:16 schreef visser28 het volgende:
[..]
nee dan houd hij aan de opzegtermijn van 1 maand heb ik gehoord
Daar hebben we het ook over gehad , en dat wou hij niet..quote:Op donderdag 24 januari 2008 17:58 schreef kwib het volgende:
Laat je maar gewoon ontslaan, en neem 2 maanden salaris mee. Werk zat verder
quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:11 schreef HarryP het volgende:
Je hebt een contract voor 3 maanden zonder opzeg termijn.
Dat wil zeggen dat het bedrijf een ontslagvergunning moet aanvragen voor je bij het UWV. Dit zullen ze wel niet krijgen omdat ze je geen goede kans hebben gegeven om je te bewijzen.
Via het kanton gerecht zelfde situatie.
De werkgever kan dus niet zomaar van je af met inacht neming van de maand opzeg termijn. Ze zullen je echt via het UWV of kantongerecht moeten ontslaan.
Dus je staat helemaal in je recht als je gewoon je 3 maanden contract uitdient.
Ik weet wat je arbeidsverleden is en of je al recht hebt op een WW uitkering?
Als je geen recht hebt kun je er voor kiezen om tot en met februari uitbetaald te krijgen en thuis te gaan zitten of je contract uit te dienen. (Vraag maar aan je werkgever wat ze prettiger vinden).
Ah kijk dat wist ik dus niet want hij zei zelf 23 feb dus daar zal ik het morgen wel even met hem erover hebben.quote:Op donderdag 24 januari 2008 18:31 schreef ForumGek het volgende:
Bij een opzegging (met 1 maand opzegtermijn) moet je altijd één volledige maand meerekenen.
Je wilt z.s.m. van je baan af met 1 maand opzegtermijn. Je zegt op op 26 januari per 29 februari.
Zeg je 3 maart op, dan is je contract afgelopen per 30 april.
Je kan gewoon tegen hem zeggen dat je niet akkoord gaat met je ontslag. Het is uiteindelijk zijn verantwoordelijkheid te weten dat hij je dan tot 29 februari uit moet betalen. Jij hoeft hem niet te gaan vertellen tot wanneer het duurt, enkel dat hij zich heeft te houden aan de arbeidsovereenkomst.quote:Op donderdag 24 januari 2008 19:26 schreef visser28 het volgende:
hoe zit het met de ontslagvergunning trouwens, dat moet hij toch aanvragen wat even duurt ?
kan ik ontslagvergoeding vragen ?
ik ga morgen met hem aan de tafel dan zeg ik iig dat ik tot 29 blijf ipv 23 (volle maand) en als hij niet akoord gaat hou ik hem aan de 3 maanden
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |