Herinneren zeker, maar die heb ik ook al jaaaaaaaren niet meer denk ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:52 schreef Doodkapje het volgende:
Kan iemand zich nog de beruchte Brittney Spears covers van onzer Tijn herinneren / vinden?
Als je 'iets' van elektronica weet, dan weet je dat het niet zo'n heel slim plan is om er zelf een te maken. Als je daarentegen 'veel' van elektronica weet, dan heb je genoeg kennis om er een te maken.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:36 schreef brother52 het volgende:
[..]
[..]
Je hebt de Studio 15 en de 1974X (18 watt) van Marshall maar die zijn behoorlijk prijzig. Als je een beetje handig bent kun je natuurlijk ook je eigen buizenversterker bouwen. Er zijn verschillende kits te koop.
Ook een veteraan van dit topic...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:57 schreef Deansensitized het volgende:
Tijn?
| 1 |
Ik welquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:24 schreef Dribbel_ het volgende:
toen die reeks begon had ik nog nooit een gitaar in m'n poten gehad
Ik kan nog nèt een postje van me vinden in #18... ik weet niet of ik eerder heb gepost...quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Iemand die het hier mee eens is, of juist niet?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:49 schreef Sloggi het volgende:
De 40 watt van een Hot Rod Deluxe is nogal veel voor thuis, maar mij is uitgelegd dat een laag volume clean niet heel veel uitmaakt, maar dat vooral drive mooier wordt met een hoger volume.
ik had het eerste topic in de reeks geopend omdat ik pas sinds kort gitaar speelde en ergens m'n vragen kwijt moest.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:24 schreef Dribbel_ het volgende:
Schepper der Gitaristentopicsquote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:42 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
ik had het eerste topic in de reeks geopend omdat ik pas sinds kort gitaar speelde en ergens m'n vragen kwijt moest.
De baslijn speelt wel lekkerder als je ook de A-snaar erbij betrekt.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:23 schreef Goover het volgende:
Heb net stukjes Muse zitten oefenen, New Born. DAMN wat is die baslijn lekker
[ code verwijderd ]
Ik heb dat ook met een pedaal. Schijnt dat betere potmetertjes er in zetten het probleem kan verhelpen.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:53 schreef tim. het volgende:
Ik heb een raar probleem: Ik heb een Smokey Amp, als ik die aansluit om m'n versterker en m'n volume op mijn gitaar staat op 0,1 of 2, dan hoor ik Italiaanse radio door mijn gitaar versterker. Zonder Smokey Amp ertussen heb ik dit niet. In het begin was het wel grappig maar nu begint het me te irriteren. Weet iemand hoe ik dit kan maken?
Klopt, als je niet uitkijkt krijg je een volledige reset van de versterker.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:18 schreef Goover het volgende:
[..]
Als je 'iets' van elektronica weet, dan weet je dat het niet zo'n heel slim plan is om er zelf een te maken. Als je daarentegen 'veel' van elektronica weet, dan heb je genoeg kennis om er een te maken.
In buizen bakken komen behoorlijk hoge voltages voor, een misplaatst draadje kan dan een hele hoop schade aanrichten. Geloof mij, ik heb menig vonken zien overspringen in een brouwsel van een studiegenoot van mij
Een Hot Rod Deluxe voor thuis kan best hoor!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 14:49 schreef Sloggi het volgende:
JCM 800 is toch een head?
De 40 watt van een Hot Rod Deluxe is nogal veel voor thuis, maar mij is uitgelegd dat een laag volume clean niet heel veel uitmaakt, maar dat vooral drive mooier wordt met een hoger volume.
Waar? en is er bier...?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:10 schreef EroSenninn het volgende:
Nog iemand die vanavond het jubileum komt vieren ?Lollersjaak en ik zijn er al
iedereen is welkom
Goed dat je het erbij hebt gezet... ander had ik het stuk Bemmel - Lent afgezocht (net boven Nijmegen)quote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:20 schreef EroSenninn het volgende:
Honselersdijk, en er is bier
Edit: Onder den haag![]()
Met buizen is het zo dat als de wattage 10x zo groot wordt het voume 2x zo hard gaat (als vuistregel) .quote:Op vrijdag 25 januari 2008 16:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Iemand die het hier mee eens is, of juist niet?
Jup ik weet het daarom dacht ik eraan en zette het er even bijquote:Op vrijdag 25 januari 2008 18:29 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Goed dat je het erbij hebt gezet... ander zat ik het stuk Bemmel - Lent afgezocht (net boven Nijmegen)
Gekkie... zeg toch niet zulke malle dingenquote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:06 schreef Witchfynder het volgende:
Oh en ja; je kunt een distortion pedal zondermeer op een amp aansluiten..
quote:Op vrijdag 25 januari 2008 21:06 schreef Witchfynder het volgende:
Oh en ja; je kunt een distortion pedal zondermeer op een amp aansluiten..
Hoe moet ik die 'quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:52 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Een Hot Rod Deluxe voor thuis kan best hoor!Ik gebruik mijn Hot Rod Deville, die 20 watt en een speaker meer heeft, ook gewoon thuis!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |